Jump to content

[OPEN] Mastercraft Niebieska Iskra 1919


Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Replies 84
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Cześć

Ciąg dalszy mych zmagań z modelem ,skupiłem się głównie nad wnętrzem kabiny dorabiając fotele , tablice przyrządów ,w międzyczasie powstały także anteny pod kadłubem ,golenie podwozia głównego ,przetłoczenia na dziobie u góry i wokół dyszy wylotowej ,podoklejałem też obudowy aparatów fotograficznych .

 

A tak powstały przetłoczenia na dziobie i przy wylocie silnika

resizeofp1160229.jpg

najpierw zrobiłem 2 stęple i odcisnąłem kolejno w płaskim kawałku plasteliny

resizeofp1220244.jpg

następnie zalałem to distalem

resizeofp1220245.jpg

a tak wyszło po wyjęciu z formy i naklejeniu w odpowiednich miejscach,skorygowałem też kształt dziobowy kadłuba ,czyli osłonę radaru

resizeofp1230250.jpg

 

resizeofp1230251.jpg

Tak wyszły fotele ,materiałem do budowy było pcv różnej grubości

resizeofp1220232.jpg

resizeofp1220235.jpg

resizeofp1220234.jpg

osłony podwozia to blaszka miedziana i pcv,golenie zrobiłem z igieł lekarskich o odpowiedniej grubości ,złączonych teleskopowo

resizeofp1220237.jpg

anteny podkadłubowe

resizeofp1220238.jpg

widok od dołu

resizeofp1220242.jpg

 

resizeofp1220240.jpg

 

Kolejnym etapem będzie tłoczenie osłony kabiny ,dopasowywanie jej do obrysu kadłuba ,naklejenie obramowania i montaż na kadłubie -relacja w kolejnym odcinku ...

Pozdrawiam Remik

Link to post
Share on other sites

Wszystko pięknie. Świetny pomysł z tą plasteliną i distalem. Piękne fotele, w tej skali lepsze niż żywiczne. Ale przy takiej dokładności dziwi, że nie usunąłeś szwów na obudowach paneli przyrządów...

 

Nie wytrzymam, kupię sobie chyba kolejną iskrę i zrobię wzorując się na twoich przeróbkach. Bo to jest mistrzostwo. Czy ktoś wie, który zestaw ma najlepszy plastik do obróbki?

Link to post
Share on other sites

Nieźle, wychodzisz na iskrowego lidera...

A czy skorygowałeś nos samolotu? Bo się jakoś tego nie mogę doszukać, a póki samolot otwarty jest jeszcze na to czas.

Link to post
Share on other sites

Witam

Postaram się krótko odpowiedzieć na Wasze pytania i częściowo się wytłumaczyć ,bo nie wszystko widać na zdjęciach ;

Leszek Sz.-wloty powietrza są zaślepione od strony podwozia a nawet nadałem im odpowiedni kierunek jaki w rzeczywistości ma Iskra

karambolis8-szwy na obudowach przyrządów są zeszlifowane i od góry są naklejone cienkie paski papieru ok.1,5mm szerokości, imitujące gumowe osłony przeciwsłoneczne ,niestety na zdjęciach tego nie widać ,a co do plastiku to biały jest dość twardy, ale za to łamliwy ,kiedyś trafiłem na tworzywo w kolorze ciemno szarym i było ono miękkie ,wręcz można było je wyginać w palcach.

Grześ -nos samolotu jest skorygowany ,widać to na zdjęciu z góry ,choć w widoku z boku bardziej się to rzuca w oczy

 

Tyle mojego tłumaczenia -czas wrócić na warsztat bo ,,mało casu -kruca bomba ,mało casu ''

 

Pozdrawiam Remik

Link to post
Share on other sites
Grześ -nos samolotu jest skorygowany ,widać to na zdjęciu z góry ,choć w widoku z boku bardziej się to rzuca w oczy
Tak mi się wydawało, ale wolałem przypomnieć
Link to post
Share on other sites

Witam w kolejnej relacji

Nadeszła chwila ,której najbardziej się obawiałem -otóż owiewka kabiny ,choć w poprzednich Iskrach już to przerabiałem , jakoś cały czas nie dawało mi to spokoju ,wyszło jak wyszło -oceńcie sami

 

najpierw powklejałem fotele

resizeofp1250253.jpg

no i pierwsza wytłoczka ,formę zrobiłem z drewna balsa ,ale jest ono zbyt porowate i zostawiało lekką falistość na gotowych wytłoczkach ,zacząłem kombinować co tu zrobić i ostatecznie zalałem całość formy super glue i po wyschnięciu oszlifowałem coraz drobniejszym papierem ,efekt był zadowalający .Tworzywem do produkcji jest cienka folia ,tu akurat opakowanie od latarki .Technika wykonania jest wydawało by się bardzo prosta -wkręcam formę w imadło ,rozgrzewam folię nad palnikiem gazowym aż zaczyna się wyraźnie ciągnąć ,[tu mała uwaga gdyż nie można przesadzić z temperaturą foli bo przegrzana zabiela się i jest do niczego] ,i naciągam na formę aż do ostygnięcia

resizeofp1250257.jpg

po ostygnięciu odcinam nadmiar według dolnych krawędzi i można dopasowywać do kadłuba

resizeofp1250259.jpg

resizeofp1250261.jpg

tutaj owiewka przymocowana do kadłuba i oklejona paskami imitującymi obramowanie

resizeofp1300264.jpg

 

resizeofp1300266.jpg

 

resizeofp1300267.jpg

w międzyczasie ,dla odstresowania się podłubałem przy przednim podwoziu

resizeofp1260263.jpg

 

resizeofp1300268.jpg

 

resizeofp1300275.jpg

resizeofp1300277.jpg

 

Pozostało jeszcze ponaklejać niewielkie wloty powietrza na burtach kadłuba ,anteny od spodu ,wyszlifować całość drobnym papierem i przymierzać się do malowania -pozdrawiam Remik

Link to post
Share on other sites
Zastanawiałem się, jak wykonasz koło nosowe.
To co jest na fotkach powyżej to właśnie koło nosowe, czy raczej kółko podwozia przedniego.
Link to post
Share on other sites
Zastanawiałem się, jak wykonasz koło nosowe.
To co jest na fotkach powyżej to właśnie koło nosowe, czy raczej kółko podwozia przedniego.

No przecież napisałem. Potocznie zwane było, jest i będzie kołem nosowym... Kolega dobrze przeczytał mój post?

Mam nadzieję Remik, że zezwolisz na licencję wykonania

Link to post
Share on other sites

Witam

Na wstępie dzięki za zainteresowanie moim warsztatem ,choć wydaje mi się ,że robię za blisko fotki i zaraz wychwytujecie wszystkie błędy

kol.Mikele-co do wewnętrznej strony oszklenia to pomalowałem aerografem kawałek cienkiego papieru na kolor szary ,następnie pociąłem to na paski o odpowiedniej szerokości i przykleiłem na Poxipol

 

kol.karambolis8-zgadzam się co do owiewki , do następnego modelu strugnę nową i z innego drewna [olch lub lipa]

 

kol.fiedotow-bardzo proszę ,masz dożywotnią licencję

 

Pozdrawiam Remik

Link to post
Share on other sites

Witam

Zainspirowany uwagą kolegi Mikołaja75 postanowiłem wykonać klapy ....

 

najpierw ostrym skalpelem wyciąłem odpowiedni kształt

resizeofp2010278.jpg

następnie zrobiłem w klapach odpowiednie nacięcia dla prowadnic i same prowadnice

resizeofp2010280.jpg

następnie skleiłem wszystko w całość

resizeofp2010281.jpg

tu wlkeiłem też poszerzacze klap

resizeofp2010282.jpg

a tu ostatecznie wklejone klapy ,postanowiłem zamontować je w położeniu do lądowania-kąt 43*

resizeofp2020283.jpg

 

resizeofp2020284.jpg

 

resizeofp2020285i.jpg

 

Myślę że starczy już cięcia modelu -zabieram się za malowanie

 

Pozdrawiam Remik

Link to post
Share on other sites

Fantastycznie to wygląda ! Bardzo jestem ciekaw, która Iskra zostanie ukończona jako pierwsza w Open i ile z nich zostanie ukończonych do końca konkursu. Oby wszystkim uczestnikom (nie tylko budującym Iskry oczywiście) się udało

 

Powodzenia przy malowaniu!

 

Pozdrawiam

Kornik

Link to post
Share on other sites
Zastanawiałem się, jak wykonasz koło nosowe.
To co jest na fotkach powyżej to właśnie koło nosowe, czy raczej kółko podwozia przedniego.

No przecież napisałem. Potocznie zwane było, jest i będzie kołem nosowym... Kolega dobrze przeczytał mój post?

Masz rację, po prostu nie doczytałem
Link to post
Share on other sites

Cześć Remik! Dzięki za klapy, wyglądają naprawdę dobrze, no i człowiek czuje się miło, że sugestię przyjęto pozytywnie . Może poszerzacze są odrobinę za głęboko wklejone, ale to by już było czepialstwo. Bardzo fajna robota, a przy tym nie wprowadziła istotnego opóźnienia. Super!

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Witam

Trochę zaniedbałem relację warsztatową ,więc garść nowych informacji -zacząłem malowanie .Na początek zamaskowałem całe oszklenie, używając taśmy malarskiej pociętej na paski o różnej szerokości ,następnie kolorem jasno szarym Humbrol nr.127 trysnąłem od spodu, po czym ponownie maskując wałeczkami z masy ,,Tack -it '' oraz wspomnianej taśmy trysnąłem niebieskim -Humbrol nr.109.Po zdjęciu masek pomalowałem też dziób na czarno i wloty silnika na srebrno

resizeofp2040287.jpg

zamaskowana owiewka

resizeofp2100289.jpg

spód po malowaniu

resizeofp2100291.jpg

misterne maskowanie

resizeofp2120293.jpg

 

resizeofp2160295.jpg

dziób ,czyli osłona radaru w czarnym kolorze

resizeofp2160296.jpg

 

resizeofp2160297.jpg

spód na gotowo

resizeofp2170298.jpg

elementy podwozia przygotowane do wklejenia

 

 

Aktualnie jestem na etapie delikatnego brudzenia modelu ,nanoszenia linii podziałowych ,następne w kolejności będzie położenie sidoluxu i kładzenie kalek -zapraszam na kolejną relację

Pozdrawiam Remik

Link to post
Share on other sites

No, no, ale kolega z utajnienia uderzył. Cicha woda... Ostry finisz Iskier się zapowiada. To, co mi nie leży, to kształt wiatrochronu, po malowaniu doskwiera trochę. Pisałeś wcześniej, że o tym wiesz, a zatem trudno...

Mam prośbę o fotki w dziennym świetle, bo ten niebieski trudny do oceny. Dodatkowo zwrócę uwagę na jedną rzecz - zauważ, że oryginalny samolot ma dość nieestetycznie wykonane przejście kolorów po lewej stronie kabiny - wykonanie tego w modelu to prawdziwy węzeł gordyjski - z jednej strony konieczność zachowania wierności odtworzenia, a z drugiej zgoda na popsucie wrażeń estetycznych modelu. Masz na to jakiś pomysł?

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.