radzio_f Napisano 23 Marca 2011 Share Napisano 23 Marca 2011 (edytowane) Witam. Przedstawiam ostatnio zrobiony model. Nie należy on do zbytnio wymagających. Model prosto z pudła. Malowany Pactrą Royal Blue w 100% pędzlem. Pierwszy raz zdecydowałem się na obicia metodą lakieru do włosów. Nie wyglądają za dobrze. Ogromnym minusem były oczywiście kalkomanie. Targały się już w momencie wyciągnięcia z wody. Stąd brak numerów na przednich klapach podwozia. Set i Sol nie pomogły. Przy ich nakładaniu można by napisać słownik przekleństw polskich wraz ze wszystkimi odmianami przez przypadki. Proszę o oceny. Edytowane 23 Marca 2011 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darthjacek Napisano 23 Marca 2011 Share Napisano 23 Marca 2011 Generalnie wygląda dobrze ale końcówki łopat powinny być na żółto i wnęki podwozia powinny być w kolorze kadłuba lub zinc chromate nie jsetem pewny bo różnie z tymi korsarzai było ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radzio_f Napisano 23 Marca 2011 Autor Share Napisano 23 Marca 2011 A no faktycznie małe niedopatrzenie z mojej strony jeżeli chodzi i śmigło. Do poprawki. A z klapami to różnie było. Postawiłem na aluminium. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darthjacek Napisano 23 Marca 2011 Share Napisano 23 Marca 2011 Dlatego napisałem, że różnie bywało :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur D. Napisano 23 Marca 2011 Share Napisano 23 Marca 2011 Obicia też jakieś takie sztuczne, kolor Royal Blue też nie taki jak trzeba. Ogólnie wrażenie całkiem sympatyczne, gdyby nie te szczegóły, a diabeł tkwi w szczegółach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radzio_f Napisano 23 Marca 2011 Autor Share Napisano 23 Marca 2011 Farbę kładłem na czarny podkład cytadeli. Troszkę się przyciemnił. Ale tez zdjęcia zrobiły swoje. W rzeczywistości jest jaśniejszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur D. Napisano 23 Marca 2011 Share Napisano 23 Marca 2011 I największy błąd To nie jest F4U-1D - to jest F4U-4, od początku coś mi nie pasowało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radzio_f Napisano 23 Marca 2011 Autor Share Napisano 23 Marca 2011 Mi tez coś właśnie nie pasowało :/ Nie wiem ale chyba za dużo rozpuszczalników wącham :/ ;p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dzbanek Napisano 23 Marca 2011 Share Napisano 23 Marca 2011 Mi się podoba, tylko kurcze te obicia psują efekt, kolorek też nie dodaje uroku, ale jak to sprawa zdjęć to już nic nie mówię, szczególnie że też dałem inne odcienie na swoim Korsarzu Przy ich nakładaniu można by napisać słownik przekleństw polskich wraz ze wszystkimi odmianami przez przypadki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 23 Marca 2011 Share Napisano 23 Marca 2011 A z klapami to różnie było. Postawiłem na aluminium. W sensie, że z pokrywami podwozia? Rzeczywiście nie sposób chyba jednoznacznie ustalić, czy wnęki podwozia i pokrywy wychodziły z fabryki w ZCY, czy IG, choć to drugie jest wg mnie logiczniejsze. Możliwe, że w obu wersjach. Na zdjęciach te elementy na ogół są w głębokim cieniu, ale srebrny kolor to raczej mało prawdopodobne rozwiązanie i nie występuje na tych nielicznych, znanych mi zdjęciach, gdzie da się coś dojrzeć. Nie znam żadnego źródła na taką wersję i nie za bardzo też potrafię wyobrazić sobie powód takiego malowania. Skąd masz ten srebrny? Z nazwą nadal jest coś nie tak. Nawet jeżeli przyjmiemy, że samolot ma zdemontowane uzbrojenie wraz z rurami zewnętrznymi i zaślepione krawędzie natarcia, to otwory na zużyte łuski zdradzają, że nie jest to wersja B. W przeciwieństwie do seriala. Moim zdaniem bardzo trudny temat - amerykańskie samoloty w GSB. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radzio_f Napisano 23 Marca 2011 Autor Share Napisano 23 Marca 2011 Tak pisze na opakowaniu F4U-4B Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 23 Marca 2011 Share Napisano 23 Marca 2011 Stary, oszukali Cię! ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radzio_f Napisano 23 Marca 2011 Autor Share Napisano 23 Marca 2011 A to dziady koreański ;p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilex7 Napisano 23 Marca 2011 Share Napisano 23 Marca 2011 Słowa uznania za uzyskanie ładnej powierzchni malowanej pędzlem. Spytam z ciekawości, czemu nie użyłeś farbki o kolorze Sea Blue (która nazywa się Dark Sea Blue) FS15042 A120? Na tak przedstawionych zdjęciach użycie A3 Royal Blue nie wydaje się wielkim przestępstwem, zakładając, że przy pomocy programów graficznych nie dokonano zbyt dalekich korekt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radzio_f Napisano 23 Marca 2011 Autor Share Napisano 23 Marca 2011 Spytam z ciekawości, czemu nie użyłeś farbki o kolorze Sea Blue (która nazywa się Dark Sea Blue) FS15042 A120? Już nie pamiętam gdzie to czytałem, czy to była relacja na forum czy na prywatnym blogu, ktoś zarzekał się że najodpowiedniejszą barwą dla korsarza jest Humbrol 15 Midnight Blue. Ja wręcz nie znoszę malować humbrolami zapytałem o zamiennik w sklepie. Polecono mi właśnie taki kolor pactry twierdząc że to jest dokładnie idealny kolor dla korsarza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilex7 Napisano 23 Marca 2011 Share Napisano 23 Marca 2011 OK. To na przyszłość będziesz wiedział, że lepszym wyborem jest A120 FS15042 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radzio_f Napisano 23 Marca 2011 Autor Share Napisano 23 Marca 2011 No przy następnym już tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radzio_f Napisano 23 Marca 2011 Autor Share Napisano 23 Marca 2011 No przy następnym już tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kornik_69 Napisano 24 Marca 2011 Share Napisano 24 Marca 2011 Twój Corsair jest fajny bo z Korei Jeden ważny plus już jest. Niestety nie brakuje temu modelowi minusów: 1.Obicia lakieru, które zostały już wymienione wcześniej, wyglądają plamowato jakby ktoś chlusnął po samolocie wiadrem ze srebrną farbą. Osobiście polecam wykonywanie obić przy pomocy kawałka maczanej w metalizerze gąbki lub srebrnego ołówka. Daje to zadowalające efekty. 2. Powierzchnia lakiernicza ogólnie wygląda całkiem do rzeczy, ale niestety nie uniknąłeś paru grudek na łopacie śmigła i w okolicy owiewki. 3. Czy mi się tylko wydaje, czy podwozie się trochę rozjechało ? Co do kalkomanii powiedziałeś: Ogromnym minusem były oczywiście Very HappyVery Happy kalkomanie. Targały się już w momencie wyciągnięcia z wody. Stąd brak numerów na przednich klapach podwozia. Set i Sol nie pomogły. Przy ich nakładaniu można by napisać słownik przekleństw polskich wraz ze wszystkimi odmianami przez przypadki. Wystarczy powiedzieć dwa słowa: "Stare Academy" i wszyscy, którzy mieli z taką kalkomanią do czynienia wiedzą o co chodzi. Pomimo niedoskonałości ułożenia części z nich i tak należy Ci się przynajmniej pochwała. Koniec końców model na 3+ Powodzenia w kolejnych projektach Pozdrawiam Kornik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeP Napisano 24 Marca 2011 Share Napisano 24 Marca 2011 A z klapami to różnie było. Postawiłem na aluminium. W sensie, że z pokrywami podwozia? Rzeczywiście nie sposób chyba jednoznacznie ustalić, czy wnęki podwozia i pokrywy wychodziły z fabryki w ZCY, czy IG, choć to drugie jest wg mnie logiczniejsze. Możliwe, że w obu wersjach. Na zdjęciach te elementy na ogół są w głębokim cieniu, ale srebrny kolor to raczej mało prawdopodobne rozwiązanie i nie występuje na tych nielicznych, znanych mi zdjęciach, gdzie da się coś dojrzeć. Zgadzam się, że srebrny jest raczej wyklyczony (jako srebrna farba od początku lat 40-tych, jako naturalna barwa metalu - niepraktyczny i niewystępujący w lotnictwie morskim). Z tym, że wybór jest nie między ZCY a IG, a między Glossy Sea Blue (to jest standard w II-wojennych Corsairach) a Interior Green ANA 611 (podobno wprowadzono to w późnych wersjach). Ale kto to dokładnie wie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 24 Marca 2011 Share Napisano 24 Marca 2011 (edytowane) pomylka Edytowane 24 Marca 2011 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 24 Marca 2011 Share Napisano 24 Marca 2011 Z tym, że wybór jest nie między ZCY a IG, a między Glossy Sea Blue (to jest standard w II-wojennych Corsairach) a Interior Green ANA 611 Skąd ten standard? Za Williamem Recce powtarzam, że w U1D fabrycznie malowano wnęki ZCY lub IG (owszem wg standardu ANA raczej). Podwozie na srebrno. GSB pojawiał się w wyniku napraw i remontów. W U4 kontynuowano ten sposób malowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Baldigozz Napisano 24 Marca 2011 Share Napisano 24 Marca 2011 A to dlaczego mnie fachowcy zjechali za zielone wnęki podwozia w moim F4U-1D? Przemalowywano je później? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeP Napisano 24 Marca 2011 Share Napisano 24 Marca 2011 Moses Chciałem tylko zauważyć, że pokrywy podwozia, zwłaszcza w NAVY temat zupełnie inny niż wnętrze kadłuba i kokpity. Vought (i inni producenci też) traktował je jako powierzchnie widoczną z zewnątrz i malował (na pewno w malowaniu 2- i 3-kolorowym) na kolor spodu. Za Williamem Recce powtarzam, że w U1D fabrycznie malowano wnęki ZCY lub IG (owszem wg standardu ANA raczej). Podwozie na srebrno. GSB pojawiał się w wyniku napraw i remontów. W U4 kontynuowano ten sposób malowania. A gdzie to można przeczytać? Wg opracowania T. Gronczewkiego (na pewno znasz, jeśli nie to Ci wyślę), który też powołuje się na Reece'a po wprowadzeniu GSB utrzymano malowanie wnęk na kolor zewnętrzny. Nie chce się spierać, bo sam żadnych badań nie prowadziłem - zwłaszcza nad powojennymi F4U - (bo i jak), ale nie wierzę w żółte powierzchnie pokryw podwozia. Chociaż na zdjęciach są w cieniu, to kontrast między GSB a ZCY na pewno byłby widoczny. Chyba że znasz zdjęcie, które choć trochę uprawdopodabniałoby żółty kolor pokryw. ANA 611 we wnękach i na pokrywach są prawdopodobne, ale osobiście całość poleciałbym na granatowo - może i błędnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeP Napisano 24 Marca 2011 Share Napisano 24 Marca 2011 pomyłka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.