Lucas HS Napisano 4 Stycznia 2009 Share Napisano 4 Stycznia 2009 Pionowy oczywiście. Ja tam nie jestem jakimś profesjonalnym modelarzem, aby nawet grubość wiórków metalicznych w skali się zgadzała... Dobry efekt to podstawa. Jeśli wg Ciebie pigment może być taki a nie inny, to dobrze, że malujesz tym co lubisz Jednak muszę przyznać, że farbki innych producentów, mają dużo drobniej zmielony pigment farbek metalicznych, a to bardzo poprawia efekt. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smialus Napisano 5 Stycznia 2009 Share Napisano 5 Stycznia 2009 Czyli w moim przypadku strzelić to na szaro? Oczywiście na szaro. Dobry efekt to podstawa. Jeśli wg Ciebie pigment może być taki a nie inny, to dobrze, że malujesz tym co lubisz Jednak muszę przyznać, że farbki innych producentów, mają dużo drobniej zmielony pigment farbek metalicznych, a to bardzo poprawia efekt. Tutaj kolega ma rację zmień akryl na emalię a nie będziesz żałował Pozdrawiam i dalej kibicuję ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kermit Napisano 5 Stycznia 2009 Autor Share Napisano 5 Stycznia 2009 Pionowy oczywiście.Pionowy jest malowany błyszczącym zielonym perłowym (Pactra A10, w sumie dopiero teraz doczytałem, że to perła jest), natomiast krawędź natarcia metalicznym aluminium (Pactra A74, o ile dobrze pamiętam).Jednak muszę przyznać' date=' że farbki innych producentów, mają dużo drobniej zmielony pigment farbek metalicznych, a to bardzo poprawia efekt.[/quote']zmień akryl na emalię a nie będziesz żałowałTo może się dam namówić, spróbuję i wybiorę lepszy. Tylko, że będę musiał gdzieś po tą farbkę podjechać, bo tu u mnie w Zabrzu mają tylko Pactrę... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kermit Napisano 5 Stycznia 2009 Autor Share Napisano 5 Stycznia 2009 Wybaczcie znów za post pod postem. Popracowałem dziś trochę nad niektórymi elementami Boeinga. Na pierwszy rzut poszło podwozie. Poprawiłem już istniejące i dorobiłem 60% brakującego: Ruszyłem także silniki. Dwom z nich (pierwsze dwa) pomalowałem farbą A41 pylony: A dwom pozostałym dysze wylotowe na czarno: Później przemalowałem je na odwrót, ale zdjęcia będą w następnym odcinku (teraz silniczki sobie grzecznie schną). PS. Te grosze to chyba naprawdę coraz większe tłuką... ;) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smialus Napisano 22 Stycznia 2009 Share Napisano 22 Stycznia 2009 Coś cicho, nic się nie dzieje :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smialus Napisano 22 Stycznia 2009 Share Napisano 22 Stycznia 2009 Coś cicho, nic się nie dzieje :/ dzisiaj postaram się pokazać Ci różnice w metaliczych kolorach bo doszło mi co nieco emalii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seito Napisano 22 Stycznia 2009 Share Napisano 22 Stycznia 2009 Coś cicho, nic się nie dziejeMi też to samo przyszło do głowy. Relacja tak szybko szła, a tu nagle ponad dwa tygodnie przerwy. Czyżbyś, Kermit, zrezygnował z budowy? Jest trochę niezgodności z oryginałem, ale to chyba nie powód, żeby się poddawać. Najważniejsze, żeby Twojej kobiecie podobał się model. Weź się do roboty i skończ model. Dobrze byłoby go zobaczyć już w galerii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciekw Napisano 22 Stycznia 2009 Share Napisano 22 Stycznia 2009 Coś cicho, nic się nie dzieje Pewnie sesja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kermit Napisano 22 Stycznia 2009 Autor Share Napisano 22 Stycznia 2009 Coś cicho, nic się nie dzieje Pewnie sesja. He, he, prawie. Ostatni tydzień przed sesją daje się we znaki. Ale zaplanowałem dziś coś tam podłubać przy modelu wieczorkiem, więc dzisiaj powinny się znaleźć kolejne zdjęcia. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kermit Napisano 22 Stycznia 2009 Autor Share Napisano 22 Stycznia 2009 Troszkę udało mi się dziś podłubać, jak planowałem. Wrzucam więc zdjęcia z odpowiednim opisem: Najpierw zacząłem montować elementy wnęk podwozia: Następnie malowanie wnęk: Oraz dokończyłem prace przy podwoziu: Szczerze mówiąc, nie jestem dziś zadowolony z postępów. Jakoś mi to po prostu "nie wyszło". Pomyślę jeszcze, co z tym zrobić... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seito Napisano 26 Stycznia 2009 Share Napisano 26 Stycznia 2009 Nie wiem, czy to tylko takie moje wrażenie, ale coś mi się wydaje, że te pokrywy wnęk podwozia są u Ciebie zbyt grube. Nie powinieneś był wcześniej zeszlifować trochę tych części? Takie jakieś toporne mi się wydają. Poza tym dobrze, że coś się ruszyło. Kiedy następna aktualizacja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mipan Napisano 26 Stycznia 2009 Share Napisano 26 Stycznia 2009 Nie za bardzo wyszło Ci malowanie tej klapy (jakieś marszczenia i ogólnie chyba tam za dużo farby nałożyłeś) i widać,że miejsce łączenia polówek kadłuba jest widoczne.Warto by to poprawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
StanLog Napisano 26 Stycznia 2009 Share Napisano 26 Stycznia 2009 Do krecika najlepiej albo płynu ham. i na nowo zrób przyjacielu, jeśli efekt ma być bardzo dobry ;) . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kermit Napisano 26 Stycznia 2009 Autor Share Napisano 26 Stycznia 2009 Coś mi chyba umiejętności i oko szwankuje ostatnio... Przed malowaniem wydawało się, że wszystkie linie są zaszpachlowane, a tu taki zonk. W ogóle jakoś tego nie widziałem, takie to małe jest... A co do tej klapy, to chyba efekt zdjęcia (poza tym jednym uszczerbkiem, który jest już poprawiony), bo tak gołym okiem to wszystko równe jest. W razie czego przeszlifowałem i przemalowałem jeszcze raz. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kermit Napisano 28 Stycznia 2009 Autor Share Napisano 28 Stycznia 2009 Najnowsza aktualka - zdjęcia jeszcze ciepłe, a kadłub - mokry. ;) A co w aktualce: 1. Wklejona (chociaż bardziej pasuje określenie "wsunięta") szyba kokpitu - nawet pasowała bez szpachli. Widok od przodu (zgodnie z zamysłem dążenia do pierwszego zdjęcia): 2. Nakładanie kalki (zapomniałem jedynie zrobić zdjęcie kalki z szyby kokpitu): Oraz widok na całość: Na razie jest to tylko lewa strona. Za prawą zabiorę się, jak lewa całkowicie wyschnie (a w międzyczasie zabiorę się za skrzydła). Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seito Napisano 28 Stycznia 2009 Share Napisano 28 Stycznia 2009 Wreszcie coś się pojawiło. Wygląda dobrze, kalki Ci ładnie siadły, ale pierwsze zdjęcie jakieś takie nieostre jest, poza tym musisz popracować nad statecznikiem pionowym, dokładnie nad jego końcówką górną - tam nie może być takiego ostrego kąta, tak mi się wydaje. Ale niech to potwierdzą lub zanegują koleżanki czy koledzy z forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kermit Napisano 28 Stycznia 2009 Autor Share Napisano 28 Stycznia 2009 musisz popracować nad statecznikiem pionowym, dokładnie nad jego końcówką górną - tam nie może być takiego ostrego kąta, tak mi się wydaje.Według zdjęć tam właśnie powinien być taki kąt. Ale sam już nie wiem. Za to mam pewien inny problem: gdzie powinny być znaki rejestracyjne samolotu, jeśli chodzi o skrzydła? Instrukcja mówi, że na lewym skrzydle (zarówno od strony górnej jak i dolnej), natomiast są zdjęcia, które pokazują znak rejestracyjny od góry na skrzydle prawym, przy czym nie jest to C-FTOC, tylko C-GAGA. Natomiast na C-GAGL widać znaki na dolnej części lewego skrzydła, lecz nie w miejscu, w którym proponuje instrukcja... Jak powinno być? Poniżej kilka zdjęć. Instrukcja: C-GAGA: C-GAGL: Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seito Napisano 28 Stycznia 2009 Share Napisano 28 Stycznia 2009 Być może z tymi znakami jest tak, że mogą być w dowolnym miejscu, byle na skrzydle? Poza tym chyba zapomniałeś nałożyć kalki drzwi na piętrze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kermit Napisano 28 Stycznia 2009 Autor Share Napisano 28 Stycznia 2009 Być może z tymi znakami jest tak, że mogą być w dowolnym miejscu, byle na skrzydle?Jeśli tak jest, to może instrukcja ma rację. Wolałbym, aby jednak wypowiedział się ktoś, kto ma 100% pewności. Jak na razie przedstawię, co zrobiłem dotychczas. Jeśli do momentu, w którym będę musiał podjąć decyzję, nikt nie wypowie się na temat tych znaków, nałożę je tak, jak radzi instrukcja. Prace nad skrzydłami: wklejenie klap podwozia głównego: Przemalowanie wewnętrznych stron na szaro: Poza tym chyba zapomniałeś nałożyć kalki drzwi na piętrze...Dzięki za przypomnienie, już nałożone: Oraz ponowny widok ogólny lewej strony: Prace przeniosły się na stronę prawą. Nakładanie kalek: Widok od przodu: Oraz ogólny pogląd prawej strony: Nadal podtrzymuję pytanie z poprzedniego postu o umiejscowienie znaków rejestracyjnych. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 28 Stycznia 2009 Share Napisano 28 Stycznia 2009 (edytowane) Chciałbym tylko zwrócić uwagę (nie wiem, czy o tym wiesz, czy nie, dlatego o tym wspominam) C-GAGA nie ma wingletów na tych fotach, natomiast C-GAGL tak. Zwróć na to uwagę przy doborze kalek. O ile dobrze zauważyłem, wykonałeś skrzydła bez wingletów. Edit: Ok, zauważyłem, że na kadłubie masz zupełnie inną rejestrację, więc zakładam, ze wszystko z doborem oznaczeń do wersji jest pod kontrolą ;) Edit 2: ;) Co do Twojego pytania o umiejscowienie znaków na skrzydłach. Bywa regułą (ale nie twierdzę, że jest tak w tym przypadku), że jeśli znaki umieszczane są tylko na jednym skrzydje w widokach z góry i z dołu, to są umieszczane naprzemiennie (przygładowo góra-prawe, dół lewe skrzydło). Edytowane 28 Stycznia 2009 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kermit Napisano 28 Stycznia 2009 Autor Share Napisano 28 Stycznia 2009 Chciałbym tylko zwrócić uwagę (nie wiem, czy o tym wiesz, czy nie, dlatego o tym wspominam) C-GAGA nie ma wingletów na tych fotach, natomiast C-GAGL tak. Zwróć na to uwagę przy doborze kalek. O ile dobrze zauważyłem, wykonałeś skrzydła bez wingletów. Dzięki, że czuwasz. Wiem o tym, nawet wiem, dlaczego. Winglety zaczęto stosować dopiero w wersjach 747-400. C-FTOC to wersja 747-133, C-GAGA to 747-233, a C-GAGL to 747-433. Natomiast we wszystkich trzech jest ten sam schemat malowania, a mają różnie rozmieszczone znaki... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KubA94 Napisano 28 Stycznia 2009 Share Napisano 28 Stycznia 2009 Winglety zaczęto stosować od wersji -400. Wersje -100,-200,-300 bodajże nie ich nie miały. Wersja 300 miała przedłużony garb pod względem poprzednich wersji. Ot taka mała daweczka informacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kermit Napisano 28 Stycznia 2009 Autor Share Napisano 28 Stycznia 2009 Co do Twojego pytania o umiejscowienie znaków na skrzydłach. Bywa regułą (ale nie twierdzę, że jest tak w tym przypadku), że jeśli znaki umieszczane są tylko na jednym skrzydje w widokach z góry i z dołu, to są umieszczane naprzemiennie (przygładowo góra-prawe, dół lewe skrzydło).Też tak dotychczas uważałem. Jeśli tak by było, to który rysunek w instrukcji jest prawidłowy? Lewe-dół, czy lewe-góra? Przykładowo w USAF używa się lewe-góra i prawe-dół, ale tak nie musi być w cywilnych i w Kanadzie... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 28 Stycznia 2009 Share Napisano 28 Stycznia 2009 Szukałem zdjęć na Airliners.net, ale nie ma tam nic, z widokiem na rejestracje na skrzydłach. Na Twoim miejscu sugerowałbym się układem kalek jak na przedstawoinych zdjęciach C-GAGA i C-GAGL, czyli lewe-dół, prawe-góra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mipan Napisano 28 Stycznia 2009 Share Napisano 28 Stycznia 2009 Pryśnij jeszcze statecznik pionowy bezbarwnym.Będzie miał ładny połysk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.