Guest Posted March 24, 2009 Share Posted March 24, 2009 Ja tak samo jak Jarekk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jendrass1 Posted March 24, 2009 Author Share Posted March 24, 2009 Trzeci (dolny) zestaw, uważam za docelowy i końcowy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jendrass1 Posted March 27, 2009 Author Share Posted March 27, 2009 Wizualizacja - bo jeszcze przez tydzień nic innego zrobić nie mogę :( ale coraz bliżej już! Nasza haubica 155mm wz 1917 (Schneider) na kołach DS, w tle porzycony C4P.Fota z odkrywcy. Haubica w szczegółach Edit... Na forum nie dopuszcza się linków do zdjęć. Zgodnie z zasadami należy zamieszczać widoczne zdjęcia lub miniatury zdjęć. Mod... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jendrass1 Posted March 28, 2009 Author Share Posted March 28, 2009 Edit... Na forum nie dopuszcza się linków do zdjęć. Zgodnie z zasadami należy zamieszczać widoczne zdjęcia lub miniatury zdjęć.Mod... Mam pewne wątpliwości czy aby całkowicie panujesz nad tym, co robisz ? Czy to zdjęcie Opisane jako "Nasza haubica 155mm wz 1917 (Schneider) na kołach DS, w tle porzucony C4P.Fota z odkrywcy." było jakimkolwiek linkiem ? Nie, ale i tak zostało wywalone bo główne do tego ogranicza się Wasza rola. Zgodnie ze wskazówkami Moderacji, link do zmienionego walkaround'a haubicy. viewtopic.php?t=13488 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz Posted March 28, 2009 Share Posted March 28, 2009 Zapewniam ciebie, ze całkowicie panujemy nad zasadami obowiązującymi na forum... Hm... to kolejna twoja złośliwość przelana w postach na przestrzeni ostatnich dni... proponuje ci nieco przystopować, bo jestem na prywatne wycieczki pod adresem załogi forum mało odporny...hm... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted March 28, 2009 Share Posted March 28, 2009 To chciałbym zobaczyć. Jendrass parę osób za sobą pociągnie z forum ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jendrass1 Posted March 28, 2009 Author Share Posted March 28, 2009 Zapewniam ciebie, ze całkowicie panujemy nad zasadami obowiązującymi na forum... Widziałem parę razy. Umiejętność unikania błędów ortograficznych/gramatycznych traktuję jako elementarną, to olbrzymie pole do popisu. Nie strasz mnie, usunąłeś zdjęcia jak leci bez chwili zastanowienia. Chyba jest tak, że to mod jest dla użytkowników, a nie odwrotnie, prawda ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz Posted March 28, 2009 Share Posted March 28, 2009 Zapewniam ciebie, ze całkowicie panujemy nad zasadami obowiązującymi na forum... Widziałem parę razy. Umiejętność unikania błędów ortograficznych/gramatycznych traktuję jako elementarną, to olbrzymie pole do popisu. Nie strasz mnie, usunąłeś zdjęcia jak leci bez chwili zastanowienia. Chyba jest tak, że to mod jest dla użytkowników, a nie odwrotnie, prawda ? Ochłoń albo odpocznij od sieci, bo najwyraźniej internet wywiera na ciebie jakaś niezrozumiała traumę... Masz się dostosować, do było nie było zasad panujących tu od trzech lat, a ostatnio wręcz przegłosowanych przez forumowiczów. Nic więcej... Swoje prywatne animozje pozostaw poza tym forum albo znajdź takie gdzie będą to tolerować... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jendrass1 Posted March 28, 2009 Author Share Posted March 28, 2009 Za wyraźnie to tu nic nie widać, ale zawsze coś. Tył prototypowej ciężarówki/ciągnika PZInż 342. Wrzucam dlatego, że póki co niewiele wiadomo o tyle wozu, a to zdjęcie może coś zasugerować. z odkrywca.pl Link to comment Share on other sites More sharing options...
cieciwa Posted March 28, 2009 Share Posted March 28, 2009 Ładne zdjęcie i widać, że hak nie wystaje za bardzo poza obrys paki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jendrass1 Posted March 28, 2009 Author Share Posted March 28, 2009 Mała zwara z mojej strony, czesze siec i nagle przyuważka modelarsko-wojskowa. Działo na zdjęciu powyżej to nie omawiana 155tka tylko 120stka, przepraszam za błąd. Moja wina, bije się w piersi i takie tam. PS Dla zainteresowanych, to p. Choroszy dostał moje fotki działa, więc może dotrą do kogo trzeba i prace drgną. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jendrass1 Posted May 26, 2009 Author Share Posted May 26, 2009 Zmieniłem nazwę tematu, uznając że mądre głowy już się wypowiedziały ;) Oto najnowszy transport prosto z labory mojej Lubej... Kółka, poddane zostaną ostrej selekcji i najlepsze z nich wytypowane będą do wozu. Niestety doświadczenia z 222 mówią, że będzie sporo piłowania i wygładzania, a kółek jest 8 ! (w 222 było6). Czad. Mam nadzieję, że do piątku skończę 7TP AA, a przynajmniej podwozie. Jutro ostro startuje z materią. Starachowicka 75ka już czeka ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted May 26, 2009 Share Posted May 26, 2009 Jendrass, a jak kółka robisz? Chodzi mi o to pierwsze, bo jak odlewasz, to wiem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jendrass1 Posted May 27, 2009 Author Share Posted May 27, 2009 Pierwsze robię od podstaw. Jako surowiec posłużyło mi kółko od niemieckiego PAK 37mm, potem szpachla, kleje i poszli.Efekt finalny do labory klonującej Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jendrass1 Posted June 1, 2009 Author Share Posted June 1, 2009 Rama wozu: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarekk Posted June 1, 2009 Share Posted June 1, 2009 Czy przemyślałeś przedni kształt ramy. W niemieckim przypadku jest ona zwężona. Zauważ, że ze zdjęcia z belką wynika, że rama ma szerokość chłodnicy. W Twoim przypadku będziesz miał problemy z zabudową osłony silnika. Przyglądając się planikowi p. Jędryki i pamiętając o moim podwoziu PF621 wydaje mi się, że nie będziesz miał miejsca nie przeniesienie napędu ze skrzyni biegów na most napędowy. Skrzynię biegów w/g tego rysunku umieściłbym nad mostem napędowym. Niemcy w takim przypadku chyba robili skrzynkę pośrednią i cofali wał napędowy do mostu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jendrass1 Posted June 1, 2009 Author Share Posted June 1, 2009 ne rosume ne rosume ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarekk Posted June 1, 2009 Share Posted June 1, 2009 Przymierz przednie błotniki i osłonę silnika do ramy (z C4P lub PF621). Czy wszystko będzie pasowało na szerokość? Z Twoich rysunków z góry wynika, ze rama w części silnikowej jest węższa niż w części kół nośnych. Coś takiego masz na skanie instrukcji ciągnika niemieckiego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarekk Posted June 2, 2009 Share Posted June 2, 2009 Moja wizja tej ramy. To zwężenie może mieć oczywiście inny przebieg ale stawiam, że powinno być. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cieciwa Posted June 2, 2009 Share Posted June 2, 2009 A moim zdaniem rama nie powinna mieć takiego kształtu jak pokazuje Jarekk. Prosta rama o stałej szerokości dostosowanej do szerokości maski. Jarekk, zobacz jakiej szerokości gąsienice byś mógł umieścić w obu wypadkach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jendrass1 Posted June 2, 2009 Author Share Posted June 2, 2009 Rama w 3 wariantach, czekam na wypowiedzi, która się najlepiej nadaje bo ja szczerze nie mam pojęcia. Skoro rama węższa (szerokości chłodnicy) to jakiej szerokości jest chłodnica ? W tej chwili rama ma ok 117 cm szerokości. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarekk Posted June 2, 2009 Share Posted June 2, 2009 Cieciwa, przyznam Ci racje, gdy Jendrass wrysuje ramę Twojej propozycji (prostą) w swój rysunek z góry. Jeśli dodając szerokość kół i drążków skrętnych wszystko będzie pasowało to OK. Obecnie wydaje mi się, że przód jest za szeroki. Poza fajnym rysunkiem p. Jędryki z boku, brakuje nam obecnie takiego rysunku z góry aby wypowiadać się z przekonaniem. Obecnie swój wywód opieram na szkicu Jendrassa z góry. Jendrass zrób rysunek z góry z wrysowaniem rany i kół które już masz + drążki. Wiele to wyjaśni. PS. Mnie ta maszyna pachnie kopią niemieckiej rany i nadwoziem C4P (dla plot). Szerokość C4P to ok. 190 cm (1:1) wówczas szerokość ramy to 2,5 cm (1:35). Czy dla PZinż 202 210 cm (1:1) da szerokość ramy 3,3 cm? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jendrass1 Posted June 2, 2009 Author Share Posted June 2, 2009 Temat robi się "tylko dla orłów" powoli masło maślane. Albo jest tak, że rama była węższa ku przodowi (o ile i od którego momentu), albo miała stałą szerokość na całej długości będąc stosunkowo wąską (+/- szer chłodnicy). Nie wiem do którego wariantu się skłonić. Tak z innej beczki, to czy któryś z Was wie coś więcej na temat drążków skrętnych ? bo dla mnie to opowieści o żelaznym wilku. Jaro i ja mam znów jak w Brukseli siedzieć i rysować kolejny wariant ? oooo nieee ! Szerokość C4P to ok. 190 cm (1:1) wówczas szerokość ramy to 2,5 cm (1:35). Czy dla PZinż 202 210 cm (1:1) da szerokość ramy 3,3 cm? A ile powinno być Twoim zdaniem ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cieciwa Posted June 2, 2009 Share Posted June 2, 2009 (edited) "Coś więcej na temat drążków skrętnych" - czyli CO ?? Zasada działania ? Czy ja wiem, czy rama taka wąska ? Rama od PF621/C4P jest podobna w kształcie do ramy z Ursusa, i sądzę, po przeanalizowaniu że od biedy podobny wariant mógł być zastosowany w "202". Jednak nie mając żadnych informacji skłaniałbym się w stronę prostej ramy, bez żadnego zwężania. Poza tym zastanawia mnie powód dla którego rama jest taka dziwna w rzucie z boku - strasznie skomplikowana - tyle tych przewężeń. Edited June 2, 2009 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jendrass1 Posted June 2, 2009 Author Share Posted June 2, 2009 czyli CO ?? Wszystko, nie każdy urodził się inżynierem. Zasada działania (normalnym językiem ;) ) Wygląd & warianty Wielkość Sposób mocowania do ramy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts