Remik Napisano 23 Stycznia 2012 Autor Share Napisano 23 Stycznia 2012 Cześć Ciąg dalszy mych zmagań z modelem ,skupiłem się głównie nad wnętrzem kabiny dorabiając fotele , tablice przyrządów ,w międzyczasie powstały także anteny pod kadłubem ,golenie podwozia głównego ,przetłoczenia na dziobie u góry i wokół dyszy wylotowej ,podoklejałem też obudowy aparatów fotograficznych . A tak powstały przetłoczenia na dziobie i przy wylocie silnika najpierw zrobiłem 2 stęple i odcisnąłem kolejno w płaskim kawałku plasteliny następnie zalałem to distalem a tak wyszło po wyjęciu z formy i naklejeniu w odpowiednich miejscach,skorygowałem też kształt dziobowy kadłuba ,czyli osłonę radaru Tak wyszły fotele ,materiałem do budowy było pcv różnej grubości osłony podwozia to blaszka miedziana i pcv,golenie zrobiłem z igieł lekarskich o odpowiedniej grubości ,złączonych teleskopowo anteny podkadłubowe widok od dołu Kolejnym etapem będzie tłoczenie osłony kabiny ,dopasowywanie jej do obrysu kadłuba ,naklejenie obramowania i montaż na kadłubie -relacja w kolejnym odcinku ... Pozdrawiam Remik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 23 Stycznia 2012 Share Napisano 23 Stycznia 2012 Ładnie, ładnie - czy wloty powietrza są zaślepione od strony wnęki podwozia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 23 Stycznia 2012 Share Napisano 23 Stycznia 2012 Wszystko pięknie. Świetny pomysł z tą plasteliną i distalem. Piękne fotele, w tej skali lepsze niż żywiczne. Ale przy takiej dokładności dziwi, że nie usunąłeś szwów na obudowach paneli przyrządów... Nie wytrzymam, kupię sobie chyba kolejną iskrę i zrobię wzorując się na twoich przeróbkach. Bo to jest mistrzostwo. Czy ktoś wie, który zestaw ma najlepszy plastik do obróbki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzes Napisano 23 Stycznia 2012 Share Napisano 23 Stycznia 2012 Nieźle, wychodzisz na iskrowego lidera... A czy skorygowałeś nos samolotu? Bo się jakoś tego nie mogę doszukać, a póki samolot otwarty jest jeszcze na to czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafalik Napisano 23 Stycznia 2012 Share Napisano 23 Stycznia 2012 Choć jest kilka rzeczy, które nie są zbyt zgodne z oryginałem, to fotele wyszły Ci świetnie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 23 Stycznia 2012 Share Napisano 23 Stycznia 2012 Bardzo ciekawie wygląda Twoje podejście do detali Iskry. Tak trzymać Czy anteny T nie wyjdą zbyt uproszczone? To co zrobiłeś to tylko ich osłony, które nie powinny być zamknięte. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Remik Napisano 23 Stycznia 2012 Autor Share Napisano 23 Stycznia 2012 Witam Postaram się krótko odpowiedzieć na Wasze pytania i częściowo się wytłumaczyć ,bo nie wszystko widać na zdjęciach ; Leszek Sz.-wloty powietrza są zaślepione od strony podwozia a nawet nadałem im odpowiedni kierunek jaki w rzeczywistości ma Iskra karambolis8-szwy na obudowach przyrządów są zeszlifowane i od góry są naklejone cienkie paski papieru ok.1,5mm szerokości, imitujące gumowe osłony przeciwsłoneczne ,niestety na zdjęciach tego nie widać ,a co do plastiku to biały jest dość twardy, ale za to łamliwy ,kiedyś trafiłem na tworzywo w kolorze ciemno szarym i było ono miękkie ,wręcz można było je wyginać w palcach. Grześ -nos samolotu jest skorygowany ,widać to na zdjęciu z góry ,choć w widoku z boku bardziej się to rzuca w oczy Tyle mojego tłumaczenia -czas wrócić na warsztat bo ,,mało casu -kruca bomba ,mało casu '' Pozdrawiam Remik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzes Napisano 24 Stycznia 2012 Share Napisano 24 Stycznia 2012 Grześ -nos samolotu jest skorygowany ,widać to na zdjęciu z góry ,choć w widoku z boku bardziej się to rzuca w oczy Tak mi się wydawało, ale wolałem przypomnieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Remik Napisano 30 Stycznia 2012 Autor Share Napisano 30 Stycznia 2012 Witam w kolejnej relacji Nadeszła chwila ,której najbardziej się obawiałem -otóż owiewka kabiny ,choć w poprzednich Iskrach już to przerabiałem , jakoś cały czas nie dawało mi to spokoju ,wyszło jak wyszło -oceńcie sami najpierw powklejałem fotele no i pierwsza wytłoczka ,formę zrobiłem z drewna balsa ,ale jest ono zbyt porowate i zostawiało lekką falistość na gotowych wytłoczkach ,zacząłem kombinować co tu zrobić i ostatecznie zalałem całość formy super glue i po wyschnięciu oszlifowałem coraz drobniejszym papierem ,efekt był zadowalający .Tworzywem do produkcji jest cienka folia ,tu akurat opakowanie od latarki .Technika wykonania jest wydawało by się bardzo prosta -wkręcam formę w imadło ,rozgrzewam folię nad palnikiem gazowym aż zaczyna się wyraźnie ciągnąć ,[tu mała uwaga gdyż nie można przesadzić z temperaturą foli bo przegrzana zabiela się i jest do niczego] ,i naciągam na formę aż do ostygnięcia po ostygnięciu odcinam nadmiar według dolnych krawędzi i można dopasowywać do kadłuba tutaj owiewka przymocowana do kadłuba i oklejona paskami imitującymi obramowanie w międzyczasie ,dla odstresowania się podłubałem przy przednim podwoziu Pozostało jeszcze ponaklejać niewielkie wloty powietrza na burtach kadłuba ,anteny od spodu ,wyszlifować całość drobnym papierem i przymierzać się do malowania -pozdrawiam Remik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikolaj75 Napisano 30 Stycznia 2012 Share Napisano 30 Stycznia 2012 Jestem pod dużym wrażeniem pracy kolegi W związku z tym z najwyższym smutkiem przyjmuję schowane klapy - kolega uczynił tym Iskierce krzywdę. A może da się to jeszcze odkręcić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 31 Stycznia 2012 Share Napisano 31 Stycznia 2012 FAkt, praca naprawdę na najwyższym poziomie. Chciałem zapytać, jak malujesz wewnętrzną stronę ramy oszklenia kabiny? Maskujesz i malujesz od wewnątrz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 31 Stycznia 2012 Share Napisano 31 Stycznia 2012 Zastanawiałem się, jak wykonasz koło nosowe. Pełen szacunek dla Waszeci! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 31 Stycznia 2012 Share Napisano 31 Stycznia 2012 Warsztat budzi szacunek. Jak go skończysz, to zapiszę sobie na dysk jako wzorzec. Niestety, wydaje mi się, że owiewka ma nieprawidłowy kształt. Ale można łatwo to naprawić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erkamo Napisano 31 Stycznia 2012 Share Napisano 31 Stycznia 2012 Uwaga kolegi karambolis8 jest istotna. Owiewka z przodu wygląda na zbyt płaską. W tylnej części,obramowanie kabiny zachodzi na kadłub. Przy tam poziomie przeróbek byłyby to znaczące uchybienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzes Napisano 31 Stycznia 2012 Share Napisano 31 Stycznia 2012 Zastanawiałem się, jak wykonasz koło nosowe. To co jest na fotkach powyżej to właśnie koło nosowe, czy raczej kółko podwozia przedniego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 31 Stycznia 2012 Share Napisano 31 Stycznia 2012 Zastanawiałem się, jak wykonasz koło nosowe. To co jest na fotkach powyżej to właśnie koło nosowe, czy raczej kółko podwozia przedniego. No przecież napisałem. Potocznie zwane było, jest i będzie kołem nosowym... Kolega dobrze przeczytał mój post? Mam nadzieję Remik, że zezwolisz na licencję wykonania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Remik Napisano 31 Stycznia 2012 Autor Share Napisano 31 Stycznia 2012 Witam Na wstępie dzięki za zainteresowanie moim warsztatem ,choć wydaje mi się ,że robię za blisko fotki i zaraz wychwytujecie wszystkie błędy kol.Mikele-co do wewnętrznej strony oszklenia to pomalowałem aerografem kawałek cienkiego papieru na kolor szary ,następnie pociąłem to na paski o odpowiedniej szerokości i przykleiłem na Poxipol kol.karambolis8-zgadzam się co do owiewki , do następnego modelu strugnę nową i z innego drewna [olch lub lipa] kol.fiedotow-bardzo proszę ,masz dożywotnią licencję Pozdrawiam Remik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafalik Napisano 31 Stycznia 2012 Share Napisano 31 Stycznia 2012 Patrząc na wykonane przez Ciebie fotele, czy goleń podwozia przedniego, to aż szkoda, że inne elementy tak bardzo uprościłeś. :( Tak, czy siak - ładna Iskra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Remik Napisano 2 Lutego 2012 Autor Share Napisano 2 Lutego 2012 Witam Zainspirowany uwagą kolegi Mikołaja75 postanowiłem wykonać klapy .... najpierw ostrym skalpelem wyciąłem odpowiedni kształt następnie zrobiłem w klapach odpowiednie nacięcia dla prowadnic i same prowadnice następnie skleiłem wszystko w całość tu wlkeiłem też poszerzacze klap a tu ostatecznie wklejone klapy ,postanowiłem zamontować je w położeniu do lądowania-kąt 43* Myślę że starczy już cięcia modelu -zabieram się za malowanie Pozdrawiam Remik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kornik_69 Napisano 2 Lutego 2012 Share Napisano 2 Lutego 2012 Fantastycznie to wygląda ! Bardzo jestem ciekaw, która Iskra zostanie ukończona jako pierwsza w Open i ile z nich zostanie ukończonych do końca konkursu. Oby wszystkim uczestnikom (nie tylko budującym Iskry oczywiście) się udało Powodzenia przy malowaniu! Pozdrawiam Kornik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzes Napisano 2 Lutego 2012 Share Napisano 2 Lutego 2012 Zastanawiałem się, jak wykonasz koło nosowe. To co jest na fotkach powyżej to właśnie koło nosowe, czy raczej kółko podwozia przedniego. No przecież napisałem. Potocznie zwane było, jest i będzie kołem nosowym... Kolega dobrze przeczytał mój post? Masz rację, po prostu nie doczytałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikolaj75 Napisano 2 Lutego 2012 Share Napisano 2 Lutego 2012 Cześć Remik! Dzięki za klapy, wyglądają naprawdę dobrze, no i człowiek czuje się miło, że sugestię przyjęto pozytywnie . Może poszerzacze są odrobinę za głęboko wklejone, ale to by już było czepialstwo. Bardzo fajna robota, a przy tym nie wprowadziła istotnego opóźnienia. Super! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Remik Napisano 18 Lutego 2012 Autor Share Napisano 18 Lutego 2012 Witam Trochę zaniedbałem relację warsztatową ,więc garść nowych informacji -zacząłem malowanie .Na początek zamaskowałem całe oszklenie, używając taśmy malarskiej pociętej na paski o różnej szerokości ,następnie kolorem jasno szarym Humbrol nr.127 trysnąłem od spodu, po czym ponownie maskując wałeczkami z masy ,,Tack -it '' oraz wspomnianej taśmy trysnąłem niebieskim -Humbrol nr.109.Po zdjęciu masek pomalowałem też dziób na czarno i wloty silnika na srebrno zamaskowana owiewka spód po malowaniu misterne maskowanie dziób ,czyli osłona radaru w czarnym kolorze spód na gotowo elementy podwozia przygotowane do wklejenia Aktualnie jestem na etapie delikatnego brudzenia modelu ,nanoszenia linii podziałowych ,następne w kolejności będzie położenie sidoluxu i kładzenie kalek -zapraszam na kolejną relację Pozdrawiam Remik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikolaj75 Napisano 18 Lutego 2012 Share Napisano 18 Lutego 2012 No, no, ale kolega z utajnienia uderzył. Cicha woda... Ostry finisz Iskier się zapowiada. To, co mi nie leży, to kształt wiatrochronu, po malowaniu doskwiera trochę. Pisałeś wcześniej, że o tym wiesz, a zatem trudno... Mam prośbę o fotki w dziennym świetle, bo ten niebieski trudny do oceny. Dodatkowo zwrócę uwagę na jedną rzecz - zauważ, że oryginalny samolot ma dość nieestetycznie wykonane przejście kolorów po lewej stronie kabiny - wykonanie tego w modelu to prawdziwy węzeł gordyjski - z jednej strony konieczność zachowania wierności odtworzenia, a z drugiej zgoda na popsucie wrażeń estetycznych modelu. Masz na to jakiś pomysł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Remik Napisano 18 Lutego 2012 Autor Share Napisano 18 Lutego 2012 Mikołaj 75 wiem jak jest z tym malowaniem ,już w opisie w Mini Replice zaznaczone było ,że malowanie tego egzemplarza było dalece od profesjonalnego i tym co było pod ręką ,przyglądając się zdjęciom oryginału widać gdzie,, zadrżała ręka malarzowi '' szczególnie z lewej strony nad osłonami przedniego podwozia oraz na górnej antenie mieczowej ,gdzie kolor niebieski nachodzi częściowo na srebrny. Kiedyś czytałem opinię pewnego słynnego modelarza ,iż zrezygnował z budowy modelu, dlatego, że oryginał miał nierówno pomalowane pasy inwazyjne i nie godziło się to z jego poziomem ,aby zrobić to krzywo na modelu .Tak więc ja także poszedłem w jego ślady i zrobiłem to staranniej ,wbrew oryginałowi . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.