Skocz do zawartości

PZInż 7TP (1/35)


Gość widd

Rekomendowane odpowiedzi

A o ten. To podobno szkic z Kubinki, przynajmniej tak gdzieś ktoś pisał, stąd nazywamy go ruskim. Jedyny rzut, na którym ujęto szafkę na pociski. Jendrass mu nie ufa, a ja uważam, że pod względem szafki się zgadza.

 

przekroj7tp_resize-1.jpg

 

Może ty pomożesz rozstrzygnąć kwestię szafki. 6x11 jest też w 10TP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 295
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

A ja jestem pewny, że 7TP. Radziecki T-26 był oparty bezpośrednio o Vickersa. Popatrz na przedział silnika. Tylko nasz jest taki wysoki, a do tego, widać charakterystyczne elementy silnika, jak np. filtry. Jak to nie ma chłodnicy? A ten pionowy prostokąt oznaczony jako nr 2, to co?

 

t26_7.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteście pewni, że to jest 7TP ?

Mnie nie pasuje wieża i chłodnica - a raczej jej brak.

Bardziej bym obstawiał T-26.

 

Stary, powiem wprost - miałem o Tobie lepsze zdanie. Na ruskim szkicu widać i:

a) doskonale, bardzo charakterystyczny, jak wspomniał Widd "wysoki" silnik Saurera

b) chłodnicę nawet z napędem wentylatorów

c) co ważne zbiornik paliwa

b) balast ołowiany i radiostacje w wieży

NO cieciwa dałeś ciała publicznie :P

 

Złośliwy - o co Ci chodzi ? ja go kocham :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z silnikiem punkt dla Was.

Chłodnica - możliwe, choć nie do końca mi to pasuje - ale nie wiem na podstawie jakiego 7TP robiono szkic.(1)

Ale wieża zupełnie mi nie pasuje za szeroka.

Nisza za duża, i jeśli dobrze pamiętam dokumenty z CAW to cała nisza była przeznaczona na radiostację, a nie na balast + radiostacje.

No i parę innych proporcji mi nie pasuje - ale możliwe, że to przekłamania szkicu.

 

I tak przyznaję się: Nie myli się ten, kto nic nie robi

A ja już czytałem takie cuda o 7TP/T-26, że zaczynałem poważnie wątpić w swoją poczytalność - co najlepsze spora część z tego to były mniej lub bardziej oficjalne raporty.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nisza za duża, i jeśli dobrze pamiętam dokumenty z CAW to cała nisza była przeznaczona na radiostację, a nie na balast + radiostacje.

 

W wieży był balast w formie płyty 4 mm. Dopiero na to radiostacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z silnikiem punkt dla Was.

Chłodnica - możliwe, choć nie do końca mi to pasuje - ale nie wiem na podstawie jakiego 7TP robiono szkic

 

Sądząc po rysunku to pewnie z jenowieżowego 7TP. Tyle że robił go Rusek, czyli mało starannie.

Ale wieża zupełnie mi nie pasuje za szeroka.

Nisza za duża, i jeśli dobrze pamiętam dokumenty z CAW to cała nisza była przeznaczona na radiostację, a nie na balast + radiostacje.

Instrukcja techniczna wozu jednowieżowego mówi wyraźnie - na spodzie wieży 15 kg balast ołowiany, na nim radiostacja. To informacja bezpośrednio od rekonstruktora.

I tak przyznaję się: Nie myli się ten, kto nic nie robi

A ja już czytałem takie cuda o 7TP/T-26, że zaczynałem poważnie wątpić w swoją poczytalność - co najlepsze spora część z tego to były mniej lub bardziej oficjalne raporty.

Spoko, na tym forum nie raz będziesz przecierał oczy ze zdumienia. Szybciej niż myślisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i postępy. Przedział silnika. Nie posiada jeszcze kółek napędu wentylatorów chłodnic. Brak też akumulatorów w prawej komorze oraz nakładek na gąsienice w lewej.

 

DSC00712.jpg

 

DSC00711.jpg

 

DSC00713.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten 7TP ma być nieużywany, czy zniszczony...?

Ten silnik wygląda jakby przeżył obie wojny i ciągle w deszczu. Sama rdza! Przevież nie miał prawa tak zardzewieć...nawet jeśli służył z 3 lata. I to w warunkach pokoju, Zacieki, ubytki oleju-to rozumiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mogę wtrącić swoje trzy grosze...

 

Po pierwsze kapitalna robota, widd, pełny podziw i szacun za te wszystkie detale, serio.

Po drugie... no właśnie, ta rdza i kurz, moim zdaniem zbyt dużo tego. Nie piszę tego dlatego, że osobiście nie jestem zwolennikiem przesadnego postarzania modeli, szczególnie rdzą - z wyjątkiem zamierzonych wraków. Wbrew pozorom niewiele się zmieniło do naszych czasów, więc zerknij pod maskę kilkuletniego samochodu. Mój Jeep na już 12 lat, od minimum roku (jeśli w ogóle) nie była myta komora silnika, a źle nie wygląda ;). Rdzy nie uświadczysz, rdzawy nalot pojawia się na silnikach tylko wtedy, gdy nie były uruchamiane przez co najmniej kilka miesięcy. Nawet układ wydechowy tak szybko nie rdzewieje. I od razu uprzedzę tych, którzy stwierdzą, że Jeep z 1997 roku to inna technologia: mam też Gaza 69, nieoszczędzanego w terenie, po remoncie ładnych kilka lat temu - też źle nie wygląda, silnik może nieznacznie zachlapany jakimś błotem, kilka plam oleju i to wszystko. W Dodge'u z 1943 roku tak samo. A najlepiej zajrzeć do przedziału silnikowego współczesnego czołgu w tzw. służbie czynnej, zdziwilibyście się, jak tam czysto (nie, własnego czołgu jeszcze nie mam, hehe). Bo przecież w chwili prezentacji ten 7TP był całkiem nowy, prawda?

A rozpisałem się na ten temat, bo robisz go jako egzemplarz pokazowy alianckiej delegacji - jestem przekonany, że przed takim pokazem czołg był dość dokładnie wyczyszczony.

Sumując: świetna robota, widd, ale jeśli Twój 7TP ma być pokazowy to niech taki będzie .

 

Teraz pewnie posypią się na mnie gromy...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rdza została usunięta już z silnika. Efekty pokażę, jak zamontuje napędy wiatraków.

 

7TP nie będzie nowy i czysty. Na jednym z filmów z okazji gen. Ironsida w Polsce w 1939 roku, kiedy ogląda granatnik, za jego plecami jedzie C7P. Doszedłem więc do wniosku, że jeśli pokazywano coś to nie w mieście, ale w polu, na poligonie. Cały świat zapraszał wtedy na pokazy sprzętu i brały w nich udział różne delegacje. Polska robiła tak samo. Dlatego prezentacja będzie na zasadzie oglądania czołgu, po manewrach pokazowych. Wiecie. trawiasta polana i kilku oficerów oglądających czołg z ubrudzoną załogą z boku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ależ wszystko ok, nie chodziło mi o to, że 7TP powinien wyglądać jakby właśnie wyjechał z myjni automatycznej ;), lecz po kilkunastu - kilkudziesięciu kilometrach w polu, trochę kurzu, ziemi, trawy wyrwanej przez gąsienice, to wszystko jak najbardziej, może też być trochę poobijany i odrapany przez gałęzie choćby - farba nitro, na niej powstawały nie tyle rysy, jak na współczesnych samochodach, ale jasne przetarcia, bo nitro łatwo się ściera. Ale wnętrze jak i komora silnika to już moim zdaniem trochę inna bajka, a rdzy to już tam w ogóle nie powinno być, ani grama. To, co najbardziej brudziło wtedy wnętrze to oleje i smary. Czas pokoju, 7TP po każdych manewrach czy przejeździe wraca do parku maszynowego, dba o niego i załoga i mechanicy, inaczej niż w czasie działań wojennych, gdy nikt nie ma na to czasu ani głowy do tego.

 

Nie umniejszam bynajmniej Twojej roboty, silnik wygląda bardzo efektownie, ale raczej na sprzęt w boju od co najmniej kilku tygodni.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czas pokoju, 7TP po każdych manewrach czy przejeździe wraca do parku maszynowego, dba o niego i załoga i mechanicy, inaczej niż w czasie działań wojennych, gdy nikt nie ma na to czasu ani głowy do tego.

Mamy takie same poglądy, ale uważaj bo jak ja zwróciłem podobną uwagę panzerwaffowcom to mnie prawie udusili. Że wozy nie były myte, że załogi się tym nie zajmowały ... itp Oszołomy. Co wojsko robi jak się nudzi ? Wojsko się nie nudzi, wojsko czyści broń

 

Ja też męczę Widda z tym przedziałem silnika. Zużycie zużyciem ale w w woju zawsze dużo rzeczy robi się na "sztukę", moim zdaniem nawet przed Ironsidem

Z resztą taki silnik w WP był na tyle dużą rzadkością, że otaczano go nader troskliwą opieką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Modelik fajny ale wtrącę tu swoje 5 groszy- podstawowy problem modelarzy jest taki - czy model ma być REALISTYCZNY (wtedy będzie czysty i delikatnie obdrapany np. gałęziami) czy EFEKTOWNY (obity pałą i czymkolwiek co było pod ręką...) na forum ludziska zachwycają się obitymi np. Panzerami I/II/III/IV/V etc jakby walczyły nie rok czy 2 a z 15 lat, służyły na wszystkich frontach i nigdy nie były malowane, czyszczone, konserwowane... Równie dobrze można pomalować model minią i tylko małe, tapowane resztki zielonej farby kamuflażu z podtekstem "... przecież farba się ściera..."

No cóż - ilu modelarzy tyle wizji... Nie Wszystko Wszystkim musi się podobać Co do 7TP - nie wiem jak taki zardzewiały silnik by pracował...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Witam ponownie.

Znów wróciła wena na modelarstwo. Zrobiłem pewne postępy z moim 7TP. Zamieszczam zdjęcia. Wiem, że kiepskie, ale jak na dniach nieco więcej czasu spędzę, to zrobie lepsze (znów odbija się na mnie brak źródeł światła).

 

Udało się pomalować wnętrze, wkleić cześć elementów, w tym szafkę amunicyną, baki, wał kardana. W sumnie zostaje nieco pasteli miejscowo oraz całe wyposażenie dodatkowe, które muszę spisać, a jest tego kilkanaście sztuk.

 

DSC00720.jpg

 

DSC00721.jpg

 

Zmieniła się też nieco koncepcja. Odstępuję od prezentacji obcokrajowcom. Czołg będzie stał przy ognisku wokół którego zebrała się grupa wojaków.

 

Oto figurka Peowiaczki otulonej płaszczem wojskowym od życzliwego oficera.

DSC00717.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.