radett Napisano 13 Czerwca 2009 Share Napisano 13 Czerwca 2009 postanowiłem sobie skleić modela i gdy ujrzałem jedną taką fotografię wybór padł na Vickersa (osobiście nie urzeka on mnie szczególnie). Kupiłem więc sobie taki egzemplarz z Mirage no i na wstępie zapał dostał porządnego kopa w kierunku przeciwnym do zamierzanego ruchu, czyli byki w modelu. Znalezione na prędce błędy: Grube ściany co po sklejeniu widać. Producent mógłby zrobić tu pocienienie tych krawędzi co po sklejeniu dało by pożądany efekt.(skutkiem takich grubych ścian jest odsunięcie nitów od ich własciwej pozycji). Linie podziału blach na kadłubie są wypukłe !?!?!?! Podział blach na "masce" pojazdu jest nieadekwatny do prawdziwego czołgu Obudowa km jest za chuda i nie powinna mieć tłumika płomienia Właz dowódcy jest nieprawidłowy (powinien być wpukły i na pewno nie o kształcie prostokąta) Zamknięcia skrzynek są toporne Kraty wlotów powietrza (boczne) są toporne Kątowniki na włazie kierowcy powinny być bliżej krawędzi włazu i nie pod kątem prostym w stosunku do powierzchni włazu Zbyt gruba osłona jarzma uzbrojenia Brak nitów na płycie czołowej i wykuszu kierowcy oraz wieży Mała dokładność przylegania poszczególnych elementów do siebie To na początek dalej wyjdzie w praniu. Efekt mojej pracy w sobotę to częściowo złożony kadłub i wieża mniej więcej na gotowe. poniewż pojaz ma miec otwarty właz kierowcy musiałem wyciąć to co fabryka zrobiła. Okazało się że osłona jarzma broni w moim egzemplarzu była uszkodzona więc zmajstrowałem sobie drugą z brystolu. dziurę po fabrycznym włazie d-cy zaszpachlowałem i zrobiłem wejście takie jak widać na ocałałych przykładach wieży. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radett Napisano 13 Czerwca 2009 Autor Share Napisano 13 Czerwca 2009 no i jak zwykle ten dziadowski fotosik nie działa każdą fotkę trza odzielnie dodawać :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radett Napisano 13 Czerwca 2009 Autor Share Napisano 13 Czerwca 2009 teraz wieża Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JŚ Napisano 13 Czerwca 2009 Share Napisano 13 Czerwca 2009 no i jak zwykle ten dziadowski fotosik nie działa Photobucket i po kłopocie i w normalnym rozmiarze, a nie takim małym (500) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 14 Czerwca 2009 Share Napisano 14 Czerwca 2009 Może ma ktoś pomysł na pocienienie krawędzi ścian kadłuba? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 14 Czerwca 2009 Share Napisano 14 Czerwca 2009 Tylko obróbka ręczna Jarkuu, ale to robota głupiego. Radett - Kuba ma rację, przeżuć się na phoobucketa, szybko, łatwo i znacznie lepiej. Co do Vicka to wiesz już pewnie, że będzie rekonstruowany w B-B ? Wczoraj w "Było nie minęło" pokazywali część dokumentacji technicznej, którą wyciągnęli z CAW - bajer jakich mało ! Dużo pracy przed Tobą, trzymam kciuki. W ostatni poligonie był fajny artykuł o Vicku, polecam też odkrywcę, stronę dereli i ew stronki jakiś muzeów, bo chyba jest kilka zachowanych wozów na świecie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 14 Czerwca 2009 Share Napisano 14 Czerwca 2009 Mam pomysł w sprawie tych blach. Spróbuję kawałek, jak się uda to pokarzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radett Napisano 14 Czerwca 2009 Autor Share Napisano 14 Czerwca 2009 Dzieki za słowa otuchy. Widziałem "Bylo nie minęło" - świetna rzecz. Ja tradycyjnie opieram się na zebranych fotkach i książce "Pojazdy WP 1939". Takie plany pozwoliły by rozwiać wszelkie watpliwości co do szczegółów ale w 1:35 myślę że tych szczegółów i dylematów nie będzie aż tyle. Co do fotosika to odpala on mi się automatycznie tutaj gdy klikam na dołącz fotografię , stąd moje "przywiązanie" do niego. Właśnie zarejestrowałem się tam i chyba powinno być lepiej. Swoją drogą szkoda, że modele opierają się na tych samych (nawet w różnych firmach) formach które na dodatek nie były za bardzo modyfikowne aby usunąc te rażące błędy. Tak dłubiąc sobie przy tym vickersie i borykając się z tymi gruboskórnymi ściankami coraz bardziej się zastanawiam czy nie powinienem mu robić całego kadłuba od podstaw z płyty lub brystolu ( ten ostatni lepszy bo łatwiej zrobić nity, a tak przy okazji ma ktoś pomysł jak zrobic nity na polistyrenowej płycie?), wykorzystując tylko koła i wózki. Kadłub jest generalnie porażką. Wieża też pozostawia sporo do życzenia i dotyczy to również 7TP które już czekają w kolejce do budowy (chciałbym zdążyć na rocznicę ale to chyba będzie niewykonalne). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 14 Czerwca 2009 Share Napisano 14 Czerwca 2009 Co do materiałów to zdecydowanie jak Jendrass polecam Poligon 3/2009 z monografią Vickersa. Może pomysł z nowym cienkim kadłubem jest dobry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzychu-onisk Napisano 14 Czerwca 2009 Share Napisano 14 Czerwca 2009 Mam zamiar sprawić sobie takiego Vickersa, więc uważnie będę śledził temat. Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 14 Czerwca 2009 Share Napisano 14 Czerwca 2009 Kadłub od podstaw ? No stary, kozak jesteś. Ani Widd, ani ja nie braliśmy się za to robiąc swoje 7ki z wnętrzem. Brystol jest giętki, a jak go pomalujesz (już sklejoną bryłę) to może być śmiesznie dopiero. Zdecydowanie polecam polistyren, o nitach powiedziano już na tym całkiem sporo. Szukajcie, znajdziecie. Nie używaj tej opcji z wsadzaniem fotki ! Zarejestruj się na photobuckecie i wklejaj pisząc posta IMG code, który wyświetla Ci sięn na photobuckecie pod fotką. Polecam serio serio. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radett Napisano 14 Czerwca 2009 Autor Share Napisano 14 Czerwca 2009 polistyren byłby najlepszy. Osobiście wolę brystol bo łatwiej go obrobić i na nim zobić te nity które sa dla mnie zmorą. Co do efektu sflaczenia brystolu (jak się domyślam o to ci chodzi po pomalowaniu) to zależy od jego chłonności ale jest na to sposób : ten bardziej chłonny można nasączyć klejem typu kropelka i potem już nie ma problemu z flaczeniam czy rozciaganiem. akurat kadłub 7-ki jest jak najbardziej rozijalny i dość prosty w kształcie więc można by pokusić się o jego zrobieniea co do nitów to zaraz poszukam co tu chłopaki powymyślali, może coś się da wykorzystać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radett Napisano 14 Czerwca 2009 Autor Share Napisano 14 Czerwca 2009 Do kozakowania mi daleko ........... ale klejąc to co jest firmowe to ręce opadają więc nic dziwnego że różne pomysły chodza po głowie. Zobaczymy jak będzie z dodawaniem fotek po zarejestowaniu na fotosiku... oto o ile posunęła się praca nad kadłubem: Wieża poprzednia mnie nie zadowoliła więc zmieniłem trochę osłonę jarzma broni no i dodałem pozostałe duperele . Przy okazji wyszło że fabryczna linia podziału na boku wieży była zbyt blisko przodu. Musiałem ją troche przesunąc do tyłu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radett Napisano 14 Czerwca 2009 Autor Share Napisano 14 Czerwca 2009 W sumie blaszki waloryzacyjne to dobra sprawa ale i duże pójście na skróty. Do tego dochodzi koszt - drugie tyle co za model a i tak nie sa do końca zgodne z oryginałem. jak dodac do tego takie gąski metalowe za około 120zł to włosy stają na głowie. Chyba zaprzeczenie idei modelarstwa? takie składanie gotowychelementów.... Moim zdaniem modelarz to taki co zrobi coś z niczego. Ale to takie moje luźne dywagacje..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 14 Czerwca 2009 Share Napisano 14 Czerwca 2009 Nie zaczynaj tematu. Każdy ma swoje zdanie, nie ma są jątrzyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radett Napisano 14 Czerwca 2009 Autor Share Napisano 14 Czerwca 2009 słusznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radett Napisano 14 Czerwca 2009 Autor Share Napisano 14 Czerwca 2009 jak parzę na zawieszenie to ręce mi opadają: (to które jest w modelu powinno być od 7-ki a i to w dodatku z błędami). Jak ja sobie z tego wyjdę????? żółwiki też takie masywne i bardzo obłe podczas gdy oryginały były szczuplejsze. Spiłować się nie bardzo da bo każdy wyjdzie inny. Chyba popróbuję zrobić kopyto i odlewać ( przydadzą się do 7-ki też) ale to oznaczało by robienie każdego elementu zawieszenia oddzielnie ...... . Nie zakładałem aż tak dalekiej ingerencji w model. Miał być tylko elementem ładnej dioramki a tu zaczyna się spirala dążenia do doskonałości............. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 14 Czerwca 2009 Share Napisano 14 Czerwca 2009 Nie przesadzaj, bo nigdy nie skończysz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JanuszF Napisano 14 Czerwca 2009 Share Napisano 14 Czerwca 2009 jak parzę na zawieszenie to ręce mi opadają: (to które jest w modelu powinno być od 7-ki a i to w dodatku z błędami). Jak ja sobie z tego wyjdę????? żółwiki też takie masywne i bardzo obłe podczas gdy oryginały były szczuplejsze. Spiłować się nie bardzo da bo każdy wyjdzie inny. Spiłować się da. Trzeba tylko w dobre pilniki i cierpliwość się uzbroić. Jeżeli chodzi o zawieszenie to do poprawy jest jeszcze kółko napinające (trzeba usunąć żeberka wzmacniające obręcz), a do wymiany ostatnie kółka jezdne. W Vickersie były one stalowe bez gumowego bandaża. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radett Napisano 14 Czerwca 2009 Autor Share Napisano 14 Czerwca 2009 szukałem wieści o tym jak wykonac nity na polistyrenie i niestety nic nie znalazłem. Wpisy albo zbaczają z tematu albo dotyczą innej skali. Ma ktoś jakies pomysły jak to ruszyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bożo wpożo Napisano 14 Czerwca 2009 Share Napisano 14 Czerwca 2009 Pierwsze lepsze z brzegu : 1. Z kartonu wycięte igłą lekarską / laserem 2.Wklejanie plastikowego profilu w otworek ( relacja 10tp Jarka) 3.Nity firmy "calibre35" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radett Napisano 14 Czerwca 2009 Autor Share Napisano 14 Czerwca 2009 wycinane z kartonu raczej odpada bo wygląda jak płaski łeb ( 6-cio kątny akurat pasowałby do vickersa) pozostałe nasze sprzęty miały niestety łby stożkowe. Szacun wielki dla pracowitości i metody zastosowanej w 10Tp ale dla mnie wydaje się być zbyt pracochłonna i nie gwarantuje jednolitego efektu (chyba). Muszę coę wymysleć.... tylko kiedy wena zagra mi na swojej lirze??????????? Swoją drogą 12 $ za komplet nitów....... to nie dla mnie :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 14 Czerwca 2009 Share Napisano 14 Czerwca 2009 Radett z całym szacunkiem ale jest takie powiedzonko "albo rybki, albo akwarium", występuje też powszechnie w bardziej dosadnej i zrymowanej formie. Skoro z takim impetem ruszyłeś do prac nad dokładnym odwzorowaniem chociażby wieży wozu to licz się z kosztami lub z olbrzymim wręcz nakładem roboczogodzin. Z doświadczenia wiem, że czeka Cię jedno i drugie. Oto garść materiałów, które mogą okazać się pomocne: (wszystko z ostatniego nr czasopisma Poligon, czerwiec-maj 2009, artykuł "Czołg lekki Vickers Mk E w Wojsku Polskim cz. I" Janusz Magnuski, Andrzej Kiński). Polska wersja uzbrojenia Koleżanka wieża Przejrzałeś wątek o Vickersie Mk E na forum odkrywcy ? Jakimi dysponujesz materiałami - książki itp ? Tu jeszcze wersja DW: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radett Napisano 15 Czerwca 2009 Autor Share Napisano 15 Czerwca 2009 Dzięki za fotki. Opieram się jak już mówiłem na zebranych z netu fotkach (także tych z odkrywcy) oraz na wspomnianej juz wcześniej książce. Wiem że za bardzo zagłębiając się w dokładność można nigdy modelu nie skończyć. Tutaj akurat potrezbny jest jakis kompromis, ponieważ model sam w sobie nie jest dokładny więc i "udokładnianie" go musi mieć granice. Założyłem sobie że wykonam to (udokładnianie) w zakresie jaką oferują blachy ABER-a + to co uda mi się dodatkowo wypatrzyć na fotkach. W końcu model ten ma stać na dioramce a tam oceniany jest efekt, wrażenie całości (tzn model, teren oraz sytuacja). Jak będę robił sam model to wówczas pójście na max z dokładnością (no i z kosztami) jest jak najbardziej wskazane Zastanawiałem się nad włazem d-cy tzn na ilu zawiasach pojedyncza "klapka" była mocowana? Logika wskazywała by po 2 szt ale widoczne otwory na fotce w ocałałej wieży w Kasinie sugerują tylko jeden zawias (coś jak w Wz29) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 15 Czerwca 2009 Share Napisano 15 Czerwca 2009 Jedyne znane mi zdjęci włazu z góry. Stawiam na dwa zawiasy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.