Skocz do zawartości

M1A1 AIM Dragon 1:35 / drugie ujęcie


reggy

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 97
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

PS . Jakie wymiary ma ten tank w cm >?

Ze 11 szerokości, 23 długości bez lufy (28 z lufą w przód), 6,5 cm do stropu wieży.

masz zamiar zrobić model przedstawiający(...)

Dokładna kopia tego z drugiej fotki I postu.

No to teraz mam już kompletny modelik bez anten. Okazało się że nie wkleiłem panelu na lewym boku (w połowie długości).

Ahhh, I love smell of nitro at night...

Skleiłem gąsienice. Trochę czasu minęło na skrobaniu wypychaczy z połowy ogniw (a co, wycwanię się - co będę skrobał z tego co zasłonią fartuchy). Każdą gąskę mam w połówkach przód-tył. Widoczne odcinki dobrze mi się ułożyły, po sklejeniu połówek będzie ok.

 

DSC_0693.JPG

DSC_0695.JPG

DSC_0696.JPG

Pewne niepewności wynikły też przy kratkach na tyle pojazdu. Mianowicie jak możecie zauważyć na fotce poniżej (tej na tył) wszystkie kratki nie są symetryczne w osi poziomej - z góry czy dołu jest jedno żeberko więcej. Dragon w instrukcji sugeruje przyklejenie tak: wewnętrzna - krawędź gdzie dwa żeberka u góry, zewnętrzne - tam gdzie dwa żeberka na dół. Ja trochę popatrzyłem po fotkach i wniosek jest jeden - całkowita dowolność. Widocznie nie patrzą specjalnie przy montażu (zapewne polowym - bo w fabryce pewnie patrzą ). Na dowód trzy fotki pup Abramsów:

KLIK 1

KLIK 2

UWAGA WIRUS

DSC_0698.JPG

DSC_0700.JPG

DSC_0702.JPG

DSC_0703.JPG

I kibicuje, ale widzę że już koniec.

Panie, to dopiero początek.

 

A tak przy okazji. Od wielu modeli stosowałem technikę malowania Vallejo na podkład z czarnego Revella albo Humbrola roszonego jeszcze potem rozcieńczalnikiem. Nie da się ukryć, że farba trzymała się jak tonący brzytwy i chyba łopatą trza by było zdzierać. Aczkolwiek, nie da się ukryć, że ta warstwa gruntująca była gruba i czasami niejednorodna fakturowo. Ale Vallejo gołego plastiku po prostu nie kocha.

Po prostu mnie ta nieprzewidywalna niedoskonałość bolała.

Ostatnimi czasy, dłubię sobie I-16 Eduarda w 1:48 (aeroplanów nie pokazuję bo to szkarady są ). Od Rafała Jankowskiego zasłyszałem o możliwości malowania Vallejo wymieszanego z sidoluxem - od razu na to można dawać kalki i washa - czyli odchodzi kolejna warstwa. No i właśnie na tym I-16 szkaradnie obficie poszpachlowanym prysnąłem takową mieszanką. Tam gdzie farba padła na goły plastik wystarczyło muśnięcie paznokietkiem, aby ujrzeć beżowo-szarą nagość plastiku eduarda. Ale tam gdzie farba padła na szpachlowane miejsca - trzymała się pięknie. Dlatego na dniach me nogi zawiodą mnie do sklepu po Mr.Surfacer 1200 i Leveling Thinner.

Trzeba się rozwijać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie trzeba dawać podkład. Najlepiej Gunze Syrfacer 1000/1200, ale też możesz użyć podkładu tejże firmy w sprayu. Możesz również uzyć surfacera Tamiyi - zarówno do aerografu jak i w sprayu. Choć ja ostatnio stosuję Śnieżkę (Light Gery Surface Base) w sprayu - bardzo dobra rzecz

ps.: w eduardowskim I-16 w zasadzie NIE MA szpachlowania!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ps.: w eduardowskim I-16 w zasadzie NIE MA szpachlowania!!!

Z zasadami jestem na bakier

 

mianowicie nawierc ogniwka od gasek z boku

Postaram się zrobić.

 

Wracając do modelu - zasadniczo złożony, ale została kosmetyka aby upodobnić go do tego z fotki. Jest kwestia tego co ma z tyłu wieży. Przeglądając fotki czołgów 1st Armored Division z man. Ready Crucible zauważyłem, że wiele z nich ma domontowany z tyłu wieży drugi taki sam kosz. Widać na przykład tu:

KLIK

KLIK

No i jeszcze pudło na dodatek.

No ale wiele nie ma tego dodatkowego kosza.

Nie wiem czy mi się dobrze wydaje, ale ten Abrams ma numer A-65 (ten co ja próbuję zrobić ma A-66). W każdym razie:

KLIK

KLIK

Teraz rzut oka na mojego:

021-2.jpg

Chyba pojedynczy kosz z tyłu? Ta płyta widoczna przy samej krawędzi to będzie panel CIP? Czy może dodatkowe pudło? (jak dla mnie raczej CIP - za bardzo przy krawędzi na pudło). No to zostają jeszcze koguty do zrobienia i ten pasek idący wkoło wieży na dole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie Reggy dorabiaj kosze i skrzynie, im wiecej detali tym lepiej. Powinno byc prosciutkie do zrobienia, troche plastiku i drutu i jak sie pieknie bedzie gielo, ach..... az mnie ochota na kolejnego nachodzi. Piekny jest ten czolg, oj piekny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie Reggy dorabiaj kosze i skrzynie (...)

No podorabiałbym, gdyby ten czołg który robię je miał Mógłbym założyć, że ma dodatkową skrzynię z lewej strony tyłu wieży, bo tego akurat na fotce nie widać, ale z kolei jestem pewny że nie ma drugiego kosza z tyłu, a tylko do nich widziałem doczepione skrzynie. Także póki co się z tym wstrzymuję i zabrałem się za parę detali których jestem pewny, czyli koguty i pasy wkoło wieży. Ten duży kogut taki ładny, równy się wydaje jak się na niego patrzy na żywo, a na fotkach taki krzywulec :( A i tak już 3 raz robię drucianą osłonkę... Ehh, popróbuję go jeszcze trochę poprostować, a jak się nie da, to zrobię jeszcze raz... Z blaszki aluminiowej dorobiłem pasy wkoło wieży, gdzieniegdzie dałem na nich "śruby" fototrawione.

DSC_0989.JPG

DSC_0990.JPG

DSC_0991.JPG

DSC_0993.JPG

DSC_0994.JPG

DSC_0995.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te śruby wyglądają fajnie Gdzie można to to kupić ??

Akurat te śruby miałem jako resztki z jakiejś blaszki do innego modelu.

Ostatnio widziałem ciekawą ofertę MIG'a - łepki śrub, nitów, fototrawione bez "łączników" na foli samoprzylepnej (znaczy one są do niej podklejone coby nie odpadły).

KLIK1

KLIK2

W każdym razie chyba PART też robi, Lion Roar. Jak ktoś jest leniwy, to idealne rozwiązanie - zawsze można samemu oskrobać pręcik plastikowy i pociąć na plasterki czy coś w ten deseń.

 

W Jadarze się sporo tego znajdzie:

http://www.jadarhobby.pl/advanced_search_result.php?search_in_description=0&keywords=śrub

(skopiujcie ręcznie link, bo Forum świruje z powodu polskiego znaku w linku)

I tanio w Lucky model - też na samoprzylepnym papierze, różne rozmiary:

KLIK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrku.

Ta taśma materiałowa to pasy czujników do "zabaw w wojne".

Gdy laserowy czujnik na lufie przeciwnika oświetlił taki czujnik zaliczało się trafienie.

Te zgrubienia to nie śruby tylko właśnie te czujniki (odbłyśniki).

Zauważ iż część "ala śrub" wychodzi na panelach gdzie śrub być nie powinno i na kadłubie ich nie ma pod tą taśmą.

 

Pozdrawiam

MarCiu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Marciu za info co to tak właściwie jest! Właśnie tak się zastanawiałem czemu na Abramsach raz są te pasy a raz nie - i faktycznie, jak teraz patrzę to tych z ćwiczeń są, a te z pola bitwy mają zdjęte (co notabene też wygląda ciekawie). W każdym razie od strony wizualnej - te czujniki mają kształt śrub co mnie zmyliło. Ale wygląda tak jak być powinno i model czeka już powoli na malowanie.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnimi czasy, dłubię sobie I-16 Eduarda w 1:48 (aeroplanów nie pokazuję bo to szkarady są )

Taki stary, a nie wie że jak nie pokaże to się nie nauczy?

 

Od Rafała Jankowskiego zasłyszałem o możliwości malowania Vallejo wymieszanego z sidoluxem

Ale podobno strasznie się to połyskuje i błyszczy, prawda to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale podobno strasznie się to połyskuje i błyszczy, prawda to?

 

Prawda to, więc radujmy się bracia, bo to radosna nowina. Potem nie trzeba lakierować - zawsze jedna warstwa mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Marciu za info co to tak właściwie jest!

...

 

Nie ma problemu.

 

Podczas Cwiczeń, czujniki znajdują się również na innym sprzęcie, nie tylko na Abramsach.

 

A2.jpg

 

Widzę iż toche wyginają Ci się cieńkie druciki na osłonie "koguta" - swoją drogą te koguty to sygnalziatory trafień. Może mają też i inną funkcję, jak sygnalziacja na drodze. Ale główna funkcja to sygnazlaicja trafień.

 

Ale wracajac do drucików. Drut miedziany jest bardzo miękki - szczególnie tak cieńki.

Tu polecił bym Ci drut mosiężny. Ale ze zdobyciem go w tak cieńkiej postaci może być problem - sam bym z chęcią nabył

Ja stosuję tak zwaną srebrzankę. Jest to również drut miedziany ale posrebrzany co nadaje mu trochę większą twardość.

Formuje się go również dobrze jak zwykły miedzany - nie spręzynuje, ale ma trochę lesze właściwości mechaniczne.

Ja kupiłem sobie zestaw drucików na Allegro - w dziele modelarskim są takie oferty (bodajże aukcje mają tytuł druciki o małej średniczy lub coś podobnego - już nie pamiętam dokładnie) - i naprawdę polecam cena to kilkanaście zł za zestaw - druty o srednicach 0.2-0.6mm.

Ewetualnie ma allegro sotępny cieńki drucik czysto srebrny. Jest znaczje twardszy i sprężysty, ale jest dość drogi.

 

Poniżej wklejam też kila zdjęć gdzie dobrze widać tego koguta, może się przydadzą.

 

A3.jpg

 

A1.jpg

 

Widać też tam coś ala zestaw granatników na przedzie. To tylko tak wygląda

To jest własnie laserowa lufa. Przecież na cwiczeniach nie będą strzlać ostrą amunicją To plus seria czujników na wozach i masz zabawę w combat.

 

Zwróc też uwagę ma nakladkę na karabinie M2 na Abramsie po tym też mozna rozpoznać iż zdjęcia pochodzą z manewrów.

 

Pozdrawiam i iżyczę dalej tak dobrej pracy jak do tej pory.

M1 to bardzo wdzięczny pojazd. A tym bardziej w końcu nie w pustynnym wydaniu

Z przyjemnoscią patrzę na Twoją prace i kibicuje dalej.

 

MarCiu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ze zdobyciem go w tak cieńkiej postaci może być problem - sam bym z chęcią nabył Smile

 

 

Polecam zajrzeć do składu metali kolorowych w waszych miastach. Jeśli ktoś jest z lub okolic Krakowa mogę podesłać adres. Jest tam duży wybór zabawek dla takich dużych chłopców jak my. Druciki miedziane, mosiężne i inne o przekrojach od 0,15mm do prętów jakich podnieść nie potrafiłem. Polecam tez gorąco folie ołowianą, doskonałą do robienia plandek pasów i wszelkiego rodzaju szmat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, modelik otrzymał pierwszą warstwę Surfacera 1200. Swoją drogą to mój pierwszy raz gdy go nakładałem na firmowym rozcieńczalniku Mr. Color Leveling Thinner i względem tego co kiedyś osiągałem na Zmywaczu Wamodu jestem w szoku - idealnie gładka powierzchnia, aksamitna w dotyku - aż czuć że będzie trzymać Vallejo jak należy.

Tylko ten smród :mrgeen: !

Przy okazji wyszło, że z tyłu jednak muszę trochę podszlifować. Ale ogólnie jest okej i mogę się zabierać za malowanie. Gąski i koła też już zagruntowałem.

Wreszcie mam dostęp do statywu, więc fotki trochę moim zdaniem lepsze. Muszę jeszcze szarpnąć się na jakieś dwie dodatkowe lampy, bo jedna z żarówką OSRAM, jaką mam na stancji, to trochę za mało

I nie ma bata - jutro idę po ciemnoszare tło.

DSC_1046.JPG

DSC_1048.JPG

DSC_1051.JPG

DSC_1056.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam, że początkowo chciałem pomalować jakimś markerem pomarańczowym, ale rysowało się toto przy próbach nakładania klosza drucianego potem. Mógłbym co prawda koguta nie malować natryskowo tylko pomalować z boku pędzelkami i dokleić potem, ale ja tak nie lubię Tego mniejszego koguta oczyszczę wcześniej z Surfacera/farb i pomaluję transparentnym pomarańczem. No ale ten większy niestety - dostanie błyszczącym lakierem i to solidnie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie ponysłałeś żeby "szkło" koguta zrobić z przezroczystego kawłaka ramki od szybek (dowolny obły kształt możesz wytoczyć montując prent ramki w wiertarce i obszlifować pilnikiem i papierem ściernym)? Po wypolerowaniu masz jak szkło.

 

Wystarczy pomalować przezroczystym pomarańczem i dla pewności połyskiem i masz jak prawdziwy kogut.

 

MaCiu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, zrobiłem z przeźroczystego elementu ramki, ale na etapie montażu stwierdziłem, że i tak będę malował Jak naprawdę źle będzie na koniec wyglądało to oderwę i zrobię jeszcze raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Pojutrze egzamin z matematyki, ale Mądrzy Ludzie mówią, że przed się trzeba odstresować.

Psiknąłem Abramsa pierwszy raz bazowym kolorem. Użyłem Reflective Green Vallejo MC. Podoba mi się jako baza, po washu nabierze ciut bardziej "zimnego" odcieniu. W paru miejscach psiknę jutro poprawkę, bo nie domalowałem. No i potem maskowanie... Wcześniej zakamarki potraktowałem czarną Vallejo. Można też zobaczyć figurki. Obie pochodzą z zestawu czołgistów Dragona US Tank Crew. Odkupiłem ich pomalowanych na allegro za 3 zł (i jeszcze na miejscu odebrałem). A zestaw nie jest już tak ogólnie dostępny... Ulegli dość dużej konwersji (przestawianie rączek) i dodałem im kurtki zimowe z Green Stuffu w kroju jaki podpatrzyłem na primeportal na fotkach z manewrów Ready Crucible. Miła rzecz ten Green Stuff. Muszę trochę się z nim pobawić, bo potencjał w nim leży ogromny.

Ciekawi mnie pochodzenie paru "plam" na górze wieży... Mam nadzieję, że moja magiczna sprężarka nie postanowiła znowu pluć olejem...

th_abrams01.jpgth_abrams02.jpgth_abrams03.jpg

th_abrams04.jpgth_abrams05.jpgth_abrams06.jpg

th_abrams07.jpgth_abrams08.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściwie, to mieszkam w takim prywatnym mini-akademiku, cały duży dom został przerobiony na pokoje studenckie, ale warunki zbliżone do akademika Malowanie surfacerem to gra na granicy życia i śmierci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.