Skocz do zawartości

B-2 Spirit - Testors - 1:72


Lucas HS

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 350
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

hmm... zalozylem ze jak to ma byc stabilizator plomienia to mowa jest o wylocie, gdzie w silniku dwuprzeplywowym widac skrzydelka turbiny. Na fotkach ktore wrzuciles widac wlot do silnika, wiec to bedzie wentylator. Juz koncze to moje medrkowanie.

 

Pozdr.

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też bym chciał zrobić tego kolosa... Na razie mogę się pochwalić tylko skalą 1:144, jeśli idzie o ten model. Zasiadam na widowni i patrzę, co się dzieje. Mam nadzieję, że będzie z tego piękny model. A jeśli tak, to mam nadzieję kiedyś go ujrzeć "na żywo".

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wygląda pierwsza cześć formy z matką w środku:

a9b01defc3c69d7c.jpg

 

Potem trzeba upchać to między klocki i natłuścić (tym razem nie zapomniałem ):

3a826a4bd2ac1233.jpg

 

I zalewamy :

9f548945e224c957.jpg

 

W tzw. miedzy czasie dokończyłem AGM-131 (na razie bez "lotek, łopatek" czy jak to tam...)...:

ca5dd7ae197e6175.jpg

 

I przygotowałem pierwszą część formy:

00ada399e9ac21a7.jpg

 

Sorry, za brak fotki gotowej AGM-131 SRAM, ale przypomniało mi się jak już zalałem silikonem... 500g silikonu kosztuje 40zł, a jak dotąd zużyłem dokładnie 35ml, chyba niedroga zabawa, patrząc na fakt, że nie muszę robić ośmiu bomb (po 2 godziny, jak nie więcej na każdą), ani dokupować drugiego modeli MiGa-29 żeby uzyskać 4 "kółeczka" ... Następne fotki nie wiem kiedy, bo zbliżają się nieuchronnie czynności budowy tego modelu, których nie warto opisywać, a tym bardziej fotografować. No... może opiszę co nieco

 

Pozdrawiam i dobranoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam ten model, z tym że ja będę do niego używał blach eduarda a fotele mam z airesa. Poza tym planuje zakup kalek begemotu. Z zestawu masz możliwość wykonania tylko pierwszego B-2, a z dodatkowych kalek masz 5 innych, seryjnych. Daje adres www abyś sobie pooglądał.

 

http://begemotdecals.ru/showpos.php?lang=2&id=7

 

I uważaj jeszcze na łączenia skrzydeł. Powstają wtedy duże szpary i skrzydła mogą nie być w linii z kadłubem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej! Dzięki Artur! Dzięki Marek, kalki już zamówiłem w Hanntas'ie. Właśnie! Co do kalek...

 

Na moich zobaczyłem coś... dziwnego, nie wiem czemu producent tak zrobił. Wyświetlacze LCD są szare. Nie mogłem tego tak zostawić:

P1010364.JPG

P1010367.JPG

P1010369.JPG

P1010371.JPG

 

Zrobiłem fotkę AGM-131 jak już pisałem bez lotek, bo by się nie odlały:

P1010362.JPG

 

Tutaj dwie części formy* "kółka" i gotowa część formy SRAM'ki:

P1010345.JPG

 

I zacząłem prace nad kokpitem. Warto zaznaczyć, że tylną ścianę dorabiałem kompletnie z głowy, bo w sieci praktycznie nie ma fotek tyłu kokpitu Spirita:

P1010358.JPG

 

Początki malowania...:

P1010372.JPG

 

Potem kolor i delikatny wash (ciągle się go uczę). Drążki pójdą w czerń. Na panele oczywiście przyjdą kalki:

P1010380.JPG

 

Kurcze... dopiero co pomalowałem tą "dechę" przed kokpitem na czarno, a już wypłowiała ;) Nie wiadomo jak w oryginale, ale spoko wygląda. Tak patrzę... fotka okropnie wyszła, potem dam lepszą:

P1010376.JPG

 

I przymiarka:

P1010382.JPG

 

* - za krótko czekałem, aż silikon dokładnie zwiąże i zacząłem robić drugą część formy. Tak się stało, że pod wpływem dalszego sieciowania silikony się połączyły i uzyskałem cześć uwięzioną w silikonowym klocku... udało mi się jakoś rozciąć to skalpelem o długim ostrzu. Straty niewielkie, a zapamiętam sobie ten błąd. Aktualnie zalana jest druga cześć formy SRAM'ki, tyle że teraz nie czekałem z tym 6h, a 20. Ponadto bardziej natłuściłem. Powinno być OK, jutro rano wyjmę to z klocków i zobaczymy. Co ja to jeszcze chciałem... Aha! - do odlewania wolę poczekać 2, 3 dni aż silikon stwardnieje na maksa, nie chciałbym akurat w tym miejscu czegoś zepsuć.

 

Sorry za przydługiego posta. Chciałbym się jednak pochwalić przejściem z Fotosika na Picasę. To ogromny skok dla mnie. Zauważyłem też postępy w washowaniu. Kurcze, przydają się te Zimowe Konkursy do czegoś, dzięki!

 

Pozdro.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, cześć. Chcesz marcinie upić nieletniego przed śniadaniem xD Nieładnie... I dzięki Ostachu za miłe słowa. Przydadzą się. Muszę się wprawić do walki z wlotami powietrza...

 

Więc... ekhem...tego...

Forma znów się zlepiła i znów byłem zmuszony rozcinać. Powiem jednak, że tym razem miałem farta! Wyszło na plus. Uzyskałem jednoczęściową, rozwieraną formę. Doszedłem do wniosku, że zostawię tak i nie będę rozcinał do końca. Po co się męczyć potem, przy odcinaniu nadlewki, z bomby? Oczywiście nie udało się uzyskać idealnie gładkiej powierzchni formy, więc odlew będzie raczej średniej jakości. Mam nadzieję, że z czasem dojdę do wprawy:

P1010391.JPG

 

A koledzy z forum PWM powiedzieli mi, że używam złego rozdzielacza - poradzili też co mam kupić. Więc będzie spacerek do sklepu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sry że post pod postem.

 

Pokleiłem kalki w kokpicie. Spasowanie? OKROPNE!! Kładą się nawet nieźle. Każdą z czterech trzeba było docinać o około 1.5mm. Mogą być jeszcze pomarszczone od sola. Wydaje mi się, że trzeba je jakoś stonować (drazki też). Co powiecie na lekko szarego filtra z aerografu? Czerń wyblaknie jak decha przed kokpitem (moze słabiej) i wszystko się zgra... Potem satyna jakaś do kokpitu Ogólnie jestem zadowolony, bo wiem, ze dużo jeszcze roboty przede mną z kokpitem...

P1010407.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekałem aż koś to powie... już się biorę do roboty

 

Słuchajcie! Potrzebuję pożyczyć do odlania turbinę (z jakiegokolwiek samolotu, bo nie wiem jak w B-2 wygląda) o średnicy około 10mm. To byłoby we wnętrzu wlotów tym razem... Pomoże ktoś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie turbine, tylko sprezarke, co? Jest taka sama jak w F-14, F-15, F-16 i we wszystkim innym co lata na silnikach GE F110. Co prawda w B-2 sa silniki F118, ale paskudnie uogolniajac, to sa F110-ki pozbawione dopalaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Majku problemy nazewnictwem. Tak, miałem na myśli sprężarkę.

Jest taka sama jak w F-14, F-15, F-16

Właśnie dlatego napisałem z dowolnego. Przypasi nawet MiG-29, czy Su jakiś, mimo że mają inne silniki, ale tej sprężarki praktycznie w ogóle nie widać, więc może być podobna.

 

A ja nie znam się tak dobrze na tych sprawach, dzięki za wyjaśnienie.

 

Mipan - pomyślę, ale i nie chcę przesadzić w drugą stronę. Podziałam delikatnie Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekałem aż koś to powie... już się biorę do roboty

 

Słuchajcie! Potrzebuję pożyczyć do odlania turbinę (z jakiegokolwiek samolotu, bo nie wiem jak w B-2 wygląda) o średnicy około 10mm. To byłoby we wnętrzu wlotów tym razem... Pomoże ktoś?

 

Puk ,puk a nie prościej wziąść kawałek ramki wlewowej, zrobić stożek, wyciąć z kawałka polistyrenu łopatki , posklejać i masz turbine jak ta lala albo wyciąć krążek o średnicy 10 mm, ponacinać na całości, wygiąć lekko piórka i efekt ten sam. Po co odlewanie, szybciej zrobisz jak napisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drążki poprawiłem, ale wielkiego przełomu nie ma. Chciałem zrobić cieńsze, ale wyszły za cienkie, to zostawiłem te.

 

Malowanie: Zrobiłem tak jak chciałem... efekt? Marny. Chciałem rozjaśnić panele, wyszło za mocno. Więc pomyślałem, że czarnym przyciemnię i będzie OK. Spróbowałem na środkowym panelu i co? Kupa. Poprawiłem jednak kolorystycznie płytę przed kokpitem Najpierw całość na czarno, a potem jasnym antracytowym, tak, ze brzegi zostały czarne, a centralna cześć nieco się rozjaśniła. Moim zdaniem wyszło fajnie. Całość popsiukałem Sidoluxem. Teraz czekam na fotele i zamykam kokpit do kadłuba.

P1010409.JPG

P1010415.JPG

 

Na całe szczęście po wszystkich niepowodzeniach z kokpitu widać tylko tylną ścianę, z której akurat jestem bardzo zadowolony No i fotele, które mam nadzieję, że też wyjdą...

P1010424.JPG

 

Zrobiłem coś więcej ponad kokpit, ale o tym w następnej części relacji...

 

PS: O fak, maznęło mi się czarnym po tylnej ścianie - do poprawki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybacz, że to napiszę, ale w tylnej ściance masz merytoryczny błąd, niestety. Żałuję, że wczoraj nie pojawiłem się na forum, ale mój stan fizyczno-percepcyjny nie był odpowiedni. ;) Tylna ścianka ma drzwi, które prowadzą do 'sypialni' oraz WC. A u Ciebie jakoś ich nie ma...

Mam w ogóle DVD z filmem o B-2. Jeśli chcesz, mogę Ci przesłać wraz z turbiną do wypożyczenia.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.