Leszek.Sz. Napisano 7 Czerwca 2009 Share Napisano 7 Czerwca 2009 Witam. Z Su-22 zwlekałem bardzo długo ale teraz czas zacząć temat. Zestaw Bilka: I dodatki - zbiorniki PTB 1150 i Fotel K-36 Pavla + 4 blaszki Parta + kalki z Kagero. Mam jeszcze dwa zestawy kalek z HDL-a ( pilski tygrys, i cztery malowania rosyjskie z godłami). Wybrałem jednak malowanie z 7 elt Powidz 9101. Co do podwieszek to będzie wisieć pod nią 2xPTB-1150, 2xUB-32 +1xUZR-60. Wstępnie pasowałem kadłub i ładnie się schodzi. Jak będzie z resztą okaże się w praniu. Nie mam numerów farb do w/w schematu malowania, jeżeli ktoś wie to proszę o informację. W miarę postępów prac będę wrzucał fotki. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzychu-onisk Napisano 7 Czerwca 2009 Share Napisano 7 Czerwca 2009 Łojeju ile blach, a jakie ciekawe malowanie Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filip Napisano 7 Czerwca 2009 Share Napisano 7 Czerwca 2009 Nareszcie nowy temat, w którym przeprowadzona będzie budowa wspaniałego modelu, zwaloryzowana wspaniałymi dodatkami i zbudowanego przez wspaniałego modelarza Życzę powodzenia w budowie i z niecierpliwością czekam na zdjęcia z efektów prac nad modelem. Siadam w pierwszym rzędzie Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fallstart Napisano 8 Czerwca 2009 Share Napisano 8 Czerwca 2009 Witam, właśnie dodałem do obserwowanych W końcu się dowiem, jak prawidłowo powinienem zbudować następną swoją Su-22. W końcu to jedna z moich ulubionych maszyn. Mam prośbę o szczegółową relację - szczególnie interesuje mnie wykorzystanie blach. Co do numerów farb, to w tym momencie mam przed sobą dwa malowania do Su-22UM3K z modelu Pantery i oni proponują coś takiego: 40 PLMB Świdwin nb 507 dół - H89 góra - H151 baza, H101, H118, H120 plamy 6 PLMB Piła nb 509 dół - H65 góra - H117 baza, H83, H101, H142 plamy Podejrzewam, że raczej niewiele Ci to pomoże, ale być może będzie to dobry punkt wyjścia. Mam też schematy malowania z modelu Mastercrafta, ale to dopiero jak wrócę do domu, bo piszę z pracy. O ile dobrze pamiętam schemat malowania był też w PKL z Su-22. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 8 Czerwca 2009 Autor Share Napisano 8 Czerwca 2009 Może tak zacznę, nie chwalmy dnia przed zachodem, modelarz ze mnie w porywach średni więc nie wiadomo jeszcze jak ten Su będzie się prezentował. Na początek wydaje się że największa trudność to będzie zamknięcie kadłuba żeby ładnie spasowała sie kabina, wlot powietrza i dysza wylotowa silnika. Przy takiej operacji łatwo zgubić symetrię np, stożka wlotowego albo kabina nie zejdzie się prawidowo. Cóż zobaczymy jak to wyjdzie. Zastanawiam się nad wymianą brzechw sstabilizujących na skrzydłach. Na pewno zrobię hamulce aero i komorę do nich. Trzeba też wyciąć klapki antypompażowe z przodu kadłuba, lufy działek z igieł itd..Skrzydła będą złożone na skos maksymalny i wklejone na stałe ( robienie ich jako elementy ruchome kusi zeby nimi od czasu do czasu trochę poruszać a to jak wiadomo czasami kończy się urwaniem czegoś przy modelu). Co do kolorów to mam swoje typy ''na oko'' ale wolę skonsultować. Przednia goleń podwozia w jednym kawałku z kołem - trzeba przerobić żeby wyglądało to jak podwozie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Javorek_7411 Napisano 8 Czerwca 2009 Share Napisano 8 Czerwca 2009 Powiem tak...Nareście Czekam na aktualizacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filip Napisano 8 Czerwca 2009 Share Napisano 8 Czerwca 2009 Patyk a nie wiesz czasami czy te dodatki nie podpasują do modelu f-my ZTS? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 8 Czerwca 2009 Autor Share Napisano 8 Czerwca 2009 Patyk a nie wiesz czasami czy te dodatki nie podpasują do modelu f-my ZTS? Tego nie wiem są zwymiarowane pod Bilka. Nie ma co kombinować z ZTS-em, Bilek majątek nie kosztuje (ok. 35 PLN). Po analizie schematu malowania innej suki z Powidza mam taki zestaw barw: Dół- H47 góra- Oliwkowo-Khaki H179, brazowy- H73 no i czarny H33. Wnętrze kabiny i wnęki podwozia jasnoszary z lekką domieszką błękitnego. Trzeba będzie umieszać na podstawie zdjęć lub czekam na jakąś propozycję. Do malowania jeszcze długa droga więc możemy sobie podyskutowac o doborze kolorów. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 8 Czerwca 2009 Share Napisano 8 Czerwca 2009 W razie czego jestem w stanie na bieżąco dostarczać zdjęcia Su-22M4 nb 8104, którego notorycznie mam do dyspozycji ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 8 Czerwca 2009 Autor Share Napisano 8 Czerwca 2009 W razie czego jestem w stanie na bieżąco dostarczać zdjęcia Su-22M4 nb 8104, którego notorycznie mam do dyspozycji ;) Też z Powidza, aktualnie na Polibudzie Wrocławskiej. 9101 mam kilka zdjęć z jetphotos i chyba wystarczy. Jest też walkaround na naszym forum (raczej dla użytkowników szybkich łączy ). Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 8 Czerwca 2009 Share Napisano 8 Czerwca 2009 Będę śledził z równym zinteresowaniem ,co prace przy Migusiach.Życzę tyle wrazeń i wniebowzięcia przy pracach,jakich mi było doznać przy obsłudze świdwińskiej Suczki lądującej alarmowo w Malborku.Bliskie spotkanie z ustalaczem bomby na belce podskrzydłowej zostawiło niezapomniane i wciaz wyczuwalne na pustej łepetynie wrazenia Odlot niesamowity.Myślę ze prace przy modelu będą przyjemniejsze. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 8 Czerwca 2009 Share Napisano 8 Czerwca 2009 W razie czego jestem w stanie na bieżąco dostarczać zdjęcia Su-22M4 nb 8104, którego notorycznie mam do dyspozycji ;) Też z Powidza, aktualnie na Polibudzie Wrocławskiej. 9101 mam kilka zdjęć z jetphotos i chyba wystarczy. Jest też walkaround na naszym forum (raczej dla użytkowników szybkich łączy ). Pozdrawiam Zgadza się, bo to ode mnie z Zakładu na PWr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sawicz Napisano 8 Czerwca 2009 Share Napisano 8 Czerwca 2009 Życzę powodzenia w budowaniu powidzkiej Suczki. Seria 29-ta to moja ulubiona. Zdjęcia 9101 z czasów powidzkich jak i numery farb dostarczę po za forum ;) P.S. Zestaw podwieszeń taki jakiś nijaki, ale to moja opinia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 8 Czerwca 2009 Share Napisano 8 Czerwca 2009 To jedziemy z tym koksem! Masz Aeroplan poświęcony Su-22? Numerki farb dla schematu NATO-wskiego, czyli najświeższy: zielony - 155, brązowy - 160, brązowo zielony - 117, czarny - 33, spód - jasny szaroniebieski - 127 wszystkie humbrol. Z tego co się orientuję przy tym schemacie sztywno trzymali się wybranych barw. Ewentualnie różnić się może spód, ale głowy sobie uciąć nie dam ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 8 Czerwca 2009 Autor Share Napisano 8 Czerwca 2009 (edytowane) Numery farb właśnie nadeszły od Głównego Konsultanta Polskich Su (czytaj Sawicz). Kamo się zgadza. Mam wątpliwości co do nr 128 - wnęki i pokrywy podwozia. To taki kolor jak góra naszych MiG-29. Young też twardo obstawiasz dół 127? To jasno szary, za grosz w nim nie ma jasnoniebieskiego (na fotkach widać że jest lekko bardzo jasno szaro błękitny) Trzeba będzie kombinować. http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=6382958&nseq=63 Tu widać że golenie i pokrywy w tym samym kolorze czyli wg mnie 127 Pozdrawiam Edytowane 8 Czerwca 2009 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fallstart Napisano 8 Czerwca 2009 Share Napisano 8 Czerwca 2009 Zgadza się, bo to ode mnie z Zakładu na PWr Trochę OT - Studiujesz, czy jesteś pracownikiem PWr? Za moich czasów nie było takich fantastycznych pomocy dydaktycznych (skończyłem ME w 99 r.) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sawicz Napisano 12 Czerwca 2009 Share Napisano 12 Czerwca 2009 Tak jeszcze wracając do podwieszeń to ma to być wariant "wystawowy" czy "lotny" w zamyśle ? Jeśli wariant typowo "pokazowy" to ok, może być. Ale jeśli "poligonowy" to nie lata się w takiej konfiguracji. Namawiam też w w wariancie "lotnym" do próby zrobienia okopceń wokół wylotów działek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 14 Czerwca 2009 Autor Share Napisano 14 Czerwca 2009 Tak jeszcze wracając do podwieszeń to ma to być wariant "wystawowy" czy "lotny" w zamyśle ? Lotny. Czy jak latali np. na Nadarzyce na naparzanie z UB-32 to nie zabierali UZR-60? Najchętniej nic bym nie podwieszał (sylwetka )ale coś pod skrzydełka trzeba dać. Numery farb które podaleś zgadzają się. Jedynie ciemnozielony kolor kamo na grzbiecie 117 po analizie zdjęć wymieniłem na 116 no i dół 127 będzie mieszany z Pactry 109 i 42 na ''oko i fotkę'' Ale to jeszcze sprawa rozwojowa bo muszę przejrzeć inne odcienie jasnoszarobłękitnego. Zbiorniki Pavli totalnie do przerobienia - odlane jakby ktoś się wysmarkał, dekle do wlewów paliwa musiałem usunąć bo wyglądały jak rozpuszczająca się landrynka. Dodałem je z blaszek. Prace pilnikowo-ścierne trwają. Fotki wkrótce, jak będę miał parę elementów wykonanych. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sawicz Napisano 14 Czerwca 2009 Share Napisano 14 Czerwca 2009 Latając na Nadarzyce, przede wszystkim nie brali samych PTB-1150 w połączeniu z uzbrojeniem. Albo PTB-800 i uzbrojenie albo PTB-1150 + PTB-800 i uzbrojenie. Co do podwieszania UZR razem z UB to przypomina mi się taka sesja: http://www.airliners.net/photo/Poland---Air/Sukhoi-Su-22M-4/0305222/L/ Ale tu UB robi za przeciwwagę dla SPS. W warunkach pokoju (loty poligonowe/szkoleniowe) nie są przewidziane loty, w których likwiduje się cele naziemne (UB-32) i cele powietrzne (R-60/UZR-60) podczas jednego lotu. Więc podwieszenie UB z UZR nie jest do końca realne. Pamiętajmy, że model samolotu to 9101 z 7 elt z Powidza, więc na to również trzeba zwracać zawsze uwagę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 17 Czerwca 2009 Autor Share Napisano 17 Czerwca 2009 Nastąpiła pomyłka w zestawie są B-8M1 a nie UB-32 jak początkowo sądziłem. Na razie duperelki, główne prace trwają nad wycinaniem otworów pod hamulce aero i pasowaniem połówek kadłuba z wnętrzem. Mój entuzjazm do Bilka maleje z każdym kolejnym elementem wycinanym z ramki - pilnik, szpachlówka i papierki ścierne cały czas w użyciu. Ten element wymaga głębszej uwagi. Trzeba to przerobić, a łatwo uszkodzić koło podczas wycinania. Kupno drugiego zestawu dla koła raczej mi się nie uśmiecha. Pytanie - czy podczas holowania (np. APA) lub odprawie przedstartowej na CPPS skrzydła obowiązkowo w pozycji złożone? Widziałem kilka modeli na podstawce(otwarta owiewka, drabinka) ze skrzydłami rozłożonymi. Wydaje mi się że skrzydła do startu były rozkładane kiedy Su była już na pasie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sawicz Napisano 17 Czerwca 2009 Share Napisano 17 Czerwca 2009 Pytanie - czy podczas holowania (np. APA) lub odprawie przedstartowej na CPPS skrzydła obowiązkowo w pozycji złożone? Podczas holowania zawsze złożone, bo wygodniej w transporcie, że o wejściu do bunkra nie wspomnę. Skrzydła są rozkładane albo na próbie samolotu na CPPS (znak technika - 1 palec w górze) albo przy wykołowaniu ze stanowiska na CPPS. Nigdzie indziej, nie licząc jeszcze powietrza. p.s. APA holująca Su-22, oj dawno nie było takiego widoczku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Łukasz Napisano 17 Czerwca 2009 Share Napisano 17 Czerwca 2009 Moja ulubiona maszyna. Mam ją w planach tyle, że w skali 1/48. Zasiadam w pierwszym rzędzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toyo Napisano 17 Czerwca 2009 Share Napisano 17 Czerwca 2009 Na zdjęciach widzę, że szykujesz cztery zbiorniki, dwa z nich "małe" i dwa "długie" (mniejsza o pojemność, piszę z pamięci i mógłbym się pomylić). Jeżeli chcesz je jednocześnie powiesić to się nie da. W zasadzie to da, ale nie będzie odzwierciedlało rzeczywistości. Normalnie wiesza się w wariantach: 2 x 850 (? - pojemność) 4 x 850 lub 2 x 1150 Z czego te ostatnie tylko na podwieszeniach zewnętrznych, ze względu na ich długość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 17 Czerwca 2009 Autor Share Napisano 17 Czerwca 2009 No to szkoda, bo zestaw podwieszek w tej chwili skórczył mi się do 2xPTB 1150 i 2X B-8M1. R60 nie będę podwieszał bo jak stwierdził kol. Sawicz - nie latano na dwa typy zadań w jednym locie. Dzieki Toyo za info i pozdrowienia dla Pana Cywila P.S Da się żyć bez MiG-29? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toyo Napisano 17 Czerwca 2009 Share Napisano 17 Czerwca 2009 Da, ale co to za życie ;) Z tymi R-60 to bym nie rezygnował, w szkoleniu i treningu faktycznie nie lata się z takim zestawem, ale w czasie kryzysu lub wojny tak. Na szczęście mamy pokój, jednak czasami trzeba komuś samolot pokazać w "godnym" wariancie uzbrojenia. Druga rzecz, może zaistnieć potrzeba sfotografowania samolotu w powietrzu, a do zdjęć trzeba go "ładnie ubrać" i już jest powód. Sam woziłem z takiej okazji R-27 na MiG-u, a nigdy go nie odpalałem, ani z nim nie dyżurowałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.