pmroczko Napisano 6 Czerwca 2012 Autor Share Napisano 6 Czerwca 2012 Wielkie dzięki! A ja mam już nowe foty, ze skończoną instalacją hamulcową. Co prawda trzeba jeszcze pociągnąć dwie linie powietrzne - do zaczepu siodłowego i do przekładni, a potem jeszcze dwie na powietrze do naczepy, ale to później. Na razie moje tylne zawieszenie wygląda tak: Większy problem jest, żeby przewody które idą do przodu tam w kabinie jakoś sensownie połączyć, ale tak czy inaczej malowanie podwozia zbliża się. Pozdrawiam serdecznie i życzę miłego dnia Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciek_muzzy Napisano 6 Czerwca 2012 Share Napisano 6 Czerwca 2012 Dawno mnie nie było na forum, ale dla takich relacji warto wracać. Jestem pod wrażeniem, świetnie to wygląda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diobeu Napisano 6 Czerwca 2012 Share Napisano 6 Czerwca 2012 Ech, miło popatrzeć ;) Zwłaszcza podoba mi się to prowadzenie przewodów - prosto i skręt, precyzyjnie. Czy były konieczne jakieś dodatkowe otwory? Sam się nad tym zastanawiam, ale wydaje mi się, że przewody pójdą w otworach w poprzeczkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grubyjg Napisano 6 Czerwca 2012 Share Napisano 6 Czerwca 2012 przewody prezentują się efektownie, widać że włożyłeś dużo pracy w te drobne elementy. to co napisał Diobeu, powalająca precyzja. Ja w swoim mam lekki chaos w tym temacie. Powodzenia i czekam na kolejne foty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 6 Czerwca 2012 Autor Share Napisano 6 Czerwca 2012 Wielkie dzięki za komentarze, koledzy! maciek_muzzy - dziękuję za miłe słowa, zapraszam ponownie! Diobeu - dziękuje serdecznie. Właśnie tak jest - odtworzyłem w modelu poprzeczki ramy jakie stosuje Mack (jest to jeden z elementów bardzo charakterystycznych dla tej marki) i one mają otwory specjalnie przewidziane do tego celu. Tak musi być, bo każdy dodatkowy otwór osłabia konstrukcję. Grubyjg - dziękuję, widzisz trochę mnie to kosztowało pracy, ale udało mi się rozpykać tę instalację i przynajmniej w obrębie tylnego zawieszenia orientuję się co jak działa do czego służy, no i odtworzyłem to co do jednego przewodu. Moim zdaniem trzeba zrozumieć temat (czasem nie jest to łatwe) i wtedy dobry model się dostaje niejako "przy okazji". A ja pozdrawiam serdecznie i jak zwykle życzę miłego dnia Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dzacek1841 Napisano 6 Czerwca 2012 Share Napisano 6 Czerwca 2012 Co do teorii że każdy otwór osłabia konstrukcję, to skonfrontował bym ją z ażurową konstrukcją dźwigów wieżowych Otwór o ile nie jest w najsłabszym punkcie, nie musi osłabiać konstrukcji a jedynie może ją nieco odchudzić, do tego rama jest bardziej wiotka i morzę ładnie pracować pod obciążeniem rozkładając obciążenie na wybojach. ale specem nie jestem :P mi się wydaje że w latach projektowania tego Macka poprostu na te aspekty się nie zwracało uwagi, dlatego nie ma dodatkowych otworów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Emilssi Napisano 6 Czerwca 2012 Share Napisano 6 Czerwca 2012 Już dawno nie widziałem takiego ciekawego projektu. Za każdym razem kiedy odwiedzam ten wątek muszę zbierać szczękę z podłogi:) Powodzenia w dalszych pracach nad Mackiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 8 Czerwca 2012 Autor Share Napisano 8 Czerwca 2012 Emilssi - bardzo dziękuję za komentarz i komplementy, zapraszam do częstszego komentowania! Dzacek - mój ulubiony kolega Tak piszesz jakbyś zaliczył więcej niż zero godzin z wytrzymałości materiałów! (Ha, ha, ja też mam zero na koncie, jestem elektrykiem!!!). Ale rozmawiałem z fachowcami i podtrzymuję swoje zdanie - każdy otwór osłabia konstrukcję. Jak się go dobrze zrobi, to osłabia konstrukcję nieznacznie, jak się zbombie sprawę, to w miejscu tego zbombanego otworu coś może pęknąć. Także w ciężarówce którą będziesz jeździł, nie gódź się na żadne wiercenie otworów w częściach nośnych, a zwłaszcza krytyczne są, okazuje się, te części równoległe do ziemi - warto to też wziąć pod uwagę budując modele. Mack szczyci się, że nie ma żadnych otworów w poziomych blachach ramy (flanges). A w pionowych blachach otworów jest sporo, w poprzeczkach też są i pokazałem to w modelu, jakbyś zechciał kilka stron do tyłu przewinąć. to może na tyle, chyba, że ktoś by miał pytania lub uwagi, to wtedy serdecznie zapraszam. Dziękuję za komentarze, proszę o więcej, pozdrawiam i życzę miłego dnia Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
voseba Napisano 9 Czerwca 2012 Share Napisano 9 Czerwca 2012 widzisz trochę mnie to kosztowało pracy, ale udało mi się rozpykać tę instalację i przynajmniej w obrębie tylnego zawieszenia orientuję się co jak działa do czego służy, no i odtworzyłem to co do jednego przewodu. Moim zdaniem trzeba zrozumieć temat (czasem nie jest to łatwe) i wtedy dobry model się dostaje niejako "przy okazji". to jest najprzyjemniejsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 9 Czerwca 2012 Autor Share Napisano 9 Czerwca 2012 Cześć! Czy najprzyjemniejsze - mógłbym dyskutować, ale nie ulega wątpliwości, że satysfakcja JEST! Dziękuję bardzo za komentarz i pozdrawiam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzychu126 Napisano 9 Czerwca 2012 Share Napisano 9 Czerwca 2012 Cześć! Czy najprzyjemniejsze - mógłbym dyskutować, ale nie ulega wątpliwości, że satysfakcja JEST! ł No właśnie, czyli jeśli jest satysfakcja znaczy, że było to przyjemne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paczek1981 Napisano 11 Czerwca 2012 Share Napisano 11 Czerwca 2012 Dzak! Tak jak napisał kolega pmroczko otwory które znajdują się w ramach są przystosowane do różnych wariantów zabudowy ciężarówki i są one zrobione w takich miejscach że nic nie grozi. Zarówno Europejskie jak i Amerykańskie tak maja. A co twej wypowiedzi Dzacek na temat dźwigów to proszę poczytaj trochę o tych konstrukcjach a później pisz! Większośc konstrukcji składa się z trójkątów bo to są najmocniejsze konstrukcje. M.in. mosty, dźwigi i dachy w stadionach!! A robota super idzie:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 22 Czerwca 2012 Autor Share Napisano 22 Czerwca 2012 paczek1981 - dzięki za komentarz. Chyba źle oceniłeś Dzacka - ja go trochę znam, on lubi tylko czytać jak dziewczyny do niego piszą A w razie gdyby ktoś się zastanawiał, co ostatnio robiłem - mały update! Nic jeszcze nie jest skończone, ale chciałem pokazać w jakim kierunku idę. No więc na podwoziu jeszcze dodałem takie cztery zderzaczki (w oryginale gumowe), które mają zapobiegać uderzaniu osi o ramę w razie naprawdę dużego odkształcenia zawieszenia: A potem wziąłem się za sprzęg siodłowy. Doszedłem do wniosku, że ten co to go Italeri dodaje do wszystkiego nie jest dostatecznie dobry dla modelu nad którym siedzę już dwa lata: Mamy tu do czynienia ze sprzęgiem o dość europejskim kształcie, zamontowanym na czymś, co w stanach się nazywa "air slide" - przesuwne zamocowanie do sprzęgu, z możliwością obsługi za pomocą sprężonego powietrza. W tym wypadku bardzo przypomina to mechanizm firmy Holland. Jakby ktoś chciał w częściach na google poszukać, to hasło brzmi "Holland air slide fifth wheel". No wiec postanowiłem zbudować to od nowa, wykorzystując części tego co Italerka dała. Zacząłem od płyty: W takim wozie jak mój, z wyjątkowo ciężkim tylnym zawieszeniem, płyta by musiała mieć wycięcia, takie jak pokazałem, żeby można było ja zamontować na ramie. Potem wziąłem się za kształt samego sprzęgu i wyciąłem z italerkowskich części elementy mocowania: Dokończyłem płytę: I jadę dalej z mocowaniem: Sprzęg od spodu został "wyczyszczony" i dodałem do niego odpowiednie "uszka" do mocowania: Trzeba to wszystko jeszcze oszlifować itd. Spróbuję od spodu jeszcze zrobić coś w rodzaju zamka. Mocowanie jeszcze też potrzebuje całego mechanizmu jego ryglowania i odryglowywania z siłownikiem pneumatycznym. Na razie, żeby dać Wam wyobrażenie jak całość będzie wyglądać mam to zdjęcie: I to by było na tyle, za jakiś czas się zgłoszę znowu - dziękuję za uwagę, pozdrawiam i życzę miłego dnia Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 22 Czerwca 2012 Share Napisano 22 Czerwca 2012 Co post to masa wiedzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
voseba Napisano 23 Czerwca 2012 Share Napisano 23 Czerwca 2012 lipa, nie ma zamkniecia w siodle.... lanie powinieneś dostać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzychu126 Napisano 23 Czerwca 2012 Share Napisano 23 Czerwca 2012 lipa, nie ma zamkniecia w siodle.... lanie powinieneś dostać Oj Sebastian, jeszcze sobie kolega weźmie to do serca i zrobi łożyska w podstawie siodła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 23 Czerwca 2012 Autor Share Napisano 23 Czerwca 2012 Cześć! Dzięki za komentarze! Widzę, że wyhodowałem w moich czytelnikach wysokie wymagania co do standardów pracy Seba, wybacz mi Coś tam pod tym siodłem jeszcze będzie, żeby nie wyglądało tak pusto. Copycat - tak myślałem, że Cię to zainteresuje. Krzychu - skąd wiedziałeś? Było blisko! Jeszcze raz dziękuję za uwagę i pozdrawiam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 28 Czerwca 2012 Autor Share Napisano 28 Czerwca 2012 Witam ponownie. Dziś zaczynam powoli - zamocowałem osuszacz powietrza na ramie: Uzupełniłem też mocowanie "piątego koła" o zamki, sprężyny i siłownik pneumatyczny: A teraz jedziemy już na ostro - oto rama przygotowana do malowania (ostatni raz widzicie ją w takim stanie, jak mówi jeden kolega): Powiększenie Przypomnę, że moim celem jest uzyskanie ramy "czystej, ale używanej" - muszę ją więc delikatnie pocieniować. Oto pierwsze etapy tej operacji. Po pierwsze wszystkie zakamarki pomalowałem na czarno: Powiększenie Jak już to było gotowe, nawet nie czekałem aż farba przeschnie, położyłem warstwę mojego ślicznego koloru: Powiększenie Była to dość lekka warstwa, tak, żeby w zagłębieniach pozostało trochę "cienia" - o to właśnie w tym chodzi. Jak wam się podoba? Dziękuję za uwagę, pozdrawiam i życzę miłego dnia Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grubyjg Napisano 28 Czerwca 2012 Share Napisano 28 Czerwca 2012 No i rama wygląda pięknie, Jak dla mnie to może tak zostać. Do koloru też sie przekonałem, no a siodło i jego podstawa Perfekcja. Też tak chcę . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomeka6 Napisano 28 Czerwca 2012 Share Napisano 28 Czerwca 2012 Pelen profesjonalizm! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 28 Czerwca 2012 Share Napisano 28 Czerwca 2012 Rama wygląda świetnie. Super akcja z tym czarnym podkładem i złotą bazą. Ładnie wycieniowało zakamarki. pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 28 Czerwca 2012 Share Napisano 28 Czerwca 2012 No w końcu coś w całości, rama perfekcyjna. Może ślepy jestem, ale ja cieniowania nie widzę, a przynajmniej takiego jakie występuje w pancerce. Może to przez farbę metaliczną, która kryje niestety aż za dobrze. Sam malowałem złotą Pactrą i z cieniowania wyszły nici. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 29 Czerwca 2012 Autor Share Napisano 29 Czerwca 2012 Dzięki za komentarze, koledzy! Grubyjg - kolor może trochę niezwykły, ale te amerykańskie ciężarówki są lekko ekstrawaganckie! Tomek - dzięki MartiniOCP - cieszę się, ze Ci się spodobało copycat - metalik też w pancerce występuje rzadko Zerknij na powiększenie, na pewno coś widać, a i ja chciałem uzyskać dość subtelny efekt, bez przeginania. Tak jak pisałem - czysta, ale używana. Pozdrawiam serdecznie i życzę miłego weekendu Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 30 Czerwca 2012 Share Napisano 30 Czerwca 2012 Zerknąłem jeszcze raz na powiększenie, no i zwracam honor, subtelny efekt cieniowania widać. No i napatrzeć się nie mogę na te szczegóły ramy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dzacek1841 Napisano 5 Lipca 2012 Share Napisano 5 Lipca 2012 Cześć Paweł dobrze że zadzwoniłeś, znalazłem chwile i znalazłem dla ciebie w mojej bazie zdjęć kilka być może za dużo, ale może cie zaciekawią zdjęcia siodeł w ciągnikach \ Na początek zdjęcie siodła ciężarówki ojca tuż po odczepieniu naczepy: równieć pod płytą naczepy ani śladu rdzy po krótkim czasie stania na placu wyglądało tak: Ojca ciężarówka to ta z tyłu Kilka zdjęć z KAC`a w Deszcznie Później wrzucę zdjęcia siodła z ojca ciężarówki po dłużsyzm postoju na święta, zaczynało już podchodzić rdzą jak te z KAC`a. Pozdrawiam Jacek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.