Grzegorz 5710 Napisano 24 Lutego 2011 Share Napisano 24 Lutego 2011 Jak bys czytał dokładnie ,ze zrozumieniem to bys wiedział o czym sie pisze i co próbujemy wyjasniać .A tak to siebie denerwujesz, i innych próbujesz wciągnąć w swoją hustawke emocjonalną. Jak na razie jestem bardzo spokojny a nad emocjami na razie Ty tracisz kontrolę swoimi uszczypliwymi uwagami. Jak wynika instrukcja na którą się powołujesz i na podstawie,której zadajesz pytania problemowe ma się nijak do samolotu, który latał u nas. Oczywiście nie można mieć o to do Ciebie pretensji bo i o co i dlaczego - masz prawo wyjaśnić sobie sprawy, które Cię nurtują a my w miarę swojej wiedzy pomagamy Ci w tym. Ale problem tkwi nie w poszerzaniu wiedzy tylko na materiałach. O tym wszak pisałem znacznie wcześniej. Tłumaczono to co dali Rosjanie choć to spłycona odpowiedź bo gdzie byli ci, którzy kupowali sprzęt i byli odpowiedzialni za jego dokumentację, wyposażenie i jego ukompletowanie. Pretensji można mieć wiele i do wielu ale taka była wówczas rzeczywistość. Dziś to wszystko wychodzi bo jak sam widzisz instrukcja dla M/MF to w rzeczywistości SM, która u nas nie była w ogóle. Odpowiedz sobie sam jak to się stało i dlaczego. Przytaczając cytat ze swojego zawodowego życia chciałem właśnie uwypuklić jak można uczyć innych na błędnych instrukcjach. Licznik pozostałości amunicji był na maszynach rosyjskich ale my nie zamawialiśmy tego w swoich. Szkoła jaka by nie była jest tylko szkołą a życie i praktyka zawodowa weryfikuje dużo rzeczy ale o tym może jeszcze nie wiesz.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 24 Lutego 2011 Share Napisano 24 Lutego 2011 Jak wynika instrukcja na którą się powołujesz i na podstawie,której zadajesz pytania problemowe ma się nijak do samolotu, który latał u nas. Zeby nie przedłuzać. Zadałem 1 pytanie ,o ta wkładke .I tyle. Po za tym w sprawie skrzydła odniosłem sie do rosyjskich stron ,gdzie sami Rosjanie mają problemy ze zrozumieniem i wyprostowaniem tego, co sami wiedzą min. na podstawie instrukcji ,ksiazek i przekazów. Nie rozumiem Twojej reakcji ... Wszystkim nam ,udało sie ,,popchnąć ,, wiedze o uzytkowaniu i samym Mig-21 w Polsce .Sporo ,i w ciekawych kwestiach. No to idzmy dalej,lub jak chcą puryści ...nadal.Oczywiście cały czas w kierunku 21. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz 5710 Napisano 24 Lutego 2011 Share Napisano 24 Lutego 2011 Oczywiście musimy iść do przodu w poznawaniu różnych wersji OŁÓWKA ale jest to mrówcza praca bo jak sam widzisz koledzy radzieccy mieli całą paletę różnych pomysłów. Do tego jeszcze dochodzą pomysły innych. Jak na razie nie znamy dokładnej ilości zbudowanych płatowców a co dopiero różnorodności w seriach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 25 Lutego 2011 Share Napisano 25 Lutego 2011 No to idziemy do przodu i poznajemy. I w ramach wyciszenia i tonowania twórczych emocji mały schemacik i pytanie " konkursowe" -Z jakiego samolotu i po co była stosowana prezentowana niżej instalacja benzynowa ? Tym razem z instrukcji "radzieckiej" więc na samolocie musiało być, tylko no właśnie czy na Naszych też, ktoś kiedyś mi wspominał ,ale za bardzo nie był pewien .Ale instrukcja jak najbardziej przechwycona z naszych "archiwów " Uploaded with ImageShack.us Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dops01 Napisano 25 Lutego 2011 Share Napisano 25 Lutego 2011 Kiedyś słyszałem, że wczesne serie silnika R-11 miały taką instalację w celu ułatwienia rozruchu silnika w powietrzu. Mogły być instalowane na naszych F-13. W późniejszych seriach do silnika był wtym celu podawany tlen. Pozdrawiam. Dops01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 25 Lutego 2011 Share Napisano 25 Lutego 2011 Możliwe że pierwsze F-13 miały coś takiego [ i tu bólem jest brak dokumentacji ] ,ale akurat ten schemacik pochodzi z 21UTI. Ale gratuluję czujności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 25 Lutego 2011 Share Napisano 25 Lutego 2011 No i na Bisach,, zaciemniało się ,, osłone kabiny. Przynajmniej w instrukcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 25 Lutego 2011 Share Napisano 25 Lutego 2011 (edytowane) Tylko nikt tego na oczy nie widział, przynajmniej ja przez 23 lata pracy przy BISACH. Na tej samej zasadzie mogę powiedzieć że był stosowany pocisk R-55 , a nie było R-60, bo w podstawowej inst .uzbrojenia tego typu nie ma .Mimo że samolot wszedł do uzycia V-IX81, a instr.datowana jest na 1982r. Ale to są właśnie uroki tego samolotu. Żeby było ciekawiej w rosyjskiej instrukcji stoi jak wół " W razie opuszczania kabiny przy pomocy fotela katapultowego " przed katapultowaniem zasłonki przesunąć do położenia złożonego" . a w Naszej [ BIS-owskiej ani słowa. W sumie nie wiem w czym by to przeszkadzało , może zasłonka miała tendencje przy odrzucaniu kabiny do odrywania się , zaczepiania o fotel , pilota ? Dywagacje nad wyposażeniem którego nie było.To miała być namiastka symulatora dla biednych czy jak ? Edytowane 25 Lutego 2011 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 25 Lutego 2011 Share Napisano 25 Lutego 2011 Dałem powtórnie zasłonke bo sie różnią Na poprzedniej ,tej z eRa nie ma z przodu nitki, na Bisowym rysunku czesci oznaczonych 20 wzwyż . Czyli postęp W tej z R jest uwaga o koniecznosci złozenia przed strzelaniem z kabiny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czart Napisano 26 Lutego 2011 Share Napisano 26 Lutego 2011 Zasłonki były, ale na "szparkach". Nigdzie się nie spotkałem o zastosowaniu zasłonek na "bojowych". Na 100% nasze MiG-21 bis w 3.elt nie miały takiego "ustrojstwa". Na Su-22M4 było to praktykowane powszechnie, ale nie wiem jak się czuł pilot w takim locie? Z której instrukcji jest ten rysunek zasłonki? Chętnie bym poczytał na ten kontrowersyjny temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 26 Lutego 2011 Share Napisano 26 Lutego 2011 ...ale nie wiem jak się czuł pilot w takim locie? Pewnie tak samo jak w każdym locie IFR ;) ;) Ja znów z pytaniem do znawców. Swego czasu w internecie widziałem skan z polskiej instrukcji do któregoś z bojowych z rozrysowanych (z wymiarami, odległościami pomiedzy itd.) cyfr do malowania numerów burtowych. Gdyby znalazło się coś takiego w gronie użytkowników tego forum, może nawet nie tylko na MiG-21, ale w ogóle z polskiego lotnictwa bojowego, była by swietna podstawa, żeby to przerysować i przeskalować na odpowiednie skale. Kalkomanii do polskich samolotów i smigłowców mimo wszystko ciągle jest na lekarstwo, więc myślę, że każdy zainteresowany tematem chciałby mieć plik pdf na dysku z interesującymi go materiałami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czart Napisano 26 Lutego 2011 Share Napisano 26 Lutego 2011 Pewnie tak samo jak w każdym locie IFR ;) ;) To tylko się tak wydaje. Wyobraź sobie różnicę: idź w ciemnej nocy z otwartymi oczami, a później je zamknij. - PRZECIEŻ TO TAK SAMO. A jednak jest róznica :-) Lot w zasłonce 200 m nad ziemią to był taki hardcore, nie wiesz czy w coś nie uderzysz. Na "szparce" siedział instruktor i pilot czuł się pewniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 26 Lutego 2011 Share Napisano 26 Lutego 2011 czart napisał Z której instrukcji jest ten rysunek zasłonki? Chętnie bym poczytał na ten kontrowersyjny temat. Jeden z Bisa, ten poprzedni z R. Szczerze powiedziawszy to za dużo do czytania tam nie ma , ot rysunek i powiedzmy pół strony tekstu , raczej zasygnalizowanie o takiej możliwości. Lot w zasłonce 200 m nad ziemią to był taki hardcore, nie wiesz czy w coś nie uderzysz. To w zasłoniętej kabinie latało się na tak niskiej wysokości ? Mikele napisał (z wymiarami, odległościami pomiedzy itd.) cyfr do malowania numerów burtowych. Gdyby znalazło się coś takiego w gronie użytkowników tego forum, może nawet nie tylko na MiG-21, ale w ogóle z polskiego lotnictwa bojowego, Mikele - Lepszych już nie znajdziesz , sfotografowane , opisane z samolotu , z natury. Może nie jest to wzorowe zwymiarowanie technicze , ale można wyłapać wszystkie wymiary. Uploaded with ImageShack.us Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 26 Lutego 2011 Share Napisano 26 Lutego 2011 Dwa Pfmy.Rózne miejsca .Stan taki sam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 26 Lutego 2011 Share Napisano 26 Lutego 2011 A tutaj z allegro, 6911 w okresie świetności em zdjęcie "10" kiedy robiłeś? Pojechałbym zobaczyć całą kolekcję, lecz to "muzeum" jest, z tego co się orientuję, otwierane od święta... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czart Napisano 26 Lutego 2011 Share Napisano 26 Lutego 2011 To w zasłoniętej kabinie latało się na tak niskiej wysokości ? Dokładnie tak. Zajście do lądowania w TWA (wg dzisiejszego nazewnictwa IFR) wg systemu USL / RSL (lub samego USL) dolot do DRL był na wysokości 200 m. Odsłonięcie zasłonki następowało właśnie po przelocie DRL. I tak to było dawniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 26 Lutego 2011 Share Napisano 26 Lutego 2011 To w zasłoniętej kabinie latało się na tak niskiej wysokości ? Dokładnie tak. Zajście do lądowania w TWA (wg dzisiejszego nazewnictwa IFR) wg systemu USL / RSL (lub samego USL) dolot do DRL był na wysokości 200 m. Odsłonięcie zasłonki następowało właśnie po przelocie DRL. I tak to było dawniej. No to jednak było ćwiczenie zajścia do lądowania w TWA ,a ja zrozumiałem ze np .lot po trasie w zasłoniętej kabinie i do tego na wysokości 200m. No to prawie kamikadze, jeśli wziąść pod uwagę że był to pilot szkolący się. No ale przez te lata w lotnictwie, mnie najbardziej interesowały start, lądowanie i pózniej ewentualne uwagi pilota.a co Wy tam wyprawialiście to mogę się tylko domyślać , choć niekiedy miałem i możliwość i oglądania. I tu z pewną nieskromnością muszę się pochwalić że w 3 przypadkach miałem możliwość doznania wrażeń osobiście w czasie lotów na poligon w kabinie TS-a. Stare dobre czasy , gdzie takie sytuacje mogły mieć jeszcze miejsce, bez powiedzmy " służbowych " konsekwencji , ale " kazanie " połączone z wyliczaniem narządów płciowych mężczyzny i zaletami najstarszego zawodu świata było. Ale czego by człowiek nie zdierżył dla takiej frajdy. No i łączy się to z zasłonką w II kabinie TS-a. Ale warto było, i nikt mi już tego nie odbierze, i to samo powiedziałem St .Inż .po ostatnim " kazaniu " Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 27 Lutego 2011 Share Napisano 27 Lutego 2011 http://www5a.biglobe.ne.jp/~t_miyama/mg21lg.html Do poczytania na niedzielne popołudnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czart Napisano 27 Lutego 2011 Share Napisano 27 Lutego 2011 Rysunki ciekawe, szczególnie animacja. Tylko ten język jakoś mi nie leży. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 27 Lutego 2011 Share Napisano 27 Lutego 2011 Tylko przez to uniwersalne pismo nikt nie zrozumie za bardzo o co chodzi . Dopiero połączenia 1 i ostatniej animacji pokazują jak działa mechanizm krzyżowy i skrętu koła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 27 Lutego 2011 Share Napisano 27 Lutego 2011 Pytanie odnośnie hamulców aero - po podwieszeniu podkadłubowego zbiornika tylny hamulec był blokowany żeby nie było możliwości otwarcia go czy otwierał sie minimalnie i opierał się na zbiorniku. Siłownik od hamulca na pewno swoją moc ma więc tak sobie dumam że mógłby uszkodzić zbiornik albo zerwać go z mocowania. Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 27 Lutego 2011 Share Napisano 27 Lutego 2011 Mikrowyłącznik blokował podkadłubowy hamulec po podwieszeniu zbiornika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 27 Lutego 2011 Share Napisano 27 Lutego 2011 Mikrowyłącznik blokował podkadłubowy hamulec po podwieszeniu zbiornika. Ruskie to maja łeb - dzięki za odp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 27 Lutego 2011 Share Napisano 27 Lutego 2011 Jeśli wziąść pod uwagę że niemal praca całej hydrauliki opierała się na na zaworach elektro -hydraulicznych [ elektromagnes-sprężynka -kuleczka -zawór rozdzielczy ] to najprostszy mikrowyłacznik , był " najprostszym " rozwiązaniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 28 Lutego 2011 Share Napisano 28 Lutego 2011 Napisy eksploatacyjne na naszych srebrnych ołówkach były czerwone i niebieskie? Czy inne? Podciągając dalej temat, nowe s-ty posiadały takie napisy w języku rosyjskim, czy może malowano na miejscu już w naszym języku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.