Skocz do zawartości

P-51D MUSTANG - airfix 1:24


tornado

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 114
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

C.d. z warsztatu:

Pomalowałem wnęki i posklejałem płaty skrzydeł do kupy - gotowe do montażu z kadłubem. Szpachli praktycznie nie musiałem uzywać - poszło jej tyle co pies napłakał

 

acc16219abb76ce4.jpg

d081494c460e9b37.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemaluj wnękę podwozia na kolor metalu.

Zdjęcie z książki D. Karnasa "MOIDELMANIA - P-51 MUSTANG"

d6fcae296d8ee860.jpg

 

Prace nieco posunęły sie do przodu - gotowy fotel pilota:

2f4b2e575e94a611.jpg

f53f5fbb7a15bdcd.jpg

 

Ostatni rzut okiem do wnętrza przed zamknieciem kadłuba (dopiro teraz zobaczyłem, że w czasie montażu zrobiłem kilka zadziorów na fotelu - trzeba to poprawić):

 

f55b5bcea121995f.jpg

a6ad2d43a3781a83.jpg

 

Doszedł taki mały szczegół:

d402353a60b179a5.jpg

 

Ps.

Jaki wymiar (wysokość) ma żółty pas na śmigłach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętasz jak rozmawialiśmy (gdzieś na forum) o grubości pasów z taśmy Tamiya jak dla skali 1:24? Wyszło, że są za cienkie. Takie też mam wrażenie patrząc na Twoje.

Grubszych nie mogłem zrobić - ledwie co udało mi się te przeciagnąć przez szczeliny w blaszkach

 

Ok.Jeżeli robisz Mustanga odbudowanego po wojnie.

Do tej wersji mam przynajmniej kolorową dokumentację

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. W mojej modelmani są też zdjęcia srebrnych wnęk.

Śmigło- w książce masz rysunki śmigieł w skali 1/48, wystarczy przeskalować.

Właściwie nie ma żadnego problemu aby przemalować wnęki bo i tak model będzie malowany na srebno

Heh - jakoś nie pomyślałem o tym aby przeskalować wymiary z rysunków

 

Może przed zamknięciem kokpitu sprawdź czy nie powinieneś pomalować od środka osłony tablicy przyrządów od środka na czarno. Podsyłam fotkę:

Dobrze ze zwróciłeś uwagę na to Miałem pomalować osłony po wyschnieciu kleju gdy przykleiłem tablicę, a później zupełnie zapomniałem o tym

 

Panie Andrzeju, żeby praca za szybko nie szła, przypominam;

th_P1070440.jpg

Porównując model Airfixa z trumkiem zauważyłem, że ten drugi ma dużo więcej nitów - widać Airfix przygotował model pod to konkretne malowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

model będzie malowany na srebno

....trochę metalizerów pójdzie

Naliczyłm dwa kolory metalizerów - srebny i metalowy. Srebnego kupiłem dwie puszki H11 (moim zdaniem wystarczy), a metalowy wystarczy jeden słoiczek z MM.

 

Pomalowałem osłony tablicy i zamknałem już kadłub, ba - skrzydła też są na swoim miejscu

 

d8486691d4790602.jpg

7cfb739e6f2bfc61.jpg

 

Szpachli zbyt dużo nie poszło, dałem ją na łączeniach skrzydeł z kadłubem, na dolnej przedniej powierzchni kadłuba i osłonie chłodnicy. Reszta wygląda ok, ale okaże się czy po oszlifowaniu łączeń połówek kadłuba trzeba bedzie jeszcze coś szpachlować

 

c8f7a3ebc6e00795.jpg

99a85185ae2ed1a5.jpg

4b474000f2d56827.jpg

 

Śmigło praktycznie jest gotowe, narazie poskładane na sucho:

 

a23c613d76b00e74.jpg

 

Przymiarka na samolocie:

 

5dc3a416e304cd4c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak jeszcze tylko slowo o tych wewnetrznych pokrywach komor podwozia. Jak Mustang troszke postal, to cisnienie w instalacji hydraulicznej spadalo i klapy same sie pod swoim ciezarem otwieraly. Dopiero po uruchomieniu silnika i pompy, powracaly one na swoje miejsce. To jest taki dosyc charakterystyczny element tego samolotu (czesto otwieraly sie pod roznym katem, w sensie, ze jedna tak, a druga innaczej) i dobrze by bylo, zebys tez zostawil je otwarte, te klapy, znaczy sie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do klap podwozia to zobaczę w jakim stopniu uda mi się odwzorować strony wewnętrzne - jak uznam, że będą mnie satysfacjonować dam je otwarte, a jak nie to zamknięte.

 

Czy instalacja silnika jest już skończona? Strasznie okrojona...

Nie kończyłem instalacji ze względu na maskowanie modelu do malowania. Większość instalacji idzie pod silnikiem, tak że jest praktycznie niewidoczna, ale będzie jeszcze kilka przewodów i kabelków (dotyczy to również wnek podwozia).

 

ca1b7a25acd93053.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szpachlę przeszlifowałem, zamaskowałem model i całość prysnąłem Mr. Base White 1000. Miejsca w których były zbyt duże ryski malnąłem kilka razy, po wyszlifowaniu powinno być ok a już teraz widać, ze rysy zniknęły

 

45a1a6c7e04dc4b0.jpg

 

Po zrobieniu zdjęć okazało się, że na krawędziach natarcia tuż obok łączenia skrzydeł z kadłubem są jeszcze nierówności. Miejsca te zasmarowałem nierozcieńczonym Mr. Base White 1000 (działa jak szpachla). Jutro całość przelecę na mokro papierem 2000, poprawie linie podziału i mam nadzieję, że będę mógł się wziaść już za malowanie

 

a06c90fb22eb59f7.jpg

2cb26c117997eeb5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeszlifowałem podkład papierem wodnym 2000 i zrobiłem dość kiepski preshading (aero z dyszą 0.3mm):

 

750771ac31e5f412.jpg

 

Odczekałem godzinkę i prawie wszystko bo bez statecznika pionowego pomalowałem metalizerem H11. Jak widac na zdjęciach po preshadingu nie ma śladu - muszę to jeszcze potrenować. Zdjęcia zrobione tuż po malowaniu:

 

3ec1f3864ec933e8.jpg

3b4ccb0153ab19d9.jpg

 

Podczas malowania aero wypluło mi na skrzydło jakieś farfocle po wyschnieciu będzie trzeba to poprawić:

 

67fc0383f7dd47dc.jpg

 

Nigdy nie nakładałem kalkomani na metalizery, dlatego mam do Was pytanie - przed i po naklejeniu kalkomani pryskacie metalizer sido lub clearem

 

I druga sprawa - chcę wykonać instalację na zbiornikach paliwa. Na zdjęciach, które posiadam z podwieszonymi zbiornikami paliwa są nie podłączone przewody, a jeżeli już to nie widać mijsc na skrzydle w których miejscach są podłączone - mogę liczyć na Waszą pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć tornado będziesz go nitował bo mam schemat nitowania tego modelu .I jeszcze parę fotek

Nie ma potrzeby dodatkowego nitowania, wg. mnie jest ich tyle ile potrzeba Wg. schematu zamieszczonego kilka postów wyżej przez marek d jasno wynika, że nity na skrzydłach były zaszpachlowane i szlifowane do gładkiej powierzchni, a więc nie ma potrzeby nitowania modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.