Skocz do zawartości

Aoshima Kongo 1944 1:350


sotter

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich kolegów.

Z podziwem zapoznałem się dokonaniami Kolegów i postanowiłem spróbowac swoich sił. Nie umniejszając świetnych prac wszystkich forumowiczów szczególny szacunek dla Marcina Rogozy. Generalnie jestem całkowicie "zielony". Teorię, w postaci for i naszych i anglojęzycznych przyswoiłem, stosowne zakupy poczyniłem, czas brać się do roboty. Z modelarstwem nie miałem dotychczas do czynienia, z wyjąkiem figurek WH.

 

 

Jakieś 2 lata temu zakupiłem model Aoshimy 041178 pięknego pancernika Kongo - taki:

http://www.mojehobby.pl/aoshima-041178-battleship-kongo-1944-p-1-1321164.html

Poleżał swoje, ale w końcu nadszedł czas.

Teoretycznie niedługo powinny przypłynąc blaszki flyhawka'a o takie:

http://www.hlj.com/product/FLM350020[/url]

 

Z materiałów: Warship profile 12 Kongo, Warship pictorial 13 Kongo, Hiei japoński pancernik klasy Kongo - MM, Kongo Class Battlecruisers (Shipcraft) - to akurat okrutna porażka, poza tym anatomy of the shpi Fuso iTakao (wydaje mi się że będzie użyteczne), w styczniu wyjdzie reedycja Kongo 3D wydawnictwa Kagero więc pewnie i to. Wdzięczny będę za wszelkie sugestie co do literatury.

 

Model Aoshimy wedlug mnie porządnie wykonany, choć co do szczegółowości to naprawdę oczekiwałem o wiele więcej. Ponieważ strasznie lubię "dłubaninę" zdecydowałem się na dosyć ambitną waloryzację. Podstawowy problem to oczywiście moja ignorancja i brak doświadczenia. No ale jak spadać to z wysokiego konia

Dodam jeszcze, że życie rodzinne i prace zostawia mi naprawdę niewiele czasu wolnego.

 

 

Pierwsza nieprzyjemna niespodzianka czekała mnie na samym starcie. Kadłub w środkowej części dna niestety rozlazł się dosyć paskudnie mimo dociskania. Pierwsze roboty szpachlowo szlifierskie mam więc za sobą.