Skocz do zawartości

[W] Sd.kfz.250/1 (Takom, 1/35)


Thalgonis

Rekomendowane odpowiedzi

Ciałko,

 

zachciało mi się kolekcji „hannomagowej” :) dlatego tutaj będzie dłubany najnowszy wypust Takoma, a TUTAJ - starszy wypust G.W.H.

Tytułowy esdek jest rewelacyjnie wyprodukowany przez Takoma - wg Scalemates jest ich projekt, żaden przepak. Odwzorowanie jest fantastyczne, także składalność zapowiada się miodnie :lajkonik:

 

image.thumb.jpeg.f304a0b390f31d405fd40babb365e1e4.jpeg

Edytowane przez Thalgonis
  • Like 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

Hanomaga 251 to już widziałem wielokrotnie, ale "małego" sobie nie przypominam, więc chętnie popatrzę! Życzę powodzenia w budowie i pozdrawiam

 

Paweł

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, pmroczko napisał:

Cześć!

Hanomaga 251 to już widziałem wielokrotnie, ale "małego" sobie nie przypominam, ....

Bo 250-ka była do troszkę innych zadań - jak to u szkopów, nie ma nic „uniwersalnego” (patrząc z drugiej strony to słusznie - jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego wink3)  Cyt. „... zostały zbudowane, aby zapewnić panzernym jednostkom rozpoznawczym pojazd o lepszych własnościach terenowych niż oferowały ciężkie czteroosiowe samochody pancerne...” (D.Doyle, Niemieckie pojazdy woskowe II WW)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, pmroczko napisał:

Hanomaga 251 to już widziałem wielokrotnie, ale "małego" sobie nie przypominam...

 

Nie dziwota, że sobie nie przypominasz,  ponieważ małego opracował i produkował Demag we współpracy z Büssing-NAG.

Wina Maćka, który we wstępie wprowadza nieświadomych w błąd sugerując, że to Hanomag 😎

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Rafał B napisał:

 

Nie dziwota, że sobie nie przypominasz,  ponieważ małego opracował i produkował Demag we współpracy z Büssing-NAG.

Wina Maćka, który we wstępie wprowadza nieświadomych w błąd sugerując, że to Hanomag 😎

I Ty Brutusie kontra me? :razz:  No dobra, mea culpa :)

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam Sdkfz. 250 to kojarzyłem i nie upierałem się przy tym, że to Hanomag - tylko chodziło mi o to, że jego modeli w skali bardzo mało się widzi robionych. Nie, żeby zestawów do budowy tego było jakoś dużo, ale gotowych modeli to jeszcze mniej. Pozdrawiam

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, pmroczko napisał:

Sdkfz. 250 to kojarzyłem i nie upierałem się przy tym, że to Hanomag...

 

Ależ nikt nie twierdzi, że się upierałeś, jednak warto to sprostować dla potomnych 😎

 

7 godzin temu, pmroczko napisał:

... chodziło mi o to, że jego modeli w skali bardzo mało się widzi robionych.

 

Domyśliłem się co miałeś na myśli 😉 i tak, masz rację, że nie widuje się tego za wiele, więc może teraz za sprawą tańszego i ładnego Takom-a zobaczymy ich więcej?!

...sam chętnie bym go sobie zrobił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.07.2024 o 19:26, Evildead napisał:

To działaj :) , i można mieć takie dwa w cenie dragona, wygląda przednio na starcie.

 

Pełna zgoda. Modele Takoma  w pudełku wyglądają  przednio i wydają  się lepszą alternatywą niż  drogi ( niestety Dragon) . Niestety  czar pryska  po rozpoczęciu sklejania  . Dość słabe spasowanie   , problemy ze współosiowością elementów ( zwłaszcza koła )  , kuriozalne rozwiązania konstrukcyjne ( typu najpierw przyklej narzędzia , potem kazamatę )  . Tego modelu nie sklejałem a swoje doświadczenia opieram na pojazdach rodziny pz.kpw III i Stug wydanych przez Takoma.  I dlatego jednak będzie kupowany droższy Dragon . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, merlin_70 napisał:

 

Pełna zgoda. Modele Takoma  w pudełku wyglądają  przednio i wydają  się lepszą alternatywą niż  drogi ( niestety Dragon) . Niestety  czar pryska  po rozpoczęciu sklejania  . Dość słabe spasowanie   , problemy ze współosiowością elementów ( zwłaszcza koła )  , kuriozalne rozwiązania konstrukcyjne ( typu najpierw przyklej narzędzia , potem kazamatę )  . Tego modelu nie sklejałem a swoje doświadczenia opieram na pojazdach rodziny pz.kpw III i Stug wydanych przez Takoma.  I dlatego jednak będzie kupowany droższy Dragon . 

Okładki mają fajne, a że oczami się kupuje 🙂, tanie, ale fakt masz rację, też dwa takomy robiłem i dużo czyszczenia, uproszczone są ogólnie, mini instrukcja fatalna w czytaniu przynajmniej z tej  serii blitz , w 250 dragona to mogliby silnik dokładniej zrobić i nad wnętrzem się bardziej postarać, a tak to detal ładny, i wciąż chyba nr1 w 250 zostanie, choć też można by się przyczepić dlaczego w nowej wersji 250/3 boczny wizjer nie ma otworu, i nie ma w pudełku poprawnego ,podczas gdy w pierwszej wersji dali poprawny z otworem  jak trzeba, także nie wiem jak oni to ogarniają, ale to spory błąd tak naprawdę a cena ponad 250 Zeta.., podłoga też w starej jest bardziej poprawną itp pozostaje popatrzeć na tą relacje, jak to wyjdzie i jak ten takim  wygląda, autor tego wątku niech się śmiało dzieli spostrzeżeniami.

Edytowane przez Evildead
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, merlin_70 napisał:

 

…kuriozalne rozwiązania konstrukcyjne ….

Tu w prwnym sensie się zgodzę - to poniżej to JEDNO przednie koło… Zrobienie formy pełnego kółka jest takie trudne? Nie kamam…

IMG_4898.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem takie koła już w BMW r75 M-BOXa.Nie wiem z czym to się wiążę.By tak rozdrabniać jedno koło.I wcale to jakoś specjalnie nie wygląda zachwycająco po sklejeniu.W całości jednak lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plasterkowanie kół pierwszy o ile mnie pamięć nie myli, zastosował bodajże Dragon w swoim Flak 36 w 2005 roku, a chodziło o to, by jak najlepiej odwzorować bieżnik opon.

 

P.S. Kolega Merten był mnie ubiegł.

Edytowane przez Rafał B
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam się dzielić spostrzeżeniami, no to jak chceta to mata :razz:

 

Na razie nie jest tak straszno... Owszem, nie jest to „klik” jak np. u tamki, ale też nie jest coś „strasznie” niespasowane - kilka pociągnięć pilnikiem i wsio pasuje. Podoba mi się rozwiązanie z ośkami wewnątrz wanny, dzięki czemu kółka mogą lekko sprężynować po zamontowaniu. Pamiętam to rozwiązanie z panterki od takoma (którą dłubałem razem ze strabo) i tam miałem z tym problemy - jak coś weszło na swoje miejsce, to w innym wyskakiwało... Tutaj jest to wyraźnie lepiej przemyślane, wszystko wsuwa się na swoje miejsce bez problemowo :)

sdkfz250_01.jpg

Edytowane przez Thalgonis
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.