Robert Ostrowski Napisano 19 Listopada 2011 Share Napisano 19 Listopada 2011 Ja trafiałem tylko na drewniane. Nie za bardzo wiem co masz na mysli:że twarde? płyny do kalek Microscale SET i SOL załatwiają sprawę Ja mówiłem o atrakcyjności malowań jest sporo modeli gdzie kalki są naprawdę atrakcyjne.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 20 Listopada 2011 Autor Share Napisano 20 Listopada 2011 Że atrakcyjne to wiem. Ale przerabiałem F-16, RWD-8 i kilka TS-11 mastercrafta. Na żadne kalki z tych zestawów Microscale nie działało w ogóle. Jakbym wodą polewał. Mam Su-22 w kamo 3305 (z różą na ogonie) i zanosi się na to samo. Twarde, kruche i matowe, dlatego piszę, że drewniane ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dak3000 Napisano 20 Listopada 2011 Share Napisano 20 Listopada 2011 Panowie zamykając kwestie co można, co nie można w danej grupie. Mi nie chodzi czy ktoś tą owiewkę otwarł czy nie , czy przetrasował linie czy też nie. Mi chodzi tylko oto ,że ja o to wszystko pytałem zanim rozpocząłem budowę i otrzymałem taką ,a nie inną odp. więc idąc za ciosem czemu ktoś może teraz, a ja wcześniej nie mogłem, chodzi o kompetencje wypowiedzi... Ale cóż najważniejszy jest FUN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 20 Listopada 2011 Share Napisano 20 Listopada 2011 Myślę, że w przyszłych konkursach stworzony regulamin (szczególnie STANDARD) trzeba podac do publicznej wiadomości i przez jakiś czas zbierać uwagi i go aktualizować. Uniknie się wtedy wielu pytań i zamieszania w trakcie konkursu. Mam nadzieję że więcej problemów nie będzie - wydaje mi się że na przyszłość sprecyzuję po prosu opis klasy STANDARD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 20 Listopada 2011 Share Napisano 20 Listopada 2011 Panowie zamykając kwestie co można, co nie można w danej grupie.Mi nie chodzi czy ktoś tą owiewkę otwarł czy nie , czy przetrasował linie czy też nie. Mi chodzi tylko oto ,że ja o to wszystko pytałem zanim rozpocząłem budowę i otrzymałem taką ,a nie inną odp. więc idąc za ciosem czemu ktoś może teraz, a ja wcześniej nie mogłem, chodzi o kompetencje wypowiedzi... Ale cóż najważniejszy jest FUN kompetencje są takie że konkurs prowadzimy jako amatorzy - musicie nam wybaczyć niektóre błędy - w Twoim przypadku rozjechały się nam dwie odpowedzi - za co przepraszam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dak3000 Napisano 20 Listopada 2011 Share Napisano 20 Listopada 2011 LUZZZ... nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem trzeba się wziąć do pracy dla wszystkich!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 21 Listopada 2011 Share Napisano 21 Listopada 2011 A może ktoś niezdecydowany pokusił by się jeszcze o JAKa 1M albo IŁa 2m3 to maszyny które bardzo silnie emanują sentymetem do konkursowych producentów Chcecie Iła 2? Nie ma sprawy. Tylko, że mam kadłub poza ramkami, płaty chyba w ramce i brak jednej strony usterzenia poziomego. M/C... I tak byłby w klasie OPEN. Mogę? A za Jaczkiem się rozejrzę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 21 Listopada 2011 Autor Share Napisano 21 Listopada 2011 Możesz. Można mieć wypraski poza ramkami. Wiadomo jak to jest. Kupujesz, wycinasz, sprawdzasz pasowanie i do szafy ;) A ten jeden statecznik to można podciągnąć pod waloryzację we własnym zakresie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 21 Listopada 2011 Share Napisano 21 Listopada 2011 Praktycznie użyję tylko płatowca. Pozostałe elementy od podstaw. Już kiedyś wygrałem z Iłem (jeszcze jako Mikro 72). Szkło, kółka i KM to pozostałości z Profipaku Eduarda, reszta hand made Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jpl Napisano 26 Listopada 2011 Share Napisano 26 Listopada 2011 Ja mam takie pytanie: czy dorobienie do modelu anten (z np. żyłki) lub naciągów (jeśli oryginał je posiadał) będzie powodowało przenoszenie do klasy OPEN? Mam nadzieję, że podobnie nie będzie się kończyło użycie szpachli... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 26 Listopada 2011 Share Napisano 26 Listopada 2011 Anteny w postaci linek nie powodują przejścia do OPEN, szpachlować można swobodnie w STANDARD; - tutaj od razu wyjaśnienienie - anteny nigdy nie są na wyposażeniu zestawów także zawsze trzeba je dorobić z linek lub nici; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jpl Napisano 26 Listopada 2011 Share Napisano 26 Listopada 2011 OK - rzecz jasna to samo dotyczy wszelkich naciągów, cięgieł sterów (jeśli są widoczne, poprowadzone na zewnątrz)? Domyślam się, że tak, ale wolę się dopytać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 26 Listopada 2011 Share Napisano 26 Listopada 2011 Tak ale tutaj może wystąpić bardzo delikatna różnica - jeśli instrukcja przewiduje że nalerzy wykonać naciąg z nici a nie dołancza jej do zestawu to jest ok i mamy STANDARD, ale jeśli instrukacja tego nie wskazuje i jest to Twoja inwencja (waloryzacja) to wówczas mamy już problem - może to być uznane za OPEN - jesli coś takiego zrobisz może to spotkać się z protestami ze strony innych uczestników z klasy STANDARD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jpl Napisano 27 Listopada 2011 Share Napisano 27 Listopada 2011 OK. Dzięki za wyjaśnienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 29 Listopada 2011 Share Napisano 29 Listopada 2011 Jakiś czas temu ZTS Plastyk "paczkował" Novo - skiego Spitfire Mk VIII/IX. Wyczytałem, że już nie jest produkowany. Mam kilka sztuk wydania Novo. Czy wielkim odstępstwem od regulaminu byłoby rozpoczęcie kolejnego Spita (rozpoznawczy PR IX - kilkanaście sztuk latało) w oparciu o ten zestaw? Oczywiście klasa OPEN. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 29 Listopada 2011 Autor Share Napisano 29 Listopada 2011 Model był pakowany przez ZTS, więc ja nie mam żadnych wątpliwości co do zgodności z regulaminem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
James Napisano 30 Listopada 2011 Share Napisano 30 Listopada 2011 Witam Chciałbym wystartować z leciwą Czaplą w klasie Standard, jednak okazało się, że w modelu brakuje dwóch elementów zaznaczonych na zdjęciu (podłoga i oparcie fotela), i tutaj chciałbym zadac pytanie, czy jeżeli dorobię te dwa elementy we własnym zakresie (z kawałka blaszki i plastyku) to czy znaczy to, że muszę wystartować w klasie Open? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 30 Listopada 2011 Autor Share Napisano 30 Listopada 2011 Myślę, że w tym przypadku będziesz mógł zostać w standard. Oczywiście dorabiany element powinien jak najbardziej przypominać część z modelu, a nie oryginalnej maszyny ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 30 Listopada 2011 Share Napisano 30 Listopada 2011 Podaj adres wysyłki. Czapli Ci nie oddam, ale podłogę z siedziskami i oparciem - bez problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
James Napisano 30 Listopada 2011 Share Napisano 30 Listopada 2011 Podaj adres wysyłki. Czapli Ci nie oddam, ale podłogę z siedziskami i oparciem - bez problemów. Dzięki wielkie, ale jeżeli mogę sobie dorobić na wzór oryginalnej części to nie ma sensu wysyłać. Żeby to odtworzyć wystarczy zagiąć blaszkę 4 razy i dołożyć coś jako oparcie i wszystko w temacie. Ale jeszcze raz dziękuję za propozycję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 30 Listopada 2011 Share Napisano 30 Listopada 2011 OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jpl Napisano 2 Grudnia 2011 Share Napisano 2 Grudnia 2011 Mam kilka kolejnych pytań: Własnie wystartowałem modelem RWD-8, i w związku z tym chcę się dowiedzieć, czy: dodanie linek sterów (nie jest o tym napisane w instrukcji, ale na schematach malowania je widać), dodanie części do samodzielnego wykonania (przewidzianych i przedstawionych w instrukcji, oznaczonych literą "S", wykonanie jednej z tych części (rurka Pitota) w sposób odmienny od tego, przedstawionego w instrukcji składania modelu, a jednocześnie w sposób zgodny z tym, co pokazano na schematach malowania spowoduje przeniesienie modelu do klasy OPEN, czy też nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klaymen Napisano 3 Grudnia 2011 Share Napisano 3 Grudnia 2011 Czy odtworzenie linii podziału blach po szpachlowaniu jest dopuszczalne w klasie standard? Nie mam tu na myśli dorabiania linii, tylko nacięcie tych które przykryłem szpachlówką przy szpachlowaniu połączenia połówek kadłuba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 3 Grudnia 2011 Share Napisano 3 Grudnia 2011 Czy odtworzenie linii podziału blach po szpachlowaniu jest dopuszczalne w klasie standard? Nie mam tu na myśli dorabiania linii, tylko nacięcie tych które przykryłem szpachlówką przy szpachlowaniu połączenia połówek kadłuba. Ja sobie inaczej tego nie wyobrażam wykonanie jednej z tych części (rurka Pitota) w sposób odmienny od tego, przedstawionego w instrukcji składania modelu, a jednocześnie w sposób zgodny z tym, co pokazano na schematach malowania spowoduje przeniesienie modelu do klasy OPEN, czy też nie? Ja mam podobne pytanie tylko mi chodzi o lufę działka w Iskrze chciałbym zastapić igłą do iniekcji . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klaymen Napisano 3 Grudnia 2011 Share Napisano 3 Grudnia 2011 Ja sobie inaczej tego nie wyobrażam Ja też nie, ale jeżeli w regulaminie jest mowa o takich szczegółach jak szlifowanie kabiny to wolałem się upewnić . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.