Skocz do zawartości

MI-17 6101 ISAF 1/72 KP


Jurgen75

Rekomendowane odpowiedzi

Na wstępie pragną złożyć ukłony skrzydlatemu towarzystwu.

Jakiś czas temu wpadł mi w ręce model z szafy kolegi Jarka. Jest to dobrze wszystkim znany czeski KP.

Zasadniczo sklejam czołgi IIRP, ale pod wpływem sam nie wiem czego postanowiłem go skleić.

Zasadniczo jest to mój czwarty model po czołgach Vickers, 7-TP "Słoń" i Fordzie FTb.

Rozumiem, że model jest jaki jest. Jestem też świadom własnych ograniczeń w zakresie warsztatu, posiadanych narzędzi ,etc. Nie sądzę, żebym raptem przestawił się na klejenie wiatraków - model postanowiłem potraktować jako szkołę doskonalenia umiejętności modelarskich jako takich.

Model ma w zarysie przedstawiać MI-17 z PKW w Afganistanie - numer boczny 6101.

Coś w stylu tego tu:

04-1.jpg

04-2.jpg

 

Na początek IN-BOX:

P1030424.JPG

P1030426.JPG

P1030427.JPG

 

Na początku zabrałem się za kadłub. Na zmianę trochę trasuję linie (masakra), trochę poprawiam kabinę.

Ta z modelu była odlana niesymetrycznie - dodatkowo przebieg jej jest nieco inny niż w oryginale:

IMG_0525.JPG

IMG_0526.JPG

 

Kolejny update:

- rycie kolejnych linii podziału

- wytyczenie wyjścia awaryjnego

- wyprofilowanie okna i dachu kabiny pilotów (to akurat słabo na fotce widać)

- dodane pasy i zaszpachlowany przód zasobnika

- dodane profile wypukłe do ramy oszklenia i do zasobnika

 

IMG_0529.JPG

IMG_0530.JPG

 

Przy okazji potrzebuję zeszlifować kawałek takiego dynksu z przedniej szyby - pytanie - jak to zrobić, żeby nie wyszła po zeszlifowaniu matowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 59
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Witaj Jurgen75. Wszystkie 75-tki to fajne chłopaki. Zapowiada się ciekawy projekt. Będę śledził. Z dynksem nie wiem co powiedzieć, bo mógłbyś pokazać o co chodzi. Generalnie szlifowanie elementów przezroczystych jest zawsze ryzykowne. A nie myślałeś o wykonaniu szyb od podstaw? W Mi-17 nie powinno to być nadmiernie trudne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6104 latał w Afganie, ale bez systemów obrony MASE... To tak żebyś nie musiał lepić czegoś czego nie było ;)

Hmm, ale kolega Jurgen75 wyraźnie napisał:

Model ma w zarysie przedstawiać MI-17 z PKW w Afganistanie - numer boczny 6101.

 

A co do warsztatu, zapowiada się ciekawie. Duży plus za temat

 

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegę, ja do szlifowania szybek używam pilniczek do polerowania paznokci żony, to taki co ma 4 różne gramatury papieru, ale dobrać jak najdrobniejszy i oczywiście przetestować na czymś np na paznokciu na koniec poleruje jakim filcem,powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały update:

- wyryte linie na jednej stronie kadłuba - jeszcze nie wszystkie.

- dorobione zaczepy zasobnika

- dorobiony właz ewakuacyjny

- trochę szpachli tu i tam

- wyprofilowana część kadłuba łącząca się z kabiną

image9006.jpg

image9007.jpg

image9008.jpg

 

- dorobiona część kadłuba z drugiej strony

- wyprofilowane łączenie góry kadłuba z kabiną

image9005.jpg

image9003.jpg

 

Jak widać kabina bardzo pomału zaczyna pasować do kadłuba.

image9001.jpg

image9002.jpg

 

Wybaczcie marną jakość zdjęć, ale mam słabe oświetlenie.

 

Generalnie trudno powiedzieć, że model sam się skleja, ale dostarcza sporych wyzwań i sporo przyjemności z dłubania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No No Jurgen bardzo ładnie,jak dłubałeś nowe linie?

No i tu mnie masz... Nie mam do tego żadnego sprzętu więc używam po prostu igły krawieckiej obsadzonej

w obsadce do nożyka. Co niestety odbija się na niektórych liniach. Ale nabieram pomału wprawy.

A przynajmniej tak mi się zdaje.

Palca maskowałem po teście ostrości nożyka - ostry był...

 

Nie odpuszczaj mu

No one lives behind....

Tyle osób mi mówiło, ze to szalony pomysł, że muszę go zrobić do końca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie odpuszczaj mu

No one lives behind....

Tyle osób mi mówiło, ze to szalony pomysł, że muszę go zrobić do końca.

 

I jak widać w tym szaleństwie jest metoda. Sam w zeszłym roku kupiłem ten model z przeznaczeniam na dawcę części do zestawu Hobby Bossa do wykonania Mi-8, ale patrząc na Twój warsztat zaczynam się zastanawiać nad wykonaniem ósemeczki z tego własnie zestawu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał ale jeśli masz gotową 17ke z HB to po co się męczyć?no chyba ,że lubisz tak jak Jurgen

 

pod koniec jest porównanie HB i KP do oryginału http://www.flankers-site.co.uk/modl_mi-8.html

 

Jurgen ale dokładnie mi wytłumacz step by step jak robiłeś te linie bo będę musiał poprawiać w MiGu 21 z KP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał ale jeśli masz gotową 17ke z HB to po co się męczyć?

Sam męczyłeś się z Migiem z KP. I było warto.

 

Jurgen ale dokładnie mi wytłumacz step by step jak robiłeś te linie bo będę musiał poprawiać w MiGu 21 z KP

Nawet nie wiem co napisać prawdę mówiąc...

Zrobiłem sobie takie gówienko:

Clipboard01.jpg

A potem ryłem tym model. Zupełnie spontanicznie.

Niestety nie jest to jakiś szalowy plan na wykonanie dobrych linii, ale na bezrybiu i rak ryba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał ale jeśli masz gotową 17ke z HB to po co się męczyć?

Sam męczyłeś się z Migiem z KP. I było warto.

 

.

 

I męczę się nadal /do konca daleko/ale tylko dlatego ,ze jest ten fajny konkurs dla modeli Plastyka i MC inaczej to pewnie by leżał dalej w szafce

 

A czym sie wspomagałeś? jakaś taśma ,szablony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyznaczałem linie taśmą Tamki, potem nacinałem ostrzem Olfy (tym standardowym malutkim z obsadki), a następnie ryłem "z ręki". Maskowanie Tamką nie stanowi oparcia dla ostrza igły. Muszę znaleźć jakąś taśmę PCV sztywniejszą, żeby prowadzić przy nim linię. Jarekk wspominał o taśmie do wyciskania literek (taka zabaweczka), ale nie mogę tego nigdzie znaleźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały update:

- przesunięty w stronę kabiny pilotów otwór drzwi bocznych

- drzwi boczne z dodatkowym pancerzem

- wyryte kolejne linie podziału

- spasowane z kadłubem oszklenie

- wykonane szczątkowo wnętrze kabiny pilotów

 

Przy okazji szlifowania pękłem sobie szkło kabiny pilotów. Większość zakryją wycieraczki, ale na jednym bocznym oknie będzie ryska.

Jakby ktoś miał patent na zamaskowanie tego, albo miałby szybkę z zestawu KP/Italeri to chętnie bym przytulił ;)

 

Teraz szlifowanie papierkiem

 

Fotki "z ręki" - na końcówce baterii - tak więc tylko tyle zdążyłem zrobić.

IMG_0658.JPG

IMG_0660.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wreszcie apdejt! Daj trochę więcej fotek, bo po poprzednich apetyty są duże. Ja tak sobie trochę poczytałem Twoje wypowiedzi w strefie pancernej i żadnej taryfy ulgowej tu nie dostaniesz . Szybkę wypoleruj albo zrób od podstaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.