copycat Napisano 12 Listopada 2009 Share Napisano 12 Listopada 2009 Witam, z modelem zapowiadałem się przy okazji warsztatu o fordzie 9000, ale konkurs zachęcił mnie do rozpoczęcia budowy. in box: złom potrzebny do wstawienia dodatkowej osi kabinę wyjąłem z ramek, chciałem zobaczyć jakby wyglądał w wersji 2 osiowej. A że identyczna rama i silnik forda są już prawie gotowe, to wyglądało by to tak: Mój Mack ma być w wersji 4 osiowej, choć nie wiem czy akurat takie istnieją. Widziałem 4 osiowy ale z napędem na 2 osie+1 pchana?. Ale zainspirował mnie model Revela i takie cudo przeróbka Westernstara Italeri: obrazek pochodzi ze strony: http://scaletrucks.ru/en/?page_id=46 Co do malowania, z racji że kiedyś robiłem tylko pancerkę WW2 i mam ochotę powrócić do pojazdów wojskowych. To chcę go spróbować zrobić w wersji dużo rdzy, błota, zadrapań, oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fliper_nx Napisano 12 Listopada 2009 Share Napisano 12 Listopada 2009 Oo co do końcówki Twej wypowiedzi, to idealnie pasuje wizja pojazdu do przewozu drewna, polecam serie dokumentalną na Discovery na temat wyrębu lasów. Czekam na konkrety, ponieważ ciężarówka rzadko spotykana na forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kozi84 Napisano 12 Listopada 2009 Share Napisano 12 Listopada 2009 sam robie takiego Wsa i mam juz rame gotową 4 osiową Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tornado Napisano 12 Listopada 2009 Share Napisano 12 Listopada 2009 Mój Mack ma być w wersji 4 osiowej, choć nie wiem czy akurat takie istnieją. Widziałem 4 osiowy ale z napędem na 2 osie+1 pchana? Skoro robią takie Peterbilty, to i pewnie Macki też są Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 15 Listopada 2009 Autor Share Napisano 15 Listopada 2009 Lekkie postępy w pracy, pocięta i sklejona rama: sporo pracy przy szpachlowaniu. Zakupiłem też kilka farbek akrylowych do brudzenia i czarną farbę i imitującą piach. Myślę że razem z ciemno brązową da niezły efekt błota. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banshee777 Napisano 16 Listopada 2009 Share Napisano 16 Listopada 2009 Na wszystkich zdjęciach Macków do przewozu drewna (o konfiguracji takiej jak pokazany Western Star), na jakie natknąłem się w sieci, ostatnia oś była podnoszona/nienapędowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kacpi1234 Napisano 17 Listopada 2009 Share Napisano 17 Listopada 2009 Fajny będę tu zaglądał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 17 Listopada 2009 Autor Share Napisano 17 Listopada 2009 Na wszystkich zdjęciach Macków do przewozu drewna (o konfiguracji takiej jak pokazany Western Star), na jakie natknąłem się w sieci, ostatnia oś była podnoszona/nienapędowa. Wiem o tym, no i to jest właśnie problem. Bo albo zrobię coś niezgodnego z oryginałem, albo nie wiem co. Nie bardzo wiem jak powinna wyglądać taka oś nie mam żadnych planów, nic. Tu bym poprosił o pomoc, jeśli ktoś mi może takiej udzielić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PKD4GA Napisano 17 Listopada 2009 Share Napisano 17 Listopada 2009 Czesc copycat, zmien podpis na regulaminowy. Pozdr. Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banshee777 Napisano 18 Listopada 2009 Share Napisano 18 Listopada 2009 Cudownie, że chcesz się trzymać oryginału, ale to wymagałoby wymiany całego tylnego zawieszenia. Służę odpowiednimi linkami: Prawidłowe zawieszenie na poduchach: tutaj Prawidłowe zawieszenie piórowe: tutaj tutaj Oś podnoszona: tutaj Mack niby deklarował montaż dowolnego zawieszenia na życzenie, ale dostępnego na otwartym rynku. Dlatego to w modelu raczej odpada. Więcej zdjęć ewentualnie na maila. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kozi84 Napisano 18 Listopada 2009 Share Napisano 18 Listopada 2009 bardziej zawiecha z petka 377 by tu pasowała... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 18 Listopada 2009 Autor Share Napisano 18 Listopada 2009 trochę przeraża mnie ta przeróbka, ale co mi tam, T-34 i Tygrysa z planów dałem rade zrobić to i to dam rade. Tak poproszę o więcej zdjęć copycat76@o2.pl, oś podnoszona ma być ostania? czy przed napędowymi? edit chyba zdecyduję się na takie coś: http://www.stengelbros.com/photogallery/232-12A%20copy.gif mam tez niezrobionego peterbilta 378 tam tez jest odpowiednie zawieszenie, będzie się na czym wzorować. przednie zawieszenie tez do wymiany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banshee777 Napisano 18 Listopada 2009 Share Napisano 18 Listopada 2009 (edytowane) No w końcu konkretny człowiek, którego nie odepchnęła cała masa wymaganych przeróbek (Osobiście trzymam się od tego zestawu z daleka ;]). Odnośnie powietrznego - z Petka nadają się tylko poduszki, resztę należałoby także mocno przerobić. Jest to charakterystyczne zawieszenie i nikt nie da się nabrać Poza tym w takiej leśnej ciężarówce i tak najprawdopodobniej zawieszenie byłoby piórowe na belce. Fakt, że pracy jest jeszcze więcej. Podnoszona, tak jak wcześniej wspomniałem, powinna być ostatnia oś. Pytasz co jeszcze należałoby przerobić... cóż, masz tu linki do rzetelnego poradnika omawiającego wszystkie elementy po kolei: tutaj tutaj tutaj tutaj tutaj Silnik można wziąć od zmasakrowanej Magnumki, przeróbkę kabiny bym sobie odpuścił. Powodzenia! Edytowane 18 Listopada 2009 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
truckman Napisano 18 Listopada 2009 Share Napisano 18 Listopada 2009 Może być ciekawie także kibicuję ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 19 Listopada 2009 Autor Share Napisano 19 Listopada 2009 Banshee777 wielki dzięki za zdjęcia, zniechęcony się nie czuję, wręcz odwrotnie. Tylko silnik to porażka, bo nie mam magnumki a europejczyków nie lubię robić, ale się zobaczy. Co do kabiny to w planach i tak miałem przyciski, zegary. A zwężanie to się zobaczy. Jutro pójdzie w ruch drukarka w pracy, a od soboty praca nad zawieszeniem. Zawieszenie to które dało Italeri i tak miało straszne dziury po wypychaczach na resorach, na dodatek były przesunięte wytłoczki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 29 Listopada 2009 Autor Share Napisano 29 Listopada 2009 Ze względu na dużą wymaganą ilość poprawek, prace posuwają się dość opornie do przodu. Miałem popracować nad zawieszeniem, ale jak na razie zbieram materiały "jak to zrobić, jak to wygląda". SILNIK Według artykułu w połowie lat 80, Mack stosował silniki Cummins, zestaw Italeri ma być akceptowalny. W artykule człowiek wykorzystał silnik E7(chyba się nie mylę) z innego modelu. Ja raczej nie będę budował silnika od podstaw. Silnik jest już sklejony, w większości o szpachlowany. Wyciąłem wiatrak z chłodnicy. Wszystko czeka na pomalowanie. WNĘTRZE Skróciłem fotele, miałem zamiar przerobić mocowanie foteli, ale że drzwi otwieranych nie robię, to nic nie będzie widać. Wycięte osłonki przeciw słoneczne, światełko pomiędzy nimi zastąpię kawałkiem pleksi. paskudnie wyglądają te ślady na kratce, ale będą niewidoczne. Zalepiona dziura po przejściu do przedziału sypialnianego, jeszcze trochę szpachlowania i wytnę otwór na okno. Deska rozdzielcza jest już wycięta poszpachlowana, niestety ramki zegarów zrobiłem za duże więc się na razie nie pochwalę. trochę to wszystko chaotyczne, ale staram się robić to co mogę wykorzystać z zestawu i zbierać w międzyczasie materiały o ramie i zawieszeniu. Rama ma być typu RW-600/700 i będę ją robił od nowa. Kroję właśnie wspornik pod silnik, belki już sklejone, zdjęcia za jakiś czas. w następnym odcinku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Truckerek93 Napisano 29 Listopada 2009 Share Napisano 29 Listopada 2009 Wygląda nawet fajnie. Silnik jeszcze bym po szpachlował. Jest fajnie. Czekam na więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 4 Grudnia 2009 Autor Share Napisano 4 Grudnia 2009 Miało być o ramie, ale że zamiast ją kończyć siedziałem na eabay i oglądałem trucki, to znalazłem coś takiego: mam nadzieję że ten link działa bo już miałem przypadki, że nie chciały mi działać zdjęcia z neta. zestaw jest za 9,99 USD. I tak muszę takie coś zrobić, a że zestaw stoi na zwymiarowanej podstawce to jakoś sobie to po przeliczałem, trochę na oko ale. Poważny rysunek techniczny: złom potrzebny do budowy Tu już po spawaniu: Coś tam jeszcze zrobione, ale więcej jak skończę rozpoczęte prace. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fliper_nx Napisano 5 Grudnia 2009 Share Napisano 5 Grudnia 2009 No no szacunek , zrobić coś takiego to chwila czasu i wiele determinacji . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 6 Grudnia 2009 Autor Share Napisano 6 Grudnia 2009 Pierwsze malowanie, na razie tylko próba odtworzenia rdzy na jednym z elementów silnika. A więc tak, bierzemy część... ...smarujemy ją klejem, niekoniecznie po całości, tak żeby za szybko nie wysechł... ... paćkamy się w tym palcem. W mniej dostępnych miejscach zrobiłem to patyczkiem... ... plastyk jest czarny więc nie malowałem go już na czarno, najpierw kolor ciemno brązowy, później coraz jaśniejsze mieszanki. Na koniec już sam pomarańczowy. Nakładałem to wszystko wacikiem stąd te włoski. Wyszło jak dla mnie zbyt pomarańczowo, to na koniec przetarłem gąbeczką z kolorem rdzy Valejo... Mam nadzieję, że herezji nie popełniłem i dobrze zinterpretowałem metodę klejową (pancerniacy wiedzą o co chodzi). Przebija jeszcze trochę za dużo czarnego, ale chyba jest dobrze. fliper_nx też myślałem, że zajmie to chwilę czasu, ale skończyło się na 2-3 godzinach, a kłonic nawet nie zacząłem. Ale tu chodzi przecież o zabawę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzychu126 Napisano 6 Grudnia 2009 Share Napisano 6 Grudnia 2009 O kurcze, super! Sprężarka wygląda jak prawdziwa! Powodzenia w dalszych pracach! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin M. Napisano 6 Grudnia 2009 Share Napisano 6 Grudnia 2009 Dobrze wiedzieć na przyszłość! Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Badur Napisano 23 Grudnia 2009 Share Napisano 23 Grudnia 2009 Miało być o ramie, ale że zamiast ją kończyć siedziałem na eabay i oglądałem trucki, to znalazłem coś takiego: mam nadzieję że ten link działa bo już miałem przypadki, że nie chciały mi działać zdjęcia z neta. zestaw jest za 9,99 USD. I tak muszę takie coś zrobić, a że zestaw stoi na zwymiarowanej podstawce to jakoś sobie to po przeliczałem, trochę na oko ale. Poważny rysunek techniczny: złom potrzebny do budowy Tu już po spawaniu: Coś tam jeszcze zrobione, ale więcej jak skończę rozpoczęte prace. Wydaje mi się, że to wcięcie po środku jest po to aby weszła w to miejsce rozwora od wózka. Także na moje to całość powinna być kwadratowa chyba że to taki amerykański wymysł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Truckerek93 Napisano 24 Grudnia 2009 Share Napisano 24 Grudnia 2009 Krzychu126 Żeby było wszystko jasne to jest sama turbina, Sprężarka to element który zasysa i spręża powietrze, z otoczenia. A Turbina to element który napędzany przez ciśnienie spalin napędza walkiem sprężarkę. Ale wygląda super. Nic bym w niej już nie zmieniał, ta zabudowa tez mi się podoba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 24 Grudnia 2009 Autor Share Napisano 24 Grudnia 2009 Badur czy chodzi Ci o to miejsce? ta szpara miała być trochę szersza, ale w praniu tak wyszło. Zresztą szukając czegoś na necie jak to powinno wyglądać, znalazłem całą masę różnych przykładów. Mam wrażenie, że wszystko zależy od weny jankesa ze spawarką. zabudowa praktycznie skończona, niestety płytki z cienkiego plastyku tak słabą się kleją ze sobą, że chyba je jeszcze raz będę musiał zrobić. to samo z ramą, prawie gotowa. Tylko czy wytrzyma naprężenia i pracę. Czekam na polistyren który dość tanio znalazłem na allegro, być może wszystko zacznę od nowa. Ceowniki zrobiłem z innego plastyku, te skleiły się świetnie, ale użyty plastyk jest za gruby tu reszta zardzewiałych i pomalowanych już części. Tum razem farbami humbrola i valejo. czeka je jeszcze pokrycie bezbarwnym matem pactry. Przy okazji wydechu, mam zamiar zmienić ilość rur wydechowych, oraz ich mocowanie. chcę pozostawić tylko tą po prawej stronie pojazdu. Lewe odgałęzienie jeszcze nie odcięte, bo może tak nie może być. Więc czekam na poradę czy źle nie robię. Spiłowałem już te toporne mocowania wydechów z boków kabiny. Co prawda mam mało zdjęć jak to powinno wyglądać, może ktoś pomoże w tym szczególe. Widziałem zdjęcia Kenia w walkaround, ale niewiele tam widać. miałem dzisiaj pomalować silnik, chyba będzie na matowy czerwony z czarną górą i czarną skrzynią biegów. Matowy bo mat lepiej i trwalej się brudzi. A czerwony bo takie kolory widziałem na stronie producenta Cummins. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.