karambolis8 Posted May 5, 2011 Share Posted May 5, 2011 Nobiles pewnie o wiele tańszy. Na pewno trzeba będzie spróbować. MM już mam zamówiony. Dzięki za ten opis! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moses Posted June 16, 2011 Share Posted June 16, 2011 Czy ktoś używał Varnishów Microscale? Niestety lakiery bezbarwne Humbrola doprowadzają mnie do szewskiej pasji, i potrzebuję coś co będzie naprawdę matem i półmatem ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rolllooo Posted June 28, 2011 Share Posted June 28, 2011 A czy ktoś może ma sposób na zwiększenie przyczepności farbek vallejo air. Położyłem szary podkład tej firmy i schodzi po przejechaniu paznokciem bez problemu-wystarczy delikatnie tyknąć. Ktoś zna produkty hiszpańskiej firmy od podszewki? Bardzo je cenie ze względu na rozdrobnienie pigmentu i kolory, ale przyczepność jak widzę jest zerowa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
El Commendante Posted July 4, 2011 Share Posted July 4, 2011 Mam podstawowe pytanie - ile retardera nalezy dołożyć do porcji farby? Czy 2-3 kropelki jak w większości watków sugerują modelarze? Czy też np połowa rozcieńczenia powinna być retarderem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lukasz_ Posted July 9, 2011 Share Posted July 9, 2011 http://mojehobby.pl/Wamod-Rozcie-czalnik-180ml.-p-6-116114.html - ten rozcieńczalni nadaje się do rozcieńczania farb revell i tamyia? Jeśli tak to w jakim stosunku można mieszać? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karambolis8 Posted July 9, 2011 Share Posted July 9, 2011 Informacja o którą pytasz jest na pierwszej stronie tego tematu. Nadaje się. Jednak w pierwszym poście tej strony masz lepsze wskazówki co do rozcieńczania humbroli. Polecam czytanie - fajna sprawa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lukasz_ Posted July 9, 2011 Share Posted July 9, 2011 karambolis8 - oczywiście czytałem, ale chciałem poznać opinię na temat tego konkretnego rozcieńczalnika, dzięki za odpowiedź Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pilex7 Posted July 9, 2011 Author Share Posted July 9, 2011 http://mojehobby.pl/Wamod-Rozcie-czalni ... 16114.html - ten rozcieńczalni nadaje się do rozcieńczania farb revell i tamyia? Jeśli tak to w jakim stosunku można mieszać? Można, ale tylko Revell olejne i Tamiya olejne. Do farbek wodorozcieńczalnych tych firm rozcieńczalnik Wamod nie nadaje się. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kub Posted July 11, 2011 Share Posted July 11, 2011 Nie radze rozcieńczać humbrola "WHITE SPIRIT"-Benzyną lakową ponieważ farba grudkuje czy mi się zdaje czy danyB próbował rozcieńczyć pactre rozcieńczalnikami opartymi o benzynę? przecież pactra jest akrylowa i się rozcieńcza wodą lup lepiej alkoholem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M.Durant Posted July 11, 2011 Share Posted July 11, 2011 Nie radze rozcieńczać humbrola "WHITE SPIRIT"-Benzyną lakową ponieważ farba grudkuje Jakoś zawsze tak robię i jakoś problemów nie miałem.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kub Posted July 13, 2011 Share Posted July 13, 2011 "Jakoś zawsze tak robię i jakoś problemów nie miałem.." może trafiłem na złą partię farbek albo inny skład "WHITE SPIRIT" ale lepiej mi się rozcieńczało benzyną do zapalniczek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kami Posted July 26, 2011 Share Posted July 26, 2011 Witam, Mam problem z aerografem EW-181... otóż malowanie nim to koszmar Czasami farba jest naprawdę dobrze napylona i jest ok, ale zazwyczaj powstaje coś takiego: Staram się jak mogę, wczoraj wieczorkiem psikąłem czarną Tamką rozcińczoną z Levelling Thinnerem ok 1:1 silnik w Scout Car i było ok... dzisiaj na tych samych ustawienia po przeczyszczeniu aerografem chciałem pomalować resztę a efekt widać powyżej ...masakra Aerek jest praktycznie nowy (malowałem kilka razy) zmieniłem też dyszę z 0,2 na 0,3 . Po każdym malowaniu wyjmuję iglice i dyszę oraz dokładnie czyszczę rozcińczonym Cleanluxem kanalik między zbiorniczkiem a dyszą... nie wiem dlaczego aerek pruszy... Po wlaniu Surfacera i Base white praktycznie nie da się malować... Co może być przyczyną? Bardzo proszę o jakieś rady i pomoc Z góry dziękuję Kami Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karambolis8 Posted July 26, 2011 Share Posted July 26, 2011 Sprawdź uszczelki. Zobacz, czy dysza nie wystaje lub nie jest schowana za mocno w kapturku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piter Posted July 27, 2011 Share Posted July 27, 2011 Zdejmij uszczelki i zrób mu kąpiel w nitro - coś gdzieś pewnie się zapchało. Na koniec dla pewności przedmuchaj go jeszcze czystym rozpuszczalnikiem. Karambolis8 też ma racje ale tu mi wygląda to raczej na jakiś paproch. Pozdrawiam Piotrek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kami Posted July 27, 2011 Share Posted July 27, 2011 Zdejmij uszczelki i zrób mu kąpiel w nitro - coś gdzieś pewnie się zapchało. Na koniec dla pewności przedmuchaj go jeszcze czystym rozpuszczalnikiem. Karambolis8 też ma racje ale tu mi wygląda to raczej na jakiś paproch. Pozdrawiam Piotrek Dzięki za odpowiedź Wydaje mi się, że aerek jest czysty, ale jeżeli kąpiel może pomóc to spróbuję, tylko skąd wziąć nitro? Mam też rozcieńczalnik wamodu, cleanlux i DOT-3.. Co o dyszę chodzi to wystaje delikatnie poza kapturek... ale iglica nie jest idealnie wycentrowana, bo przy składaniu, gdy włożyłem iglicę a następnie przykręciłem dyszę, iglica nie chciała wejść w dyszę (iglica leży jakby na dnie kanaliku) A co najciekawsze, malowałem niedawno czarną tamką, następnego dnia chciałem skończyć i na tych samych ustawieniach przy tym samym ciśnieniu wyszło tak jak na fotce I jeszcze jedno pytanko Jak można zorientować się na jakim ciśnieniu się maluje? Fotkę mojego sprzętu w warsztacie Bismarckowym Pozdrawiam Kami Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karambolis8 Posted July 27, 2011 Share Posted July 27, 2011 Nitro jest bardzo niekorzystny dla uszczelek w piwatach. Aceton jest ciut lepszy pod tym względem, ale Wamod powinien w zupełności wystarczyć jeśli to kwestia jakiegoś syfka. Obejrzyj dokładnie samą dyszę. Czasem zbierają się w niej kłaczki, które można usunąć delikatnie dłubiąc cienką igłą krawiecką (na własną odpowiedzialność!). Możliwe jest też, że masz po prostu za gęstą farbę. Jeśli aer będzie ładnie pryskał czystą wodą, to pewnie tu jest problem. Jeśli chodzi o ustawienie dyszy, to możesz zrobić takie proste doświadczenie. Nalej do zbiorniczka zmywacza Wamodu lub wody (sam rozcieńczalnik do olei się nie nadaje, bo wysycha w locie) i pryskaj pełną parą gdzieś w powietrze. Kręć kapturkiem w celu regulacji wystawania dyszy i obserwuj strumień. Może się okazać, że będziesz musiał uszczelnić gwint kapturka teflonem. U mnie najlepszy efekt jest wtedy, kiedy szczyt dyszy jest zrównany z kapturkiem. Największe ciśnienie powietrza jest właśnie u wylotu kapturka. Jeśli dysza będzie zbyt wysunięta, to wtedy powietrze będzie miało zbyt małe ciśnienie, żeby farbę wyciągnąć, a jeśli dysza jest cofnięta, to powietrze będzie farbę wręcz wpychało do środka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kami Posted July 27, 2011 Share Posted July 27, 2011 karambolis8, Piter - zgrzewka dla was chłopaki Pokombinowałem z dyszą, kapturkiem i teflonem oraz dodatkowo wyczyściłem wszystko na błysk i Eureka Mam nadzieję, że problem się nie powtórzy Jeszcze raz Wielkie Dzięki Kami Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moses Posted July 30, 2011 Share Posted July 30, 2011 Zakupiłem farbkę Tamki z serii clear, jak ją ugryść ? Potraktować jak standardowy akryl znaczy się wóda/woda dest. i z aero psikać, czy może jakaś specjalna receptura na to jest? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lipstein Posted July 30, 2011 Share Posted July 30, 2011 A ja mam bardziej banalny problem: czym poza Wamodem i dedykowanym rozpuszczalnikiem traktować Humbrole? Chodzi mi bardziej o producenta niż rodzaj rozpuszczalnika, bo co Casto czy inny Leroy to inni dostawcy. Pytanie stąd, że po jakimś rozpuszczalniku ekstrakcyjnym przy myciu pędzla na słoiczku zostaje mi tłustawy ślad (!), a w miseczce do mieszania jest taki efekt, jak kropla oleju na wodzie Oryginał drogi jest, sami wiecie... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karambolis8 Posted July 30, 2011 Share Posted July 30, 2011 Stronę do tyłu masz odpowiedź na swoje pytanie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lipstein Posted July 30, 2011 Share Posted July 30, 2011 Przeoczyłem słówko "tłusty", dzięki za podpowiedź Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kugelblitz Posted August 7, 2011 Share Posted August 7, 2011 Zakupiłem farbkę Tamki z serii clear, jak ją ugryść ?Potraktować jak standardowy akryl znaczy się wóda/woda dest. i z aero psikać, czy może jakaś specjalna receptura na to jest? Kup Mr. Levelling Thinner. Jak powszechnie wiadomo, nie ma nic lepszego do Tamiyi, a wódkę wypij popijając wodą destylowaną. Tamiya rozcieńczona LT jest rozwiązaniem doskonałym, właśnie tak pomalowałem Humvee 1025 Academy i jest b. fajnie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prop Posted August 7, 2011 Share Posted August 7, 2011 Szkoda, że dopiero teraz znalazłem ten temat. Mam zagwózdkę i nie chcę czegoś spieprzyć na końcówce modelu. Model jest już pomalowany w kamo, pokryty Sido, naniesiony wash (neutral i brown z Miga). Teraz kolej na suche pigmenty (CMK). Czy przed pigmentami pokryć model jeszcze raz Sido, czy można suche pigmenty kłaść na washa? A co do wcześniejszych rozmów o rozcieńczaniu. Maluję głównie Testorsami olejnymi i rzadko Humbolami, do rozcieńczania używam terpentyny. Niby śmierdzi i schnie trochę dłużej, ale nigdy nie zdarzyło mi się, żeby powstawały smugi, czy żeby robiły się paprochy i farfocle. Maluję przede wszystkim aerkiem (Badger 100LG) ale pędzla się nie boję. Natomiast po malowaniu sprzęt czyszczę benzyną ekstrakcyjną. Terpentyna lub lakowa może zepsuć uszczelki. Co do model master airbush thinner. Jest to produkt dedykowany i zdecydowanie najlepszy ze wszystkiego co można stosować. Niestety cena robi swoje, zwłaszcza w porównaniu do terpentyny z Castoramy ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
reggy Posted August 7, 2011 Share Posted August 7, 2011 Pigmenty muszą się czegoś trzymać - a położone na błyszczącą powierzchnię nie mają po prostu czego. Ja przed pigmentami maluję model cienką warstwą lakieru satynowego Vallejo MC. Matowy oczywiście też się nada. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prop Posted August 7, 2011 Share Posted August 7, 2011 Mam matową Pactrę akrylową. Nada się? Zamierzałem nią pomalować dopiero na samym końcu, ale jedna warstwa więcej nie zaszkodzi, jak sądzę? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.