zloty Napisano 13 Października Share Napisano 13 Października Takie małe zaskoczenie 7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artek82 Napisano 13 Października Share Napisano 13 Października Wot ciekawoska Hybryda 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barszczo Napisano 13 Października Share Napisano 13 Października (edytowane) Piękny, tak na szybko brak linii podziału na górze i pod spodem w tylnej części kadłuba, dzielącej go na dwie połówki. Tak samo było w innych konstrukcjach Messerschmitta. @Artek82to pierwszy prototyp z zamontowanymi już silnikami odrzutowymi. Pierwszy oblot odbył się tylko z klasycznym napędem i gładkimi skrzydłami bez gondoli silnikowych. W prototypie były też inne skrzydła, skos zaczynał się dopiero za gondolami i nieco inne w kształcie usterzenie. Całość super, rzadki ptaszek . Edytowane 13 Października przez barszczo 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 13 Października Share Napisano 13 Października Ponownie przypominam, że nazwiska piszemy wielką literą. I w dopełniaczu jest Gondola, Jerzego Gondola. Soreczki Barszczo, błąd jak błąd i mnie też się zdarza, Ale akurat ta forma kojarzy mi się z czymś obrzydliwym i mam fizyczny refluks. Takie natręctwo. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
obłok Napisano 13 Października Share Napisano 13 Października Messerschmitt Me-262 V1 (PC+UA), pilot Fritz Wendel, lotnisko zakładów Messerschmitt AG, Augsburg-Haunstetten, 25 marca 1942 r. Projektowanie samolotu pod oznaczeniem P-1065 rozpoczęło się w październiku 1938 roku. Planowano zainstalować dwa silniki odrzutowe BMW P3302 o ciągu 600 kg każdy. Oczekiwano, że myśliwiec wyposażony w te silniki turboodrzutowe będzie w stanie osiągnąć prędkość do 900 km/h. Projektowanie zakończono w styczniu 1940 roku, a dwa miesiące później podpisano kontrakt na wykonanie trzech prototypów maszyny do prób w locie i prób wytrzymałości. Ze względu na opóźnienie w budowie silników turboodrzutowych, pierwszy prototyp samolotu, oznaczony jako Me-262 V1, tymczasowo wyposażono w 12-cylindrowy silnik tłokowy chłodzony cieczą o mocy 750 KM – Jumo 210 G. W tej formie Me-262 V1 po raz pierwszy poleciał 18 kwietnia 1941 roku, pilotowany przez Fritza Wendela. Badania prototypu w takiej konfiguracji trwały do końca lipca 1941 roku. Pierwsze egzemplarze silnika BMW P3302 przybyły do Augsburga w połowie listopada 1941 roku. Ponieważ ciąg silników turboodrzutowych nie przekraczał 460 kg, zainstalowano je na Me-262 V1, zachowując silnik tłokowy Jumo 210 G. Pierwszy lot trzysilnikowego samolotu pilotowanego przez Wendela odbył się 25 marca 1942 roku i omal nie zakończył się katastrofą. Start Me-262 V1 z lotniska w Haunstetten był trudny. Pomimo pracy trzech silników, udało się go oderwać od pasa startowego dopiero na samym jego końcu. Samolot powoli wzniósł się na wysokość 50 metrów, a gdy pilot zaczął chować podwozie, zepsuł się lewy silnik turboodrzutowy, a nieco później prawy. Z pomocą przyszedł Jumo 210G. Pilotowi udało się zawrócić samolot i bezpiecznie wylądować na lotnisku. Następnie, we wrześniu 1942 roku, Me-262 V1 oprócz tłokowego Jumo 210 G wyposażono w silniki odrzutowe Jumo 004 A-0 i 1 października samolot w takiej konfiguracji wystartował. Na tym etapie zamontowano na nim trzy działka MG 151/20 kal. 20 mm, a w lipcu prototyp wyposażono w ciśnieniową kabinę. Samolot testowano w tej formie do lipca 1944 roku, kiedy to uległ uszkodzeniu i nie został naprawiony. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barszczo Napisano 13 Października Share Napisano 13 Października 45 minut temu, greatgonzo napisał: I w dopełniaczu jest Gondola, Jerzego Gondola. Gondol Jerzy znad Wisły . 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mig Napisano 13 Października Share Napisano 13 Października Ciekawy wynalazek, fajny model. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.