Teraz jest Pn wrz 24 2018, 12:23

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


REGULAMIN FORUM




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Spitfire Mk.Vb 1:48 Airfix - rewitalizacja "złomu"
PostNapisane: So sie 12 2017, 17:10 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt sie 29 2014, 2:23
Posty: 489
Lokalizacja: Zakopane
greatgonzo napisał(a):
Obecność pip-squeaka może sugerować wcześniejszy samolot. Pip był bardzo uciążliwy w użytkowaniu, a po wprowadzeniu IFF przestarzały. Jednak mógł współpracować z radiem VHF i nic pewnego nie da się tu powiedzieć.

Tak sobie zestawiam różne informacje i obawiam się, że zdjęcie, które pokazał Barszczo przedstawia jednak Schielego w Spitfire Mk.II, na którym o ile mi wiadomo nie latał bojowo, ale mógł wsiąść by zapozować do zdjęcia. "Dwójki" były w czasie początku jego służby na wyposażeniu dywizjonu. Regulator napięcia, owiewka, rozmiar liter w oznaczeniu ZF, pip-squeak. Zbyt dużo rzeczy nie pasuje do Vb... Nawet jeśli jest to jego maszyna, to może być to jego pierwszy Spitfire z 308, który mocno postrzelany lądował awaryjnie i chyba nie wrócił już do służby.

Schiele służył w "Krakowskim" od połowy lipca 1941. Kiedy lądował awaryjnie, nie wiem ale w książce mamy potem fragmenty "tygodnie mijały", a następnie dochodzimy do 24 października, gdy uzyskał kolejne dwa zestrzelenia (wg. listy Bajana 1 pewne plus 1 prawdopodobne). AB968 był na wyposażeniu dywizjonu od 11 września do 12 grudnia 1941, gdy "Krakowiacy" zostali przebazowani do Woodvale na odpoczynek.

To by oznaczało, że AB968 jest jego drugim samolotem w dywizjonie i z autobiografii wynikałoby, że gwiazdy na okapotowaniu powinny być srebrne, nie żółte.

Fragment książki "Spitfire":
Niosąc na plecach spadochron i pod pachą aparat foto, przeszedłem obok pustej wnęki mojej "H". Na złożonych podstawkach pod koła siedział Staszek. Przywitaliśmy się serdecznie.
- To byczo, że pan jest! Maszyna? Nie będzie ta, to będzie inna, lepsza* nawet... A bo to mało ich jest. "H" będzie i gwiazdy będą. Mam nawet nową farbę. Srebrną. Na spirytusie z proszkiem aluminiowym...


Jak ja mam namalować takie małe gwiazdki?!?

*) i to by sugerowało przesiadkę z Mk.II na Mk.Vb, z drugiej strony już wspominając swój pierwszy lot bojowy z 17 lipca Schiele pisze "Działka grały bez zacięć" ale to był gorący dzień, niesamowita walka i autor mógł się tu po prostu pomylić. Albo był to Spitfire IIb. Nie wiem czemu sądziłem, że działka wprowadzono dopiero od wersji V.

_________________
Aktualnie na warsztacie:
Spitfire Mk.IXc 1:48 Eduard (The Longest Day)
Jak-3 (Yak-3, ЯК-3) 1:48 Zvezda
Spitfire Mk.Vb 1:48 Airfix - rewitalizacja "złomu"
Lim-5 1:48 Hobby Boss "Ostatnie lata w polskim lotnictwie"

Drobnostek nie należy lekceważyć, bo one są podstawą doskonałości, a doskonałość nie jest drobnostką.
Michał Anioł


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3

REGULAMIN FORUM


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Danix


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL