Truckerek93 Napisano 5 Grudnia 2011 Share Napisano 5 Grudnia 2011 Teoretycznie WOM kreci się z ustalona prędkością. W zwykłym ciapku można to zaobserwować podczas używania glebogryzarki. Ale fakt faktem ze takie coś w Ciężarówkach jest, na tylnej płycie skrzyni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mark666 Napisano 6 Grudnia 2011 Share Napisano 6 Grudnia 2011 Jeszcze jedno ciekawe zdjątko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 10 Grudnia 2011 Autor Share Napisano 10 Grudnia 2011 Ponieważ czekałem na paczkę z linką i rolkami, wstrzymałem na chwilę pracę nad zabudową. Zacząłem kleić ciągnik. Mimo że jest to model sprzed 2 lat, to tak naprawdę jest do reedycja modelu sprzed ok 30lat. Spasowanie i jakość nie powala i daleko jej do dzisiejszych modeli. Model toporny, ale przy odrobinie chęci bardzo ciekawy. Korzystając ze zdjęć oryginalnego silnika i pracy kilku innych modelarzy, postanowiłem trochę okablować silnik. Według instrukcji to silnik International V-800. Zdjęć oryginału jak na lekarstwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 10 Grudnia 2011 Share Napisano 10 Grudnia 2011 Cześć! Twój silnik wygląda dobrze! Znaleźć do niego dokumentację rzeczywiście może być ciężko. Za to skrzynia biegów to Fuller Roadranger, z tym nie powinno być tak źle. Życzę powodzenia w dalszych pracach i pozdrawiam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 11 Grudnia 2011 Autor Share Napisano 11 Grudnia 2011 Dzięki Paweł, jak zwykle jesteś nieoceniony. Myślę że jest nieźle, trochę to uproszczone, choć i tak wszystko zginie pod kabiną. Znalazłem kilka skrzyń, posłużą mi do eksploatowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 11 Grudnia 2011 Share Napisano 11 Grudnia 2011 Cieszę się, że mogłem pomóc. Jak popatrzysz dobrze to z boku (chyba) będzie miejsce na PTO w postaci płyty ze śrubami na obwodzie. Życzę powodzenia i miłego dnia Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 20 Grudnia 2011 Autor Share Napisano 20 Grudnia 2011 Robimy dalej Internationala. Na tym zdjęciu widać w jaki sposób kiedyś radzono sobie przy wyjmowaniu części z form. Ścianki są pod lekkim kątem. Tutaj mogę pominąć tę wadę, ale przy budowie silnika czy chłodnicy pilnik był często zatrudniany. Poprawiłem resory, brakowało im wcięć. Śruby od belki poprzecznej nie pokrywają się z belką, więc odciąłem je żyletką i wkleiłem na swoje miejsce. Na zdjęciu są jeszcze nie przeniesione. To samo muszę zrobić z drugą belką. Poprawiłem tylne mocowanie przedniego resoru. Pojawiło się trochę kabli, ale to jeszcze nie wszystkie. Wydaje mi się też, że powinny być podwójne, niestety na różnych zdjęciach jest różnie. Mam już komplet części do podnośnika więc czas go dokończyć. Trochę mi nie pasują średnice rolek, ale myślę że będzie dobrze. Korzystając ze zdjęcia oryginału dorobiłem mechanizm podnoszenia ramion wyciągarki. Zębatki wycinane ręcznie więc zęby to wielki wstyd, mają 4mm średnicy więc może pewna niedokładność zniknie po malowaniu. Sam mechanizm pokrzyżował mi trochę plany. W instrukcji po prosu nie ma miejsca na niego, jest za to podłoga zabudowy. Trzeba będzie zabudowę rozciąć na 2 części. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 21 Grudnia 2011 Share Napisano 21 Grudnia 2011 Cześć! International wygląda coraz lepiej! Tak, tak - technika odlewnicza idzie do przodu, ale co z tego skoro brak dziś modeli z interesującymi tematami? Trzeba walczyć! Życzę siły i wytrwałości, i pozdrawiam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomeka6 Napisano 21 Grudnia 2011 Share Napisano 21 Grudnia 2011 Dobrze widziec jakis aktual, zawsze milo popatrzec na Twoj warsztat Copycat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 17 Marca 2012 Autor Share Napisano 17 Marca 2012 Żeby nie skakać, dzisiaj znowu silnik, pracuję teraz nad samym ciągnikiem, zabudowę zostawię sobie na koniec. Na razie wszystko czyste. Obicia i brudzenie chcę zrobić już na samym końcu, tak żeby z jednej strony nie popełniać wcześniejszych błędów. A z drugiej, może uda mi się pokazać różnice pomiędzy czystym, a wyeksploatowanym. Technologia produkcji modelu z lat 70, widać spore różnice w detalu porównując z dzisiejszymi samoskładalnymi modelami. Ale po położeniu podkładu i koloru, zaczyna mi się podobać. Kilka niedomalowań przewodów poprawię, inne znikną po brudzeniu. Bardzo ciężko kładło się akryle, na śliską powierzchnię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomeka6 Napisano 17 Marca 2012 Share Napisano 17 Marca 2012 Pieknie ten silnik wyglada. Jestem w 100 % spokojny o efekt koncowy modelu ogolnie, bo jak zawsze bedzie na co popatrzec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grubyjg Napisano 17 Marca 2012 Share Napisano 17 Marca 2012 Silnik pierwsza klasa . Mam nadzieje że będą częstsze aktualizacja. Powodzenia w pracach i czasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 25 Marca 2012 Autor Share Napisano 25 Marca 2012 Trochę drobnicy dzisiaj. Jest tego trochę i chcę je pomalować za jednym zamachem, jeden kolor na jedno malowanie. Ta drobnica najbardziej mnie wykańcza i najwięcej czasu zabiera. Siateczka w kabinie, ale chyba ją jeszcze raz zrobię. Chlapacze. Lusterka kitowe to herezja. Ze starych wykorzystałem jedynie samą obudowę lustra, tutaj jeszcze tego nie widać. Fotele, zalepiłem puste miejsce w tylnej ściance i dodałem taki oto stelaż. Dobrze by było zrobić prawidłową podstawę, ale na razie szkoda mi czasu na dłubanie niewidocznej części. Skrzynka na akumulatory po pomalowaniu dostanie brakującą zapinkę. Teraz tylko zrobiłem taką małą blaszkę pozycjonującą pokrywę. Poprawiłem też schodki, tu, jak i na zbiorniku paliwa. Zderzak będzie trochę inny, ale już nie taki toporny. Kominy wydechów zmieniłem na rurki mosiężne, zapomniałem zrobić zdjęcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mark666 Napisano 25 Marca 2012 Share Napisano 25 Marca 2012 No super, zaczyna nabierać kształtów. Przemek ramiona lusterek lutowałeś ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 25 Marca 2012 Share Napisano 25 Marca 2012 Kawał dobrych poprawek! Ja w moim też muszę z lusterkami zawalczyć, to co było w zestawie oczywiście przedstawia lusterka "Freightshakera", Mack i tu musiał być oryginalny. Stopnie pięknie zrobiłeś. Pozdrawiam i życzę powodzenia w dalszych pracach Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 25 Marca 2012 Autor Share Napisano 25 Marca 2012 Tak lutowane, klei by się rozpadł przy pierwszym dotknięciu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grubyjg Napisano 26 Marca 2012 Share Napisano 26 Marca 2012 No no wygląda elegancko, stopnie i lusterka pierwsza klasa. Zderzak mi trochę nie leży mam wrażenie że te otwory trochę nie równe. Powodzenia w dalszych pracach i czekam na więcej . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 13 Kwietnia 2012 Autor Share Napisano 13 Kwietnia 2012 Napatrzyłem się na pięknie pobrudzone czołgi i zachciało mi się brudzenia i sprawdzenia nowych technik. Sidolux po całości. Trochę obić pędzelkiem OO. Tu widać jak fatalnie mi wyszła skrzynia od spodu, brud to później pokrył. Teraz nowo poznana technika malowania rdzy. Farbki nakładane gąbką. Kolory chyba dobre, przynajmniej podobne do tych co widziałem. H94. H100 Ciemny brąz, nie mam aż tak ciemnego więc, zmieszałem dwa kolory. Do póki farba była lepka, dałem sproszkowaną kredkę. Filtr z szarej olejnej. I kredka szara przyklejona na sidolux. Tutaj to wygląda tragicznie. Oleje nakładane w zagłębienia i wycierane wacikami, pokryły to co było niepomalowane wcześniej. Jeszcze lekka przecierka, szarą i beżową olejną w celu pokrycia silnika świeżym suchym kurzem. Kolory silnika są takie, że nic nie widać podczas pracy, zdjęcia pokazały niestety wszystko. Na to pójdzie jeszcze bezbarwny mat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomeka6 Napisano 13 Kwietnia 2012 Share Napisano 13 Kwietnia 2012 Model silnika wyglada tak jak wiekszosc silnikow z aut typu "vintage", albo nawet lepiej. Dobra robota Copycat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Karol_Max Napisano 14 Kwietnia 2012 Share Napisano 14 Kwietnia 2012 Zarąbisty jest ten efekt rdzy na misce olejowej i skrzyni, po prostu rewelka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irizar Napisano 14 Kwietnia 2012 Share Napisano 14 Kwietnia 2012 Silnik ładnie się prezentuje. Tylko brać przykład Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 17 Kwietnia 2012 Share Napisano 17 Kwietnia 2012 Trochę przespałem temat. Motorek w finalnej wersji wygląda świetnie. Szczególne wrażenie zrobiło na mnie "wyciąganie" rdzy z użyciem różnych odcieni farb. Wygląda to prze-realistycznie.Aż żałuje, że Landcrusier ma na karku marne 22 lata;] pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzychu126 Napisano 17 Kwietnia 2012 Share Napisano 17 Kwietnia 2012 Silnik jest niesamowity Wydaje mi się, że miska olejowa powinna być bardziej mokra od oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 17 Kwietnia 2012 Autor Share Napisano 17 Kwietnia 2012 Dobra uwaga Krzychu, myślałem o tym. Silnik jest już po malowaniu matem, zrobię trochę mokrych plam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
voseba Napisano 29 Kwietnia 2012 Share Napisano 29 Kwietnia 2012 Świetnie pobrudzony silnik!!!! Osiągnąłeś niesamowity efekt tym brudzeniem! Ale szpara pomiędzy skrzynią biegów a silnikiem wygląda kiepsko. Zastanawiam się czy obudowa skrzyni nie jest aluminiowa i czy tam powinna być rdza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.