Jump to content

Farbki i ich rozcieńczanie


pilex7

Recommended Posts

  • 1 month later...

Czy ktoś używał Varnishów Microscale? Niestety lakiery bezbarwne Humbrola doprowadzają mnie do szewskiej pasji, i potrzebuję coś co będzie naprawdę matem i półmatem ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

A czy ktoś może ma sposób na zwiększenie przyczepności farbek vallejo air. Położyłem szary podkład tej firmy i schodzi po przejechaniu paznokciem bez problemu-wystarczy delikatnie tyknąć. Ktoś zna produkty hiszpańskiej firmy od podszewki? Bardzo je cenie ze względu na rozdrobnienie pigmentu i kolory, ale przyczepność jak widzę jest zerowa.

Link to comment
Share on other sites

Nie radze rozcieńczać humbrola "WHITE SPIRIT"-Benzyną lakową ponieważ farba grudkuje

 

czy mi się zdaje czy danyB próbował rozcieńczyć pactre rozcieńczalnikami opartymi o benzynę?

przecież pactra jest akrylowa i się rozcieńcza wodą lup lepiej alkoholem

Link to comment
Share on other sites

"Jakoś zawsze tak robię i jakoś problemów nie miałem.."

 

może trafiłem na złą partię farbek albo inny skład "WHITE SPIRIT" ale lepiej mi się rozcieńczało benzyną do zapalniczek.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witam,

Mam problem z aerografem EW-181...

otóż malowanie nim to koszmar

Czasami farba jest naprawdę dobrze napylona i jest ok, ale zazwyczaj powstaje coś takiego:

DSC00723.jpg

 

Staram się jak mogę, wczoraj wieczorkiem psikąłem czarną Tamką rozcińczoną z Levelling Thinnerem ok 1:1 silnik w Scout Car i było ok... dzisiaj na tych samych ustawienia po przeczyszczeniu aerografem chciałem pomalować resztę a efekt widać powyżej ...masakra

 

Aerek jest praktycznie nowy (malowałem kilka razy) zmieniłem też dyszę z 0,2 na 0,3 .

Po każdym malowaniu wyjmuję iglice i dyszę oraz dokładnie czyszczę rozcińczonym Cleanluxem kanalik między zbiorniczkiem a dyszą...

 

nie wiem dlaczego aerek pruszy...

Po wlaniu Surfacera i Base white praktycznie nie da się malować...

Co może być przyczyną?

 

 

Bardzo proszę o jakieś rady i pomoc

Z góry dziękuję

Kami

Link to comment
Share on other sites

Zdejmij uszczelki i zrób mu kąpiel w nitro - coś gdzieś pewnie się zapchało. Na koniec dla pewności przedmuchaj go jeszcze czystym rozpuszczalnikiem.

Karambolis8 też ma racje ale tu mi wygląda to raczej na jakiś paproch.

 

Pozdrawiam

Piotrek

Link to comment
Share on other sites

Zdejmij uszczelki i zrób mu kąpiel w nitro - coś gdzieś pewnie się zapchało. Na koniec dla pewności przedmuchaj go jeszcze czystym rozpuszczalnikiem.

Karambolis8 też ma racje ale tu mi wygląda to raczej na jakiś paproch.

 

Pozdrawiam

Piotrek

 

Dzięki za odpowiedź

Wydaje mi się, że aerek jest czysty, ale jeżeli kąpiel może pomóc to spróbuję, tylko skąd wziąć nitro?

Mam też rozcieńczalnik wamodu, cleanlux i DOT-3..

 

Co o dyszę chodzi to wystaje delikatnie poza kapturek... ale iglica nie jest idealnie wycentrowana, bo przy składaniu, gdy włożyłem iglicę a następnie przykręciłem dyszę, iglica nie chciała wejść w dyszę (iglica leży jakby na dnie kanaliku)

A co najciekawsze, malowałem niedawno czarną tamką, następnego dnia chciałem skończyć i na tych samych ustawieniach przy tym samym ciśnieniu wyszło tak jak na fotce

 

I jeszcze jedno pytanko

Jak można zorientować się na jakim ciśnieniu się maluje? Fotkę mojego sprzętu w warsztacie Bismarckowym

 

 

Pozdrawiam

Kami

Link to comment
Share on other sites

Nitro jest bardzo niekorzystny dla uszczelek w piwatach. Aceton jest ciut lepszy pod tym względem, ale Wamod powinien w zupełności wystarczyć jeśli to kwestia jakiegoś syfka. Obejrzyj dokładnie samą dyszę. Czasem zbierają się w niej kłaczki, które można usunąć delikatnie dłubiąc cienką igłą krawiecką (na własną odpowiedzialność!).

 

Możliwe jest też, że masz po prostu za gęstą farbę. Jeśli aer będzie ładnie pryskał czystą wodą, to pewnie tu jest problem.

 

Jeśli chodzi o ustawienie dyszy, to możesz zrobić takie proste doświadczenie. Nalej do zbiorniczka zmywacza Wamodu lub wody (sam rozcieńczalnik do olei się nie nadaje, bo wysycha w locie) i pryskaj pełną parą gdzieś w powietrze. Kręć kapturkiem w celu regulacji wystawania dyszy i obserwuj strumień. Może się okazać, że będziesz musiał uszczelnić gwint kapturka teflonem. U mnie najlepszy efekt jest wtedy, kiedy szczyt dyszy jest zrównany z kapturkiem. Największe ciśnienie powietrza jest właśnie u wylotu kapturka. Jeśli dysza będzie zbyt wysunięta, to wtedy powietrze będzie miało zbyt małe ciśnienie, żeby farbę wyciągnąć, a jeśli dysza jest cofnięta, to powietrze będzie farbę wręcz wpychało do środka.

Link to comment
Share on other sites

karambolis8, Piter - zgrzewka dla was chłopaki

Pokombinowałem z dyszą, kapturkiem i teflonem oraz dodatkowo wyczyściłem wszystko na błysk i Eureka

 

Mam nadzieję, że problem się nie powtórzy

Jeszcze raz Wielkie Dzięki

Kami

Link to comment
Share on other sites

Zakupiłem farbkę Tamki z serii clear, jak ją ugryść ?

Potraktować jak standardowy akryl znaczy się wóda/woda dest. i z aero psikać, czy może jakaś specjalna receptura na to jest?

Link to comment
Share on other sites

A ja mam bardziej banalny problem: czym poza Wamodem i dedykowanym rozpuszczalnikiem traktować Humbrole? Chodzi mi bardziej o producenta niż rodzaj rozpuszczalnika, bo co Casto czy inny Leroy to inni dostawcy. Pytanie stąd, że po jakimś rozpuszczalniku ekstrakcyjnym przy myciu pędzla na słoiczku zostaje mi tłustawy ślad (!), a w miseczce do mieszania jest taki efekt, jak kropla oleju na wodzie

Oryginał drogi jest, sami wiecie...

Link to comment
Share on other sites

Zakupiłem farbkę Tamki z serii clear, jak ją ugryść ?

Potraktować jak standardowy akryl znaczy się wóda/woda dest. i z aero psikać, czy może jakaś specjalna receptura na to jest?

 

Kup Mr. Levelling Thinner. Jak powszechnie wiadomo, nie ma nic lepszego do Tamiyi, a wódkę wypij popijając wodą destylowaną. Tamiya rozcieńczona LT jest rozwiązaniem doskonałym, właśnie tak pomalowałem Humvee 1025 Academy i jest b. fajnie

Link to comment
Share on other sites

Szkoda, że dopiero teraz znalazłem ten temat.

 

Mam zagwózdkę i nie chcę czegoś spieprzyć na końcówce modelu.

Model jest już pomalowany w kamo, pokryty Sido, naniesiony wash (neutral i brown z Miga). Teraz kolej na suche pigmenty (CMK). Czy przed pigmentami pokryć model jeszcze raz Sido, czy można suche pigmenty kłaść na washa?

 

 

A co do wcześniejszych rozmów o rozcieńczaniu. Maluję głównie Testorsami olejnymi i rzadko Humbolami, do rozcieńczania używam terpentyny. Niby śmierdzi i schnie trochę dłużej, ale nigdy nie zdarzyło mi się, żeby powstawały smugi, czy żeby robiły się paprochy i farfocle. Maluję przede wszystkim aerkiem (Badger 100LG) ale pędzla się nie boję.

Natomiast po malowaniu sprzęt czyszczę benzyną ekstrakcyjną. Terpentyna lub lakowa może zepsuć uszczelki.

Co do model master airbush thinner. Jest to produkt dedykowany i zdecydowanie najlepszy ze wszystkiego co można stosować. Niestety cena robi swoje, zwłaszcza w porównaniu do terpentyny z Castoramy ;)

Link to comment
Share on other sites

Pigmenty muszą się czegoś trzymać - a położone na błyszczącą powierzchnię nie mają po prostu czego. Ja przed pigmentami maluję model cienką warstwą lakieru satynowego Vallejo MC. Matowy oczywiście też się nada.

Link to comment
Share on other sites

Mam matową Pactrę akrylową. Nada się? Zamierzałem nią pomalować dopiero na samym końcu, ale jedna warstwa więcej nie zaszkodzi, jak sądzę?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.