Skocz do zawartości

PZL.13


CrazyPillow

Rekomendowane odpowiedzi

Tak, widziałem te modele, naprawdę robią wrażenie. Wygląda na to, że wykonawcy chcieli "podkręcić" efekt srebrnym kolorem, co się zresztą świetnie udało. Wyszperałem też na necie zdjęcie prototypu PZL-23 i faktycznie, wygląda na ciemne malowanie (nie wiem, czy khaki, ale na pewno ciemnoszary na czarno-białym zdjęciu 😉 ). Więc zwracam honor - prototyp był pomalowany. Ja natomiast wydumałem, że podłogę zrobiłem za nisko, więc powklejałem dystanse, na to narzucę docelową podłogę, która będzie na równo z drzwiami. Drzwi też wyciąłem, trochę poobrabiałem przód kadłuba. Walka trwa.

pzl13_13.jpg

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, BRAVO112 napisał:

bedziesz robil wglebne linie?

mysle, ze by sie oplacilo...

Niestety nie bardzo wiem, jak to zrobić dobrze i prosto.Wolę nie spaćkać tematu. Ale jakbym wiedział jak, to za drugim razem spróbowałbym. To chyba nie będzie mój jedyny PZL-13. Na razie przecieram szlaki. Narysowałem kabinkę pasażerów i śmigło. Można drukować.

pzl13_kadlub.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obrobiłem kabinę z druku, wyciąłem drzwi wkleiłem wcześniej odcięty statecznik pionowy. Poprawiłem podłogę w kabinie i zrobiłem wręgi przednie i tylne. Śmigło sklejone, nawet fajnie wyszło. Samolot powoli nabiera kształtu.

pzl13_16.jpg

pzl13_15.jpg

  • Like 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, jmx62 napisał:

Jakbyś trochę pocienił boczne ścianki kadłuba to i wieksze fotele by weszły.

No nie bardzo się da, bo skala nie puszcza - ścianki się zapadną. Ale na drugi raz wywaliłbym przejście między fotelami, bo go prawie tam nie było. Tyle co bokiem, na szerokość kolan. Serio, rozkmińcie sobie na necie zdjęcia samolotów pasażerskich wewnątrz. Biznes klasa to to nie była. Jakieś 20-30 cm przejścia - mówimy o początku lat 30-tych. Potem było kapkę lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, BRAVO112 napisał:

ale tam bedziesz musial jeszcze jakies okna strugac chyba....

Okna są problematyczne w tym samolocie, bo jest ich cztery z każdej strony, czyli sporo. Dodatkowo wyszło, że HIPS po wydrukowaniu jest pierońsko kruchy, więc trzeba nieźle uważać przy obróbce cienkich części (powłok). Wykombinowałem, że całą galerię czterech okien zrobię z jednego kawałka przezroczystego polietylenu, a pojedyncze okienka namaluję (taśma maskująca powinna dać radę). Drzwi zrobię przezroczyste i pomaluję to co było z blachy. Powinno się udać a okienka powinny nie wyjść "zapaprane". W modelach z wytrysku robią takie szybki z kołnierzem i też to nie wygląda dobrze, bo takie okna wyglądają grubo jak denka od butelek. Chyba żeby wyciąć otwory na okienka a szybki odlać z żywicy już na kadłubie. Tylko ja z tym polistyrenem drukowanym nie dam rady tego tak zrobić, niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miejsce na okna wyciąłem, szkło oklejone i wklejone. Po wyschnięciu trzeba jeszcze to zgrabnie zaszpachlować, żeby tworzyło całość. No i zbudować szybę kokpitu. To mnie trochę przeraża, bo to wszystko przecież przezroczyste części. Ale Polak potrafi 😉 

pzl13_18.jpg

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem część przedniej szyby i kolejną warstwę szpachli na kadłub. Uff, jest roboty, dobrze że chociaż taśma malarska chroni szybki także i przed papierem ściernym. Myślałem o malowaniu: całość srebrna, przód osłony silnika rdzawy mat, krawędzie natarcia skrzydeł i usterzenia czarny. Te ostatnie były malowane trochę później (jakoś zaraz przed i po wojnie i nie wszystkie modele samolotów), ale będzie fajnie wyglądało. Aha, elastyczne części osłon podwozia też na rdzawy mat. To już nawet zrobione.

pzl13_19.jpg

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o nazwę farby, tylko o fakt że kolektory spalin często są mylnie przedstawiane jako zardzewiałe elementy. Tam nie było rdzy 😉 te części się nagrzewały i odbarwiały w trakcie pracy.

https://www.britmodeller.com/forums/index.php?/topic/235114017-copper-paintcoating-on-raf-radial-engined-bomber-engine-nacells/&do=findComment&comment=4475948

  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie skojarzyłem, że prototyp Karasia miał przednią szybę dzieloną na trzy okna wzdłuż, tak samo wiatrochron. Muszę to przerobić. Na szczęście wystarczy ściąć tego "dzioba" i zmienić taśmy maskujące. W PZL-13 szczegóły budowy prototypu Karasia to najlepszy drogowskaz, jakby to wyglądało, gdyby powstało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uff, trochę roboty było, ale w końcu się udało. Wcześniej nie wrzucałem nic, bo nie chciałem zanudzać typową robotą: oklejanie, malowanie, szpachlowanie, szlifowanie i takie tam. Każdy to zna, nie ma co mnożyć postów bez sensu. Jeszcze nie ma kalkomanii, ale modelik nabrał finalnego kształtu. Voila! Cudny jest, szkoda, że nawet prototypu nie zrobili 😭

pzl13_20.jpg

pzl13_21.jpg

pzl13_22.jpg

pzl13_23.jpg

pzl13_24.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.