Jump to content

[Wrzesień '39] PZInż 202 - scratch


Jendrass1
 Share

Recommended Posts

Jendrass1 może się przyda:

 

sdkfz251hlkl26.jpg

Źródło:www.antraspasaulinis.net

 

A nie tylko wywiad, wszak kupiliśmy kilka Kruppów Protze testowanych w 10 BK więc może i któryś z ciągników półgąsienicowych był nam pokazany...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 254
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

To nie były Kruppy !!

To były jakieś Węgierskie maszyny!

Na forum Odkrywcy była na ten temat cała dyskusja.

 

Co się tyczy tego kto od kogo i co "zapożyczał" - to jest sprawa otwarta ...

Co się tyczy długości - te 504 cm - to OK

Co do reszty - szperam w literaturze ...

Link to comment
Share on other sites

Złośliwiec, budowa serii Sd.Kfz-ów nie była tajemnicą.

Co się tyczy tej długości nie jestem jej pewien, bo wszystkie polskie pojazdy maja haki schowane.

Albo między błotnikami, albo pod skrzynią ładunkową.

 

Rama tez nie musi (moim zdaniem) być zwężana w części przedniej.

 

Dziś rysunków nie będzie Jutro mam delegacje. Najwcześniej rysunki we środę.

Link to comment
Share on other sites

Cieciwa nas zostawił ... smutno. Ja muszę wykonać kolejny rysunek mam nadzieję, że już ostateczny. Co do sdkfz to nie znam sprawy, ale sądzę, że nasi na pewno podpatrywali Niemców, ale równie chętnie patrzyli na Wschód, bo Ruscy zbroili się jak cholera.

Argument Cieciwy, że "wszystkie polskie pojazdy tak miały haki schowane...", ale nie wszystkie miały taką, nową dla nas konstrukcję i wałki skrętne

Naszemu rysownikowi-wizualizatorowi życzymy udanej delegacji !

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze jestem ...

 

To "zadanie" na dzień (już) dzisiejszy.

Jaka jest średnica kół nośnych i jakie są odstępy poszczególnych osi od przodu ?

Oraz jaki kształt kół nośnych przyjąć ?

Link to comment
Share on other sites

Zniknąłem nagle,może i tak ale taka "praca".Mimo to nie przeszkodziło mi to obserwować rozwój "sytuacji" w sprawie PZInż.202 którego konstrukcja i wymiary prawie się skrystalizowały...a tak odbiegając od tematu miałbym pytanie jakiego najlepiej użyć kleju do klejenia "blach" /cyjanoakrylowego/ ?

Link to comment
Share on other sites

Zniknąłem nagle,może i tak ale taka "praca".Mimo to nie przeszkodziło mi to obserwować rozwój "sytuacji" w sprawie PZInż.202 którego konstrukcja i wymiary prawie się skrystalizowały...a tak odbiegając od tematu miałbym pytanie jakiego najlepiej użyć kleju do klejenia "blach" /cyjanoakrylowego/ ?
A co bedziesz sklejał swojego też ?
Link to comment
Share on other sites

Już myślałem, że chcesz mi zrobić konkurencje :P

Powiedz wrzos skąd masz tą tabelkę z danymi i kto dopisał te wymiary 202 ?

 

 

----------------------------------------------------------------------------------------

 

Co by nie dodawać nowego posta.

Przed Wami kolejny już z serii moich doskonałych i pieczołowitych rysunków, tym razem oparty na (mam nadzieję) ostatecznych wymiarach.

IMG_5082.jpg

Dodatkowo przedstawiam Wam LUDZIKA (nieproporcjonalnego), wzrostu 184cm (w hełmie).

Ołówkiem zaznaczyłem hak z tyłu, potężny bo niby stanęło na podobnym do C7P. Reszta jak widać.

Hehehe na rysunku jest błąd zamiast 520, powinno być 525cm hehhe

Link to comment
Share on other sites

Ale "potęga" haka w C7P nie bierze się tylko z uciągu.

To także konsekwencja takiego a nie innego mocowania tegoż haka i instalacji wyciągarki.

W "202" nie ma mowy o żadnej wyciągarce.

 

Problematyczny jest też kształt ramy - czy prosta, czy łamana - jak w PF621?

Link to comment
Share on other sites

Mom Cieciwa masz rację. Mi chodzi tylko oto, że skoro ciągnik ma ciągnąć przy obciążeniu 1,5t jeszcze 4t to musi być solidny

Mniej tajemnicze a fronte

IMG_5085.jpg

Całkowicie enigmatyczne a tergo

IMG_5086.jpg

 

Poprawiłem, za podpowiedzią Cięciwy ramę na rzucie bocznym - jest niżej ok 0,5cm.

Link to comment
Share on other sites

Z tego co widzę to pojazd do wysokości szyby będzie miał 196 cm.a jaką planujesz całkowitą wysokość ?Na zdjęciu gdzie koło przednie jest na pniu jest z prętami do opończy i są wyżej niż przednia szyba.

Link to comment
Share on other sites

Wiesz ... trzeba zmierzyć itp jak zmierzysz to będziemy wiedzieli wszyscy. Ja muszę trochę odpocząć od liczenia bo od ostatnich kilku dni nic innego nie robię popołudniami tylko liczę i rysuję

Nadal nie powiedziałeś nam skąd ta tabelka i kto ją uzupełniał.

Link to comment
Share on other sites

Namacane w internecie:

http://www.ecomodelismo.com/caisson--munitions-de-155mm-sur-pneus--Ref-DESK-35045.html

Jaszcz do haubicy 155mm, rzecz jasna francuski. Jak dopadnę go w Brukseli to biorę, trudno. Jest jeszcze fajna kuchnia polowa i moja miłość - cywilne autka w 1/35 ! Takiego Citrona mieć na dio, z pakunkami na dachu !

Link to comment
Share on other sites

Dzięki uprzejmości Pana Jana Jędryki jestem szczęśliwym posiadaczem zwymiarowanego szkicu-rzutu bocznego wozu.

Bardzo dziękuje Janku !

 

202kolor.jpg

Kolor dodałem sam i do mniej więcej takiego będę dążył mieszając farby przy malowaniu. Obok dwa zdjęcia jedno fragmentu modelu 3D czołgu 4TP, drugie niemieckiego sampanca. Oba wybrane ze względu na kolorystykę, na każdym wozie inną. Mi osobiście bardziej pasuje ta niemiecka - do naszego kamo.

U góry te trzy barwy to moje uprzednie propozycje barw, zastrzegam jednak, że mogą ulec zmianie.

Jeszcze raz dzięki dla J.J.

Może uda się dopieścić szkic jeszcze.

Link to comment
Share on other sites

Brąz jeszcze bym ściemnił (może to kwestia ustawienia jasności monitora). Co sądzisz o zieleni? Stopniowo chyba trzeba iść w stronę kolory z rysunku 4TP który zamieściłeś (FS który kiedyś podawałem ze starej monografii 7TP jest powtórzony w Poligonie i na wzorniku).

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.