Konrad C Posted July 12, 2010 Share Posted July 12, 2010 Witam ! Rozpoczynam kolejny warsztat ,nie wiem kiedy wezmę się za pozostałe ,miałem remont pokoju i wszystko jest w pudłach ,no i nie chce mi się sklejać tych obcokrajowców Wole rodzime konstrukcje.Wybór padł na popularną "jedynastke" w sumie to myślę ,że każdy modelarz ma obowiązek ją sklecić ,to piękny samolot zaraz obok Czapli na którą też powoli się szykuję.Aby dodać P-11 uroku ,zakupiłem blaszkę z Parta ,nie wiem kiedy do mnie przyjdzie więc prace są chwilowo wstrzymane.Chciałem kupić model przez neta ,u mnie Tarnobrzegu jest tylko zabawkowy sklep i hurtownia.W życiu bym się nie spodziewał ,że znajdę tam 30 pudełek P-11c Poniżej zamieszczam mały in-box. Pudełko ,wraz z ładnym box-artem. Kalki ,jeszcze nie wiem czy będe kupował kalki Techmolu. Czytelna i ładna instrukcja wraz z 4 schematami malowania ,chociaż do końca nie wiem czy prawdziwymi. Wypraski ,nawet mi się trafiły dobre ,na skrzydle są małe bąbelki które zeszlifuję papierem wodnym i w dwóch miejscach nie ma liń podziału. Bardzo liczę na pomoc kolegi Ipkinssa i innych kolegów obeznanych w temacie.Sam rozpoczynam poszukiwania planów i zdjęć. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grzesioj Posted July 12, 2010 Share Posted July 12, 2010 ...dwóch miejscach nie ma liń podziału. Linii Konrad, linii... A nawiasem pytając, który to już Twój model w ostatnich dniach? Bo ja się już w tym gubię... pozdrawiam Grzesiek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubisz Posted July 12, 2010 Share Posted July 12, 2010 Konradzie C - wyraz, przecinek, spacja, wyraz. A nie wyraz, spacja, przecinek, wyraz. Jasne? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kornik_69 Posted July 12, 2010 Share Posted July 12, 2010 Witam ! Rozpoczynam kolejny warsztat ,nie wiem kiedy wezmę się za pozostałe ,miałem remont pokoju i wszystko jest w pudłach ,no i nie chce mi się sklejać tych obcokrajowców Remont miałeś,wszystko jest w pudłach i dlatego zaczynasz kolejny model ? Skoro nie chce Ci się sklejać obcokrajowców, to po co je zaczynałeś ? Linii Konrad, linii... A nawiasem pytając, który to już Twój model w ostatnich dniach? Bo ja się już w tym gubię... Nie jestem zwolennikiem robienia kilku projektów naraz, bo to utrudnia skupienie się nad wszystkimi maszynami jednocześnie i solidne ich rozpracowanie, no ale jeśli siły twórcze i finanse Ci na to pozwalają, to droga wolna. Nie chcę wyjść na czepialskiego, no bo w końcu każdy skleja jak chce, tylko fajnie było by zobaczyć w końcu któryś z nich ukończony... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Konrad C Posted July 12, 2010 Author Share Posted July 12, 2010 Witam ! Pomyliłem się co każdemu się może zdarzyć ,mam 16 lat więc i czasami mylą mi się literki :( .Co do rozpoczętych modeli to tak naprawdę, był to mój taki mały trening ,wstep do prawdziwego modelarstwa, testowałem płyn do kalek, linie podziału i malowanie aerkiem, miałem z nim troszkę kłopotów i musiałem go rozpracować.Nie chciałem psuć modelu do którego dołożę blaszki ,wolałem poćwiczyć na tych 4 modelach ,człowiek uczy się na błędach.Z remontem to jest tak, że mój pokój jest "goły" i wszystko jest wyniesione na strych, ledwo co się doszukalem moich narzędzi, muszę sklejać w pokoju brata, którego chwilowo nie ma.Jeśli chcecie to mogę usunąć ten warsztat i każdemu to wyjdzie na dobre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kornik_69 Posted July 12, 2010 Share Posted July 12, 2010 Pomyliłem się co każdemu się może zdarzyć ,mam 16 lat więc i czasami mylą mi się literki :( .Co do rozpoczętych modeli to tak naprawdę, był to mój taki mały trening ,wstep do prawdziwego modelarstwa, testowałem płyn do kalek, linie podziału i malowanie aerkiem, miałem z nim troszkę kłopotów i musiałem go rozpracować.Nie chciałem psuć modelu do którego dołożę blaszki ,wolałem poćwiczyć na tych 4 modelach ,człowiek uczy się na błędach. Czyli galerii tamtych modeli mamy się raczej nie spodziewać ? Jeśli chcecie to mogę usunąć ten warsztat i każdemu to wyjdzie na dobre Tu nie chodzi o to, żebyś usuwał warsztaty, obrażał się, albo rezygnował z czegokolwiek, tylko o to, żebyś racjonalnie podchodził do modeli. To, że jakiś model kosztował 9 zł czy 50 nie ma znaczenia. To są pieniądze i to często ciężko zarobione przez nas samych lub (w przypadku młodszych modelarzy) rodziców. Kilkanaście warsztatów na raz, nabijanie postów nie ma tylko po to żeby wzbudzić zainteresowanie nie ma sensu. Sens ma samo sklejanie, trening (tak jak to robiłeś z aerografem) i tworzenie warsztatów, które pokazują budowę od początku do końca. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Konrad C Posted July 12, 2010 Author Share Posted July 12, 2010 Ależ ja postów nie nabijam ,bo po co ? Tak ja pisałem mam sentyment do polskich maszyn i chcę je zrobić dobrze ,w moim przypadku trening był potrzeby, samolotów nie dotykałem przez 2 lata.Ale już zakończmy to, bo to nie ma sensu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kornik_69 Posted July 12, 2010 Share Posted July 12, 2010 Też mam ogromny sentyment do polskich maszyn, dlatego bardzo by było mi miło zobaczyć tę P.11-tkę ukończoną. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Konrad C Posted July 12, 2010 Author Share Posted July 12, 2010 Obiecuje, że będzie ukończona ! Ma może ktoś zdjęcia silnika ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kornik_69 Posted July 12, 2010 Share Posted July 12, 2010 Zdjęcia można bez problemu znaleźć w internecie: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Bristol.mercury.arp.750pix.jpg http://www.enginehistory.org/G&jJBrossett/Bristol%20Mercury%20VIII.JPG Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Konrad C Posted July 12, 2010 Author Share Posted July 12, 2010 Dzięki ! W sumie to nie wiedziałem co to za model silnika. :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ipkinss Posted July 12, 2010 Share Posted July 12, 2010 Witam! Bardzo liczę na pomoc kolegi Ipkinssa i innych kolegów obeznanych w temacie. Pomożemy Czy to Twoja pierwsza przygoda z blaszkami? Zestaw do P-11 jest bardzo atrakcyjny (zwłaszcza kokpit) ale wymaga kilku przeróbek w modelu by w ogóle móc ten kokpit zmieścić w kadłubie. W razie czego pytaj Pozdrawiam Ipkinss Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Konrad C Posted July 12, 2010 Author Share Posted July 12, 2010 Nie, popełniłem kiedyś takie coś KLIK !.To będzie moja druga praca z blachami.Blaszki już zamówione więc myślę, że w środę coś dodam do tematu. PS.Kolego Ipkinss masz może jeszcze instrukcje od tych blaszek parta ? Okazało się ,że blachy trzeba zamawiać od Parta i nie wiem czy na 20 czasem nie będą, szkoda bo ja też wyjeżdzam na 2 tyg do niemczech :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Konrad C Posted July 16, 2010 Author Share Posted July 16, 2010 Witam ! Blaszek jeszcze nie mam lecz to nie znaczy, że nie podłubię coś przy modelu. Postęp prac Powycinałem pare części takich jak:śmigło, koła, kadłub, silnik oraz stateczniki.Zrobiłem na kołach ugięcie opon i wstępnie spasowałem kadłub, jak na master/mister crafta jest dobrze.Nadal czekam na te blachy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ludlego.mil Posted July 16, 2010 Share Posted July 16, 2010 O kurde od mastercrafta to ja musiałem przy każdym modelu brać kalki na taśmę dwustronną Bo inaczej to odpadały:( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kornik_69 Posted July 16, 2010 Share Posted July 16, 2010 Zrobiłem na kołach ugięcie opon Porównałeś po kilka razy oba koła czy ich ugięcie jest jednakowe. Dobrze było by to zrobić, aby potem nie było kiszki, że model stoi krzywo... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
artoor_k Posted July 16, 2010 Share Posted July 16, 2010 (edited) O kurde od mastercrafta to ja musiałem przy każdym modelu brać kalki na taśmę dwustronną Bo inaczej to odpadały:( Nie wiem co za kalki naklejałeś lub na jaką powierzchnię bo jeszcze nigdy nie miałem problemów z kalkami od Mastercrafta a mam Mastercraftowe P-7 i P-11. Konrad C nie wiem czy w blachach jest chłodnica ale jakby nie było to pasowałoby z istniejącą coś zrobić bo paskudnie wygląda... Edited July 16, 2010 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Konrad C Posted July 16, 2010 Author Share Posted July 16, 2010 Konrad C nie wiem czy w blachach jest chłodnica ale jakby nie było to pasowałoby z istniejącą coś zrobić bo paskudnie wygląda... Tak wiem, tylko narazie nic nie robie bo, zrobie chołdnicę a tu w PE będzie. Ugięcie opony robiłem z linijką w ręku i jest równe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZIO BY NAITT Posted July 16, 2010 Share Posted July 16, 2010 Blaszka Parta zawiera bardzo ładną osłonę karteru - tą z zestawu możesz sobie darować. PZDR Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ludlego.mil Posted July 16, 2010 Share Posted July 16, 2010 Wrzuciłem do wody wyjąłem za papier pincetą i wziąłem igłą na model tylko po kilku godzinach odpadła najlepsze kalki jakie kleiłem to od ZTS Plastyk ale modele do bani. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sławko Posted July 16, 2010 Share Posted July 16, 2010 Konrad C nie wiem czy w blachach jest chłodnica ale jakby nie było to pasowałoby z istniejącą coś zrobić bo paskudnie wygląda... Tak wiem, tylko narazie nic nie robie bo, zrobie chołdnicę a tu w PE będzie. Ugięcie opony robiłem z linijką w ręku i jest równe. Na stronie PART-a można podejrzeć co zawierają blaszki do dedykowanych modeli. W tej do P.11 ( http://www.part.pl/s72/s72019.jpg ) jest chodnica - to te żeberka po lewej stronie na dole. Czeka Cię więc sporo pracy przy jej składaniu. Będę trzymał kciuki za powodzenie bo warto wymienić tę z modelu Wrzuciłem do wody wyjąłem za papier pincetą i wziąłem igłą na model tylko po kilku godzinach odpadła najlepsze kalki jakie kleiłem to od ZTS Plastyk ale modele do bani. Może trzymałeś w wodzie zbyt długo i wypłukałeś cały klej ? Najczęściej wystarczy kalkę zamoczyć na chwilę, wyjąć, strząsnąć nadmiar wody a następnie odczekać aż cały papier przesiąknie i kalka zacznie się przesuwać po nim. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Konrad C Posted July 16, 2010 Author Share Posted July 16, 2010 A nie ma może ktoś instrukcji montażu tych blaszek z Parta ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piter Posted July 16, 2010 Share Posted July 16, 2010 Kalki delikatne są i uwagę wielką musisz utrzymać - tak mawiał zapewne Yoda . Ja natomiast mówię żebyś pod kalki nałożył co nieco sidoluksu i jeszcze zanim wyschnie nałożył kalkę. Potem kolejna warstwa i masz praktycznie "pancerną" kalkę którą zdrapać da się tylko nożem. Gdzieś na forum jest moja dioramka z B-17. Tam kalki były już na chyba z 3 modelach, a nie wyglądają tragicznie. Pech chciał, że akurat wtedy gdy byłe potrzebne nie miałem takowych z USAF z okresu z którego jest dioramka. Zdjąłem z postrzała i nałożyłem na nowo na inny model i to bez żadnego problemu więc gadanie, że jakieś kalki są do bani to trochę gadanie, że do syreny nie można wpakować silnika z Porshe (Filmiki na youtube). Może trudne i wymaga precyzji ale do zrobienia. Pozdrawiam Piotrek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Konrad C Posted July 19, 2010 Author Share Posted July 19, 2010 Witam ! Pomyślałem sobie, że wrzucę śladowe ilości postępu pracy.Jedyne co zrobiłem to wymiana lufy, myślę, że wygląda to teraz lepiej ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kornik_69 Posted July 19, 2010 Share Posted July 19, 2010 Ważne, że w ogóle idzie to wszystko do przodu. Lufa wygląda całkiem nieźle. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.