Leszek.Sz. Napisano 17 Października 2010 Share Napisano 17 Października 2010 Zdjęcia faktycznie fajne, no i w ciekawych malowaniach maszyny. Te nasze srebrne już mi się trochę opatrzyły. Mam na skłądzie PFM-a do zrobienia z nr 7012 ale mocno zastanawiam się nad jakimś kamo naszego Wielkiego Brata. Na jednym zdjęciu, słaba jakość ale wydaje mi się że PFM nr boczny 101 ma przed wlotem czerwono- żółty znak ostrzegawczy jak w Su-22. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manas Napisano 17 Października 2010 Share Napisano 17 Października 2010 Na tym zdjeciu (nb 117) widac wyraźniej http://www.vaul.ru/samol/MiG-21/0914.jpg Wiecie, jaki to może być rok/lata ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 17 Października 2010 Share Napisano 17 Października 2010 Uploaded with ImageShack.us Rozumiem że napisu tłumaczyć nie trzeba ? Na I str. jest nazwisko autora -ucznia szkoły pilotażu Anatolija Szołochowa-rok promocji 1988-więc zdjęcia zapewne z lat1984-88. Przy okazji buszowania znalazłem sobie w końcu jakiś mały avatar, jakoś nie mogłem tych trochę większych zmniejszyć . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 17 Października 2010 Share Napisano 17 Października 2010 Monsun ,czyli PBP szukałem ,szukałem a jest blisko http://allegro.pl/mig-21nrd-w-polsce-zza-drzew-niemiecki-nieporzadek-i1278077928.html Tytuł ciekawy... to chyba Debrzno . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 17 Października 2010 Share Napisano 17 Października 2010 Oj, przewinęło się ostatnio kilkanaście rewelacyjnych zdjęć na allegro. Sam złowiłem te najbardziej interesujące mnie Więc u NRDowców to nasz wynalazek, czy sami eksperymentowali? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 17 Października 2010 Share Napisano 17 Października 2010 Leszek.Sz. napisał mocno zastanawiam się nad jakimś kamo naszego Wielkiego Brata. http://alfamod.ru/valkiavia/196/ Kolejny kamuflaż zza wschodniej granicy.Ja przynajmniej na dzisiaj mam dość 21 , cały dzień buszowanie w sieci . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 18 Października 2010 Share Napisano 18 Października 2010 Oj, przewinęło się ostatnio kilkanaście rewelacyjnych zdjęć na allegro. Sam złowiłem te najbardziej interesujące mnie Więc u NRDowców to nasz wynalazek, czy sami eksperymentowali? Oczywiście że nasz . PBP-2-R-3S czyli Podwójna Belka Posrednia dla 2 pocisków R-3S. Jak pisza sami konstruktorzy , spózniona o 10 lat... I chyba egzemplarz z drugiego zdjecia /to Ty licytujesz / był w muzeum w Dreżnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 18 Października 2010 Share Napisano 18 Października 2010 Tylko proszę Panowie bez śmiechu , tak na szybkiego wrzucam wymiary cyfr na 21. Wiem że to się nie trzyma żadnych zasad rysunku tech. ale z grubsza wiadomo o co chodzi. Tak ogólnie masakra. Nb. malowane były średnio raz na 8-1o lat w czasie remontu w WZL, co roku w miarę zużywania każdy technik robił jakieś podmalowania. I jakby tak mierzyć dokładnie to każda cyfra ma trochę inny wymiar. Złapałem chyba te najpotrzebniejsze [ mam nadzieję ], bo przy stawianiu kresek sam się już pogubiłem.Niestety nie mogę znależć jakiegoś pisma normującego " służbowo " te sprawy, ale może jeszcze coś kolega wykopie. Uploaded with ImageShack.us Logiczne jest , że jeżeli zamiast cyfry 1 , będzie każda inna, to ogólna szerokość nb .ulegnie zmianie.Najważniejsze wymiary czyli : -wysokość -szerokość - grubość -odstęp są podane . Jakby co , to reklamację przyjmuję jeszcze parę dni. Ogólny widok , jak to w konkretnym przypadku wygląda, jeszcze w jednostce, a nie w muzeum lub u kolekcjonera. Uploaded with ImageShack.us Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz.tur Napisano 18 Października 2010 Share Napisano 18 Października 2010 Panowie, zamiast domniemywać wymiarów lepiej wybrać się na wycieczkę, zabrać ze sobą przymiar wstęgowy zwijany, znaleźć szybkacza i do mierzenia! Poproszę teścia to zmierzy mi jutro wymiary szablonów bo jeszcze się gdzieś tam po wzl'ach tarlają i będziemy wiedzieć jak wyglądało wymiarowanie po remontach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 18 Października 2010 Share Napisano 18 Października 2010 lukasz.tur- a jak sądzisz te pomiary to ja robiłem palcami ?. I jak widzisz też robione z natury, a nie z księżyca. I nie każdy ma Teścia w WZL, i nie na każdym rogu ulicy stoi " szybkacz " I nie są domniemane ,tylko zmierzone z s-tu, który latał z tymi numerami , a nie malowane przez domorosłych rekonstruktorów. Prosił mnie jeden z aktywnch Forumowiczów o ew.wymiary, co mogłem to zrobiłem.Zdaję sobie sprawę że może to dzieło artystyczo -technicznie nie jest najwyższych lotów, ale zrobienie szablonów z blachy zajęłoby trochę więcej czasu A jak się wczytacz w rozmiary oryginału, to szczególnie w skali 72 , to niektóre elementy będą naprawdę bardzo małe. PS. A jak ktoś będzie chciał zrobić samolot przed remontem ? I tu właśnie najlepszy byłby biuletyn odnośnie malowania znaków i nb. A tu masz przykład że nawet MON nie miał nic do rozmiarów nb. samolotu. Ani slowa o numerach, tylko szachownica. M.P. 1996 nr 14 poz. 178 Zarządzenie Ministra Obrony Narodowej z dnia 29 stycznia 1996 r. w sprawie szczegółowych zasad używania znaków Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej oraz ustalenia innych znaków używanych w Siłach Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej To samo jest w poprzednich zarządzeniach , a nawet ustawach sejmowych-flagi , orły , bandery, proporce d-ców RSZ, nic o nb. s-tów. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz.tur Napisano 18 Października 2010 Share Napisano 18 Października 2010 Easy! Nie mówie że nie. Acz kolwiek ja tam pomników widziałem sporo i rzeczywiście często się spotyka że czcionka cyfr często się zmieniała a to ze względu na szblony, które podobno były nietrwałe. Jakieś tworzywo bo te blaszane kiepsko przylegały do powierzchni s-tu. Co do mierzenia to myślałem, że może jakoś tak z Talesa policzyłeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 18 Października 2010 Share Napisano 18 Października 2010 Aczkolwiek ja tam pomników widziałem sporo i rzeczywiście często się spotyka że czcionka cyfr często się zmieniała a to ze względu na szablony, które podobno były nietrwałe.No właśnie , a Young prosił mnie o wymiary z " prawdziwego " samolotu, a nie o pomierzenie "dzieła "z cokołu.A teraz kolejna ciekawostka 21MF z rakietami R-72-73, ale rosyjski sprzed lat, a nie hinduski wspólczesny 21BISON. Uploaded with ImageShack.us Napis brzmi , w wolnym tłumaczeniu '" 21MF ...ze zdemontowanym działkiem GSz-23 i zamontowanym urządzeniem -anteną do sterowania rakietami pow-pow. R-72 " Nie mogłem sie powstrzymać , żeby nie wrzucić tego zdjęcia.Przygotowanie do lotów na poligon u wschodniego sąsiada .Mają poczucie humoru, naprzeciwko płaszczyzny " składowania środków " stoi kilkadziesiąt gotowych do lotu samolotów .A oni sprawniae i szybko przygotowują uzbrojenie .Zdjęcie zatytułowane było ."O Boże " Uploaded with ImageShack.us Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 18 Października 2010 Share Napisano 18 Października 2010 Raczej "O Partio" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek Świderski Napisano 18 Października 2010 Share Napisano 18 Października 2010 babcia131 to moze jeszcze zapodasz zdjecie numerow z 1go klucza, te z biala obwodka......... od "Wesolka", 9444, 9435, i nie mow , ze takich nie bylo bo sam je malowalem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 18 Października 2010 Share Napisano 18 Października 2010 No jak założymy się że 9435 nie było ? A na razie 9444- z białą obwódką - i bez pomiarów .Po wymiary proszę się udać w ok. Jasło -Krosno . Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Ten ostatni to przykład ze 4 mogly być różne , w zależności od okresu eksploatacji . A teraz 9345- rozumiem że zakład wygrałem ? Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Do tego miałbyś bliżej bo stał na WOSZK-u w Mrągowie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 18 Października 2010 Share Napisano 18 Października 2010 Zaraz,zaraz panowie z 2 Korpusu. Przeciez numery na bisach z Zegrza były malowane szablonami z Mig-23. Przynajmniej na poczatku eksploatacji. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 18 Października 2010 Share Napisano 18 Października 2010 A jakie mieliśmy wyjście , skoro pierwszych 18 Bisów przyleciało do 26PLM w momencie gdy byliśmy na przebazowaniu w Słupsku ? V-81, następna partia przyleciała -IX-81, i tu już cała I el była malowana trochę innymi nb. Teraz już nie pamiętam , czy przy okazji przemalowywano " słupską " numerację . Ale chyba jednak nie, poniżej 2 samoloty II el i nb. mają jednak inny wzór niż I el i zdjęcia robione na lotnisku w Zegrzu Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz.tur Napisano 19 Października 2010 Share Napisano 19 Października 2010 Mi też chodziło o prawdziwy samolot ale w tych pomnikach które widziałem nb wydawały się być identyczne z czasów ich słóżby. Chociażby ten dębliński... Inny jest na pewno przy trasie katowickiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek Świderski Napisano 19 Października 2010 Share Napisano 19 Października 2010 A teraz 9345- rozumiem że zakład wygrałem ? Przecyferkowalem sie, moja wina, a chetnie wypije przy okazji jakiejs wizyty w Malborku k/Krolewa. na poczatku eksploatacji zgadza sie nawet kolor platowca byl taki sam nak na 23cich. Przynajmniej na tych z 34plm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz.tur Napisano 19 Października 2010 Share Napisano 19 Października 2010 Marek ma rację. W wielu 21 były te same czcionki co w 23. Jak tylko dostanę zdjęcia szablonów to wrzucę na forum. Poza tym dokładność malowania wychodziła tak sobie. Jak wspomniałem arkusze blach kiepsko przylegały do poszycia i poprawiane były odręcznie na 21. Natomiast na 23 wychodziło to już całkiem nieźle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 19 Października 2010 Share Napisano 19 Października 2010 Uploaded with ImageShack.us A to jest przykład jak kształt nb . za chiny nie przypomina pierwowzoru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 19 Października 2010 Share Napisano 19 Października 2010 mocno zastanawiam się nad jakimś kamo naszego Wielkiego Brata. Tfu, tfu! Tylko proszę Panowie bez śmiechu , tak na szybkiego wrzucam wymiary cyfr na 21. Koledze należy się wielkie Napewno niejednemu modelarzowi przydadzą się te dane! Poproszę teścia to zmierzy mi jutro wymiary szablonów bo jeszcze się gdzieś tam po wzl'ach tarlają i będziemy wiedzieć jak wyglądało wymiarowanie po remontach. Liczę na podobną pomoc jak ze strony "Babci". Póki jest możliwość warto to wszystko zebrać w całość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz.tur Napisano 19 Października 2010 Share Napisano 19 Października 2010 Zasadniczo szablony z cyframi powstały w oparciu o wzory z ZSRR i były opisane w instrukcji, które podobno gdzieś się zapodziały z tąd kilka różnych różnic ale przyjęto zasadę wymiarowania: W=490, S=230 (dla innych niż jedynka), G=75mm. Tymi szablonami malowano również 23ki. Niestety w 2003 roku wszystkie instrukcje przeszły do archiwum i normalni pracownicy nie mają możliwości wglądu ani kopiowania. Na całe szczęście zostały się szablony. Elementy pozostałe po remontach... podstawiono kontener i do komisyjnego zniszczenia. Pozostały mi jedynie łożyska od turbochłodnicy, które wykożystałem do naprawy odkurzacza, zegar, przewody ekranowane i ciutkę chydrauliki-również na użytek domowy. Więcej grzechów nie pamiętam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 20 Października 2010 Share Napisano 20 Października 2010 No to tak mniej więcej rozmiary sie zgadzają.Różnice o te 0,5-1cm mogą wynikać z faktu iż samoloty np. na prace po 200 godz. nalotu często leciały np do PWL Słupsk i tam mogły być trochę inne szablony.Zdarzało się też i tego jestem pewien iż np . nb z cyfrą 1 mialy tą cyfrę trochę szerszą niż pozostałe , tak ok 1cm. Po prostu np numer 9311 wydawał się trochę węższy na samolocie, i stąd to optyczne zwiększanie. lAe tak naprawdę to nikt nie chodził z linijką i tego nie mierzył.Mogło się nawet zdarzyć że np . w sytuacji wysyłania samolotu z D-cą pułku na tzw . przegląd i egzaminy samoloty były "upiększane " na miejscu i no wtedy trzeba było poprawić nb.Taśma , gąbka , farba i do przodu.I jak nawet numer był o te 0,5 cm szerszy to nikt nie zwracał uwagi, miało byc ładnie , czysto , no i żeby było widać zadbany samolot.Ot cała filozofia malowania nb. Nawet nie chce mi się wspominać co zrobiono z częściami po 21, skrzynie , widłakiem na samochód i zrzucano na stosy w starych sronochangarach.Pordzewiało, "zgniło" i na złom, Cała Nasza filozofia .Bo to " ruskie ' i do niczego się już nie przyda. Mig-29 clock screensaver A to taka ciekawostka - możliwe że częśc miłośników 21 ma coś takiego , ale calkiem miły wygaszacz .Niemal jak zegarek z cocpitu 21. Wpisujemy w Google "MiG-29clock" i wyskakuje nam powyższy link .Prawy przycisk myszy -zainstaluj i mamy kultowy wygaszacz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz.tur Napisano 20 Października 2010 Share Napisano 20 Października 2010 Jeśli chodzi o "1" to bywały odchyłki +30mm. chociaż tak na prawdę ciężko nazwać to odchyłką skoro zdażało się to tak często. Okolicznościowe malowania chociażby na okrągłe rocznice formacji to już czysta wena techników należących do danej bazy i pułku no i oczywiście zgoda dowódcy jednostki. Dokładnie procederu nie znam w tej kwestji. W PRL wiadomo co się działo z okazji jakiejś wizytacji. Błysk i trawa na zielono! A co się działo na instruktażach i kursach we Lwowie? Pogrom ale to dłuższa historia. Zdradzę, żę musztra pod koniec lat 80 w ZSRR była naprawdę imponująca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.