Skocz do zawartości

[OPEN] Mastercraft PZL P.37 "Łoś"


Ipkinss

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 152
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Hej!

 

Chętnie pomogę muzeum! Jeszcze raz dzięki za kibicowanie. Mam motywację, by się wyrobić w czasie

 

Wnętrze uznaję za skończone. Dodałem magazynki do "szczeniaków" i okablowałem tablicę rozdzielczą. Wszystko (o dziwo) ładnie pasuje i kadłub zamknie się bez problemu A teraz koniec migania się... muszę wyprodukować nos!

 

143ns.jpg

 

145cu.jpg

 

146zw.jpg

 

148roy.jpg

 

149xl.jpg

 

150zo.jpg

 

151xu.jpg

 

152fz.jpg

 

153o.jpg

 

Pozdrawiam Ipkinss

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

 

Oto zbliżenie na przedział dolnego strzelca. Są korbki i jest "podłoga" Nic więcej nie dorabiam bo i tak będzie to najmniej widoczne stanowisko w kadłubie, a przecież dojdzie jeszcze km z suwnicą.

 

154by.jpg

 

156bf.jpg

 

Pozdrawiam Ipkinss

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

 

Są korbki i jest "podłoga" Nic więcej nie dorabiam bo i tak będzie to najmniej widoczne stanowisko w kadłubie, a przecież dojdzie jeszcze km z suwnicą.

 

Nie do końca tak.

Patrząc z zewnątrz od spodu stanowisko jest "grubsze". Ma podłużnice wokoło otworu i drugą osłonę z blachy od środka. W monografii nasz dwa zdjęcia, gdzie widać podłużnice (zdjęta blacha) i z blachą.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

dumapolski Zaznaczyłem korbki, wgłębienia tam nie ma

 

Jarekk! Wzorowałem się na dwóch fotkach dolnego stanowiska z gładką blachą. Uznałem, że wersja z prowadnicami jest może z prototypu. Patrząc na rysunki w monografii widać, że pierwsze prototypy miały tę część kadłuba skonstruowaną nieco inaczej niż seryjne (nie było owego wybrzuszenia). Planuję wkleić kawałek wystającej blachy z wybrzuszenia żeby było widać, że osłony stanowiska tam się chowały.

 

 

157mo.jpg

158ec.jpg

 

A tymczasem zająłem się ogarnianiem "pustki" przy klapach. Jak wszystko skleję do kupy to powinno być całkiem ok

 

 

159fl.jpg

160xa.jpg

161aw.jpg

 

Pozdrawiam

 

Ipkinss

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba pierwsza rzecz, która mi się nie podoba.

Wiem że ten element(struktura płata odsłonięta po otwarciu klapy, jest bardzo mało widoczna, ale te żeberka + druciki + szpara w głąb płata, wszystko jest jest jakieś nierówne.

Klapa jest podzielona na dwa |kawałki. Pierwszy jest równoległy do krawędzi spływu, a drugi prostopadły do osi podłużnej samolotu. Powinieneś zobaczyć jak była montowana górna cześć płata, i te drucikowi podziały nalepić tak, żeby współgrały z podziałami na górze. Albo zapomnieć o temacie, wychodząc z założenia, ze tego i tak nie będzie widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wątpiłem w to wywołując Ipkinsa 'kilkakrotnie do tablicy' - obiektywnie nie powiem że jest liderem konkursu ale przede wszystkim; zachęca pozostałych do pracy - i to w jaki sposób!?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jarekk! Wzorowałem się na dwóch fotkach dolnego stanowiska z gładką blachą. Uznałem, że wersja z prowadnicami jest może z prototypu. Patrząc na rysunki w monografii widać, że pierwsze prototypy miały tę część kadłuba skonstruowaną nieco inaczej niż seryjne (nie było owego wybrzuszenia). Planuję wkleić kawałek wystającej blachy z wybrzuszenia żeby było widać, że osłony stanowiska tam się chowały.

 

 

157mo.jpg

158ec.jpg

 

Uparłeś się by tej blachy nie zobaczyć, czy co?

 

Nie ma wersji z prowadnicami.

Dwa pierwsze zdjęcia to to samo stanowisko, tylko raz bez, a raz z blachą o której mówię.

 

Przyjrzyj się profilowi który narysowałem na fotce poniżej. Wręgi od ŚRODKA są zakryte blachą.

 

Clipboard01f.jpg

 

Mogło wydawać się, że pomiędzy „moją” blacha a pokryciem mieszczą się zasłonki. Ale są te wzdłużne belki i to one są zakryte (zniknęły podłużnice przy korbach pod blachą). Nie ma więc miejsca na zasłonki w środku. Zapewnie dlatego zasłonki są na zewnątrz poszycia i jest to wybrzuszenie od spodu stanowiska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Mikolaj75! Tak, żeberka wykonałem z blachy falistej Abera

 

no.tips! W poprzedniej aktualizacji połówki skrzydła nie były ze sobą sklejone i nierówności bardziej rzucały się w oczy. Wszystko jest w fazie "roboczej". Przewiduję jeszcze poprawki Aktualnie wygląda to już lepiej. Myślę, że jeszcze jedna sesja i prawe skrzydło będzie gotowe.

 

Jarekk! No w końcu zajarzyłem o co chodzi! Zamontowałem blachę

 

162fi.jpg

 

163a.jpg

 

164jf.jpg

 

165ef.jpg

 

166rkg.jpg

 

167uc.jpg

 

168umn.jpg

 

169bz.jpg

 

170j.jpg

 

Pozdrawiam

 

Ipkinss

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Przerwy długie bo niedawno podjęta praca skutecznie "sabotuje" mój wolny czas. Niemniej staram się walczyć z oporną materią. W końcu udało mi się wykonać nos. Trochę prób było. Postanowiłem zrobić go z dwóch części. Inaczej za każdym razem "wydmuszka" nie wychodziła tak jakbym chciał. Wszystko jest zamontowane na sucho. Teraz czas na dopasowywanie, uzupełnianie wyposażenia szklarni, polerowanie i maskowanie ram oszklenia. A tak przy okazji to przetrasowałem również kadłub

 

171sx.jpg

 

172owr.jpg

 

173un.jpg

 

174em.jpg

 

176zg.jpg

 

Pozdrawiam

 

Ipkinss

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale dłuuuga przerwa była, nie godzi się! Rzeczywiście będzie wyższa szkoła jazdy ze szklarnią. A rozważałeś możliwość wykonania wydmuszki przedniej części zeszlifowanej do kształtu osłony zasadniczej - czyli bez przezroczystej ruchomej osłony km-u i dorobienie tej osłony odrębnie? Robota będzie ta sama, a podejrzewam, że jest szansa na fajny efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu udało mi się wykonać nos. Trochę prób było. Postanowiłem zrobić go z dwóch części. Inaczej za każdym razem "wydmuszka" nie wychodziła tak jakbym chciał. Wszystko jest zamontowane na sucho.

Witaj! Od początku oglądam i podziwiam twoją relację. A czy możesz coś więcej napisać w jaki sposób wytłaczałeś owiewkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Witam!

 

Kolejny krok naprzód. Zamaskowałem oszklenie i przykleiłem jedną część do kadłuba. Żeby móc zamknąć nos musiałem dorobić kilka elementów w nim się znajdujących. I tak powstał "scratchowy" celownik bombowy RH 32 wyprodukowany z 14 części Zmotywował mnie warsztatowy "Jak" kolegi Mikołaja75

 

Zmontowałem również "szczeniaka" z prowadnicą. Można zamykać całość

 

185td.jpg

 

184ra.jpg

 

183xx.jpg

 

182gzv.jpg

 

181jg.jpg

 

180my.jpg

 

179ge.jpg

 

177gt.jpg

 

Pozdrawiam

 

Ipkinss

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miło, że stareńki Jak motywuje do scratchbuildingu , dzięki Ipkinss

Celownik i karabin ładne. Co do szklarni i jej malowania, jako kluczowego elementu odbioru Łosia pozwolę sobie podać do rozważenia następujące pomysły:

- wykonanie ramek z pasków kalkomanii (znany od lat sposób podawany przez doświadczonych autorów);

- malowanie na raty - np. najpierw ramki wzdłużne, potem poprzeczne - pozwoli łatwiej kontrolować geometrię.

 

Zdążysz do końca lutego? Przecież jeszcze silniki i inne pracochłonne historie... W razie czego sugeruję zaniechanie przyspieszania. Oświadczam przy tym, że nie jestem tajnym agentem innych uczestników

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.