Skocz do zawartości

MiG-21


emeryt

Rekomendowane odpowiedzi

Było trochę dyskusji o fotogondolach, a tym razem wnetrze tego cudu obiektywnej kontroli lotu S-13-300-100-OS [ do obejrzenia na aledrogo ]

kamerazs133002.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

kamerazs133003.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

kamerazs133004.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

kamerazs133005.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

kamerazs133006.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

kamerazs133007.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

kamerazs133008.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

kamerazs133009.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

kamerazs13300.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety samolot o którym piszesz już stoi pod chmurką i sądzę, że na dzień dzisiajszy dużo już na nim nie dojrzysz.

Kiepska wiadomość. Pozostaje liczyć na trochę szczęścia, może jeszcze nie byłoby źle i coś się zachowało. Z tymi łaskimi eksponatami to niezły pomysł, trzeba wpaść do bazy na jakieś święto. To ksero z napisami to z jakiej gazety?

Czyżbyś rozpoczął zabawę przy MF z Eduarda czy jednak Academy?

Eduard nie wpadł jeszcze w moje ręce, academy mam nadzieję że już nie tknę nigdy Ot z powodu premiery nowego zestawu oraz pierwszych oznak wiosny za oknem powoli przygotowuję się merytorycznie do klejenia, które dopiero na przełomie lipca-sierpnia

Mikele jak na początek numery ok. U mnie pojawiają się jakieś ubytki na cyfrach, nie wiem jak to na druku. Na przyszłość lepiej wszystko robić w grafice wektorowej. Wtedy można wedle uznania ustawiać cyferki, przerabiać, a co najważniejsze firmy drukujące takie kalki wymagają właśnie grafiki wektorowej.

 

Ciągnąc temat napisów nie sposób na forum nie wspomnieć o takiej ciekawostce (tutaj UM 9323)

9323.jpg

W samym Goleniowie latały dwie szparki z takim napisem, UM 5709 i US 4503. Tu na zdjęciu zarys napisu widać na prawo od obuwia technika na drabince

4503.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o ten napis eksploatacyjny to widniał on także na każdej szparce w Zegrzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oglądałem kiedyś program w telewizji jak wojskowy wypowiadal się o młodym pilocie który miał w kieszeni krem niwea, którym smarował się na mrozie i ten właśnie krem podczas lotu wypadł z kieszeni i zablokował drążek sterowniczy co spowodowało katastrofę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9323.jpg

Ten komunikat dotyczy techników czy pilotów?

Szczególnie "mądrych inaczej "co niektórych Przełożonych, którzy w "trosce " o zapobieganie wypadaniom przedmiotów z kieszni kombinezonu nakazywali zaszywać kieszenie. Paranoja, a długopis np . do podpisania planu samolotu to miałem trzymać w zębach , albo przywiązany na szyi. Na codzień każdy się starał raczej pilnować i uważał z czym wchodzi do kabiny, ale bez przesady.Zresztą po latach dochodzę do wniosku że większość napisów ostrzegawczych przeznaczona był włąśnie dla wymyślających takie "życiowe wskazówki " i przyjeżdzających na kontrole.

Kolejna ciekawostka , przeglądałem te zdjęcia wiele razy i nie zuważyłem "nowego" elementu na 21 z okresu wojny w Afganistanie .Zamontowane wyrzutnie ASO , pułapek , zapewne flar , dorażnie na kadłubie samolotu pod skrzydłem .Zdjęcia pochodzą z FMS, gdzie jest też trochę komentarza i rozmyslań nad typem i rodzajem sterowania flarami.Trochę za mało widać żeby cokolwiek dokładnie stwierdzić, nawet nie można dojrzeć mocowania, czy na uchwytach od SPRD , czy kaseta jest mocowana do luku silnikowego.

Kaseta widoczna nad lewą ręką pilota

wyrzutniaasona21afganis.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Mocowanie z prawej strony samolotu-i chyba są to 2 różne samoloty, bo rodzaj mocowania jednej i drugiej strony wydaje mi się trochę inny.[ o uzbrojeniu nie wspominam ]

wyrzutniaasona21afganis.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Zbliżenie

wyrzutniaasona21afganis.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

A w ogóle zdjęcia pochodzą z tej strony , i tam też dla " rosyjsko języcznych " pamiętnik pilota z Afganistanu.

http://www.airforce.ru/history/localwars/afganistan/index.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym koledzy pokazać wam jak modelarze z innych krajów znają się na kolorystyce i kamuflażu naszych polskich Migów. W tym wypadku budowa modelu Mig-21UM 1/32 w malowaniu FISHBEDA :(:( Przerażające. Nie mam nic do nich ale przykre jest tracić tak piękny model.

 

http://forum.largescaleplanes.com/index.php?showtopic=31359

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ma kasę , to co mu szkodzi , kupi sobie następny .Zrozumiałem tylko tyle że zależało Mu na ładnym okolicznościowym malowaniu.Do wyboru , do koloru. Inaczej jest jak się podchodzi do danego samolotu z sentymentem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Nie chcę na razie zakładać "Warsztatu" więc postanowiłem tutaj zwrócić się o pomoc do miłośników "Szybkiego".

 

Potrzebuję skanów z Aeroplana nr 3/96 z Migiem 21 F13 nr b. 2015 i jeśli ktoś by miał Model Hobby 24 tez z tym Migiem.

Z góry dziękuję za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7904.jpg

Pytanie za 100 pkt. Co to za część wystająca pomiędzy hamulcami aero?

Niektóre pfmy (czasem też pf) ją mają, niektóre nie. Może to jakiś zaczep dla GP-9?

Technik przy PFM 7904. Goleniów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma chyba innej opcji.Tak na szybko , porównaj umiejscowienie otworu w przedniej części godnoli i położenie węzła pod kadłubem .Musi pasować , czyli zapewne gruba śruba , nakrętka , zabezpieczenie .

Nie masz zdjęcie z widokiem z boku tego węzła ?

mig21zgp92q.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

To zapewne jest ta duża śruba z nakętkami

mig21gp903.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Trochę lepsze ujęcia akurat tej śuby są na płycie Aeroplanu z 21.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie za 100 pkt. Co to za część wystająca pomiędzy hamulcami aero?

Niektóre pfmy (czasem też pf) ją mają, niektóre nie. Może to jakiś zaczep dla GP-9?

Technik przy PFM 7904. Goleniów

 

 

Zdecydowanie nawet za 200 pkt jest to przedni węzeł mocowania gondoli strzeleckiej GP-9. Taki zaczep miały te PFM i PF, które były dostosowane do jej przenoszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, czyli wcześniej dowiedzieliśmy się jak rozpoznawać MF przystosowane do SPS-141Je, teraz maszyny mogące przenosić GP-9. To jest to!

R mogły chociażby teoretycznie posiadać taką gondolę? Chyba nie...? Patrząc na zdjęcia, pomiędzy hamulcami aerodynamicznymi coś jest wystającego czego nie mogę określić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na zdjęcia, pomiędzy hamulcami aerodynamicznymi coś jest wystającego czego nie mogę określić.

Pewnie okablowanie od pulpitu sterowania z kabiny.A jeśli nie od pulpitu to na pewno wiązki przewodów elektrycznych do zasobników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś dysponuje innym zdjęciem tego egzemplarza? Mam tylko to jedno - pylony podskrzydłowe w kolorze aluminium czy szare tak jak dół?

Nie widać tego dokładnie z tej jednej fotki. A niedługo malowanie więc się zastanawiam nad tym detalem.

9623.jpg

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.