Skocz do zawartości

Su-22M4 7ELT Powidz Bilek 1/72 + Part +Pavla


Leszek.Sz.

Rekomendowane odpowiedzi

Trochę drgnęło do przodu. Zanim przejdę do malowania to jeszcze sporo szlifowania pasowania itp atrakcji.

PB240005.jpg

PB240007.jpg

Blaszki są do Bilka i do Pantery czyli uniwersalne. Nie pasują i do jednego i do drugiego. Nawet pylonów podskrzydłowych nie da się założyc bez 1-2 mm szpary. Jak ogarne kabinę to biorę się za wnęki podwozia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
  • Odpowiedzi 135
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Wymieniłem belkę za fotelem na coś co bardziej przypomina prowadnice do K-36. I tak będzie to zasłonięte fotelem ale jakoś nie dawało mi to spokoju.

PC030009.jpg

HUD - bardziej pasuje do F-22 niż do Su-22, jeszcze się zastanowię co z tym zrobić.

PB290002.jpg

No i duperelki, drabinki. W weekend zrobię wodzidło i okabluje wnęki podwozia.

PC030007.jpg

PC030006.jpg

Drabinki pomaluję Pactrą A13 Orange, chociaż wydaje mi się że trochę za ostry ten kolor. Jakieś propozycje? Kiedyś malowano takie elementy wyposażenia na czerwono teraz na orange/pomarańczowo.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Czyli odcieniem czerwieni wodzidła za bardzo się nie przejmuje. Fajne to wodzidło Grzesiowe. Niektóre maja podczepioną z boku gasnice. Najbardzej pokręcony w wodzidle jest tem element który podczepia się do goleni podwozia. Wszystkie blaszane dodatki są z Parta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem do wodzidła oprócz gaśnicy są podczepione sprzęty bez których loty nie mogły by się odbyć, czyli taboret i szczota.

 

Skoro jesteśmy przy sprzęcie obsługowym to nie wszystko musi być w tym samym kolorze. Pomimo, że robisz 9101 to mógł on mieć "swoją" drabinkę np. czerwoną, trap od np. 8511 w kolorze pomarańczowym itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taboret można spróbowac zrobić, szczotkę również chociaż nie wiem z czego zrobić część roboczą urządzenia .
Myślę, że idealne byłyby ścięte włoski z pędzelka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tam prace idą ? "Atakowałeś" wodzidło ?

Na razie to mnie atakują w domu - akcja ''Karp'', akcja ''Sprzątanie'' akcja ''Zakupy'' itp

Coś tam pogrzebałem. Jeszcze muszę dorobic parę elementów. Całość (Su-22) w zasadzie jest przygotowana do malowania. Kolejne etapy tej mordęgi wkrótce.

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wodzidło wstępnie zmontowane. Zastanawia mnie sprawa tej linki stalowej. O ile dobrze myślę to był to ogranicznik skrętu? W niektórych wodzidłach nie było tej lineczki ale na wiekszosci są i więc chyba będę musiał dorobić. Podglądałem relację Grzesiowego Kraza i patent na to mam.

PC220012.jpg

No i udało się oddzielić koło od goleni bez uszkodzenia jednego i drugiego(piłka modelarska). Na wielu modelach Su-22 w skali 1/48 ludzie pomijali ten element i robili go tak jak fabryka dała czyli jeden klocek koło wraz z golenią. Idzie to wolno ale systematycznie do przodu.

PC220014.jpg

Pozdro i Wesołych Świąt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wolno idzie, ale to nie istotne, liczy się efekt. Tak swoją drogą nie tak wolno, jak na takie smaczki, które się pojawiają. Ja kibicuję dalej. Wszak sam mam w szafce 2xSu-22 (niestety MasterCraft w 1/72) i chcę z tego powodu zobaczyć dużo merytorycznych detali, a tu są dosłownie cudeńka. Podziwiam skrupulatność, efekt i czekam na ciąg dalszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A relacja z prac nad Mig-21 MF jest/będzie/nie będzie ?

Nie ma sensu robić relacji bo to zestaw Fujimi i składa się jak Lego. Tak spasowanego zestawu jeszcze nie miałem aż nieprzyzwoicie że tak wszystko pasuje. Jak go zrobię to pokażę w galeri ot i wszystko. MF z fujimi robi za uspakajacz w chwilach kryzysu przy su-22

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patyk powinieneś założyć fabrykę szybkich w miniaturze. Który to już w tym roku nie wiem, straciłem rachubę A miał być szary eR i co?

Żeby zaś nie robić offtop, jestem pod wrażeniem wodzidła! Całość będzie napewno pięknie się prezentować. Czekam z niecierpliwością

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wodzidło wstępnie zmontowane. Zastanawia mnie sprawa tej linki stalowej. O ile dobrze myślę to był to ogranicznik skrętu? W niektórych wodzidłach nie było tej lineczki ale na wiekszosci są i więc chyba będę musiał dorobić. Podglądałem relację Grzesiowego Kraza i patent na to mam.

Coś mi się tłucze, że linka była nie tylko ogranicznikiem skrętu ale również rozkładała równomiernie siły na trzy golenie. W końcu na holu jest parę ładnych ton.

Ręki za to info nie dam bo to już by była druga a w krótkim czasie.

Do sprawdzenia w Aeropalnie bądź MiniReplice i LzSz.

Wodziełko extra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

young-''szybkich'' mam dwa zaliczone w tym roku, trzeci rozgrzebany. Z eR-a nic nie będzie bo ten zestaw co mam to bis/mF a znalazłem fajne malowanie szare z mega zaciekami brudu 9105.

Sawicz-Łukasz - zasłonek nie robię bo juz za dużo kalmotów na podstawce, a zakładać nie chcę bo trochę czasu straciłem na zrobienie dyszy wylotowej i okienka stacji klon. Nawet odpusciłem Apę ( będzie kiedyś do MiG-29) bo nie mieści mi sie to wszystko na podstawce. Wodzidło troche przerobiłem opuściłem wachacz do pozycji postojowej. Najbardziej zadowolony jestem z miotły, miałem pod ręką oryginał to poszło szybko. Co z tymi linami w wodzidle zakładać?

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Np. osłony wlotu i dyszy, ale to nie takie proste chyba...
Nie takie trudne jakby sie wydawało. Nawet mozna zrobić w wersji zdejmowanej (ale o tym musicie uwierzyc na słowo). Oczywiscie osłona silnika też jest!

(ja tylko podsuwam pomysłu fotograficzne )

9c0240ca45b0ee9emed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samolot w trakcie eksploatacji, przez większość czasu ma założoną przynajmniej osłonę na wlot powietrza. Zdejmuje się ją zaraz przed wylotem oraz przy sprawdzaniu urządzeń i grzaniu silnika ;)

 

Postój > http://www.eskadra.net/galeria/7elt/drzazgowski/DSCF6106.jpg

 

Grzanie > http://www.eskadra.net/galeria/7elt/drzazgowski/DSCF7003.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samolot w trakcie eksploatacji, przez większość czasu ma założoną przynajmniej osłonę na wlot powietrza. Zdejmuje się ją zaraz przed wylotem oraz przy sprawdzaniu urządzeń i grzaniu silnika ;)

 

Postój > http://www.eskadra.net/galeria/7elt/drzazgowski/DSCF6106.jpg

 

Grzanie > http://www.eskadra.net/galeria/7elt/drzazgowski/DSCF7003.jpg

To drugie zdjęcie to właśnie ''moja konfiguracja'' -kabina otwarta, drabinka, podstawki pod kołami otwarte hamulce aero, skrzydła złożone( są już wklejone na stałe więc nie ma opcji zmiany).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będą trochę nie pasować otwarte hamulce aerodynamiczne.

 

Przy grzaniu silnika sprawdza się mechanizację w kolejności: rozłożenie skrzydeł, wychylenie klap START, klap LĄDOWANIE i slotów, otwarcie hamulców aerodynamicznych. I ta sama czynność w odwrotnej kolejności.

Skoro to jest Twoja konfiguracja to powinien w kabinie ktoś siedzieć. Klapki przeciwpompażowe otwarte. Luki przeglądu silnika również. Samolot w "ukłonie".

Warto zwrócić uwagę na to, że praktycznie zawsze do drabinki jest przyczepiona książka obsługi. ;)

 

Wspólnymi siłami do czegoś dojdziemy. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.