pilex7 Napisano 27 Stycznia 2011 Autor Share Napisano 27 Stycznia 2011 ... jakich lakierów i jakiej firmy najlepiej używać pod Humbrole? Pod, czy na Humbrole ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sobtainer Napisano 27 Stycznia 2011 Share Napisano 27 Stycznia 2011 Na, pod będę używał Sidoluxa. Źle się wyraziłem wyżej, przepraszam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilex7 Napisano 27 Stycznia 2011 Autor Share Napisano 27 Stycznia 2011 Każdy lakier jest dobry, pod warunkiem, że farbki są dobrze wyschnięte. Przy malowaniu pędzlem łatwiej się pędzie malowało farbami olejnymi czyli Humbrol, Revell, Model Master olejny. Jeżeli natomiast dobrze Ci się maluje Sidoluxem, to możesz dodać Tamiya matt base X-21, lub Vallejo mat medium MC189. Bedziesz malował pędzlem, aero czy sprajem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sobtainer Napisano 27 Stycznia 2011 Share Napisano 27 Stycznia 2011 Pędzlem, wróciłem do modelarstwa po kilkunastu latach, chcę sobie przypomnieć wszystko. Mam Prowlera od Hasegawy w 1:72 (pokładowe samoloty mnie zawsze rajcowały z okresu wojny w Vietnamie) i kupiłem jakieś F16 za 15PLN żeby potestować sidolux właśnie, kalkomanie na sido, szpachlówki nowe, wash no i lakier. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemek R Napisano 27 Stycznia 2011 Share Napisano 27 Stycznia 2011 I ja mam pytanie : Posiadam EW-770 i nie mogę dać rady z Vallejo,po rozcieńczeniu farby wódką powietrze wylatuje z dyszy aero z nie wielką ilością farby. Co robię źle z Pactra nie mam takich problemów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilex7 Napisano 27 Stycznia 2011 Autor Share Napisano 27 Stycznia 2011 Pędzlem, wróciłem do modelarstwa po kilkunastu latach, chcę sobie przypomnieć wszystko. Mam Prowlera od Hasegawy w 1:72 (pokładowe samoloty mnie zawsze rajcowały z okresu wojny w Vietnamie) i kupiłem jakieś F16 za 15PLN żeby potestować sidolux właśnie, kalkomanie na sido, szpachlówki nowe, wash no i lakier. Pamiętaj tylko, że matowe lakiery należy bardzo dobrze rozmieszać przed malowaniem; jak tego nie zrobisz to wyjdzie błysk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilex7 Napisano 27 Stycznia 2011 Autor Share Napisano 27 Stycznia 2011 I ja mam pytanie :Posiadam EW-770 i nie mogę dać rady z Vallejo,po rozcieńczeniu farby wódką powietrze wylatuje z dyszy aero z nie wielką ilością farby. Co robię źle z Pactra nie mam takich problemów Wygląda, że farbka albo się ścina, albo jest za gęsta. Rozcieńczasz Air, Model Color czy inne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemek R Napisano 27 Stycznia 2011 Share Napisano 27 Stycznia 2011 I ja mam pytanie :Posiadam EW-770 i nie mogę dać rady z Vallejo,po rozcieńczeniu farby wódką powietrze wylatuje z dyszy aero z nie wielką ilością farby. Co robię źle z Pactra nie mam takich problemów Wygląda, że farbka albo się ścina, albo jest za gęsta. Rozcieńczasz Air, Model Color czy inne? Zwykłe Vallejo,mówiąc zwykle mam na myśli nie te dedykowane prosto do psikawki Dziwne jest to ze powietrze wylatuje z aero całe 2,2 bara a farbki co nie co trochę pobrudzi powierzchnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilex7 Napisano 27 Stycznia 2011 Autor Share Napisano 27 Stycznia 2011 Spróbuj rozcieńczyć bardziej niż Ci się wydaje, że powinno być rozcieńczone i wtedy spróbuj. Na wszelki wypadek rozcieńcz wodą, żeby wykluczyć ścinanie. Model Color ze śliwowicą potrafi się ściąć. Sprawdź też czy aero nie jest brudne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sobtainer Napisano 28 Stycznia 2011 Share Napisano 28 Stycznia 2011 Pędzlem, wróciłem do modelarstwa po kilkunastu latach, chcę sobie przypomnieć wszystko. Mam Prowlera od Hasegawy w 1:72 (pokładowe samoloty mnie zawsze rajcowały z okresu wojny w Vietnamie) i kupiłem jakieś F16 za 15PLN żeby potestować sidolux właśnie, kalkomanie na sido, szpachlówki nowe, wash no i lakier. Pamiętaj tylko, że matowe lakiery należy bardzo dobrze rozmieszać przed malowaniem; jak tego nie zrobisz to wyjdzie błysk Wiem dziwie się, że nikt nie zrobił pomysłu sprzed kilkunastu lat na forum i się nim nie pochwalił. Tata mi zrobił mieszadełko do farbek. Polegało to na tym, aby silniczek mały podłączyć do zasilacza (cyferek nie pamiętam), przykręcić go do jakieś stabilnej konstrukcji, i odpalając silniczek który był zakończony mieszadełkiem mieszałeś nim farbę. W ciągu 30 sec z puszki można było malować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilex7 Napisano 28 Stycznia 2011 Autor Share Napisano 28 Stycznia 2011 Taki mikser już nawet można kupić w Polsce: Paint Mixer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sobtainer Napisano 28 Stycznia 2011 Share Napisano 28 Stycznia 2011 Opis budowy takiego mieszadełka był w książce ABC Modelarstwa. EDIT: Czy ktoś ma to urządzenie? bo cena nie jest wysoka, jakbym miał zrobić sobie coś takiego z silniczka nowego bo nie mam żadnego, to wyszło by mi tyle samo ile za gotowe mieszadełko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lulu Napisano 8 Lutego 2011 Share Napisano 8 Lutego 2011 Pomocy. Dotychczas malowałem pactrą i byłem, jestem z nich zadowolony. Spróbowałem jednak vallejo model color, pomalowałem nią aero figurkę żywiczną i farba schodzi. Nie rozcieńczyłem jej niczym, figurka schła jakieś 20 h i jak tylko chwyciłem ją w rękę farba zeszła. Czy to przez to, że nie użyłem podkładu, jeśli trzeba użyć to jaki a może to przez malowanie aerografem. pomóżcie, please Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kornik_69 Napisano 9 Lutego 2011 Share Napisano 9 Lutego 2011 Figurka żywiczna powinna być koniecznie odtłuszczona i potraktowana podkładem. Co do farb Vallejo to muszą one być solidnie wstrząśnięte przez rozpoczęciem pracy malarskiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dragonis013 Napisano 14 Lutego 2011 Share Napisano 14 Lutego 2011 Witam wszystkich. Mam pytanko... mianowicie dzisiaj wpadł mi w ręce zestaw dedykowany do pojazdów Sowieckich z II wojny z firmy lifecolor.... Podobno są rewelacyjne??? Szczerze mówiąc jeszcze ich nie używałem, a ze względu na to że nie należą do tanich nie chcę wywalić pieniędzy na marne. Z góry dziękuję za wszystkie wskazówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skwercio Napisano 14 Lutego 2011 Share Napisano 14 Lutego 2011 Co do mieszania farb, to ja stosuję kawałek wypraski (taki z kątem prostym) osadzony w wiertarce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
athlon5 Napisano 17 Kwietnia 2011 Share Napisano 17 Kwietnia 2011 Potrzebuję zamiennika do humbrola 155 Która Pactra będzie ok A67? A co to za farba A69 opis ten sam . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darth16 Napisano 4 Maja 2011 Share Napisano 4 Maja 2011 Szybkie pytanie - czy ktoś zna jakiś dobry sposób by farbkę rozcieńczyć? W jakim np. pojemniku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilex7 Napisano 4 Maja 2011 Autor Share Napisano 4 Maja 2011 Szybkie pytanie - czy ktoś zna jakiś dobry sposób by farbkę rozcieńczyć? W jakim np. pojemniku? Bardzo praktyczna jest metoda z wykorzystaniem strzykawki jednorazowej. Najpierw pobierasz rozcieńczalnik potem farbkę i parę razy wstrząsasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 4 Maja 2011 Share Napisano 4 Maja 2011 Mieszam w mniej-więcej takim czymś http://www.m-zone.pl/go/_info/?user_id=GUN_D-173&lang=pl W sklepach z garami można dostać szklaną wersję za jednego złocisza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
athlon5 Napisano 4 Maja 2011 Share Napisano 4 Maja 2011 Dotatkowo rzeczona jednorazowa strzykawka wcale nie jest jednorazowa Ja zaciągam farbke przez igłę co dodatkowo chyba eliminuje dostanie sie do aero jakiegoś nieprzewidzianego "śmiecia". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darth16 Napisano 4 Maja 2011 Share Napisano 4 Maja 2011 Dzięki wielkie. A w wypadku malowania pędzlem strzykawa też będzie ok? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danyB Napisano 5 Maja 2011 Share Napisano 5 Maja 2011 Witam, Oto moje spostrzeżenia dotyczące farb i ich rozcieńczania. Dotychczas używałem humbroli, pactr, gunze, tamiya, model master zarówno emalii i akryli. Przez ten czas dostawałem czasowo zachwytu nad jednymi przy skrajnym negowaniu pozostałych, a później odwrotnie. Przez ten czas wyklarowała mi się opinia co do tych farb. Zaznaczam, że każdy ma swoje preferencje więc traktujcie moje spostrzeżenia jako jedną z wielu opinii. Model master emalie: Denerwowały mnie w nich smugi powstające przy pędzlowaniu oraz dziwne zachowanie farby przy rozcieńczaniu. Przyczyna tkwi w rozcieńczalnikach - white spiryt: nie polecam -za suchy. Przy większym rozrzedzeniu farba się rozwarstwia a z aero sypie się "piasek". Smugi. - rozc. ekstrakcyjny - j.w. + okropny smród. Smugi. - benzyna lakowa - niby ok, ale długie schnięcie + smród powodujący ból głowy. - nitro - ze względu na szkodliwość, smród i wyżeranie plastiku nie stosuję. - rozcieńczalnik akrylokauczukowy nobiles - rewelacja! rozcieńczalnik ten prawie wogóle nie śmierdzi, super rozcieńcza farby, piasek i smugi się nie tworzą. Powoduje to ,że farba staje się czymś pomiędzy akrylami a emaliami. Szybko schnie, powierzchnia farby doskonała - bez żadnych grudek i chropowatości,poprawki pędzlem po malowaniu aero niewidoczne! Wadą (czasem zaletą, jak chce się drapać np ślady użytkowania) jest słaba przyczepność do gołego plastiku / metalizera (uwaga z taśmą). Po położeniu farby na podkład problem znika - gunze leveling lub mr.thinner - nie polecam. Farba robi się miękka (i zostaje miękka nawet po wyschnięciu - można ją zdjąć pazurem jak skórkę), schnie długo, warstwa farby jest gruba, rozpuszczalniki te są gęste. - aceton - lepiej niż gunze, ale farba też po wyschnięciu jest miękka. - firmowy model master airbush thinner (1789) - kupiłem z 2 tyg. temu i przeżyłem szok! Nie wiem co w tym jest ale: nie śmierdzi, farba idealnie się rozprowadza, błyskawicznie schnie i twardnieje, nie ma smug nawet przy pędzlu, po ok 15 min. jest sucha! po prostu ideał! Konkluzja: Od tego czasu niczego innego nie będę wlewał w MM. W mojej opinii z tym rozcieńczalnikiem farby te wskakują na nr.1 w mojej liście. Pactra: dla mnie to są najgorsze farby. Warstwa gruba, pod aero się nie nadają ze względu na zatykanie dyszy, słabe krycie, gruby i kroplisty odkurz. rozcieńczalniki: - aceton lub zmywacz do paznokci - poprawiają płynność tych farb, lepiej się rozprowadzają i trzymają podłoża. Polecam. - rozp. benzynowe - robi się galareta, grudki itp - całkowicie się nie nadają - gunze do mr.color (leveling lub zwykły)- poprawiają właściwości tych farb ale pozostawiają je gęste. - gunze do mr.hobby (lub izopropanol) / wódka - dobrze rozcieńcza. Polecam. Gunze: Mr. Color - tylko rozp. firmowe, ew. aceton lub nitro. Reszta ścina farby. Mr. Hobby - idealnie się spisują rozp. firmowe zarówno do wodnych jak i celulozowych. Rozpuszczalniki do celulozowych poprawiają właściwosci farb wodnych. Humbrol - historia podobna jak z MM, z tymi samymi efektami. Jednak humbrole są bardziej tolerancyjne na rozpuszczalniki niż farby MM. - Rozpuszczalnik MMAirThinner przyśpiesza czas wysychania humbroli (po ok 5. min. farba nie brudzi, po godzinie można brać w łapy bez pozostawiania śladów) i powoduje gładszą powierzchnię. Mam nadzieję, że się komuś przyda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 5 Maja 2011 Share Napisano 5 Maja 2011 Fajnie, że ktoś to przetestował. Też mam problem z piachem na emaliach. Nie napisałeś tego jasno, jak się ma powierzchnia MM rozcieńczana nobilesem do rozcieńczanej MM airbrush thinner? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danyB Napisano 5 Maja 2011 Share Napisano 5 Maja 2011 Bardzo podobnie - piasek się nie tworzy. Oba rozcieńczalniki mają w zapachu "nutkę" zmywacza do akryli wamodu. Widocznie jest użyty podobny środek. Poza tym oba są lekko tłuste. Powierzchnia po MM jest bardziej twarda i odporna na rysy a także doskonale się trzyma gołego plastiku. Nobiles osłabia farbkę, przez co można później ją bardzo fajnie drapać, ścierać itp. Gładkość powierzchni bardzo podobna. Zapomniałem jeszcze dodać moją opinię na temat wamodu: Benzyna mieszana z terpentyną. Ból głowy + jakiś dziwny wpływ na farby. Nie podszedł mi. Używam do mycia pędzli. Lepsze cechy ma rozp. wamodu + 10-15% zmywacza do akryli wamodu. Wówczas właściwości idą w kierunku MM, ale smród jak dla mnie jest nie do wytrzymania + dłuższe schnięcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.