Cinekf1 Napisano 29 Grudnia 2010 Share Napisano 29 Grudnia 2010 Wreszczie dobre wieści Do Wrocławia przyleciały na pokładzie Rusłana nowiutkie 3 sztuki Mi-17 (docelowo ma być ich 5) dla polskiej armii. Widzi mi się fajna wersja (rampa zwykła ale dzrzwi w kabinie desantowej z obu stron kadłuba). To się szykuje nielada gradka dla modelarzy filmik : http://www.tvn24.pl/-1,1687656,0,1,nowe-smiglowce-dla-afganskiej-misji,wiadomosc.html Jeśli ktoś wejdzie w posiadanie fotek tych maszyn chętnie zobaczymy na forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 29 Grudnia 2010 Share Napisano 29 Grudnia 2010 Mogli by coś kupić z dużymi bocznymi drzwiami do desantowania i fast ropeów, a nie chłopaki muszą się przeciskać przez te pipki ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzes Napisano 29 Grudnia 2010 Share Napisano 29 Grudnia 2010 Szkoda, że takie zakupy realizują tylko ze względu na misję w Afganie, a nie myślą o doposażeniu tego co lata w kraju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manas Napisano 29 Grudnia 2010 Share Napisano 29 Grudnia 2010 W kraju będą latały "zmodernizowane" zwłoki Su-22M4. Tym samym nasze siły zbrojne służyć będą przez następnych wiele lat tylko i wyłącznie do robienia dobrze naszym pożal się boże sojusznikom, z czego nie mamy absolutnie żadnych korzyści ani politycznych ani gospodarczych. Obronę terytorium zapewnią: od Odry do Wisły Bundeswehra, od Wisły do Bugu Armia Czerwona. Gorze nam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 29 Grudnia 2010 Share Napisano 29 Grudnia 2010 Oj nie nie nie. Zakłady w Mielcu będą broniły wojska USA (jeden z kilku pozytywnych aspektów offsetu ;) ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinekf1 Napisano 29 Grudnia 2010 Autor Share Napisano 29 Grudnia 2010 Mogli by coś kupić z dużymi bocznymi drzwiami do desantowania i fast ropeów, a nie chłopaki muszą się przeciskać przez te pipki ;) chcesz i masz Dokładnie taką wersję kupili Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 29 Grudnia 2010 Share Napisano 29 Grudnia 2010 Mi-17 i duże boczne drzwi desantowe? nie widziałem nigdy takiego cuda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinekf1 Napisano 29 Grudnia 2010 Autor Share Napisano 29 Grudnia 2010 (edytowane) Proszę nasze mają standardową rampę A tu w miniaturce Edytowane 29 Grudnia 2010 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 29 Grudnia 2010 Share Napisano 29 Grudnia 2010 No dobra jeden Komandos z 1PSK na zwiad z 80l plecaczkiem wyskoczy ;) Nadal jednak do szczęścia daleko. Nadal podczas desantu nie ma strzelca osłaniającego lewą stronę. Nadal aby zabezpieczyć prawą stronę śmigłowca, żołnierz musi obiec cały śmigłowiec. Nadal nie widzę możliwości desantowania po linie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinekf1 Napisano 29 Grudnia 2010 Autor Share Napisano 29 Grudnia 2010 (edytowane) Co do desatu z tej maszyny to chyba nie widziałeś co chłopaki z Tomaszowa lub Leźnicy potrafią z pokładu tych śmigłowców (jada jak pająki ) Akurat w Awganistanie to chyba nikt się z nich nie będzie desantować, śmigłowce naszego kontyngentu służą do wsparcia konwojów z powietrza, strzelcy mają stanowiska w drzwiach i w rampie, a w nówkach dojdzie możliwość zamontowania dodatkowego stanoiwska w prawych dzrzwiach. WZL wykona to co MON sobie zażyczy. Maszyna zniesie wiele, uwierz mi. Coś musi być w tych śmigłowcach skoro producent nie może się wyrobić z produkcją. Edytowane 29 Grudnia 2010 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tofik Napisano 29 Grudnia 2010 Share Napisano 29 Grudnia 2010 Z drugiej strony też są ponoć drzwi wiec nie trzeba będzie już biegać w okół śmigłowca. Ale przydały by się zdjęcia bo narazie widziałem tylko kilkusekundowa migawkę w tefałenie. Więc to narazie plotki i domysły. Dlaczego nie widzisz możliwości desantowania po linie ? Poza tym można zdjąć tylne"wrota" ;) i zjeżdżać ile dusz zapragnie:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 29 Grudnia 2010 Share Napisano 29 Grudnia 2010 Dlaczego nie widzisz możliwości desantowania po linie ? Ok zwracam honor Poza tym można zdjąć tylne"wrota" ;) i zjeżdżać ile dusz zapragnie:) Z tego co wiem to wojskowe regulaminy bezpieczeństwa zabraniają opuszczania, załadunku Mi-8/17 przez rampę gdy się kręcą wirniki Cinek nasi chłopcy robią rzeczy o których mędrcom się nie śniło bo muszą bo mon im nie pomaga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 29 Grudnia 2010 Share Napisano 29 Grudnia 2010 Ktoż z Was zna dokładne oznaczenie tej wersji? Moja znajomość nowych wersji ósemki kończy się na Mi-8MTV i Mi-171 i pochodnych, a patrząc na kształt kadłuba dostarczone śmigłowce plasują się gdzieś pomiędzy. edit: w sumie chyba znalazłem. http://www.airliners.net/photo/Czech-Republic--/Mil-Mi-17-1(Sh)/0952732/L/ Mi-17-1 Ш (Sz) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qalimar Napisano 29 Grudnia 2010 Share Napisano 29 Grudnia 2010 Ktoż z Was zna dokładne oznaczenie tej wersji? Moja znajomość nowych wersji ósemki kończy się na Mi-8MTV i Mi-171 i pochodnych, a patrząc na kształt kadłuba dostarczone śmigłowce plasują się gdzieś pomiędzy. edit: w sumie chyba znalazłem. http://www.airliners.net/photo/Czech-Republic--/Mil-Mi-17-1(Sh)/0952732/L/ Mi-17-1 Ш (Sz) Na pierwszy rzut oka, ciężko wyczuć jaka to dokładnie wersja. Wg nomenklatury rosyjskiej istnieją następujące: Mi-8MTW-1 – cywilna wersja z silnikami TW3-117WM o zwiększonym pułapie. Mi-8MTW-2 – uzbrojona wersja Mi-8MTW-1. Mi-17-1W – wersja eksportowa Mi-8MTW-2. Mi-8MTW-3 – cywilna wersja Mi-8MTW-1 między innymi o ulepszonej awionice, dostosowana do wymogów IATA, produkowana nadal w Kazaniu Mi-172 – wersja eksportowa, zamówiona między innymi przez Indie i Meksyk i Wietnam Mi-8MTW-5 – wersja transportowa Mi-8MTW-1 o hydraulicznie podnoszonej rampie z tyłu i poszerzonych drzwiach bocznych. Mi-17-W5 – wersja eksportowa Mi-8MTW-5 Mi-8MTW-7 – wersja wyposażona w silnik WK-2500 Mi-17-W7 – wersja eksportowa Mi-8MTW-7 Mi-17MD – eksportowa wersja Mi-8MTW-5 używana w Rwandzie. Mi-8AMT – odpowiednik serii AMV produkowany w Ułan Ude Mi-171 – eksportowa wersja Mi-8AMT z zachodnią awioniką. Mi-171Sz – eksportowa wersja Mi-8AMTSh z zachodnią awioniką. Tu mamy do czynienia na pewno z jakąś hybrydą. Nie wiadomo jaki jest przód śmigłowca i jaką awionikę wrzucono. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tofik Napisano 30 Grudnia 2010 Share Napisano 30 Grudnia 2010 Na Altair pojawiły się dwa zdjęcia z wyładunku i nieco informacji. http://www.altair.com.pl/start-5581 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qalimar Napisano 30 Grudnia 2010 Share Napisano 30 Grudnia 2010 Mamy więc hybrydę tak jak myślałem- belka ogonowa jest jedną z późnych wersji z rampą- osłona bloku w.cz radaru dopplerowskiego DISS-15 jest schowana do wewnątrz, aby nie przeszkadzać we wjeździe na rampę, której de facto tu nie ma. Wyrzutniki ASO z boków kadłuba, jak na Mi-24W nb 956- odpowiada to Mi-8MTW-5. Nadal nie widać przodu, czy ma radar w opływowym dziobie, czy nie. Zakładam, że ma standardową szklarnię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 30 Grudnia 2010 Share Napisano 30 Grudnia 2010 Właśnie przed chwilą w regionalnej TV we Wrocławiu pokazywali materiał z zdjęciami już z WZL w Łodzi. Śmigłowce mają całą szklaną kabinę (bez radaru pogodowego) i analogową awionikę. Kabina oczywiście malowania na czarno (NVG). Była też mowa o "uzbrojeniu w wielolufowe karabiny maszynowe kalibru 7.62", zapewne M134 (typu nie podano). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qalimar Napisano 30 Grudnia 2010 Share Napisano 30 Grudnia 2010 A więc mamy nowe płatowce i silniki oraz stare klamoty, znaczy się awionikę. Nie ma co jednak narzekać, jak na razie wystarczy. To i tak oddech dla aeromobilnych- klasyczne 8-ki dożywają swych chwil ostatnich... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinekf1 Napisano 30 Grudnia 2010 Autor Share Napisano 30 Grudnia 2010 klasyczne 8-ki dożywają swych chwil ostatnich... Z dobrych źródeł wiem, że w WZL 1 czeka niezła kolejeczka Mi-8 do remontu. Jeszcze sobie polatają kilka latek - stare, poczciwe i niezawodne maszynki. Podobno silniki ósemki nie mają tak "destrukcyjnego" wpływu na płatowiec śmigłowca jak w przypadku 17stki, stąd długowieczność "starszego brata". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 30 Grudnia 2010 Share Napisano 30 Grudnia 2010 Była mowa także o "mocniejszych silnikach", ale bez podania typu (TW3-117WM?). Pokazano takż ezbliżenia na przekładnię główną i WN - standardowo WR-14 i przegubowa piasta, nie widziałem tłumików ciernych. Wygląda na to, że jedyną różnicą w stosunku do używanych poprzednie Mi-8/17 (mocno ogólnikowo) są szerokie przesuwne drzwi po bokach kadłuba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hellvis Napisano 30 Grudnia 2010 Share Napisano 30 Grudnia 2010 Silniki TW3-117WM http://www.altair.com.pl/start-5581 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz.tur Napisano 30 Grudnia 2010 Share Napisano 30 Grudnia 2010 klasyczne 8-ki dożywają swych chwil ostatnich... Z dobrych źródeł wiem, że w WZL 1 czeka niezła kolejeczka Mi-8 do remontu. Jeszcze sobie polatają kilka latek - stare, poczciwe i niezawodne maszynki. Podobno silniki ósemki nie mają tak "destrukcyjnego" wpływu na płatowiec śmigłowca jak w przypadku 17stki, stąd długowieczność "starszego brata". WZL 1 Łódź ma tyle roboty że nie nadąża z remontami bieżącymi. Z tąd w Dęblinie znalazły się TW-3 na dziale silnika. A tak na marginesie od poniedziałku WZL 3 Dęblin odchodzi do lamusa. Od poniedziałku zakład przejmuje WZL 1 Łódź a nazwa zmienia się na WZL 1 Dęblin. Tak więc myślę, że zamiast do Łodzi, nowe nabytki mogą trafić do Dęblina albo 24 przeżucą... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qalimar Napisano 30 Grudnia 2010 Share Napisano 30 Grudnia 2010 A odkąd to WZL-1 remontował silniki TW-3-117???????!!!!!!!!!!! Łukasz, WZL w Dęblinie specjalizował się w remontach silników, a WZL Łódź płatowców. Innych opcji nie było. A więc- Dęblin- tylko silniki ( we współdziałaniu z Ruskimi) Łódź-tylko płatowce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 30 Grudnia 2010 Share Napisano 30 Grudnia 2010 Mariusz , co to jest ten ZSŁ z ITWL u? Cos rozsadnego ,czy wprost przeciwnie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qalimar Napisano 30 Grudnia 2010 Share Napisano 30 Grudnia 2010 Jest to coś bardzo awaryjnego, niemniej działa. Idea jest słuszna, żywcem przejęta z morskich Mi-2RM. Wtedy to się nazywało SPDR. W obecnej formie, skupia na jednej szynie wszystkie środki łączności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.