babcia131 Napisano 19 Września 2011 Share Napisano 19 Września 2011 Tak porównując w stosunku do luków i elementów osłony działka to na to wychodzi.M ma bardziej wydłużony i na pierwszy rzut oka dłuższy. Ale najlepiej jakby w tym momencie stały obok siebie M i MF i można byłoby zmierzyć długości tych elementów, bo może się okazać że po prostu w MF węzły mocowania dżwignika hamulaca na płatowcu są trochę konstrukcyjnie przesunięte.Ale to są tylko moje przypuszczenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 19 Września 2011 Share Napisano 19 Września 2011 Jedyne do czego można się odnieść, to wylot łusek. Wyloty powietrza za aero, są inaczej ułożone. Podobnie okrągłe otwory na pokrywie działka i śruby mocujące osłonę luku za hamulcem. Ale faktycznie wygląda to dość dziwnie. Może to być różnica wynikająca z perspektywy. Mierzyć M nie mogłem, bo umieszczony jest na wysokości (aleja politechniki w Łodzi). Btw. takie miejsce to Kraków drodzy koledzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 22 Września 2011 Share Napisano 22 Września 2011 Obiecałem koledze Babci trochę detali z muzeum w Łodzi dlatego wstawiam linka tutaj: http://www.megaupload.com/?d=KJHM9Z7Y W sumie nie jest tego dużo. Byłem wtedy chory i nie pojechałbym gdyby nie fakt, że to ostatnia szansa. Jest kabina PFM 06, komory dopalania MF i F-13, hak na spadochron hamujący PF, godła, wczesny UB-16 i jakieś duperele. Kabinka tylko jedna, bo do jednej można było zajrzeć. Reszta niestety na wysokości. Zaglądałem ponadto w luki podwozia. Malowane standardową zieloną, lub szarym. Szary powtarzający się, czyli raczej jakiś powszechnie używany. O dziwo tylko w jednym przypadku pokrywa od luku sprężarki była srebrna (srebrny kolor miał też M w centrum miasta). W pozostałych przypadkach, malowane po całości wspomnianymi farbami. Nie wydaje mi się, aby ktoś tam w łodzi konserwował s-ty więc ciekawa sprawa z tą pokrywą wyszła... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 22 Września 2011 Share Napisano 22 Września 2011 Young piekne fotki ,szkoda ,że takich nie miałem jak robiłem łaciatego F-13 ,teraz dokładnie widać jak malowana była osłona dyszy.No i stożek ,mówię o zielonym pod łuszczącą się RED Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 22 Września 2011 Share Napisano 22 Września 2011 Właśnie pobieram .Dzięki za poświęcenie . Z tego malowania wnęk nie robię religii .Może to wynika z tego i z załapałem się na końcówkę MF w Zegrzu , wówczas gdy były to jeszcze w miarę nowe samoloty , póżniej już tylko BIS-y, wiadomo , nowe .Trzeba było chodzić koło nich jak przynajmniej przy Bentleyu .Może trochę inne czasy , nędza z bidą nie zajrzały jeszcze głęboko , przynajmniej do lotnictwa na tym przyziemnym szczeblu , to i nie było potrzeby tworzenia bohomazów .Mam swoje przyzwyczajenia i obserwacje z pracy na 21 , ale nie będę robił z siebie 'Migowego Mułły" Zresztą i tak Koledzy z Forum wynajdują przypadki i to nie pojedyńcze , które potwierdzają że "marudzenia babci -marudzeniami " a życie życiem. Już mam .Takich detali nigdy nie za dużo . PS. I pomyśleć że tak niektórzy płaczą , iż kolekcja zabierana jest do Dęblina .Naprawdę żal serce ściska jak patrzy się na stan tego wszystkiego . Robert - ten stożek to chyba pomalowali na czerwono ze względu na słuchaczy WAT -u, żeby sobie głów napakowanych wiedzą nie rozbijali .Ale dziwnie ze nie było komu dorobić osłony. Ale w końcu robiłeś eksponat muzealny , to dysza mogła być szara i stożek czerwony . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 22 Września 2011 Share Napisano 22 Września 2011 Odnośnie pociągnięcia farbą do końca s-tu, to nie tylko ten eksperymentalny f-13 tak miał. Szparka UM 7502 w kamo szarym-niebieskim też tak była pomalowana. I to w służbie. Bo o pierścieniach na wlocie powietrza to już nie piszę. Szparki czy bojówki, trochę ich miało zamalowany. Babcia, widać było różnie. Zdjęć ze srebrnym lukiem jest trochę, ale też widać nie zawsze się tym przejmowano. Wniosek jeden, jakieś prawidłowości pewnie były, ale tak czy siak, najlepiej mieć zdjęcia konkretnego egzemplarza w konkretnym momencie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 22 Września 2011 Share Napisano 22 Września 2011 tkwi w szczegółach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 22 Września 2011 Share Napisano 22 Września 2011 Robert - ten stożek to chyba pomalowali na czerwono ze względu na słuchaczy WAT -u, żeby sobie głów napakowanych wiedzą nie rozbijali .Ale dziwnie ze nie było komu dorobić osłony. Ale w końcu robiłeś eksponat muzealny , to dysza mogła być szara i stożek czerwony . Pozdrawiam viewtopic.php?f=64&t=26209 No właśnie nie robiłem egzemplarza muzealnego ,stożek mam zielony ale nie do końca jest pomalowany tak jak na oryginale/zdjęcie Younga/ a pamietasz jaka była dyskusja na temat pomalowanej w kamo osłony dyszy jednak była tak umaziana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 22 Września 2011 Share Napisano 22 Września 2011 Oj , akurat w wypadku stożka , to jeszcze nic straconego , możesz go teraz "umaziać " na czerwono, z odrapaniami i będzie git .Ale dyszę teraz widać dokładnie .Ważne że są zdjęcia .Pewnie ostatnie takie .Czort wie jak to odświeżą w Dęblinie , chociaż w przypadku takich pojedyńczych egzemplarzy i malowań mogliby się przyłożyć.Zawsze taki egzemplarz jest ciekawszy i dla Muzeum i dla Zwiedzających. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinekf1 Napisano 22 Września 2011 Share Napisano 22 Września 2011 (edytowane) byłem, widziałe, aż się łza w oku kręciła Edytowane 23 Września 2011 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 22 Września 2011 Share Napisano 22 Września 2011 Babcia nie zrozumieliśmy się stożek mam zielony i jest ok ale o kolor zaznaczony na zdjęciu a u mnie jest zielony w całości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nurekogorek Napisano 23 Września 2011 Share Napisano 23 Września 2011 Jak widać, pierwotnie stożek był cały zielony (ten ciemniejszy). Później pomalowano zielony + czerwony. Wybór nalezy do ciebie... W Malborku widzę zrobiono następnego potworka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 23 Września 2011 Share Napisano 23 Września 2011 Babcia nie zrozumieliśmy się stożek mam zielony i jest ok ale o kolor zaznaczony na zdjęciu a u mnie jest zielony w całości Oj , nawet jak dobrze się przyjrzeć , to chyba nawet tunel wlotowy jest pomalowany tą farbą kamuflażową.Nie ma to nic wspólnego z rzeczywistością i użytkowaniem samolotu , ale tak widoczniej było ładnie w momencie prezentacji . nurekogórek -jak dobrze czytałem na Forum lotnictwo .net .pl to miałeś już nie podejmowac dyskusji nt .malowania samolotów w JW itp.to po jakego zaczynasz tutaj .Kup sobie samolot , jeden z tych stojących na Podkarpaciu , i w ramach kilkuset zł . pokaż co można zrobić ze złomu . Albo ewentualnie , w ramach społecznej inicjatywy odśwież chociaż jeden z omszałych 21 stojących w Krakowie pod chmurką . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 23 Września 2011 Share Napisano 23 Września 2011 Ok, teraz z innej beczki pytanie teoretyczne. MiG-21M z 2x R-60 plus 2x belka wielozamkowa po 4 bomby 100kg (czyli standard), uniósłby PTB-800, czy może "podwiesić" mu PTB-490 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 23 Września 2011 Share Napisano 23 Września 2011 Czysto teoretyczna odpowiedż .Pewnie by uniósł, nawet gdyby przyjąć że i wariant zastosowanych podwieszeń jest też czysto teoretyczny.Tak "pi x oko" to jest około 500 kg na płat plus 800zb.Mogę wrzucić tabelkę podwieszeń , co prawda z BIS-a , ale jest o tyle ciekawa że ilośc uzbrojenia znacznie przekracza to , czego mnie uczono i określano w przypadku 2x bomby 500 kg plus 800PTB , jako wariant przeciążony.Wolałbym w "naturze " podwiesić 490. Uploaded with ImageShack.us Może znajdę jeszcze jakieś warianty dla M, ale nie obiecuję .Najlepsza byłaby metodyka zastosowania bojowego , bo to co jest na różnych forach trzeba różnie traktować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 23 Września 2011 Share Napisano 23 Września 2011 Pi x oko 500 kg to są same wewnętrzne podwieszenia. Do tego dochodzi masa wyrzutni i rakiety R-60... Ciężko, ciężko... Teoretycznie, fakt. Ma być masywnie, ale w granicach możliwości konstrukcji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 23 Września 2011 Share Napisano 23 Września 2011 5 pozycja w tabelce- wagowo pasuje do Twojej koncepcji, ale to jednak BIS. Nie wiem jak tam z dżwigarami i węzłami belek na M ? A szykuje się jakiś wypasiony model ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 23 Września 2011 Share Napisano 23 Września 2011 Pi x oko 500 kg to są same wewnętrzne podwieszenia. Do tego dochodzi masa wyrzutni i rakiety R-60... Ciężko, ciężko...Teoretycznie, fakt. Ma być masywnie, ale w granicach możliwości konstrukcji Zrób 2x H-66 na wewnetrzych . To dopiero bedzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 23 Września 2011 Share Napisano 23 Września 2011 Babcia, racja nie zauważyłem. Ja bym się martwił czy ten PTB-800 pod kadłubem nie przeciążyłby s-tu. No i pamiętać trzeba, że Bis miał lepszy silnik z większym ciągiem... Em, H-66 chciałem, ale jak ustaliliśmy nie w przypadku wersji M Musiałem odłożyć przed samym końcem Po-2, więc biorę się za nowy wytwór edka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 23 Września 2011 Share Napisano 23 Września 2011 800 pod k-bem to raczej nie problem.Właśnie dopuszczalnym udżwigiem belek podskrzydłowych w M więcej bym się martwił.Na dowód że nie tylko BIS, MF , M a nawet PFM mogły przenosić 800. Chyba znane zdjęcia , no i nie ekspozycja muzealna. Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 23 Września 2011 Share Napisano 23 Września 2011 Oj, ja nie mam wątpliwości czy M może zabrać duży zbiornik, tylko czy M może polecieć z takim uzbrojeniem i właśnie ptb-800, czy to "nie będzie już za wiele" i właściwe raczej byłoby dobranie 490l jako takiego nie przeciążającego s-tu... Takie coś kiedyś było na allegro: Ale to wciąż Bis, wciąż tylko na ziemi i z setką na zewnętrznych (nie wiem ile ważyła wyrzutnia i rakieta) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 23 Września 2011 Share Napisano 23 Września 2011 Em, H-66 chciałem, ale jak ustaliliśmy nie w przypadku wersji M No wiem ,ale co szkodzi zrobić MF a z 2 Plm z H-66 ? Chyba że jest mus zrobić M ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 23 Września 2011 Share Napisano 23 Września 2011 (edytowane) Ale to wciąż Bis, wciąż tylko na ziemi i z setką na zewnętrznych (nie wiem ile ważyła wyrzutnia i rakieta) Możesz śmiało zakatalogować , że zrobione przed hangarem eskadry lotniczej w M-ku. I oczywiście poprawka na sytuacje typu "pochwalmy się" Skoro wyrzutnia dla R-3R ważyła ok 31kg, sam pocisk ok. 83 kg -razem więc ok.120 to ile mógł ważyć komplet z R-60 ? Sam R-60 ważył 44 kg, niestety danych odnosnie APU-60-IM nie posiadam , ale nie sądzę aby była cięższa niż wyrzutnie dla R-3, w życiu A podawałem kiedyś linka do instrukcji od R-60 i to po polsku, co prawda na rosyjskim forum. Tabelka z podwieszeniami , zb. obydwa, ale wynika z tego iż tylko z rakietami , jak dochodzą bomby zostaje tylko 490. Ale Grzegorz rozwiał wątpliwości . Uploaded with ImageShack.us Edytowane 23 Września 2011 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 23 Września 2011 Share Napisano 23 Września 2011 Em, kiedy nie było MF z godłem 2 plm, co najwyżej 11 plm, ale jak to tak... Wątpliwości moje rozwiał kolega Grzegorz, znany także na tym forum. M nie mógł w takim wariancie zabrać 800l tylko 490l, a szkoda... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bushek Napisano 28 Września 2011 Share Napisano 28 Września 2011 Witam Jestem tu nowy.Chciałbym zbudować MiG-21 PFM s belkami ,,Monsun".Proszę czy ktoś z was szczegółowe zdjęcia tej belki?? Martin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.