raben Napisano 3 Grudnia 2010 Share Napisano 3 Grudnia 2010 Nieźle sobie poczynasz. Silnik jak i rama wyglądają świetnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 3 Grudnia 2010 Autor Share Napisano 3 Grudnia 2010 raben - Dzięki za komentarz! copycat - tak się właśnie zastanawiałem jak to będzie i mój pomysł jest następujący - zachowałem geometrię przednich resorów, nawet trochę za cenę dokładności, i przedni wieszak resora jest też osią na której zamocowana jest maska. Więc kombinuję. że używając też oryginalnej geometrii zawiasów maski automatycznie przednie koła "trafiają" w błotniki. Nadal problemem pozostaje wysokość zamontowania kabiny i jej odległość w osi podłużnej wozu. Z drugiej strony kształt drop-frontów ramy dosyć dokładnie warunkuje mocowanie tych przednich resorów. Tak czy inaczej też myślę, że będzie ciężko, dlatego tak ważne było żeby już zacząć z ramą, bo trzeba mieć jakiś punkt odniesienia. A z tym zobaczeniem gotowego - no cóż, modelarze muszą być cierpliwi! Pozdrawiam i życzę miłego weekendu! Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alvaro92 Napisano 4 Grudnia 2010 Share Napisano 4 Grudnia 2010 pmroczko jestem pod wrażeniem! Bardzo podoba mi się to co do tej pory zrobiłeś, jakie zmiany wprowadziłeś Wysoki poziom Będziesz jeszcze szlifował tylny most? Pozdrawiam Piotrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 6 Grudnia 2010 Autor Share Napisano 6 Grudnia 2010 Piotrek, dzięki za miłe słowa. Jeżeli chodzi o tylne mosty, to pozwolę sobie zamieścić jeszcze jedną fotkę: Jak widać od spodu producent żywicy przewidział strukturę typu "surowy odlew" i jak na razie tę konwencję starałem się utrzymać, w związku z tym nie szpachlowałem tylnych mostów na zupełnie gładko. Ale może ktoś uważa, że one jednak powinny być gładkie jak wiecie co? Jeżeli tak, poproszę komentarz z uzasadnieniem, jestem otwarty na argumenty. Pozdrawiam i życzę miłego dnia Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomeka6 Napisano 6 Grudnia 2010 Share Napisano 6 Grudnia 2010 Jestem pod duzym wrazeniem, zwykle odrestaurowywane czesci modeli nie wychodza dobrze, a tu prosze - kazdy element pierwsza klasa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Truckerek93 Napisano 6 Grudnia 2010 Share Napisano 6 Grudnia 2010 Taka faktura przypomina mi odlew żeliwny, ogólnie odlew. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paczek1981 Napisano 6 Grudnia 2010 Share Napisano 6 Grudnia 2010 Nie powinno być na gładko. Wszystko przypomina odlew. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Truckerek93 Napisano 6 Grudnia 2010 Share Napisano 6 Grudnia 2010 Pomyślałem i z tego co ja pamiętam to cala obudowa mostu powinna być gładka, może być robiona z arkusza blachy odpowiednio formowanej. Wiec na pewno nie powinno tak być. Tak możesz zrobić na Turbosprężarce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 7 Grudnia 2010 Autor Share Napisano 7 Grudnia 2010 Cześć! Dzięki za komentarze! paczek1981 - tak jak Ty myślał także producent tych żywicznych części. Paweł - to w końcu jak? Główny element osi jest wykonany z odlewu (teraz tak się zastanawiam, że może jeszcze być odkuwany, ale to by pewnie było zbyt drogie). Teraz w wielu maszynach na środku osi jest jeszcze obudowa, taka charakterystyczna, okrągła, tłoczona z blachy, ale w osiach Mack cały dół to jeden odlew, ma tylko korek spustowy do oleju w najniższym miejscu. Czekam na dalsze opinie, a na razie biorę się za ramę i hamulce, zdjęcia będą później w tym tygodniu. Pozdrawiam i do usłyszenia Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paczek1981 Napisano 7 Grudnia 2010 Share Napisano 7 Grudnia 2010 na środku osi jest jeszcze obudowa, taka charakterystyczna, okrągła, tłoczona z blachy Dokładnie tak jak piszesz. Wczoraj jeszcze poszukałem w necie zdjęć mostów i zauważyłem że takowa blacha nie występuje w wielu modelach więc nie pisałem o tym. A tu jak widać jest to cały odlew. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 7 Grudnia 2010 Autor Share Napisano 7 Grudnia 2010 To jak byś powiedział - zostawiać chropowaty czy szpachlować na gładko? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paczek1981 Napisano 7 Grudnia 2010 Share Napisano 7 Grudnia 2010 Chropowaty będzie lepiej się prezentować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 7 Grudnia 2010 Autor Share Napisano 7 Grudnia 2010 paczek1981, wielkie dzięki za sprawdzenie i w takim razie mosty zostają lekko chropowate. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 10 Grudnia 2010 Autor Share Napisano 10 Grudnia 2010 OK, przyszedł czas na następny update. Zacząłem malować silnik: Zdjęcie przedstawia power pack z pomalowaną na niebiesko i zamaskowaną skrzynią biegów. Na silniku widać ślady czarnej farby, którą robiony jest tzw. preshading. Jest to dla mnie ważne, żeby nie malować części na całej powierzchni idealnie tym samym kolorem, ale chcę dostać miejsca jaśniejsze i ciemniejsze, żeby uzyskać dobre tło pod delikatne brudzenie. Dodatkowo widać agregaty silnika na trzymakach. Mój ulubiony to pompa olejowa wraz z zewnętrznym przewodem olejowym - ten podzespół zbudowałem zupełnie od zera. A oto silnik po pierwszej warstwie koloru, wraz z agregatami: To musi teraz dobrze wyschnąć, dlatego zabrałem się za budowanie hamulców tylnych osi: Z prawej strony zdjęcia widać cylindry hamulców które wydłubałem z mojego starego modelu - jeden cylinder ma jeszcze dźwignie takie jak w modelu były, drugi już jest odcięty, bo oczywiście dźwignie z modelu mi się nie podobały... Dodatkowo na fotografii widać zrobione od nowa tylne powierzchnie bębnów hamulcowych, ten mały detal z lewej strony to mocowanie, które będzie pomiędzy nowymi dźwigniami i bębnami (razy cztery), a na górze te elementy z blachy miedzianej to mocowania które będą trzymały cylindry hamulcowe. W następnym kroku zrobiłem to: Widać tutaj dwie tylne powierzchnie bębnów hamulcowych z mocowaniami, a dodatkowo dwa odcięte cylindry hamulcowe z elementami dźwigni. Po złożeniu hamulce wyglądają tak: Teraz to pomalować... I jeszcze jeden komunikat dla moich wiernych czytelników - wyjeżdżam na miesiąc, co oznacza, że w tym projekcie nie będzie update'u aż do stycznia Tam dokąd jadę, mam rozgrzebany od dawna inny model, więc może coś napiszę dla pojazdów wojskowych, a do tego wątku po nowości zapraszam w styczniu. Dziękuję za uwagę, pozdrawiam i życzę miłego dnia Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dzacek1841 Napisano 11 Grudnia 2010 Share Napisano 11 Grudnia 2010 Whoa! niesamowite Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grubyjg Napisano 11 Grudnia 2010 Share Napisano 11 Grudnia 2010 Ja też takie chcę, elegancko to wygląda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
voseba Napisano 11 Grudnia 2010 Share Napisano 11 Grudnia 2010 Silowniki wygladaja elegancko! Ale standardowe pytanie, fotki oryginalu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 11 Grudnia 2010 Share Napisano 11 Grudnia 2010 Zazdrość mnie zżera, że sam takich nie zrobiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
voseba Napisano 11 Grudnia 2010 Share Napisano 11 Grudnia 2010 Zazdrość mnie zżera, że sam takich nie zrobiłem. Jak nie masz pomalowanego modelu to przerabiaj, warto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 11 Grudnia 2010 Autor Share Napisano 11 Grudnia 2010 Dzięki za miłe słowa koledzy. Pytanie o fotki oryginału oczywiście uzasadnione, nie będę udawał, że mam tego jakoś specjalnie dużo. Moim głównym punktem odniesienia jest to co już raz zamieściłem: Co do hamulców to oczywiście teraz trzeba będzie jeszcze pomyśleć nad prowadzeniem przewodów... Jeszcze raz dzięki za komentarze, proszę o więcej i pozdrawiam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 21 Stycznia 2011 Autor Share Napisano 21 Stycznia 2011 Witam! Miesiąc minął, ale mój entuzjazm do tego modelu się nie zmniejszył. Zacząłem składać silnik i dodawać do niego przewody. Na zdjęciach większość tych przewodów jest niepomalowana, żeby było wiadomo co dodałem od siebie: Popracowałem też na przedniej osi, skończyłem dłubać w przednich resorach i jeden z nich przymocowałem do przedniej osi. Teraz wygląda to tak: Postanowiłem nie ciąć przednich resorów zbyt ostro, bo są one bardzo ważne dla spasowania całego przodu pojazdu - maska, rama, przednie koła. Bierze się to stąd, że przedni trzymak resorów ma otwór pod oś zawiasu na którym wisi maska. To tyle po przerwie, teraz update'y powinny już być regularne, pozdrawiam i życzę miłego dnia Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grubyjg Napisano 21 Stycznia 2011 Share Napisano 21 Stycznia 2011 Bardzo fajnie to wygląda . Nakrętki kupujesz czy sam robisz? Jak sam to jak? Powodzenie w dalszych pracach . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 21 Stycznia 2011 Autor Share Napisano 21 Stycznia 2011 Grubyjg, dzięki za komentarz. Nakrętki robię tak, że odcinam plasterki z sześciokątnego pręta polistyrenowego, czasem jeszcze wiercę w nim po osi odpowiedni otwór. Najwygodniej zrobić to przed odcięciem małej części. Pozdrawiam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banshee777 Napisano 22 Stycznia 2011 Share Napisano 22 Stycznia 2011 Wiadomo że są od siebie, bo w modelu jest bodajże tylko jeden, góra dwa . Blok silnika jest boski!! Malowanie uwidoczniło szczegóły. Niestety srebrny kolektor wydechowy wraz z turbiną do niego nie pasują - powinny być żywą rdzą. Widzę jakiś drobną zabawę z pastelami, ale to zdecydowanie za mało. Mam nadzieję, że jeszcze to zmienisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 22 Stycznia 2011 Autor Share Napisano 22 Stycznia 2011 Banshee777, dzięki za komentarz. Niestety nie mogę zrozumieć co masz na myśli pisząc "modelu jest bodajże tylko jeden, góra dwa". Cieszę się, że blok silnika się podoba, włożyłem w niego trochę wysiłku, ale mam nadzieję że było warto. Co do kolektora wydechowego (jak to mówią Amerykanie, cieszę się, że zapytałeś ), jest on pomalowany mieszanką farb Humbrola 53 (gun-metal) i 113 (brązowy). Patrząc na niego w realu nigdy bym nie powiedział, że fota tak złapie odbicie światła. Pasteli do niego jak na razie nie używałem, może trzeba by było. Od razu napiszę, że silnik ma być używany, ale zadbany, to znaczy chcę na nim mieć cieniowanie i drobne ślady eksploatacji, ale bez totalnego syfu. I do takiego czegoś totalnie zardzewiały kolektor trochę mi nie pasuje, więc muszę jeszcze pomyśleć co by tu z nim zrobić. Jeszce raz dzięki za Twój post, pozdrawiam i życzę miłego dnia Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.