Leszek.Sz. Napisano 25 Lutego 2009 Share Napisano 25 Lutego 2009 Witam. Coś mnie wzięło na kolejnego ołówka więc do dzieła. Żeby nie było łatwo to zestaw raczej dla cierpliwych ( po bisie ze Zwiezdy to jak przesiadka z mesia na malucha). In box jest tu: viewtopic.php?t=12925 Malowanie kamo NRD albo ZSRR. Na razie czekam na parę dodatków z Pavli - koła, wnęki podwozia i fotel SK-1. Do czasu dostawy zacznę pasowanie elementów kadłuba. Piłowania i szpachlowania trochę będzie. Rakiety R-3 i belki APU-13 wziąłem z zestawu Zviezdy. Silnik mam w planie wykonać samodzielnie. A tu mój skromny warsztat: Pozdrawiam fanów MiG-21 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markuz Napisano 25 Lutego 2009 Share Napisano 25 Lutego 2009 Ooo!! Nareszcie coś co mnie interesuje. Zasiadam i w pierwszym rzędzie, podziwiam i trzymam kciuki za efekt końcowy. Pozdrawiam Markuz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrek.S. Napisano 25 Lutego 2009 Share Napisano 25 Lutego 2009 Znowu zbiornik pod kadłubem?? Podwieś zasobnik GP-9 z działkiem GSz-23. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 26 Lutego 2009 Autor Share Napisano 26 Lutego 2009 Znowu zbiornik pod kadłubem??Podwieś zasobnik GP-9 z działkiem GSz-23. Nie mam tego zasobnika, chyba że zostało coś po bisie tam był jakis dziwny zasobnik chyba po pfm-e. Po za tym chcę zrobić zbiornik aluminiowy a reszta w kamo, chociaż trochę odmiany. pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Damiano82 Napisano 26 Lutego 2009 Share Napisano 26 Lutego 2009 Cześć Patyk, Masz ten zasobnik w migu Zviezdy. To właśnie to takie śmieszne coś. Też możesz go pomalować na aluminiowo. GP-9 większość czasu spędząły w zbrojowniach nieczesto oglądając przestworza. Po remontach NRD-owiskich PF-ów ich nie pomalowano. Jako że odremontowane ołówki służyły głownie do misji wsparcia najczęsniej pod kadłubem gości zasonik na zmianę ze zbiornikiem i UB-16-57 zamiennie z bombami FAB-100/250. Pozdrawiam Damian Biwo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 26 Lutego 2009 Autor Share Napisano 26 Lutego 2009 No dobra, zmiana koncepcji - zasobnik GP-9 i 2x FAB-100. Bombki zostały mi po IŁ-28, zasobnik znalazłem w pudełku z odpadkami i niewykorzystanymi elementami z zestawów. Jakby ktoś miał zdjęcie zasobnika GP-9 ( przód) to poproszę na maila. Pozdro leszek.szopieray@vp.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 3 Marca 2009 Autor Share Napisano 3 Marca 2009 Zdjęcia GP-9 juz mam, przyszła walorka z martoli i coś mam nadzieję się ruszy w temacie DDR-MiG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Damiano82 Napisano 3 Marca 2009 Share Napisano 3 Marca 2009 Cześć Patyk, No to masz wszystko co do miga potrzebne. Ja w żadne żywice się nie zaopatrywałem więc walorkę wnęk i kabiny będę musiał zrobić własnym sumptem. Trzymam kciuki za powodzenie projektu i dziś po przyjści z pracy zasiadam nad swoim PF-em. Pozdrawiam Damian Biwo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 13 Marca 2009 Autor Share Napisano 13 Marca 2009 Oddzieliłem klapy, załozyłem osłonę na wylot luf działek z zasobnika GP-9, wkleiłem wnęki i takie tam piłowanie i dopasowywanie tej układanki. Na ostatniej fotce porównanie fotela sk-1 i kół z Pavli i z zestawu. Na jaki kolor pomalować fotel SK-1(NRD) jasnoszary czy jasnoniebieski? Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrek.S. Napisano 14 Marca 2009 Share Napisano 14 Marca 2009 (edytowane) Oddzieliłem klapy Jeżeli robisz wersję PF (a robisz:)) to ten model posiadał klapy wysuwane. Tzn klapa podczas opuszczania przesuwała się do tyłu po specjalnych prowadnicach. Dlatego szczelina między klapą a skrzydłem na górnej powierzchni skrzydła była bliżej krawędzi spływu niż na dolnej. Bardziej obrazowo mówiąc w rzucie z góry klapa była mniejsza niż w rzucie z dołu. Na Twoim zdjęciu widać wyciętą prostą klapę taką jak w modelu PFM i późniejsze czyli z systemem SPS nadmu:bip:ącym powietrze z sprężarki silnika na klapę. Na pocztę wyślę Tobie rysunki skrzydła PFa. Na pewno pokapujesz się co i jak. EDIT Celem uściślenia nazewnictwa klap stosowanych w MiGach-21 zajrzałem do Leksykonu Techniki Lotniczej i tak: - klapa stosowana na PFach i wcześniejszych to klapa szczelinowa wysuwana typ Fowlera, - klapa stosowana na PFMach i późniejszych to klapa wychylana (prosta) z nadmuchem. Amen Edytowane 14 Marca 2009 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 14 Marca 2009 Autor Share Napisano 14 Marca 2009 Piotr, dzięki za plany tego nie wiedziałem o klapach - krótko mówiąc wysuwają się w dół i jednocześnie do tyłu. Rysunki bardzo czytelne, co do fotela to będzie chyba jasnoszary. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrek.S. Napisano 14 Marca 2009 Share Napisano 14 Marca 2009 Wysłałem jeszcze zdjęcia i plansze barwne ale chyba przyblokowałem Twoją skrzynkę. Teraz puściłem raz jeszcze. Na zdjęciach masz fotel czeskiego PFa, fotka oczywiście w kolorze. Pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 14 Marca 2009 Autor Share Napisano 14 Marca 2009 Dzięki za materiały, szczególnie za kabinę i fotki podwozia. Teraz troche podziałam. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dops01 Napisano 15 Marca 2009 Share Napisano 15 Marca 2009 Co do klap to na wersji PF była to klapa Fowlera z poszerzaczem. Oznacza to, że podczas wychylania przemiszczała się do tyłu i w dół, prowadnice klap wystawały poza obrys dolnej części płata. Wysunięta klapa zwiększała powierzchnię skrzydła. Zarówno do startu jak i do lądowania wysuwała się o kąt 25 stopni. Życzę powodzenia w budowie MiGa. Dops01. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 15 Marca 2009 Autor Share Napisano 15 Marca 2009 Witam. Bombki poleciały do kosza( od ił-28 wygladały nieciekawie), w zamian będą R-3S na belkach APU-13 z zestwu Zviezdy(po bisie). Co do klap to chyba wrócą na swoje miejsce jako schowane. Pomyślę jeszcze jak sensownie je zamocować w pozycji wysunięte. Myślę że po zamknięciu połówek kadłuba powinno być juz z górki. Przerobiłem przednią goleń podwozia żeby wpasować tam żywiczne koło z Pavli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 24 Marca 2009 Autor Share Napisano 24 Marca 2009 Kadłub zamknięty, robota ciężko idzie bo pracy dużo nad pasowaniem części a efekt raczej słaby. Szpachlowania sporo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 24 Marca 2009 Share Napisano 24 Marca 2009 Powoli do przodu, a efekt końcowy będzie napewno bardzo dobry Ale fakt, detale tego zestawu porażają co najwyżej ich brakiem Ta kolor na pierwszej fotce, jakiś dziwny... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Damiano82 Napisano 26 Marca 2009 Share Napisano 26 Marca 2009 Nic się nie martw Patyk, narazie dobrze idzie. Jak na Innex'a to sporo z niego wyciskasz. Pozdrawiam Damian Biwo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 26 Marca 2009 Share Napisano 26 Marca 2009 Moim zdaniem także popieram słowa innych modelarzy ,że ładnie ci idzie jak na taki model . Jestem można powiedzieć pod wrażeniem. Tylko martwi mnie to ,że używasz blaszek. Szkoda ,że sam nie dorabiasz np. kokpitu. Ale jest bardzo ładny. Ogolnie co do Tablicy przyrządów pokładowych to kolor jest dobry . Choć miały one i niebieskie i zielone ... więć tu nie ma się o co czepiać . Pozdrawiam i życzę dalszych sukcesów podczas budowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 3 Kwietnia 2009 Autor Share Napisano 3 Kwietnia 2009 Przednia goleń odlana razem z kołem w jednym kawałku raczej wyglądała nieciekawie - wystrugałem nową z odpadków zwłaszcza że mam do dyspozycji żywiczne koła: Dorobiłem szybę pancerną w kokpicie. Kadłub przygotowuję powoli do malowania a w międzyczasie dorabiam trochę detali do podwozia głównego. Co do podwieszek to zmiana koncepcji wraca zbiornik a wylatuje zasobnik GP-9. Przymierzałem go do kadłuba, niestety sylwetka samolotu z tym zasobnikiem wygląda nieciekawie. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 16 Kwietnia 2009 Autor Share Napisano 16 Kwietnia 2009 Na dziś wygląda to tak: Pomalowne wszystko z ręki, linie podziału bardzo szerokie, więc nie wiem czy zapuszczać te kaniony czy zostawić czyściocha. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spit Napisano 17 Kwietnia 2009 Share Napisano 17 Kwietnia 2009 Hej Strasznie mi się ten Twój "pocisk" podoba, coraz lepiej wygląda. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 17 Kwietnia 2009 Share Napisano 17 Kwietnia 2009 Czy możesz fotograficznie zweryfikować zielony kolor wnętrza. Pamiętam, że nasze PF i PFM-y miały kolor szary. Zieleń pojawiła się od R-a. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 17 Kwietnia 2009 Autor Share Napisano 17 Kwietnia 2009 Kabina PF-a: Szare wnętrza były w F-13. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 17 Kwietnia 2009 Share Napisano 17 Kwietnia 2009 Zdjęcie kabiny które pokazałeś jest czeskie i dotyczy czeskiego Mig-a. Czesi produkowali sami Migi 21 i zapewnie stosowali jeden (późniejsze - zielony kolor). Nasze Migi-21 PF i PFM pochodziły z ZSRR. Wszystkie PFM-y w których siedziałem były szare, i te oryginalne i te po remoncie w NRD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi