Skocz do zawartości

[G] Tiger I 1/35


Erni

Rekomendowane odpowiedzi

Odrazu prosze uprzejmie o wybaczenie , osoby o słabym sercu niech na to nie patrzą. Popełniłem niemca.....i do tego TIGERA I

Ale jakos takoś naszła mnie na niego ochota. Model to samosklejalna Tamka waloryzowana zimmeritem Atak , blacharka Aber + Edek +lufa Armorscale i do tego wszystkiego friule. Model w malowaniu z frontu wschodniego ,znalezione gdzies w sieci. Fotki jak to juz bywa w moim wykonaniu słabe ale postaram sie jutro doklejic kilka lepszych z detalami.

Tak wiec zycze miłego ogladania i komentowania.

 

TigerI10-1.jpg

TigerI09.jpg

TigerI11.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehehe, Erni za 'bosza' się zabrał znowu

No fajnie wyszedł - szczególnie ten kolorek, po pryśnięciu całego modelu żółtym clearem

A te odpryski zimmeritu to takie jasne powinny być? Nie było farby żółtej pod nimi? Pytam, bo nie wiem.

Gitara jednym słowem. Ciekawe co powiedzą spece od Panzerwaffe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A te odpryski zimmeritu to takie jasne powinny być?

 

Z poprawnością dobrze jest , odpryski po zimmericie były jasniej szarawe na pancerzu , sama zaś pasta zimmeritu była jeszcze jaśniejsza.

 

Jak dla mnie pojazd w porównaniu do kół jest zbyt ' czysty ' , szkoda że nie ma zjdęć z przodu i z tyłu pojazdu . Kurzyłeś przednią i tylnią częśc wanny ?

 

Model ładny , ale przydałoby się na nim więcej zabiegów podkreślających wyeksploatowanie czołgu ( takie chyba zboczenie z tym tyraniem pojazdu już )

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie robi pozytywne wrażenie,odpryski zimmeritu można by bardziej optycznie podkreslić cieniując w miejscu łączenia z pancerzem,pozatym jak dla mnie kolorki kamo są zbyt wyraziste,podwozie natomiast jest ok,ale popracowałbym jeszcze nad nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja opinia jako przeciętniaka. Bardzo fajnie sie prezentuje, robi wrażenie.

Ciekawe usyfienie kół, a co do fotek to kilka szczegółowych by się przydało. Ogólnie dobry pozytyw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czego pomalowałeś na szaro miejsca gdzie są ubytki w zimmericie? Mi się wydaje, że tam powinien być dunkelgelb ponieważ pojazdy w takim kolorze były dostarczane z fabryk. Model jest ładny. Dziwnie ubrudzone koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle Ci się wydaje, zdjęcia wyżej obejrzałeś ?

Zdjęcia to jedno. jager27 A po drugie zastanów się, po co malowano by najpierw w fabrykach cały pojazd na Dunkelgelb, by potem przed wyjazdem z fabryki nałożyć na niego zimmerit i co, potem znów całość na Dunkelgelb??? Troszkę bez sensu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za opinie i uwagi. Kilka fotek detali , nie wiem czemu ale za nic nie chca mi wyjsc fajne foty , uprzedzam kolorki sa przekłamane , model nie jest taki mocno kontrastowy.

 

 

IMG_0003.jpg

IMG_0004.jpg

IMG_0009.jpg

IMG_0037.jpg

IMG_0019.jpg

IMG_0014.jpg

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie 'zgubiłeś' karabin maszynowy w kadłubie? Czy po prostu jeszcze go nie wkleiłeś?

Co do fotek, to faktycznie jakiś taki żółty się ten kotecek wydaje, ale widziałem go live i w rzeczywistości tak nie wygląda.

A błoto na 'zadzie' miażdży

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle Ci się wydaje, zdjęcia wyżej obejrzałeś ?

Zdjęcia to jedno. jager27 A po drugie zastanów się, po co malowano by najpierw w fabrykach cały pojazd na Dunkelgelb, by potem przed wyjazdem z fabryki nałożyć na niego zimmerit i co, potem znów całość na Dunkelgelb??? Troszkę bez sensu...

 

No nie wiem.

 

" Powierzchnia czołgu nie musiała być przygotowana przed nałożeniem Zimmeritu, ale przeważnie pokrywano pojazd farbą antykorozyjną. Zimmerit nakładano w dwóch warstwach używając kielni z cienkiej blachy. Pierwszą warstwę o grubości 5mm pokrywano wzorem w kwadraty używając brzegu kielni, średni czas schnięcia warstwy 24 godziny, druga warstwa była cieńsza i zaznaczano na niej falowane linie metalowym grzebieniem. Perforacja Pierwszej warstwy Zimmeritu ułatwiała przyczepność warstwy drugiej, a perforacja drugiej warstwy dawała efekt kamuflujący i utrudniała przyczepność min "

 

Źródło :http://www.panzerpunkt.info/artykuly/zimmerit/zimmerit.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale przeważnie pokrywano pojazd farbą antykorozyjną.

Tylko że farbą antykorozyjną była farba w kolorze minii (taka czerwona). Potem nakładano zimmerit w fabrykach i jechano po całości Dunkelgelb (zazwyczaj).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że farbą antykorozyjną była farba w kolorze minii (taka czerwona). Potem nakładano zimmerit w fabrykach i jechano po całości Dunkelgelb (zazwyczaj).

I tu jest problem ze zdjeciami B/W.

Jesli zimm zrywał sie razem z farbą to załoga mogła zamalowac ubytek farbą "pod kolor" dostepną w jednostkach.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest możliwe, akademicka dyskusja więc raczej bez sensu.

 

A co do modelu - czy zdjęcia były robione z flashem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest możliwe, akademicka dyskusja więc raczej bez sensu.).

 

Nie traktuj tego aż tak akademicko. Tu chodzi o to jak daleko można się posunąć w interpretacji materiałow zdjęciowych.

A bardziej o krytyke wykonania.

Każdy ma swoje widzenie tematu . Jeśli Erni tak interpretuje matriał który posiada to jest OK

 

IMHO dyskusja co jest pod zimmeritrm nie jest jałowa. Może komus się to przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Erni może tak bardziej "przypylić" wieże szczególnie z tyłu? Lekko odstaje od reszty. No i brak jednego blotnika z tyłu dal by efekt większego zabrudzeniai troszki błotka.

 

PS przećwiczyłem na samochodzie. Po zdzjęcu chlapacza jedna strona jest "barziej".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze za mało wiesz na takie stwierdzenia.

 

Ja mam to napisane w książce. Nie biorę tego od siebie. Na forum nawet sie zapytałem i uzyskałem taką właśnie odpowiedź, że większość była nakładana

przez załogi.

 

jager27 A po drugie zastanów się, po co malowano by najpierw w fabrykach cały pojazd na Dunkelgelb, by potem przed wyjazdem z fabryki nałożyć na niego zimmerit i co, potem znów całość na Dunkelgelb??? Troszkę bez sensu...

 

Tak? To wyobraź sobie tygrysa królewskiego, który przetrwał 4 miesiące. Co by z tej pasty zostało po około dwudziestu trafien w sam przedni pancerz. Cały przód by się świecił na kolor stalowy. Troszkę bez sensu...

Nie wiem w końcu komu mam wierzyć. Wam czy książce? W tym jedna połowa jest za tym, że załogi nakładały zimmerit a druga połowa twierdzi, że zimmerit był nakładany w fabrykach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem co do tego co było pod zimeritem, a właściwie jaki kolor to jestem skłonny do szarośći bo część cementu zostawała na metalu reszta odpadała. Co do ubłocenia tyłu to jest to uczynione tylkojak mowie foty kiepskie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.