Skocz do zawartości

[projekt grupowy] Airbus


Gość KonDi

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 682
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Białe białe są. A te elementy wciśnij na siłę o których Lima mówi, powinny wejść. Luzu tam nie będzie widać w razie szlifowani.

Poszło, jednak musiałem oderwać te stożki na wylocie, jeśli więc ktoś będzie sklejał tego A380 to radzę nie przyklejać ich tak jak każe instrukcja, tylko dopiero po sklejeniu całości silnika. Na szczęście nie było problemu żeby je oderwać i nic się nie uszkodziło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

No i się przemogłem. Po trochu dzięki koledze PabloA, który ruszył z konkurencyjną relacją , a po większemu trochu, dzięki córce, która oznajmiła że jak w niedzielę nie znajdę czasu żeby z nią sklejać to wyrzuci swój model do kosza i nie mogłem jej zawieść. Po tak długiej przerwie musiałem jednak sobie trochę przemyśleć i postanowiłem:

a) zmienić kolor który jest w instrukcji podany do pomalowania spodu kadłuba oraz silników (w instrukcji jest mieszanka kolorów 347 i 47 palety Revell) ponieważ wydaje mi się zbyt ciemna, myślę że sama 347 wystarczy (tym bardziej, że tak jest w B747 i wydaje mi się OK)

b) dodatkowo, korzystając z faktu iż będę malował silniki od nowa, na silniki psiknę też srebrny metalic w miejscu gdzie na zdjęciach widać panele które są niemalowane na szaro, co prawda w tym miejscu są przewidziane kalki ale wydaje mi się że lepiej jak pod kalkami będzie srebrny kolor niż szary

 

W związku z tym, dałem pierwszą warstwę białego (właściwie to drugą tylko pierwsza taka rozrzedzona była), a wieczorkiem ocenię czy będzie trzeba drugi raz malować (ewentualnie wstawię zdjęcia na forum i może koledzy ocenią czy trzeba), chciałbym prosić o poradę co do spodu kadłuba i sposobu na ładne pomalowanie go szarym kolorem. Jak wyznaczyć ten owal? Myślałem o taśmie maskującej ale boję się że później odejdzie razem z białym kolorem, zastanawiałem się nad wałeczkami z Pattafixa (takich jak stosujecie przy kamuflażach) ale boję się słabej kontroli nad linią malowania.

Może macie jakiś patent? Może ktoś malować kiedyś coś z Lufthansy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i bardzo dobrze córka Ci powiedziała!:D miło mi, że miałem też swój mały udział w tym, że znów ruszyłeś z robotą

 

Ja powoli kończę szpachlowanie i również będę się zabierał do malowania i też się zastanawiam jak wyznaczyć ten owal Mam nadzieję, że ktoś na oświeci w tej sprawie. Czekam na fotki

 

Pozdrawiam,

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Malować, malować takie owale. Ja robię to w sposób następujący. W Office kreślę sobie kilka różnych owali które następnie wycinam i pasuję tak pi razy oko, odrysowuję na kadłubie taśma i maskowanie z głowy. Nie lubię tej części w modelach bo jednak trzeba trzymać symetrię, a wiem jakie to uciążliwe. Niestety ale nie będziesz miał wyjścia jak zastosowanie taśmy. Patafixa w sumie na upartego też dało by radę zastosować, ale nie będziesz miał ostrego przejścia między białą, a szarą. Kilka modeli robiłem właśnie w ten sposób i dawało radę:

 

th_IMG_7810.jpg

 

http://i374.photobucket.com/albums/oo185/smialus/Lot/IMG_6235.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Jak po grudzie. Mało mam czasu, ale w końcu skończyłem malować białym kolorem, skończyłem też silniki, znaczy przemalowałem gondole na jaśniejszy szary, skleiłem do kupy, prysnąłem sidoluxem, położyłem kalki i znów sido, teraz będą czekać na skończenie kadłuba. Na kadłub też prysnąłem sido, mam nadzieję że dzięki temu odrywając taśmę którą będę maskował ten owal, nie oderwę razem z farbą.

Zdjęcia wstawię jutro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to uważaj na sido. Na 90% jestem pewny, że zejdzie sido. A farba odchodzi tylko i wyłącznie tam gdzie było tłuste. Malować najlepiej jest (po uprzednim odtłuszczeniu) w gumowych rękawiczkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to uważaj na sido. Na 90% jestem pewny, że zejdzie sido. A farba odchodzi tylko i wyłącznie tam gdzie było tłuste. Malować najlepiej jest (po uprzednim odtłuszczeniu) w gumowych rękawiczkach.

No tak zrobiłem tak, odtłuściłem kadłub a wcześniej (korzystając z porad forumowiczów) zakupiłem rękawiczki lateksowe. Niestety farba miejscami odeszła więc czeka mnie poprawka z białej farby.

 

Kilka zdjęć:

th_DSC_0002_zps44943ad0.jpg

 

th_DSC_0003_zps81abf7f5.jpg

 

th_DSC_0004_zpsf69418ad.jpg

 

th_DSC_0005_zps5164f17a.jpg

 

th_DSC_0006_zps07f96042.jpg

 

Na koniec spód kadłuba.

 

th_DSC_0007_zpsa1b2047d.jpg

 

A na bonus taka fotka którą udało mi się strzelić w sobotę 29-12-2012:

th_DSC_0011_zpsc53d158e.jpg

Wydaje mi się, że to A-380. Musiał lecieć dosyć nisko, bo nie mam jakiegoś superzooma, a mimo wszystko jakoś to wyszło. Jakby ktoś miał jak sprawdzić to było to około 14:30, leciał z zachodu na wschód nad Ostrowem Wlkp (mniej więcej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdartą powłokę delikatnie papierem drobnym przejedz. Silniki wyszły super, lecz wnętrze źle pomalowałeś, chodzi mi o łopatki. Powinny być koloru Gun Metal. A samolot na fotce to jak najbardziej A388, w malowaniu Malezyjskim i o ile się nie mylę MAS3 na trasie Londyn -> Kuala Lumpur. odbiegając od tematu za co przepraszam, nie sądziłem, że znajdzie się RNAV Spotter tutaj. Owy osobnik tydzień temu zamknął mi rok. Pierwszy raz na matrycy ;)

 

th_IMG_7897_filtered.png

 

a tutaj kilka strzałów Lufy. Pamiętam, że pierwszym jaki był sfotografowany A380 to była właśnie w barwach Lufthansy.

 

th_IMG_0937_filtered.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki pierwsza klasa Karol!

Nie wiem czy już wcześniej pytałem ale malujesz aerografem? Jak sobie poradziłeś z owalem malowania na spodzie kadłuba?

U mnie z braku czasu robota na razie stoi, dłubie coś tam powoli przy silnikach ale jeszcze trochę zejdzie zanim coś pokażę

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem aerografem, czasem pędzelkiem. Generalnie silnik w większości aerografem oprócz koloru srebrnego który maźnąłem pędzlem (co widać).

 

Co do łopatek, to malowałem jak w instrukcji. A czy jest jakaś opcja żeby uzyskać "gun metal" ze zmieszania innych kolorów? W instrukcji do F4 Phantom jest mieszanka srebrnego z antracytem bodajże i maluje się tym dysze wylotowe z silnika. Może to byłoby lepsze? (choć zapewne wszystko będzie lepsze od srebrnych)

 

Co do szarego spodu, maskowałem taśmą papierową. Potem naniosłem ołówkiem zadowalający mnie kształt, a potem skalpel i delikatnie naciąłem po linii taśmę. Potem usunąłem zbędny nadmiar no i aerograf. Jednak nie stosuje mieszanki kolorów jak w instrukcji. Jak widać na zdjęciach, ten szary jest dosyć jasny, a to co podaje instrukcja to wychodzi strasznie ciemne.

 

Smialus: Piękne fotki, jakim sprzętem działasz? Jaka ogniskowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja proponuję do takich zaokrągleń taśmę plastikową

http://www.exito.sklep.pl/pl/p/3M-Scotch-Plastic-Tape-Tasma-maskujaca-3%2C1-mm/8776

Przydaje się nie tylko do malowania ale też do trasowania linii podziału blach. Do naszych zastosowań, zaokrągleń ipt. kształtów bajka. Jeśli chodzi o Gun Metal to poradzę Tobie tak, idz do sklepu papierniczego i zakup ołówek jak najbardziej miękki, następnie drobny papier zetrzyj i tym proszkiem wcieraj pędzelkiem owe łopatki. Jak by nie było problemem pokryć matem to pokrył bym matem, będzie Tobie po prostu łatwiej bo srebrna wiadomo błyszcząca jest. W przypadku dysz w Su-27 nie ma zastosowanego Gun Metala:

 

th_IMG_7551.jpg

 

th_IMG_7570.jpg

 

Jak widać barwę Gun Metal uzyskałem za pomocą ołówka. Jeśli chodzi o jakieś przepalenia itp. To właśnie tej metody używam. Odpowiedni Tensorom, Medium czy Kerosene. Jakieś 30 minut na wyschnięcie, ołówek pędzelek i jazda. Myślę, że dasz radę.

A jeśli chodzi o zdjęcia, jakoś A388 nie mam dobrego zdjęcia, albo złe warunki to światło. Wiele czynników na takie zdjęcie wpływa. Jeśli chodzi o sprzęt to Canon i teleskop Synta10" plus Barlow co daje ogniskową 3800 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wow, piękny sprzęt. Ja z moim 105mm to nie pogadam.

 

Kilka fotek z postępu prac. Odmalowany kadłub na biało, kolejny raz, pomalowane usterzenie pionowe. Skrzydła jeszcze bez srebrnych krawędzi natarcia ale usterzenie poziome już gotowe. Samolot dostał też kółka ale dałem plamę, ponieważ zapomniałem o tarczach hamulców (chyba). Leżą pomalowane już od dawna a jak były potrzebne to o nich zapomniałem, może jeszcze spróbuje odkleić koła ale boje się, że ułamię golenie.

 

Obiecane zdjęcia:

th_DSC_0003_zps90281119.jpg

 

th_DSC_0004_zps4cc6d4dd.jpg

 

th_DSC_0006_zpsb4631ea5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No lakier ładnie siadł. Tylko chyba goleń prawego głównego podwozia ucieka delikatnie. A hamulce i tak za bardzo tej części nie widać więc daj sobie spokój. Ewentualnie jak się uprzesz to może je ponacinaj i wejdą bez rozklejania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No lakier ładnie siadł. Tylko chyba goleń prawego głównego podwozia ucieka delikatnie. A hamulce i tak za bardzo tej części nie widać więc daj sobie spokój. Ewentualnie jak się uprzesz to może je ponacinaj i wejdą bez rozklejania.

Znaczy, model jest lekko przychylony a prawa goleń (ta w skrzydle) wyszła chyba najlepiej ze wszystkich, najgorzej wyszła lewa w kadłubie, na zdjęciach nie widać ale nie dość, że skrzywiona do środka to jeszcze się skręciła. Nie wiem czemu bo wszystko się wkleiło w odpowiednie miejsca a cała konstrukcja tej goleni jest dość sztywna. Przy następnym modelu będę musiał zwrócić większą uwagę na koła. Najbardziej to chyba w An 124 bo tam tych kół od groma.

Co do tych hamulców to muszę sobie odpuścić poprawkę, ponieważ przypomniało mi się, że przy przymiarkach kół, uznałem że osie są za długie (powinno mi to przypomnieć o braku hamulców) i niestety je skróciłem więc teraz byłyby za krótkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj trochę kalek popchnąłem. Właściwie to wszystko co będzie z prawej strony kadłuba, oprócz tego co na spodniej, szarej części. Jako że model stoi już o własnych siłach, to zamieszczam kilka zdjęć z lepszej strony.

Faktycznie goleń jest odchylona, ale jeszcze przyjdą siłowniki więc się ustawi.

 

th_DSC_0010_zps99646bdb.jpg

 

th_DSC_0001_zpsdd7ce4e9.jpg

 

th_DSC_0006_zpsa003c7aa.jpg

 

th_DSC_0003_zpscfd18ae3.jpg

 

th_DSC_0004_zpsafa9f1ae.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zazdroszczę Ci, że jesteś już tak daleko:D mi do takiego stanu brakują jeszcze lata świetlne

Zupełnie inaczej wygląda model już z kalkami, bardzo mi się podoba.

 

Pozdrawiam.

Ale zobacz ile mi to zajęło. Walcz dzielnie i wkrótce będziesz kończył.

 

Jako, że wczoraj udało mi się położyć resztę kalek (oprócz lewego skrzydła, ale dzisiaj je położę), pojawiła się konieczność położenia kalki odwrotnie, tzn. wierzchem do kadłuba. Wygląda na to, że się trzyma, więc pytanie moje, czy kalka ma jakiś klej po stronie zabezpieczonej papierem transportowym? Czy służy on tylko do tego by przenieść kalkę na papier i rozpuszcza się całkiem w wodzie podczas moczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomału ku końcowi, położone wszystkie kalki, choć trochę ich zostało ale nie mogłem ich znaleźć na schemacie. Przejrzałem też całą instrukcję w obawie o to, że miały być przyklejone gdzieś na etapie montażu któregoś elementu ale też nie znalazłem. Psiknąłem też raz sidoluxem żeby zabezpieczyć kalki. Jeszcze dokleję anteny od spodu i grafit na łopatki turbiny silników, a potem jeszcze raz sido i fajrant.

Jako, że wcześniej były zdjęcia prawej strony to teraz dam zdjęcia z lewej.

th_DSC_0018_zps589db474.jpg

 

th_DSC_0020_zps7eb15851.jpg

 

th_DSC_0022_zps3bbb3fd8.jpg

 

th_DSC_0025_zpscad2e0ff.jpg

 

th_DSC_0026_zps53837156.jpg

 

th_DSC_0029-1_zps22dcbd5f.jpg

 

th_DSC_0027_zps7eac0ad5.jpg

 

th_DSC_0030_zps1e2bb06c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.