Skocz do zawartości

Jaskółeczka , Messerschmitt Me 262 v-1, Kora 1:72.


zloty

Rekomendowane odpowiedzi

Piękny, tak na szybko brak linii podziału na górze i pod spodem w tylnej części kadłuba, dzielącej go na dwie połówki. Tak samo było w innych konstrukcjach Messerschmitta. @Artek82to pierwszy prototyp z zamontowanymi już silnikami odrzutowymi. Pierwszy oblot odbył się tylko z klasycznym napędem i gładkimi skrzydłami bez gondoli silnikowych. W prototypie były też inne skrzydła, skos zaczynał się dopiero za gondolami i nieco inne w kształcie usterzenie. Całość super, rzadki ptaszek :D .

Edytowane przez barszczo
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponownie przypominam, że nazwiska piszemy wielką literą. I w dopełniaczu jest Gondola,  Jerzego Gondola.

 

Soreczki Barszczo, błąd jak błąd i mnie też się zdarza, Ale akurat ta forma kojarzy mi się z czymś obrzydliwym i mam fizyczny refluks. Takie natręctwo.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Messerschmitt Me-262 V1 (PC+UA), pilot Fritz Wendel, lotnisko zakładów Messerschmitt AG, Augsburg-Haunstetten, 25 marca 1942 r.

 

Projektowanie samolotu pod oznaczeniem P-1065 rozpoczęło się w październiku 1938 roku. Planowano zainstalować dwa silniki odrzutowe BMW P3302 o ciągu 600 kg każdy. Oczekiwano, że myśliwiec wyposażony w te silniki turboodrzutowe będzie w stanie osiągnąć prędkość do 900 km/h.

Projektowanie zakończono w styczniu 1940 roku, a dwa miesiące później podpisano kontrakt na wykonanie trzech prototypów maszyny do prób w locie i prób wytrzymałości.

Ze względu na opóźnienie w budowie silników turboodrzutowych, pierwszy prototyp samolotu, oznaczony jako Me-262 V1, tymczasowo wyposażono w 12-cylindrowy silnik tłokowy chłodzony cieczą o mocy 750 KM – Jumo 210 G. W tej formie Me-262 V1 po raz pierwszy poleciał 18 kwietnia 1941 roku, pilotowany przez Fritza Wendela.

Badania prototypu w takiej konfiguracji trwały do końca lipca 1941 roku.

Pierwsze egzemplarze silnika BMW P3302 przybyły do Augsburga w połowie listopada 1941 roku. Ponieważ ciąg silników turboodrzutowych nie przekraczał 460 kg, zainstalowano je na Me-262 V1, zachowując silnik tłokowy Jumo 210 G.

Pierwszy lot trzysilnikowego samolotu pilotowanego przez Wendela odbył się 25 marca 1942 roku i omal nie zakończył się katastrofą. Start Me-262 V1 z lotniska w Haunstetten był trudny. Pomimo pracy trzech silników, udało się go oderwać od pasa startowego dopiero na samym jego końcu. Samolot powoli wzniósł się na wysokość 50 metrów, a gdy pilot zaczął chować podwozie, zepsuł się lewy silnik turboodrzutowy, a nieco później prawy. Z pomocą przyszedł Jumo 210G. Pilotowi udało się zawrócić samolot i bezpiecznie wylądować na lotnisku.

Następnie, we wrześniu 1942 roku, Me-262 V1 oprócz tłokowego Jumo 210 G wyposażono w silniki odrzutowe Jumo 004 A-0 i 1 października samolot w takiej konfiguracji wystartował. Na tym etapie zamontowano na nim trzy działka MG 151/20 kal. 20 mm, a w lipcu prototyp wyposażono w ciśnieniową kabinę. Samolot testowano w tej formie do lipca 1944 roku, kiedy to uległ uszkodzeniu i nie został naprawiony.

  • Thanks 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.