Skocz do zawartości

[projekt grupowy] Airbus


Gość KonDi

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 682
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Witam

Z kalkami brazylijskimi (Brasil/BD/Gio - to jeden i ten sam producent) jest po prostu loteria. Choć w większości przypadków (niestety) wyciągamy przysłowiowy 'pusty' los. Mi tylko raz udało się je tak nałożyć (a i to z potwornymi problemami), żeby wyglądały znośnie. Mieli bardzo bogatą ofertę, ale jakość niestety tragiczna. Zazwyczaj po prostu nie nadawały się do wykorzystania. Albo rozpadały się od razu w drobny mak, albo były jak z blachy. O ich jakości merytorycznej nie wspominam - trzeba uważać, bo czasami błędy są okropne, a innym razem nie ma żadnych zastrzeżeń.

Poniżej fotki modelu z kalkami, które 'udało' się położyć (choć było naprawdę ciężko, a zmiękczałem je nitro pryskanym z aerografu - w ostatniej fazie, kiedy nawet 'czarna Agama' czyli Hypersol nie pomógł).

Sorry za rozmycie tematu, to wszak nie Arbuz na fotkach.

p1010063_1.jpg

p1010070_2_0.jpg

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to się jeszcze bardziej wystraszyłem bo kilka lat temu zrobiłem całkiem spore zakupy tych kalek do różnych typów samolotów. Prócz tej 310-ki to mam już od dłuższego czasu Concorda, który czeka na malowanie PEPSI i też kalki pochodzą z BD. To może być klapa :( Ale przypomniałem sobie, że mam sklejonego B737-800 WEA i tam nie licząc błędu merytorycznego to aż tak strasznie nie nakładały się. Może jest jakaś nadzieja? hehe

 

3116.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie ;). Ja nie twierdzę, że absolutnie wszystkie ich kalki są nienakładalne. Napisałem, że mi udało się położyć tylko jedną ( a podejść do tych zestawów miałem kilka - także u mnie jest spory ich zapas). Tego Concorde'a też mam, wydanego jeszcze pod szyldem BrasilDecals. Choć są zdecydowanie lepsze zestawy do malowania Pepsi, to bardzo ciężko je kupić. I w tym problem.

Nieprzewidywalność 'mechaniczna' kalek brazylijskiego producenta wynika w głównej mierze z tego, że facet drukował w kilku/kilkunastu różnych drukarniach, stąd taki problem z powtarzalnością jakości. Te ich wczesne zestawy były jeszcze jako takie. Większość późniejszych niestety jest kiepska. Wtedy to już była ewidentna masówka - beznadziejna zarówno pod względem merytorycznym jak i technicznym.

Ale... przy maksimum dobrej woli i odrobinie czarnej magii da się je wykorzystać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Mecz i po meczu

Czas wrzucić trochę fotek. Wy też tak obsesyjnie obklejacie każdy milimetr modelu przed malowanie?

 

3117.jpg

 

Dziś po malowaniu silnika i pylonów metalizerami nadszedł ukochany czas rozbandażowania mumii hehe

pierwszy silnik:

 

3118.jpg

 

i reszta (obok widać ile taśmy poszło na cały model)

 

3119.jpg

 

Z poczatku wyglądało świetnie, ale gdy doszło do odklejania taśmy w części skrzydło-kadłub, część farby białej Mr Hobby skruszonej na skorupę nierówno odpadło z taśmą i będę musiał poprawić. Lepiej kryją te farby niż np olejne model mastera, ale chyba olejne jak dla mnie są najlepsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to metoda Czasami zamiast taśmą, zabezpieczam resztę modelu woreczkiem śniadaniowym lub zwykła kartą odpowiednio dociętą. Robię to tylko w sytuacji jeśli wiem, że w danych okolicach nie będzie już nic malowane. W tym modelu akurat planując prace wcześniej, bardziej opłacało mi się obklejenie całego taśmą niż innymi sposobami, zwłaszcza gdy wiem, że będą w użytku farby metaliczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Mały OT

 

Co do LOT'u - dostawa chyba się opóźni na 4 kwartał 2010r.

 

Niestety jak byłem na Okęciu to mówili, że pierwszy Drimlajner dla LOTu zostanie dostarczony w październiku b/r.

 

Co do Arbuzów. Wkrótce biorę się za A340

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Arbuzów. Wkrótce biorę się za A340

 

Spory model Jakaś może relacja na forum będzie?

 

Swoją 310-kę prawie już kończę. Dziś nałożyłem ostatnią warstwę bezbarwnego na model. Wyschnie i biorę się za nakładanie kalkomanii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Relacja może będzie, ale nie obiecuję... :(

Będę na nim washa trenował i wiele innych wybryków, a i w trakcie budowy aerograf nabędę. Codo malowania to na 99,9% Swissair.

 

Pytanko co do bezbarwnego. Jak nakładasz, żeby się tak strasznie nie błyszczał? Mat, Mat, Kalki, Połysk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, nic z tym nie robię. Cały czas maluję "pasażery" i jak dla mnie, niewielka jest różnica między połyskiem białej farby na kadłubie, a później położonym bezbarwnym połyskiem pod kalki. Ewentualnie jeśli po położeniu kalek kolejne warstwy werniksu dałyby zbyt duży połysk, może wtedy dodałbym do bezbarwnego odrobiny matowego Oczywiście skrzydła niekoniecznie muszą się tak samo błyszczeć jak kadłub

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
  • 5 weeks later...

Zacząłem nakładać kalkomanie BrasilDecals. Okazały się delikatne i dość kruche. Lakier z nadruku zaczął się "wykruszać" przy przesuwaniu z papierka. Poszedłem za poradą kolegi i cały arkusz spryskałem lakierem bezbarwnym. Może pomoże Musiałem zrezygnować z kalkomanii paska niebieskiego i czerwonego wzdłuż kadłuba, i namalować je sam żeby to jakoś wyglądało

 

3121.jpg

 

3120.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda super! Nie chce mi się wertować wszystkich 33 stron tego tematu, dlatego zapytam tutaj. Robiłeś linie podziału czy tylko wyszlifowałeś nadlewki producenta i kadłub jest gładki? Pytam bo leży u mnie na szafie ten model już sporo czasu i nie mam odwagi się za niego zabrać, od początku myślałem żeby wyryć wszystkie linie, ale kiedy o tym myślę... ciarki na plecach mam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda super! Nie chce mi się wertować wszystkich 33 stron tego tematu, dlatego zapytam tutaj. Robiłeś linie podziału czy tylko wyszlifowałeś nadlewki producenta i kadłub jest gładki? Pytam bo leży u mnie na szafie ten model już sporo czasu i nie mam odwagi się za niego zabrać, od początku myślałem żeby wyryć wszystkie linie, ale kiedy o tym myślę... ciarki na plecach mam

 

Kadłub jest gładki. Wyszlifowałem linie podziału. Jak dla mnie to w ogóle w tej skali nie powinno być ich widocznych na kadłubie, ewentualnie mogą być widoczne drzwi, luki, okna. Jedyne linie jakie w nim robiłem to na skrzydłach, ukazujące stery, klapy, sloty, itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coraz ładniej i ciekawiej to wygląda. Nie mogę się doczekać finału. Szkoda tylko, że jako jedyny podtrzymujesz ten projekt 'grupowy' przy życiu. Coś mi się wydaje, że umrze śmiercią naturalną jak go skończysz ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coraz ładniej i ciekawiej to wygląda. Nie mogę się doczekać finału. Szkoda tylko, że jako jedyny podtrzymujesz ten projekt 'grupowy' przy życiu. Coś mi się wydaje, że umrze śmiercią naturalną jak go skończysz ;).

 

To było pewne, że wątek umarł już dawno. Chyba nikt w między czasie się nie dołączy z budową, więc pewnie jak skończę to Admin odepnie temat z początku listy i popłynie w niepamięć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coraz ładniej i ciekawiej to wygląda. Nie mogę się doczekać finału. Szkoda tylko, że jako jedyny podtrzymujesz ten projekt 'grupowy' przy życiu. Coś mi się wydaje, że umrze śmiercią naturalną jak go skończysz ;).

 

To było pewne, że wątek umarł już dawno. Chyba nikt w między czasie się nie dołączy z budową, więc pewnie jak skończę to Admin odepnie temat z początku listy i popłynie w niepamięć

To może ja będę kontynuował Właśnie zaczynam A380-800 i się zastanawiałem czy mogę w tak zacnym gronie modelarskim się zaprezentować. Sęk w tym że ja jestem właściwie początkującym modelarzem i moje wykonanie dalekie będzie od prezentowanego na forum standardu. Dodatkowo będę sklejał to co w pudle, bez żadnych waloryzacji, no i ze względu na czas nie gwarantuje szybkich postępów w budowie.

 

Skoro się jednak wtrąciłem to może coś o sobie. Imię: Karol (jak widać), wiek: 33 lata, żonaty, dzieciaty (córka lat 7, którą przy okazji też próbuję wciągnąć w modelarstwo). Jak pisałem jestem raczej początkujący choć nie do końca. Będąc jeszcze młodzieżą, skleiłem ze trzy modele plastikowe (F-14, F-4, Su-25) jednak było to bardziej składanie, bo bez szlifowania, malowania (czyli bez tego co czynią modelarstwo, Modelarstwem), potem był brak finansów, potem brak czasu, w międzyczasie zapasy z modelarstwem kartonowym. Lotnictwem (zwłaszcza wojskowym) interesuje się od zawsze i wciąż więc siłą rzeczy kiedyś musiałem znów zacząć sklejać, tym razem już bardziej na poważnie więc zacząłem od kompletowania podstaw warsztatu.

 

Tak więc, model będzie z pudła wg instrukcji (przynajmniej w większości). Postaram się zrobić w miarę czysto i dokładnie. Poćwiczę ze szpachlowaniem. Będę oczywiście malował, mam nawet aerograf (na razie taki najtańszy za 30 zł, z czasem może lepszy sobie lajsnę).

Na tą chwilę stan jest taki, że zacząłem malować drobne elementy (jeszcze w ramkach) takie jak koła, golenie, wnęki podwozia, "kokpit". Przymierzyłem i wstępnie oszlifowałem z nadmiarów plastiku, połówki kadłuba.

 

Aha i jeszcze coś o samolocie: model to A380-800 w barwach Lufthansy, skala 1:144, producent: Revell

Jak rozpracuję dodawanie zdjęć to wstawię.

 

2760d494.jpg

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.