Jump to content

[G] Tiger I 1/35


Erni
 Share

Recommended Posts

Odrazu prosze uprzejmie o wybaczenie , osoby o słabym sercu niech na to nie patrzą. Popełniłem niemca.....i do tego TIGERA I

Ale jakos takoś naszła mnie na niego ochota. Model to samosklejalna Tamka waloryzowana zimmeritem Atak , blacharka Aber + Edek +lufa Armorscale i do tego wszystkiego friule. Model w malowaniu z frontu wschodniego ,znalezione gdzies w sieci. Fotki jak to juz bywa w moim wykonaniu słabe ale postaram sie jutro doklejic kilka lepszych z detalami.

Tak wiec zycze miłego ogladania i komentowania.

 

TigerI10-1.jpg

TigerI09.jpg

TigerI11.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hehehe, Erni za 'bosza' się zabrał znowu

No fajnie wyszedł - szczególnie ten kolorek, po pryśnięciu całego modelu żółtym clearem

A te odpryski zimmeritu to takie jasne powinny być? Nie było farby żółtej pod nimi? Pytam, bo nie wiem.

Gitara jednym słowem. Ciekawe co powiedzą spece od Panzerwaffe?

Link to comment
Share on other sites

A te odpryski zimmeritu to takie jasne powinny być?

 

Z poprawnością dobrze jest , odpryski po zimmericie były jasniej szarawe na pancerzu , sama zaś pasta zimmeritu była jeszcze jaśniejsza.

 

Jak dla mnie pojazd w porównaniu do kół jest zbyt ' czysty ' , szkoda że nie ma zjdęć z przodu i z tyłu pojazdu . Kurzyłeś przednią i tylnią częśc wanny ?

 

Model ładny , ale przydałoby się na nim więcej zabiegów podkreślających wyeksploatowanie czołgu ( takie chyba zboczenie z tym tyraniem pojazdu już )

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Ogólnie robi pozytywne wrażenie,odpryski zimmeritu można by bardziej optycznie podkreslić cieniując w miejscu łączenia z pancerzem,pozatym jak dla mnie kolorki kamo są zbyt wyraziste,podwozie natomiast jest ok,ale popracowałbym jeszcze nad nim.

Link to comment
Share on other sites

Z opiniami jak powinien wyglądac pancerz pod zimmeritem byłbym ostrożny, trzy przykłady:

 

DSC00680.jpg

DSC00678.jpg

DSC00677.jpg

 

Co do modelu to trudno coś napisać, za mało szczegółowe zdjęcia, ale chyba nie widzę baz mocujących boczne osłony.

Pzdr

ps. Zdjęcia pochodzą z "Tiger I on eastern front" wyd. Histoire & Collections", autor Jean Restayn

Link to comment
Share on other sites

Moja opinia jako przeciętniaka. Bardzo fajnie sie prezentuje, robi wrażenie.

Ciekawe usyfienie kół, a co do fotek to kilka szczegółowych by się przydało. Ogólnie dobry pozytyw.

Link to comment
Share on other sites

Czego pomalowałeś na szaro miejsca gdzie są ubytki w zimmericie? Mi się wydaje, że tam powinien być dunkelgelb ponieważ pojazdy w takim kolorze były dostarczane z fabryk. Model jest ładny. Dziwnie ubrudzone koła.

Link to comment
Share on other sites

Czego pomalowałeś na szaro miejsca gdzie są ubytki w zimmericie ?

Jakiś slang ?

Mi się wydaje, że tam powinien być dunkelgelb ponieważ pojazdy w takim kolorze były dostarczane z fabryk.

Źle Ci się wydaje, zdjęcia wyżej obejrzałeś ? Zimmerit był nakładany też w fabryce.

Jeszcze za mało wiesz na takie stwierdzenia.

Link to comment
Share on other sites

Źle Ci się wydaje, zdjęcia wyżej obejrzałeś ?

Zdjęcia to jedno. jager27 A po drugie zastanów się, po co malowano by najpierw w fabrykach cały pojazd na Dunkelgelb, by potem przed wyjazdem z fabryki nałożyć na niego zimmerit i co, potem znów całość na Dunkelgelb??? Troszkę bez sensu...

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za opinie i uwagi. Kilka fotek detali , nie wiem czemu ale za nic nie chca mi wyjsc fajne foty , uprzedzam kolorki sa przekłamane , model nie jest taki mocno kontrastowy.

 

 

IMG_0003.jpg

IMG_0004.jpg

IMG_0009.jpg

IMG_0037.jpg

IMG_0019.jpg

IMG_0014.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

A gdzie 'zgubiłeś' karabin maszynowy w kadłubie? Czy po prostu jeszcze go nie wkleiłeś?

Co do fotek, to faktycznie jakiś taki żółty się ten kotecek wydaje, ale widziałem go live i w rzeczywistości tak nie wygląda.

A błoto na 'zadzie' miażdży

Link to comment
Share on other sites

Źle Ci się wydaje, zdjęcia wyżej obejrzałeś ?

Zdjęcia to jedno. jager27 A po drugie zastanów się, po co malowano by najpierw w fabrykach cały pojazd na Dunkelgelb, by potem przed wyjazdem z fabryki nałożyć na niego zimmerit i co, potem znów całość na Dunkelgelb??? Troszkę bez sensu...

 

No nie wiem.

 

" Powierzchnia czołgu nie musiała być przygotowana przed nałożeniem Zimmeritu, ale przeważnie pokrywano pojazd farbą antykorozyjną. Zimmerit nakładano w dwóch warstwach używając kielni z cienkiej blachy. Pierwszą warstwę o grubości 5mm pokrywano wzorem w kwadraty używając brzegu kielni, średni czas schnięcia warstwy 24 godziny, druga warstwa była cieńsza i zaznaczano na niej falowane linie metalowym grzebieniem. Perforacja Pierwszej warstwy Zimmeritu ułatwiała przyczepność warstwy drugiej, a perforacja drugiej warstwy dawała efekt kamuflujący i utrudniała przyczepność min "

 

Źródło :http://www.panzerpunkt.info/artykuly/zimmerit/zimmerit.htm

Link to comment
Share on other sites

ale przeważnie pokrywano pojazd farbą antykorozyjną.

Tylko że farbą antykorozyjną była farba w kolorze minii (taka czerwona). Potem nakładano zimmerit w fabrykach i jechano po całości Dunkelgelb (zazwyczaj).

Link to comment
Share on other sites

Tylko że farbą antykorozyjną była farba w kolorze minii (taka czerwona). Potem nakładano zimmerit w fabrykach i jechano po całości Dunkelgelb (zazwyczaj).

I tu jest problem ze zdjeciami B/W.

Jesli zimm zrywał sie razem z farbą to załoga mogła zamalowac ubytek farbą "pod kolor" dostepną w jednostkach.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Wszystko jest możliwe, akademicka dyskusja więc raczej bez sensu.

 

A co do modelu - czy zdjęcia były robione z flashem?

Link to comment
Share on other sites

Wszystko jest możliwe, akademicka dyskusja więc raczej bez sensu.).

 

Nie traktuj tego aż tak akademicko. Tu chodzi o to jak daleko można się posunąć w interpretacji materiałow zdjęciowych.

A bardziej o krytyke wykonania.

Każdy ma swoje widzenie tematu . Jeśli Erni tak interpretuje matriał który posiada to jest OK

 

IMHO dyskusja co jest pod zimmeritrm nie jest jałowa. Może komus się to przyda.

Link to comment
Share on other sites

Erni może tak bardziej "przypylić" wieże szczególnie z tyłu? Lekko odstaje od reszty. No i brak jednego blotnika z tyłu dal by efekt większego zabrudzeniai troszki błotka.

 

PS przećwiczyłem na samochodzie. Po zdzjęcu chlapacza jedna strona jest "barziej".

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze za mało wiesz na takie stwierdzenia.

 

Ja mam to napisane w książce. Nie biorę tego od siebie. Na forum nawet sie zapytałem i uzyskałem taką właśnie odpowiedź, że większość była nakładana

przez załogi.

 

jager27 A po drugie zastanów się, po co malowano by najpierw w fabrykach cały pojazd na Dunkelgelb, by potem przed wyjazdem z fabryki nałożyć na niego zimmerit i co, potem znów całość na Dunkelgelb??? Troszkę bez sensu...

 

Tak? To wyobraź sobie tygrysa królewskiego, który przetrwał 4 miesiące. Co by z tej pasty zostało po około dwudziestu trafien w sam przedni pancerz. Cały przód by się świecił na kolor stalowy. Troszkę bez sensu...

Nie wiem w końcu komu mam wierzyć. Wam czy książce? W tym jedna połowa jest za tym, że załogi nakładały zimmerit a druga połowa twierdzi, że zimmerit był nakładany w fabrykach.

Link to comment
Share on other sites

Moim zdaniem co do tego co było pod zimeritem, a właściwie jaki kolor to jestem skłonny do szarośći bo część cementu zostawała na metalu reszta odpadała. Co do ubłocenia tyłu to jest to uczynione tylkojak mowie foty kiepskie...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.