Jump to content

meser262

Members
  • Content Count

    1,932
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Everything posted by meser262

  1. Niestety producent ich nie przewidział w tym zestawie. Pozdrawiam Krzysztof
  2. No nie model, ale jako dodatek i uzupełnienie do zapowiadanego modelu to już tak - oczywiście do Shermana VC Firefly http://www.armorama.com/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=34070&mode=thread&order=0 Pozdrawiam Krzysztof
  3. 1/35 - PH-35034 zapowiadany na grudzień 2019 http://www.cybermodeler.com/hobby/kits/panda/kit_panda_35034.shtml Pozdrawiam Krzysztof
  4. 1/35 German Infantry http://www.armorama.com/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=33956&mode=thread&order=0 Pozdrawiam Krzysztof
  5. 1/35 Merkava 2D http://www.armorama.com/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=33811&mode=thread&order=0 Pozdrawiam Krzysztof
  6. 1/35 SU-122 http://www.armorama.com/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=33770&mode=thread&order=0 Pozdrawiam Krzysztof
  7. RM-5038 - BRITISH SHERMAN VC FIREFLY http://www.armorama.com/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=34048&mode=thread&order=0 Pozdrawiam Krzysztof
  8. Tak ponieważ ten element wtedy był już spawany z wanną. Pod pastą nie widać czy był spawany czy nie. Miejsca ścięcia zamaskuj imitacją pasty - jeśli będą widoczne. Pozdrawiam Krzysztof Dodam bo zapomniałem - odbojnik na włazie D-cy zamocowany na płasko - właz się otwiera całkowicie. Po otwarciu jest w pozycji poziomej.
  9. TAK - Alkett wprowadza podporę od lipca 1944 roku, wraz z trzema mocowaniami "Pilze". Od czerwca 1944 roku wprowadzono też haki typ.C teraz Masz typ."S". Przypominam - do wymiany czołowa płyta radiotelegrafisty na taką bez śrub. Pozdrawiam Krzysztof
  10. Przepraszam za post pod postem, ale szukając coś innego znalazłem potwierdzenie moich wywodów na temat kolorów Tygrysów na "Czarnym Lądzie". W książce - "Germany's Tiger Tanks - D.W. to Tiger I: design,production & modification" autorzy Thomas L.Jentz & Hilary L.Doyle na samym końcu książki na stronie 190 (Appendix F - dodatek F) - opisują kolory malowania i zastosowania "zimmeritu" w Tygrysach. Nigdy przedtem chyba tam nie zaglądałem, do dzisiaj. Autorzy opisują zastosowane kolory dla Tygrysów "Tropikalnych" - Tunezja oraz na front południowy w Rosji. Zastosowane kolory do tych pojazdów to - dwie trzecie powierzchni to Braun (RAL 8020) i jedną trzecią powierzchni to Grau (RAL 7027). Tygrysy z południowego odcinka frontu w Rosji to pojazdy dla Grossdeutschland, SS-LAH, SS-Das Reich i SS-Totenkopf. Kolory dla południowego frontu w Rosji stosowane od grudnia 1942 roku do lutego 1943 roku. Pozdrawiam Krzysztof
  11. Niestety to najbardziej prawdopodobna przyczyna. Jest to jeden z elementów pojawiania się w przestrzeni internetu sfabrykowanych zdjęć, aby coś /komuś udowodnić. Niestety powielane dalej i nie dementowane stają się powiedzmy "uwierzytelnione". Dlatego w dzisiejszych czasach najwiarygodniejsze stają się książki "dobrych" autorów. Nigdzie nie ma numeru 131 widocznego z boku jarzma na tej Panterze. Podobnie wygląda sprawa zastosowanego koła napinającego - ktoś takie koło zastosował i reszta - że tak powiem - poszła w siną dal. No właśnie trzeba się dopytywać i w miarę możliwości likwidować oszustwa, fabrykowanych za pomocą fotografii cyfrowej. Pantera Nr.131 bez numeru i Pantera Nr.124 z widocznym numerem na bokach jarzma została pokazana no i koło napinające, to może parę innych numerów na potwierdzenie w/w tez. Pokazałem na zdjęciach te pojazdy (część z nich) co do których nie może być żadnych - wątpliwości. Pozdrawiam Krzysztof
  12. Ta opcja chyba by była najlepsza - najmniej kontrowersyjna. Ostatnio jak tu zaglądałem to najpierw miał być zdobyczny - w rękach sowietów, później trójbarwny - niemiecki. Teraz widzę że jest pięknie wymalowany w kamuflażu "Ambusch" typ DYSKOWY , a było to już prawie rok temu - niestety. Piszę niestety bo dopiero wczoraj ponownie tu zaglądnąłem. Widzę że w/w pojazd jest identyfikowany jako (zresztą chyba zgodnie z zamysłem autora) - Pantera ausf.G z Kampfgruppe Peiper - zniszczony 18 grudnia 1944 roku. Oczywiście patrząc tylko na system malowania i numer na wieży (131). I może zacznę od tego numeru - Faktycznie niektóre "wozy" tej jednostki miały wymalowany swój numer z boków jarzma. Miał takowy numer wymalowany na przykład pojazd - Nr.002 ; Nr.111 ; Nr.124 ; NIE miał go - Nr.131 ; Nr.114 ; Nr.221 ; Na fotce widok na prawą stronę i lewą stronę jarzma. Fotki świetnej jakości są w książce - Duel in the Mist vol.2 na stronie 110 i 112. Co nie pasuje - do tej Pantery Nr.131 - System "Ambusch" typ DYSKOWY - stosowany od połowy sierpnia 1944 roku do początku października 1944 roku przez fabrykę M.N.H. Pantera ta Nr.131 była wyprodukowana przez fabrykę M.N.H we wrześniu 1944 roku - i tu pierwsza moja uwaga - M.N.H nie malował krzyży na bokach z przodu. Kolejna sprawa to zły format/krój cyfr - 131.Tak jak autor pisał w poprzednim poście (07-12-2018) nie było w zestawie innych.Właściwy krój miał tylko numer 221 - dla tej jednostki. No, ale Pantera Nr.221 to produkcja M.A.N wrzesień 1944 roku. Niestety do tego pojazdu nie pasuje jarzmo działa typu "Kinn" wraz z mocowaniami dla IR. Na dachu wieży miał przyspawane haczyki dla zapasowych ogniw gąsek - jak inne Pantery tej jednostki. Nie miał zamontowanego nowego typu koła napinającego co widać na zdjęciu powyżej - Większość "malunków" / kolorowanek i wykonanych modeli - ma to koło w wersji późnej - (samo oczyszczające). Pantera Nr.131 nie miała zamontowanego uchwyty dla MG na włazie d-cy. Nie ma na fotkach zamocowanych bocznych osłon "Schurzen". Nie ma zamontowanych blaszek gazowych (3 szt.) mocowane na wieży tzw. Lost Erkennungstafein - panele wykrywania gazu trującego. Nie ma osłony przeciwdeszczowej na peryskopie kierowcy. Prawdopodobnie nie posiadała też podstawy pod kompas nawigacyjny - "Der Orterkompass Ok 38". Przedni MG miał zaślepkę. Przepraszam że tak późno tu zerknąłem. Pozdrawiam Krzysztof Zdjęcia zamieszczone tylko w celach dyskusji.
  13. Jest super ! Walcz dalej. Pozdrawiam Krzysztof
  14. Czyli koło napędowe bez dekla (typ.1) i rolki podtrzymujące tylko z otworami (bez wzmocnień). Dach z trzema mocowaniami (Pilze) dla dźwigu 2t - wprowadzono właśnie w lipcu 1944 roku. Pamiętaj że trzeba zmienić : - czołową płytę radiotelegrafisty na część bez wystających śrub - płyta 80 mm (chyba część A4) - na części L14 ściąć śruby - śruby w tylnej płycie do montażu sprzęgu (bez sprzęgu) i co z tym związane wydechy z dwoma wycięciami na śruby, Sturmgeschütz-Brigade 280 otrzymała swoje StuH.42 prawdopodobnie w pierwszej połowie września 1944 roku - dokładna data nie jest znana - wiadomo że 9 StuH.42 wysłano do jednostki 1 września 1944 roku, 22 StuG.III wysłano 6 września 1944 roku. Do 17 września 1944 roku Brygada nie otrzymała jeszcze pełnego wyposażenia dlatego wysłano tylko 3-cią Batterie - jeden StuG.III ausf.G dla Gruppeführer (major Kurt Kühme), sześć StuG.III ausf.G w 1. Zug i 3. Zug (po 3) i trzy 10,5 cm StuH.42 w 2.Zug. Wydzielona jednostka przybyła do Arnhem - rano 19 września 1944 roku. Sądząc po dacie wysłania pojazdów to były z późniejszej niż lipcowej produkcji, a od sierpnia 1944 roku (w Alkett) wprowadzono jarzmo skręcane z otworem na MG. Mam zdjęcie właśnie StuH-a 42 z Sturmgeschütz-Brigade 280 zrobione w październiku 1944 roku - wrak pojazdu w "zimmericie" ze "stajni" Alkett z jarzmem skręcanym i z otworem na MG. We wrześniu 1944 roku - wysłano też wszystkie StuG-i . Pozdrawiam Krzysztof
  15. Kolejny "maluszek" - będę zaglądał. Pozdrawiam Krzysztof
  16. Nie jest to tak oczywiste - namieszali tym modelem TROCHĘ. Do tego zestawu grudzień 1943 (Dragon 6581 StuG.III Ausf.G Dec. 1943 Production) dodali ramkę numer "N". Na ramce tej dodali - rolki podtrzymujące metalowe ze wzmocnieniami* - stosowane przez fabrykę MIAG od 11.1943 roku - koła napędowe bez dekli pierwszy typ (śruba w środku z wycięciem)** - stosowane przez fabrykę MIAG od 11.1943 do 01.1944 roku Przy zastosowaniu tego typu koła nie ma możliwości przykręcenia dekla. Nie można powiedzieć że dekiel był tylko odpadł czy zapomnieli go mechanicy przykręcić. Dlatego to tak charakterystyczny element. Natomiast nie dodali wzmocnień błotników dla fabryki MIAG stosowane tylko przez nich od 03.1943 do końca. Są tylko te dla fabryki ALKETT (część L5) stosowane wyłącznie przez tego producenta od 05.1943 do końca. Nie widzę innych wsporników - podglądam ramki - https://www.mojehobby.pl/products/StuG.III-Ausf.G-Dec.-1943-Production.html - model jest w domu. Jak widać nie można zrobić tego pojazdu - produkcja z grudnia 1943 roku z fabryki ALKETT. Z fabryki MIAG owszem po sprawdzeniu jeszcze paru detali, między innymi tych usztywnień błotników. To powinni podkreślić w instrukcji modelu. Dlatego pisałem że : * - Fabryka Alkett nie stosowała takiej rolki. ** - Fabryka Alkett stosowała to koło od 02.1944 roku do końca. Pozdrawiam Krzysztof
  17. Raczej wrzesień 1943 roku jeśli patrzeć na osłonę pancerną, ale ze względu na "zimmerit" to dopiero listopad 1943 roku - nie spieszyli się w Alkett z tą pastą. Ta konfiguracja stosowana do końca kwietnia 1944 roku - od maja 1944 roku wersja późna ze zmianami - osłona pancerna stosowana do końca. Wariant pierwszy stosowany od kwietnia 1943 roku do marca 1944 roku. Tył to wszystko jak w wersji wczesnej tylko zrezygnowano z haka i portu. Po prostu pomiędzy wydechami jest pusto. Prawidłowo. - rolki stalowe z otworami i wzmocnieniami od 11.1943 roku do 03.1944 roku - rolki stalowe z otworami od 01.1944 roku do końca Dodam jeszcze koła napędowe : - koła napędowe z deklami do 03.1944 roku - koła napędowe bez dekli 02.1944 do końca Oczywiście pamiętaj - reling wokół płyty nad silnikowej Wszystkie te dane dotyczą wyłącznie produkcji fabryki - ALKETT - to tylko tak informacyjnie. Pozdrawiam Krzysztof
  18. Taka konfiguracja to luty ~ sierpień 1943 roku. Pasta "zimmerit" i osłona pancerna kopuły D-cy i mamy ramy czasowe - od września 1943 roku do kwietnia 1944 roku. Właściwie to cały przekrój produkcji w wersji środkowej (MID). Pozdrawiam Krzysztof
  19. Myślę że kolory są OK. Co do numeru i krzyży zgadzam się z Tobą. Znów mam małe - ale? Myślałem że dojrzysz ten rozkład plam. Ze wszystkich zdjęć które widziałem mogę powiedzieć że układ plam można odwzorować (jako tako +/-) tylko z lewej strony wieży - reszta to domysły/przypuszczenia. Nie wiem na czym wzorowali się pracownicy muzeum wykonując ten układ plam. Druga cyfra w numerze - czyli "3" powinna być w większości na jasnym kolorze kamuflażu. Widać tylko że układ plam z lewej strony wieży - no powiedzmy mieli w "poważaniu" i zrobili po swojemu. Na zbliżeniu widać jak ciemniejszy kolor zachodzi głębiej od góry nad otworem. Zresztą tak samo jak w zastosowaniu odpowiedniej farby (i nie mam tu na myśli kolorów) tylko pomalowali tego Tygrysa farbami z połyskiem. Tygrys No.131 jeszcze w "rękach" s.Pz.Abt.504. Zdjęcia tylko w celach dyskusji. Pozdrawiam Krzysztof
  20. Takie jak ma ta Pantera to nie. Pantera ta wykonana już pod nadzorem Brytyjczyków. Pozdrawiam Krzysztof PS.Nie mogłem dodać jako edycja do poprzedniego postu.
  21. Podpórka to tylko kawałek ceownika przyspawany do płyty, na nim opiera się podstawa lewara. Pozdrawiam Krzysztof
  22. Moim zdaniem powinny to być RAL 8020 i RAL 7027 - poczytaj. Kolory zastosowane do pomalowania tego Tygrysa są dyskutowane od dawna. Moim zdaniem zupełnie niepotrzebnie - dlaczego ? - proszę. Kolory RAL 8000 i 7008 miały być używane przez fabryki zgodnie z rozkazami - AHM 1941,Nr.281 od 17 marca 1941 roku do 24 marca 1942 roku, ponieważ AHM 1942,Nr.315 z 25 marca 1942 roku nakazywał przejść na nowy schemat kolorów RAL 8020 i 7027. W rozkazie jest wyraźnie napisane - cytuję : "Die Farben sind im Nachschubwege anzufordern, die bisherigen Farben 8000 und 7008 sind jedoch aufzubrauchen." czyli - "... , poprzednie kolory 8000 i 7008 należy jednak zużyć" - jest to przypomnę 25 marca 1942 roku. Części które produkują podwykonawcy są dostarczane do fabryki Henschla w kolorze RAL 7021 Schwarzgrau. Niektóre elementy Tygrysa No.131 w takim kolorze właśnie były zamontowane fabrycznie. Tygrys No.131 - jego produkcja to - Fgst.250122 - druga połowa lutego 1943 roku. Czyli prawie rok od zmiany kolorów. Nie mieli tak dużych zapasów starych kolorów - moim zdaniem. Na dodatek Tygrysy dla Das Reich - Fgst.250076 - produkcja grudzień 1942 roku i Fgst.250077, 078, 083, 084, 085, 086, 088, 092 wyprodukowane do 21 stycznia 1943 roku wszystkie miały kolor bazowy RAL 8020 fabryczny i pokryte były farbą białą - zima - front Charków. Dodam jeszcze że rozkaz AHM Nr.181 z 18-02-1943 wprowadzono jako kolor bazowy Dunkelgelb nach Muster z adnotacją : cytuje - "... für die Truppen in Afrika und auf Kreta, tritt für Großgerät mit sofortiger Wirkung der Anstrich dunkelgelb nach Muster." - "... w Afryce i na Krecie dla dużego sprzętu z natychmiastowym efektem malowania ... ." Wiem że w kwietniu/maju 1943 roku trafiają do Das Reich właśnie tak pomalowane Tygrysy. Myślę że paleta kolorów "Real Colors - AK" - będzie prawidłowa. Popatrz na zestawienie kolorów właśnie tej firmy i powiedz w jakim zestawie jest ten z muzeum. Popatrz też na - oznaczenia i krój cyfr w wersji oryginalnej nie patrz na ten muzealny bo to też "skopali". W malowaniu Ci niestety nie pomogę - są lepsi znawcy w tym temacie. PODZIWIAM dalej. Pozdrawiam Krzysztof
  23. No to na "cito" to jeszcze zasobnik wieżowy. Pooglądam jeszcze rano - jak co to napiszę. Jest widoczna dobra i solidna praca "włożona" w ten model !!! Pozdrawiam Krzysztof
  24. 1/35 BMP Bumerang http://www.armorama.com/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=33561&mode=thread&order=0 Pozdrawiam Krzysztof
  25. 1/48 32597 - German Tank Panther Ausf. D - już dostępny - https://www.scalemodelshop.co.uk/product/1-48-panther-ausf-d-tamiya-32597 http://www.armorama.com/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=33572&mode=thread&order=0 1/35 35369 - Pz.Kpfw.38(t) Ausf. E/F http://www.armorama.com/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=33584&mode=thread&order=0 32413 - German Armored Railway Vehicle P204(f) - już dostępny - https://www.scalemodelshop.co.uk/product/1-35-p204f-railway-version-tamiya-32413 http://www.armorama.com/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=33352&mode=thread&order=0 1/16 36213 - U.S. Airborne Tank M551 Sheridan (Display Model) http://www.armorama.com/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=33573&mode=thread&order=0 Pozdrawiam Krzysztof
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.