Lucas HS Napisano 10 Listopada 2007 Autor Share Napisano 10 Listopada 2007 Mówię o stateczniku poziomym... i wielu innych miejscach... A nacięcie wyszło dość kiepsko ponieważ górna w rowku krawędź powinna być równolegle do podłoża a jest ukośna (widać cień na oryginalnym i naciętym rowku) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erkamo Napisano 10 Listopada 2007 Share Napisano 10 Listopada 2007 Teraz bedziesz musial uwazac jak ustawic drazek w kabinie aby odpowiadal ustawieniu sterow i lotek. A tak dodatkowo, to mysle ze za zmiane wysokosci lotu odpowiada wlasnie ster wysokosci a nie statecznik (czy to to samo?). Juz sama nazwa "statecznik" daje chyba do zrozumienia, ze to cos statecznego i raczej nieruchomego. Czy jak mam to rozumiec? Spece proszeni o zaswiecenie swiatelka w tunelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 10 Listopada 2007 Share Napisano 10 Listopada 2007 Chetnie wysapię jako expert :-)))))))))) Statecznik poziomy i pionowy to zarazem ster. Z jednej strony ustatecznia jak lotki w strzale, a z drugiej poprzez wychylane płaszczyzny zmienia położenie samolotu względem kierunku lotu. co na ogół pociąga za sobą zmianę kierunku lotu :-))) Na ogół każdy manewr wymaga skoordynowanego poruszania wszystkimi sterami na raz ,ale to już inna historia. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Deco Napisano 10 Listopada 2007 Share Napisano 10 Listopada 2007 Lucas fotel powinien być pomalowany na kolor bakielitu . A płyta pancerna za nim na RAF Interior Grey-green ( Pactra A117 albo H120- Humbrol). Możesz to jeszcze poprawić . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erkamo Napisano 10 Listopada 2007 Share Napisano 10 Listopada 2007 Chetnie wysapię jako expert :-)))))))))) Czyli, zamykajac ten sub-watek, stery to elementy ruchome statecznikow w klasycznym pojeciu. W przypadku np...F-16 bedziemy mieli tylko stery lub ruchome stateczniki poziome. "Statecznosc" dotyczy, w przypadku statecznika, stabilizowania samolotu w okreslonej plaszczyznie, a nie stabilnosci (statecznosci)konkretnego elementu samolotu. Nalezy sie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 10 Listopada 2007 Share Napisano 10 Listopada 2007 erkamo. pierwszy fragment skumałeś dobrze. Stery to te ruchome części, a statecznik to całe" skrzydełko" .w nowoczesnych samolotach stosuje sie stery płytowe. Czyli bez podziału na ruchomą i nieruchomą część. za statecznośc jest w dużym stopniu odpowiedzialny statecznik :-).Na pewno masz przed oczami B-17 i jego ogromny statecznik pionowy z ogromną płetwą. Płetwe dorobiono, żeby poprawić stateczność. Jest wiele sposobów poprawiania stateczności. Dodatni wznios skrzydła, czy umieszczanie środka ciężkości poniżej punktu parcia.czy również dodawanie płaszczyzn ustateczniających. Jest to widoczne na nowoczesnych myśliwcach. Taki F -16 ma z tyłu dwie płetwy.własnie poto żeby jego lot był bardziej stateczny. Z drugiej strony, ze statecznością nie można przegiąć, bo bardzo stateczny samolot będzie ciężko skręcał, a w kazym razie trzeba będzie ogromnych sterów kierunku,i duzych sił,żeby go ruszyć z miejsca. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucas HS Napisano 13 Listopada 2007 Autor Share Napisano 13 Listopada 2007 Witam, ostatnio sporo pracuję przy powierzchni modelu, potem już tylko dokleić parę dupereli i malowanko Panem surfacerem poprawiam wszystkie niedoróby, potem szlifuję, i mam pytanie, co za okrągła dziura przed tylnym goleniem? Model troszka pękł przy tej dziurze więc pilnik iglak i wszystko Pattex co się trzyma : PS: jestem na ostatnim etpie przed malowaniem, własnie trasuję linie podziału, aha potem poprzyklejać osłonę kabiny jestem ostatnimi czasy coraz bliżej końca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SmokHaosu Napisano 28 Grudnia 2007 Share Napisano 28 Grudnia 2007 Kierunek obrotu śmigła dobrze wykumałeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucas HS Napisano 23 Stycznia 2008 Autor Share Napisano 23 Stycznia 2008 Cześć, tak w ramach upewnienia... czy szara część na wiatrochronie to rodzaj lusterka wstecznego? Pracuję nad miejscem, w które wkleję zaniedługo wspomniany przed chwilą wiatrochron...masakra PS: "lusterko" wklejone tylko na maskolu, więc nie ma się co bać o wystające gluty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ipkinss Napisano 23 Stycznia 2008 Share Napisano 23 Stycznia 2008 Tak to zdecydowanie jest lusterko wsteczne więc " " już niepotrzebne Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucas HS Napisano 23 Stycznia 2008 Autor Share Napisano 23 Stycznia 2008 Okey, dzięki, czyli musze tam przykleić folię aluminiową, albo cóś... co polecacie, myślałem o chromowaniu, ale się nie opłaca kupować Alcada na takiego duper'szfanca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucas HS Napisano 3 Kwietnia 2008 Autor Share Napisano 3 Kwietnia 2008 Cześć wam, mam pytanie do znawców Otóż zastanawiam się na jaki kolor pomalować ramki wiatrochronu, i reszty przezroczystych osłon? Tzn od zewnątrz to wiem-pod kolor kamuflażu, a od zewnątrz? Widziałem już w kolorze czarnym i takim jak całe wnętrze, mam 2 książki w PDF o Spitku (mowa o wiatrochronie tylko). Chcę go szybko pomalować i przykleić, bo malowanie już czeka w między czasie, dłubie sobie lusterko wsteczne przykleję folie alu, albo wypolerowany kawałek puszki. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kornik_69 Napisano 3 Kwietnia 2008 Share Napisano 3 Kwietnia 2008 Pomaluj wewnętrzną część owiewki na kolor wnętrza kokpitu. Na czarno malowane były rzadko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucas HS Napisano 3 Kwietnia 2008 Autor Share Napisano 3 Kwietnia 2008 OKEY, dzięki właśnie sobie szlifowałem farbę z wiatrochronu i przypomniało mi się o Cleanluxie, już się "owieweczka" kąpie. Zgubiłem lusterko wsteczne, więc przynajmniej mój scratch będzie miał tą cześć mniej toporną, od zestawowej z jeden mm grubości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kornik_69 Napisano 3 Kwietnia 2008 Share Napisano 3 Kwietnia 2008 Cwaniak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucas HS Napisano 3 Kwietnia 2008 Autor Share Napisano 3 Kwietnia 2008 Kurde... czy jak do szpachlówki NOVOL dam więcej utwardzacza, to oprócz tego, że dużo szybciej wyschnie...będzie twardsza? Bo jakoś wydaje mi się.. za twarda schnie tak, ze po 30 minutach można szlifować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kornik_69 Napisano 4 Kwietnia 2008 Share Napisano 4 Kwietnia 2008 Jeśli tylko po nałożeniu farby nie zacznie pękać i kruszyć się to wszystko ok. Ja tam zawsze wolę trochę dłużej poczekać i dopiero zaczynam szlify. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucas HS Napisano 4 Kwietnia 2008 Autor Share Napisano 4 Kwietnia 2008 Hej, zrobiłem to lusterko i mam wrażenie że wyszło jeszcze toporniej niż było aha... okleiłem od wewnątrz cześć osłony, w wolnym czasie pomaluje, zerwę maski i osłonkę przykleję do modelu: Co prawda "lepiej zdetalowane" () ale sama cześć lustrowa dużo za gruba. Już tego nie zmienię, nie chce mi się! Mam dość! Teraz wiatrochron siądzie idealnie... Miałem wykonać wlew paliwa, lecz olałem, miałem fajnie wykonany - zgubił się OLEWKAAA, przepraszam fanów Spitfire'ów, I zalepiam miejsce gdzie miała być przyklejona przezroczysta cześć, Niektóre Spitki tego nie miały, a część wykonana przez...przez... nie powiem...przez.. AIRFIXA była okroooopna: Od momentu preshadingu dzieli mnie: przyklejenie masztu anteny, wklejenie cypelka na sterze kierunku, na którym również zamocowana jest antena, wklejenie, wiatrochronu i tylnej części osłony, wklejenie...kurcze jak to się nazywało, wizjera? takie coś pod wiatrochronem wewnątrz kabiny. Pozdro! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majek Napisano 4 Kwietnia 2008 Share Napisano 4 Kwietnia 2008 kurcze jak to się nazywało, wizjera?Celownik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucas HS Napisano 6 Kwietnia 2008 Autor Share Napisano 6 Kwietnia 2008 Celownik - nie celownik - jak go wkleję i wiatrochron pomaluje SIDO i go wkleję, mogę malować model! Osłona po pomalowaniu: Po ściągnięciu masek: Po wklejeniu i zamaskowaniu przed szpachlowaniem: Szpachlowanko CA: PS: Zapomniałbym... muszę wkleić jeszcze maszt anteny i takie małe coś na dolnej powierzchni płata. Jutro przeszlifuję poszpachlowaną CA dziurkę oraz poszpachluję i poszlifuję (jeśli zdażę) tylną osłonę. Może nawet wkleję na nowo celownik i pomaluję SIDO wiatrochron. Właśnie... czytałem, że komory podwozia były malowane pod kolor KAMO na dolnych powierzchniach, czy golenie i felgi zostawić w kolorze srebrnym, czy też przemalować na "Raf Sky type S" ?? Czekam na Mustanga 1:24, będzie stał obok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HubertK Napisano 6 Kwietnia 2008 Share Napisano 6 Kwietnia 2008 Jakby ktoś wręczał nagrody za najdokładniejszą warsztatową relację, zgarniałbyś wszystkie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kornik_69 Napisano 7 Kwietnia 2008 Share Napisano 7 Kwietnia 2008 Właśnie... czytałem, że komory podwozia były malowane pod kolor KAMO na dolnych powierzchniach, czy golenie i felgi zostawić w kolorze srebrnym, czy też przemalować na "Raf Sky type S" ?? Felgi i golenie tak. Jednakże dolna część goleni (teleskop) powinien się trochę mocniej błyszczeć. Pokrywy komór z obu stron na RAF Sky Type S. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucas HS Napisano 7 Kwietnia 2008 Autor Share Napisano 7 Kwietnia 2008 Jakby ktoś wręczał nagrody za najdokładniejszą warsztatową relację, zgarniałbyś wszystkie... Rozumiem, że masz coś przeciwko temu, że piszę z byle powodu Dzięki wielkie kornik!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HubertK Napisano 7 Kwietnia 2008 Share Napisano 7 Kwietnia 2008 Rozumiem, że masz coś przeciwko temu, że piszę z byle powodu Tego nie powiedziałem ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucas HS Napisano 7 Kwietnia 2008 Autor Share Napisano 7 Kwietnia 2008 Czytam miedzy wierszami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.