Jump to content
Jendrass1

[Wrzesień '39] PZInż 202 - scratch

Recommended Posts

Wizualizacja - bo jeszcze przez tydzień nic innego zrobić nie mogę :( ale coraz bliżej już!

 

Nasza haubica 155mm wz 1917 (Schneider) na kołach DS, w tle porzycony C4P.Fota z odkrywcy.

Haubica w szczegółach

 

Edit... Na forum nie dopuszcza się linków do zdjęć. Zgodnie z zasadami należy zamieszczać widoczne zdjęcia lub miniatury zdjęć.

Mod...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Edit... Na forum nie dopuszcza się linków do zdjęć. Zgodnie z zasadami należy zamieszczać widoczne zdjęcia lub miniatury zdjęć.

Mod...

Mam pewne wątpliwości czy aby całkowicie panujesz nad tym, co robisz ?

Czy to zdjęcie

c4p_copya_100kb.jpg

Opisane jako "Nasza haubica 155mm wz 1917 (Schneider) na kołach DS, w tle porzucony C4P.Fota z odkrywcy." było jakimkolwiek linkiem ? Nie, ale i tak zostało wywalone bo główne do tego ogranicza się Wasza rola.

 

Zgodnie ze wskazówkami Moderacji, link do zmienionego walkaround'a haubicy.

viewtopic.php?t=13488

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapewniam ciebie, ze całkowicie panujemy nad zasadami obowiązującymi na forum...

Hm... to kolejna twoja złośliwość przelana w postach na przestrzeni ostatnich dni... proponuje ci nieco przystopować, bo jestem na prywatne wycieczki pod adresem załogi forum mało odporny...hm...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

To chciałbym zobaczyć. Jendrass parę osób za sobą pociągnie z forum ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zapewniam ciebie, ze całkowicie panujemy nad zasadami obowiązującymi na forum...

Widziałem parę razy.

 

Umiejętność unikania błędów ortograficznych/gramatycznych traktuję jako elementarną, to olbrzymie pole do popisu. Nie strasz mnie, usunąłeś zdjęcia jak leci bez chwili zastanowienia.

Chyba jest tak, że to mod jest dla użytkowników, a nie odwrotnie, prawda ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zapewniam ciebie, ze całkowicie panujemy nad zasadami obowiązującymi na forum...

Widziałem parę razy.

 

Umiejętność unikania błędów ortograficznych/gramatycznych traktuję jako elementarną, to olbrzymie pole do popisu. Nie strasz mnie, usunąłeś zdjęcia jak leci bez chwili zastanowienia.

Chyba jest tak, że to mod jest dla użytkowników, a nie odwrotnie, prawda ?

Ochłoń albo odpocznij od sieci, bo najwyraźniej internet wywiera na ciebie jakaś niezrozumiała traumę...

Masz się dostosować, do było nie było zasad panujących tu od trzech lat, a ostatnio wręcz przegłosowanych przez forumowiczów. Nic więcej... Swoje prywatne animozje pozostaw poza tym forum albo znajdź takie gdzie będą to tolerować...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za wyraźnie to tu nic nie widać, ale zawsze coś. Tył prototypowej ciężarówki/ciągnika PZInż 342. Wrzucam dlatego, że póki co niewiele wiadomo o tyle wozu, a to zdjęcie może coś zasugerować.

fot_328.jpg

z odkrywca.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ładne zdjęcie i widać, że hak nie wystaje za bardzo poza obrys paki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mała zwara z mojej strony, czesze siec i nagle przyuważka modelarsko-wojskowa. Działo na zdjęciu powyżej to nie omawiana 155tka tylko 120stka, przepraszam za błąd. Moja wina, bije się w piersi i takie tam.

 

PS Dla zainteresowanych, to p. Choroszy dostał moje fotki działa, więc może dotrą do kogo trzeba i prace drgną.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zmieniłem nazwę tematu, uznając że mądre głowy już się wypowiedziały ;)

 

Oto najnowszy transport prosto z labory mojej Lubej...

IMG_6198.jpg

Kółka, poddane zostaną ostrej selekcji i najlepsze z nich wytypowane będą do wozu. Niestety doświadczenia z 222 mówią, że będzie sporo piłowania i wygładzania, a kółek jest 8 ! (w 222 było6). Czad.

 

Mam nadzieję, że do piątku skończę 7TP AA, a przynajmniej podwozie. Jutro ostro startuje z materią. Starachowicka 75ka już czeka ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Jendrass, a jak kółka robisz? Chodzi mi o to pierwsze, bo jak odlewasz, to wiem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pierwsze robię od podstaw. Jako surowiec posłużyło mi kółko od niemieckiego PAK 37mm, potem szpachla, kleje i poszli.Efekt finalny do labory klonującej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy przemyślałeś przedni kształt ramy. W niemieckim przypadku jest ona zwężona. Zauważ, że ze zdjęcia z belką wynika, że rama ma szerokość chłodnicy. W Twoim przypadku będziesz miał problemy z zabudową osłony silnika.

Przyglądając się planikowi p. Jędryki i pamiętając o moim podwoziu PF621 wydaje mi się, że nie będziesz miał miejsca nie przeniesienie napędu ze skrzyni biegów na most napędowy. Skrzynię biegów w/g tego rysunku umieściłbym nad mostem napędowym. Niemcy w takim przypadku chyba robili skrzynkę pośrednią i cofali wał napędowy do mostu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przymierz przednie błotniki i osłonę silnika do ramy (z C4P lub PF621). Czy wszystko będzie pasowało na szerokość?

Z Twoich rysunków z góry wynika, ze rama w części silnikowej jest węższa niż w części kół nośnych. Coś takiego masz na skanie instrukcji ciągnika niemieckiego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja wizja tej ramy. To zwężenie może mieć oczywiście inny przebieg ale stawiam, że powinno być.

 

a96eb36efe2f8580.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

A moim zdaniem rama nie powinna mieć takiego kształtu jak pokazuje Jarekk.

Prosta rama o stałej szerokości dostosowanej do szerokości maski.

 

Jarekk, zobacz jakiej szerokości gąsienice byś mógł umieścić w obu wypadkach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rama w 3 wariantach, czekam na wypowiedzi, która się najlepiej nadaje bo ja szczerze nie mam pojęcia. Skoro rama węższa (szerokości chłodnicy) to jakiej szerokości jest chłodnica ?

rama202.jpg

W tej chwili rama ma ok 117 cm szerokości.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cieciwa, przyznam Ci racje, gdy Jendrass wrysuje ramę Twojej propozycji (prostą) w swój rysunek z góry. Jeśli dodając szerokość kół i drążków skrętnych wszystko będzie pasowało to OK. Obecnie wydaje mi się, że przód jest za szeroki.

Poza fajnym rysunkiem p. Jędryki z boku, brakuje nam obecnie takiego rysunku z góry aby wypowiadać się z przekonaniem.

Obecnie swój wywód opieram na szkicu Jendrassa z góry.

Jendrass zrób rysunek z góry z wrysowaniem rany i kół które już masz + drążki. Wiele to wyjaśni.

 

PS. Mnie ta maszyna pachnie kopią niemieckiej rany i nadwoziem C4P (dla plot).

 

Szerokość C4P to ok. 190 cm (1:1) wówczas szerokość ramy to 2,5 cm (1:35). Czy dla PZinż 202 210 cm (1:1) da szerokość ramy 3,3 cm?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temat robi się "tylko dla orłów" powoli masło maślane.

Albo jest tak, że rama była węższa ku przodowi (o ile i od którego momentu), albo miała stałą szerokość na całej długości będąc stosunkowo wąską (+/- szer chłodnicy). Nie wiem do którego wariantu się skłonić.

 

Tak z innej beczki, to czy któryś z Was wie coś więcej na temat drążków skrętnych ? bo dla mnie to opowieści o żelaznym wilku.

Jaro i ja mam znów jak w Brukseli siedzieć i rysować kolejny wariant ? oooo nieee !

 

Szerokość C4P to ok. 190 cm (1:1) wówczas szerokość ramy to 2,5 cm (1:35). Czy dla PZinż 202 210 cm (1:1) da szerokość ramy 3,3 cm?

A ile powinno być Twoim zdaniem ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Coś więcej na temat drążków skrętnych" - czyli CO ??

Zasada działania ?

 

Czy ja wiem, czy rama taka wąska ?

 

Rama od PF621/C4P jest podobna w kształcie do ramy z Ursusa, i sądzę, po przeanalizowaniu że od biedy podobny wariant mógł być zastosowany w "202".

Jednak nie mając żadnych informacji skłaniałbym się w stronę prostej ramy, bez żadnego zwężania.

 

Poza tym zastanawia mnie powód dla którego rama jest taka dziwna w rzucie z boku - strasznie skomplikowana - tyle tych przewężeń.

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites
czyli CO ??

Wszystko, nie każdy urodził się inżynierem.

Zasada działania (normalnym językiem ;) )

Wygląd & warianty

Wielkość

Sposób mocowania do ramy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.