Skocz do zawartości

[projekt grupowy] Airbus


Gość KonDi

Rekomendowane odpowiedzi

W pełni podzielam słowa kolegi "mydlo"

Jeśli Karolu miałeś odwagę/siłę/chęć przeglądnąć poprzednie 33 strony, to rzuca się w oczy czas jego założenia i częstotliwość udzielania się forumowiczów. Nawet jeśli raz na kilka tygodni trafi tu jakiś post i jeszcze lepiej ze zdjęciem, to chyba nikogo to nie oburzy?

Z niecierpliwością czekam na Twoje pierwsze relacje z fotkami. Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 682
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

No to weszliście mi Panowie na ambicję )). W takim razie i ja dołączę się do szacownego grona z revellowskim Arbuzem 320 ;). Zacznę 'na dniach' (może jutro?) Model leży, dokupiona specjalnie kalka też już od dawna czeka na 'swój czas'.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No coś się dzieje dzieje, ja ze swoim A340 stoję po gdzieś podziałem skrzydła Ale jak się znajdą to ruszam, nie mam dużo w sumie do zrobienia przy nim. I kolegę Karola również witam. Będziemy pomagać

 

Żeby nie było, ja też działam z A310 tylko, że w innym malowaniu

 

th_IMG_3592.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to lecimy ;). Ponieważ model powszechnie znany (revellowski A320 numer katalogowy 04267 - dla niewiedzących - edycja 'Lufthansa') to nawet inboxa nie daję. Za to malowanie jak najbardziej. O, taki właśnie będzie. Później skrobnę coś o tej maszynie, która miała być, ale jej nie było (w sumie to jednak była, ale to już inna nieco historia ...)

8cbff175.jpg

4aa75f93.jpg

32423874.jpg

Mój A320 będzie miał reg N301PA oraz imię 'Clipper Atmosphere'. Kalka to typowy Draw Decal, czyli dobrze i wyraźnie wydrukowany. Klasyczny 'digital silk'. Na szczęście kalka nie będzie obejmowała płaszczyzn wyoblonych, bo tych DS-ów nie da się niczym zmiękczyć. Twarde jak stal. Kiedyś usiłowałem nakleić 'Atomówki' (Delta Express) na 737-200 i nie dało rady. Nawet czysty nitro nie rozpuszczał druku (o zmiękczeniu nie wspominając).

Zatem, do wieczora ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja się dołączę do projektu z moim A340 Turkish Airlines jeżeli mogę. Jakimi Alfadami mam silniki malować i to coś przy łączeniu stateczników pozimych z kadłubem? Będę farbki zamawiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakimi Alfadami mam silniki malować i to coś przy łączeniu stateczników pozimych z kadłubem?

Sugeruję jednak Alclady. Obawiam się, że z zamówieniem 'Alfadów' może być problem. Kolory? Jeśli masz na myśli turbinę, to standardowo - aluminium, a dysze to jak chcesz - popatrz na fotki. Ja używam Aluminium oraz Jet Exhaust (Alclady, ale mogą być tez jakiekolwiek inne metalizery).

A w kwestii 'tego czegoś' - nie do końca wiem co masz na myśli. Jeśli chodzi o znacznik nastawienia kąta zaklinowania, to najlepiej przykleić kalkomanię, która jest w modelu/zestawie. Revell taką daje w swoich modelach. No chyba, że chodzi Ci o coś innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O to chodzi. Thx za tydzień coś pokażę ale na razue bez malowania bo nie mam kompresora.

 

Ale jakie aluminium? Airframe czy seki mattr czy dull? Bo na mojehobby.pl chyba nie ma jet exehaust

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to kup w innym sklepie - ceny są wszędzie zbliżone. A co do aluminium - jakie chcesz - i tak za wiele widać nie będzie, a poza tym przecież pewnie lekkiego washa zrobisz. Ja używam polished, ale może być jakiekolwiek, byle nie matowe. Nie musi być nawet Alclad. Wyloty możesz machnąć Testorsem Steel lub nawet Revellem. Potem przyciemnij czymś (tym Jet Exhaust najlepiej). Zresztą najpierw fotki konkretnego egzemplarza, który chcesz zrobić przejrzyj, bo może być w ogóle inny kolor .

No i najważniejsze - bez aerografu to nie da rady w przypadku Alclada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie pytanko, jeśli będę dawał kalki z czarnymi oknami to czy okna zaszpachlować?

Jutro postaram się jakieś zdjęcia dodać, może już nawet uda mi się połówki skleić. Na tą chwilę zmontowane golenie podwozia i całość już we wnękach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie pytanko, jeśli będę dawał kalki z czarnymi oknami to czy okna zaszpachlować?

Jutro postaram się jakieś zdjęcia dodać, może już nawet uda mi się połówki skleić. Na tą chwilę zmontowane golenie podwozia i całość już we wnękach.

Koniecznie szpachluj okna. Bo jak nałożysz na nie kalkę nie szpachlując uprzednio, to się zapadną. Nie 'na wylot' rzecz jasna, ale będą brzydkie wklęśnięcia, a z czasem kalka popęka w tych miejscach. Jeśli nie chcesz szpachlować przez tydzień, dwa, czyli kilkoma warstwami, to użyj po prostu poxipolu (szarego). Idealny do tego - nie ma zaklęśnięć po czasie. No i schnie w kilka godzin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Plasto Revella się nie nada? W takim razie muszę kupić sobie poxipol.

Od wewnątrz przykleję taśmę malarską żeby mi ta masa do środka nie wpadła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masa będzie i tak wpadała, wklej jakiś kawałek plastiku, mogą być nawet ramki wtryskowe (z jednej strony wyszlifowane na płasko) i wtedy szpachluj, taśma Ci nic nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak wspomniał przedmówca - koniecznie podklej paskiem tworzywa od środka (jesli nie masz arkuszy polistyrenu, to użyj ramki z modelu). Tak będzie najlepiej. W ostateczności może to być taśma, ale lepiej tworzywo.

Napisałem, że poxipol będzie najlepszy z tego względu, że nie ma skurczu i nie zaklęśnie po kilku dniach. Ze szpachlówkami modelarskimi (wszystkimi) jest tak, że po czasie się zapadają (nieznacznie, ale jednak). No i potem trzeba drugi raz szpachlować. W przypadku małych szczelin czy dziurek nie ma to aż takiego znaczenia, ale przy oknach jak najbardziej. A poxipol stwardnieje i w takiej postaci pozostaje - nie ma tego skurczu co szpachlówka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na przykład staram się w pierwszej kolejności sklejać pasażery do których mam kalkomanię okienek. I przede wszystkim przed sklejeniem połówek szpachluję wszystkie okna. Używam do tego białej dwuskładnikowej masy Milliput superfine. Jest jak plastelina i świetnie wypełnia szczeliny. zastyga w ciągu kilku godzin i wystarczy ją papierem ściernym zeszlifować Niestety nie jest tania, ale jak dla mnie dość wydajna i potwornie mało czasochłonna. W porównaniu do zwykłych szpachlówek, przy których musiałem kilka/kilkanaście razy poprawiać kolejnym warstwami tą wystarczy nałożyć raz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dokładnie. Milliput jest do tego dobry. Używałem go kiedyś. Potem kupiłem epoksydową szpachlówkę Tamiyi, a ostatnio nawet odpowiednikiem Milliputa w wydaniu Gunze - nazywa się to Pro-H. No a poza tym Poxipolem . Prawda jest taka - zaszpachlować te okna można wszystkim. Co kto woli ;)))

Zresztą jutro wystartuję chyba z A320, więc pstryknę foty ze szpachlowania okien. Muszę tylko 738 Air Poland skończyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielki za rady, poszukam tej poxiliny (chyba jest łatwiej dostępna). Co do podklejenia okien, to akurat mi zostały ramki po skrzydłach a te są duże więc i ramek powinno starczyć na okna.

Dziś dam trochę zdjęć z warsztatu, sorki za jakość ale robione telefonem bo aparat pożyczyłem teściowi na urlop i wróci dopiero za 3 tygodnie, choć przypadku moich umiejętności lepsza jakość mogłaby Wam "zaszkodzić" .

 

Na początek kadłub, oczywiście na razie jest na sucho, poza wnękami podwozia które już są na stałe, muszę trochę doszlifować wnętrze kokpitu bo nos samolotu się trochę rozchodzi.

 

5fe963eb.jpg

 

042ca910.jpg

 

273efa57.jpg

 

3e2e8762.jpg

 

No skleiłem skrzydła

 

81513b35.jpg

 

c5c2f24d.jpg

 

Jak na razie wszystko ładnie się składa prawie samo. Coś tam będzie trzeba doszlifować na krawędziach natarcia i spływu skrzydła.

 

Nie mogłem się powstrzymać w włożyłem skrzydła w kadłub, tak żeby sprawdzić czy podwozie jest dobrze zrobione, tzn. czy samolot trzyma poziomy "poziom" i na razie wygląda dobrze. Niestety nie zrobiłem zdjęcia, może dziś jak trochę dopasuje te skrzydła żeby pasowały idealnie do otworu w kadłubie to pstryknę go w "czoło".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem Panowie ;)

Mam takie pytanko - czy ktoś z Was nie ma zbędnych silników V2500 z Airbusa 319/320/321 ? W niektórych edycjach były obydwa (CFM i IAE V2500). Ja na nieszczęście mam tylko te pierwsze we wszystkich moich Arbuzach (V2500 zużyłem). Są mi one niezbędne do Pan Am'a. Chętnie przygarnę/odkupię/wymienię ;). W ostateczności mogę kupić w sklepie kolejnego Airbusa, ale tego właśnie wolałbym uniknąć .

Szukam też zbędnej kalki z A320 Revella z napisami eksploatacyjnymi. Może komuś zbywa takowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem Panowie ;)

Mam takie pytanko - czy ktoś z Was nie ma zbędnych silników V2500 z Airbusa 319/320/321 ? W niektórych edycjach były obydwa (CFM i IAE V2500). Ja na nieszczęście mam tylko te pierwsze we wszystkich moich Arbuzach (V2500 zużyłem). Są mi one niezbędne do Pan Am'a. Chętnie przygarnę/odkupię/wymienię ;). W ostateczności mogę kupić w sklepie kolejnego Airbusa, ale tego właśnie wolałbym uniknąć .

Szukam też zbędnej kalki z A320 Revella z napisami eksploatacyjnymi. Może komuś zbywa takowa?

Mam w sumie A320 Revella, dałem go do sklejenia córce więc pewnie za dużo nie będzie potrzebowała kalki. Zwłaszcza tej drobnej z napisami eksploatacyjnymi. Jak będę w domu to Ci napiszę co ja tam mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetnie! Z góry dziękuję . To może i silniki się tam znajdą? Jeśli to edycja inna niż Lufthansa, to mogą być. W Lufie nie ma, są tylko CFMy .

Ostatnią parę, którą miałem zużyłem jakiś czas temu do tego:

SP9.jpg

SP10.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetnie! Z góry dziękuję . To może i silniki się tam znajdą? Jeśli to edycja inna niż Lufthansa, to mogą być. W Lufie nie ma, są tylko CFMy .

No niestety to Lufthansa, te kalki mogę Ci wysłać. Poza oznaczeniami linii, rejestracją to mała nie będzie nanosić nic innego więc wszelkie drobne ustrojstwo mogę wsadzić w kopertę i wyeksmitować.

Prześlij namiar na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam taki zestaw:

 

001.jpg

 

207.jpg

 

i w sumie jest mi obojętne które silniki wykorzystam. Jeden komplet mogę odstąpić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak obiecałem, startuję z A320 w barwach Pan Am. Początek jak zawsze nudny i banalny (czyli standardowy), ale postanowiłem zrobić jednak fotorelację bo sporo osób pyta o te podstawowe sprawy. A po co tłumaczyć opisowo, kiedy można wizualnie ;)

Po oczyszczeniu połówek kadłuba z licznych nadlewek i 'glutów' (z każdą edycją Airbusa jest ich coraz więcej!) zakleiłem okna od wewnątrz paskami polistyrenu. Najcieńszego jaki miałem, czyli .... grubości niewiele większej niż kartka papieru...

P1010009-1.jpg

P1010010.jpg

Następnie wkleiłem wnękę podwozia przedniego. Instrukcja sugeruje przykleić od razu również podwozie (bo później nie da rady), ale oczywiście nie zrobiłem tego. Z doświadczenia wiem, że jak coś sterczy z kadłuba podczas prac 'warsztatowych', to na bank prędzej czy później zostanie złamane . A i po zamknięciu kadłuba spokojnie tą przednią goleń można zainstalować (również wiem to z własnego doświadczenia- niedawno wszak zrobiłem takiego 'arbuza' tyle, że w krajowym malowaniu).

Kolejnym etapem było faszerowanie ołowiem - czyli obciążenie nosa. Zazwyczaj używam wszystkiego tego co akurat mam pod ręką. Tutaj zastosowałem kulki ołowiane dla wędkarzy (ciężarki) w 'blutaku' (a konkretnie w 'Tack It', ale każda firma to inaczej nazywa), choć w moich modelach jest wszystko - teraz kulki, ale zdarzało się upychać stare baterie, śrubki, zużyte wkłady z e-papierosa czy nawet amunicję z AK74 .

P1010012.jpg

P1010015.jpg

No i ostatecznie obydwie połówki kadłuba sklejone. Teraz trzeba wkomponować szkło i zabrać się za szpachlowanie okien, drzwi oraz kabiny pilotów (no bo 'szkło' niespecjalnie pasuje). Ale to dopiero jak wszystko wyschnie. Zatem do jutra...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to lecimy dalej z 'Arbuzem'. Zaszpachlowałem i wyszlifowałem okna oraz kabinę. Za pomocą takiego dwuskładnikowego 'czegoś' jak na fotce . Teraz pozostaje wszystko doszlifować, wypolerować, naciąć 'zatracone' linie podziału i posklejać samolot do kupy. Następna aktualizacja będzie w momencie rozpoczęcia malowania

4597a128.jpg

aed95696.jpg

db6b7498.jpg

add73ee5.jpg

31306d30.jpg

b008d3f9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem zapasy, ale tam niestety same CMFy więc nie pomogę. BTW, może teraz się zbłaźnię ale wydaje mi się że 320 w barwach PanAm'u to fikcja w takim razie czemu akurat te silniki? kalki, upodobanie, czy ja jestem niedoeudukowany i nie znam tematu? Masz zamiar zrobić coś na wzór czegoś usczelkopodobnego co znajduje się na kadłubie? mam na myśli to (poniższe foto)

2151271.jpg[/url

 

pytam bo próbowałem różnych sposobów i żaden mnie nie usatysfakcjonował do końca...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.