Skocz do zawartości

MiG-21


emeryt

Rekomendowane odpowiedzi

Tak porównując w stosunku do luków i elementów osłony działka to na to wychodzi.M ma bardziej wydłużony i na pierwszy rzut oka dłuższy. Ale najlepiej jakby w tym momencie stały obok siebie M i MF i można byłoby zmierzyć długości tych elementów, bo może się okazać że po prostu w MF węzły mocowania dżwignika hamulaca na płatowcu są trochę konstrukcyjnie przesunięte.Ale to są tylko moje przypuszczenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne do czego można się odnieść, to wylot łusek. Wyloty powietrza za aero, są inaczej ułożone. Podobnie okrągłe otwory na pokrywie działka i śruby mocujące osłonę luku za hamulcem. Ale faktycznie wygląda to dość dziwnie. Może to być różnica wynikająca z perspektywy. Mierzyć M nie mogłem, bo umieszczony jest na wysokości (aleja politechniki w Łodzi).

Btw. takie miejsce to Kraków drodzy koledzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obiecałem koledze Babci trochę detali z muzeum w Łodzi dlatego wstawiam linka tutaj:

http://www.megaupload.com/?d=KJHM9Z7Y

W sumie nie jest tego dużo. Byłem wtedy chory i nie pojechałbym gdyby nie fakt, że to ostatnia szansa.

Jest kabina PFM 06, komory dopalania MF i F-13, hak na spadochron hamujący PF, godła, wczesny UB-16 i jakieś duperele. Kabinka tylko jedna, bo do jednej można było zajrzeć. Reszta niestety na wysokości. Zaglądałem ponadto w luki podwozia. Malowane standardową zieloną, lub szarym. Szary powtarzający się, czyli raczej jakiś powszechnie używany. O dziwo tylko w jednym przypadku pokrywa od luku sprężarki była srebrna (srebrny kolor miał też M w centrum miasta). W pozostałych przypadkach, malowane po całości wspomnianymi farbami. Nie wydaje mi się, aby ktoś tam w łodzi konserwował s-ty więc ciekawa sprawa z tą pokrywą wyszła...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie pobieram .Dzięki za poświęcenie . Z tego malowania wnęk nie robię religii .Może to wynika z tego i z załapałem się na końcówkę MF w Zegrzu , wówczas gdy były to jeszcze w miarę nowe samoloty , póżniej już tylko BIS-y, wiadomo , nowe .Trzeba było chodzić koło nich jak przynajmniej przy Bentleyu .Może trochę inne czasy , nędza z bidą nie zajrzały jeszcze głęboko , przynajmniej do lotnictwa na tym przyziemnym szczeblu , to i nie było potrzeby tworzenia bohomazów .Mam swoje przyzwyczajenia i obserwacje z pracy na 21 , ale nie będę robił z siebie 'Migowego Mułły" Zresztą i tak Koledzy z Forum wynajdują przypadki i to nie pojedyńcze , które potwierdzają że "marudzenia babci -marudzeniami " a życie życiem.

Już mam .Takich detali nigdy nie za dużo .

PS.

I pomyśleć że tak niektórzy płaczą , iż kolekcja zabierana jest do Dęblina .Naprawdę żal serce ściska jak patrzy się na stan tego wszystkiego .

 

Robert - ten stożek to chyba pomalowali na czerwono ze względu na słuchaczy WAT -u, żeby sobie głów napakowanych wiedzą nie rozbijali .Ale dziwnie ze nie było komu dorobić osłony. Ale w końcu robiłeś eksponat muzealny , to dysza mogła być szara i stożek czerwony .

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie pociągnięcia farbą do końca s-tu, to nie tylko ten eksperymentalny f-13 tak miał. Szparka UM 7502 w kamo szarym-niebieskim też tak była pomalowana. I to w służbie. Bo o pierścieniach na wlocie powietrza to już nie piszę. Szparki czy bojówki, trochę ich miało zamalowany.

Babcia, widać było różnie. Zdjęć ze srebrnym lukiem jest trochę, ale też widać nie zawsze się tym przejmowano.

Wniosek jeden, jakieś prawidłowości pewnie były, ale tak czy siak, najlepiej mieć zdjęcia konkretnego egzemplarza w konkretnym momencie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert - ten stożek to chyba pomalowali na czerwono ze względu na słuchaczy WAT -u, żeby sobie głów napakowanych wiedzą nie rozbijali .Ale dziwnie ze nie było komu dorobić osłony. Ale w końcu robiłeś eksponat muzealny , to dysza mogła być szara i stożek czerwony .

Pozdrawiam

 

viewtopic.php?f=64&t=26209

 

No właśnie nie robiłem egzemplarza muzealnego ,stożek mam zielony ale nie do końca jest pomalowany tak jak na oryginale/zdjęcie Younga/ a pamietasz jaka była dyskusja na temat pomalowanej w kamo osłony dyszy jednak była tak umaziana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj , akurat w wypadku stożka , to jeszcze nic straconego , możesz go teraz "umaziać " na czerwono, z odrapaniami i będzie git .Ale dyszę teraz widać dokładnie .Ważne że są zdjęcia .Pewnie ostatnie takie .Czort wie jak to odświeżą w Dęblinie , chociaż w przypadku takich pojedyńczych egzemplarzy i malowań mogliby się przyłożyć.Zawsze taki egzemplarz jest ciekawszy i dla Muzeum i dla Zwiedzających.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Babcia nie zrozumieliśmy się stożek mam zielony i jest ok ale o kolor zaznaczony na zdjęciu a u mnie jest zielony w całości

 

p1330954.jpg

Oj , nawet jak dobrze się przyjrzeć , to chyba nawet tunel wlotowy jest pomalowany tą farbą kamuflażową.Nie ma to nic wspólnego z rzeczywistością i użytkowaniem samolotu , ale tak widoczniej było ładnie w momencie prezentacji .

nurekogórek -jak dobrze czytałem na Forum lotnictwo .net .pl to miałeś już nie podejmowac dyskusji nt .malowania samolotów w JW itp.to po jakego zaczynasz tutaj .Kup sobie samolot , jeden z tych stojących na Podkarpaciu , i w ramach kilkuset zł . pokaż co można zrobić ze złomu . Albo ewentualnie , w ramach społecznej inicjatywy odśwież chociaż jeden z omszałych 21 stojących w Krakowie pod chmurką .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czysto teoretyczna odpowiedż .Pewnie by uniósł, nawet gdyby przyjąć że i wariant zastosowanych podwieszeń jest też czysto teoretyczny.Tak "pi x oko" to jest około 500 kg na płat plus 800zb.Mogę wrzucić tabelkę podwieszeń , co prawda z BIS-a , ale jest o tyle ciekawa że ilośc uzbrojenia znacznie przekracza to , czego mnie uczono i określano w przypadku 2x bomby 500 kg plus 800PTB , jako wariant przeciążony.Wolałbym w "naturze " podwiesić 490.

nowyobrazza.png

 

Uploaded with ImageShack.us

Może znajdę jeszcze jakieś warianty dla M, ale nie obiecuję .Najlepsza byłaby metodyka zastosowania bojowego , bo to co jest na różnych forach trzeba różnie traktować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pi x oko 500 kg to są same wewnętrzne podwieszenia. Do tego dochodzi masa wyrzutni i rakiety R-60... Ciężko, ciężko...

Teoretycznie, fakt. Ma być masywnie, ale w granicach możliwości konstrukcji

 

Zrób 2x H-66 na wewnetrzych . To dopiero bedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Babcia, racja nie zauważyłem. Ja bym się martwił czy ten PTB-800 pod kadłubem nie przeciążyłby s-tu. No i pamiętać trzeba, że Bis miał lepszy silnik z większym ciągiem...

Em, H-66 chciałem, ale jak ustaliliśmy nie w przypadku wersji M

Musiałem odłożyć przed samym końcem Po-2, więc biorę się za nowy wytwór edka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

800 pod k-bem to raczej nie problem.Właśnie dopuszczalnym udżwigiem belek podskrzydłowych w M więcej bym się martwił.Na dowód że nie tylko BIS, MF , M a nawet PFM mogły przenosić 800. Chyba znane zdjęcia , no i nie ekspozycja muzealna.

21pfmz800.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

ddr21pfmzr60.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj, ja nie mam wątpliwości czy M może zabrać duży zbiornik, tylko czy M może polecieć z takim uzbrojeniem i właśnie ptb-800, czy to "nie będzie już za wiele" i właściwe raczej byłoby dobranie 490l jako takiego nie przeciążającego s-tu...

Takie coś kiedyś było na allegro:

1648998395.jpg

Ale to wciąż Bis, wciąż tylko na ziemi i z setką na zewnętrznych (nie wiem ile ważyła wyrzutnia i rakieta)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to wciąż Bis, wciąż tylko na ziemi i z setką na zewnętrznych (nie wiem ile ważyła wyrzutnia i rakieta)

Możesz śmiało zakatalogować , że zrobione przed hangarem eskadry lotniczej w M-ku. I oczywiście poprawka na sytuacje typu "pochwalmy się" Skoro wyrzutnia dla R-3R ważyła ok 31kg, sam pocisk ok. 83 kg -razem więc ok.120 to ile mógł ważyć komplet z R-60 ? Sam R-60 ważył 44 kg, niestety danych odnosnie APU-60-IM nie posiadam , ale nie sądzę aby była cięższa niż wyrzutnie dla R-3, w życiu

A podawałem kiedyś linka do instrukcji od R-60 i to po polsku, co prawda na rosyjskim forum.

Tabelka z podwieszeniami , zb. obydwa, ale wynika z tego iż tylko z rakietami , jak dochodzą bomby zostaje tylko 490. Ale Grzegorz rozwiał wątpliwości .

21m.png

 

Uploaded with ImageShack.us

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jestem tu nowy.Chciałbym zbudować MiG-21 PFM s belkami ,,Monsun".Proszę czy ktoś z was szczegółowe zdjęcia tej belki??

 

Martin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.