Remik 0 Posted January 3, 2012 Share Posted January 3, 2012 Cześć Tym razem postanowiłem zmierzyć się z modelem naszych rodzimych producentów ,wybór padł na Iskrę. Przypadkiem przeglądając magazyn Mini Replika natrafiłem na niestandardowe malowanie i zapadła jednoznaczna decyzja ,a że akurat tak się złożyło w czasie, postanowiłem wziąć udział w konkursie ,debiutując jednocześnie w wątku warsztatowym .Model postaram się zrobić bez dodatków fabrycznych polegając jedynie na własnym warsztacie i planach . in-box modelu Pozdrawiam Remik. Quote Link to post Share on other sites
Robert Ostrowski 0 Posted January 3, 2012 Share Posted January 3, 2012 Kalki z Intechu zabezpiecz specyfikiem Microscale albo jakimś olejnym bezbarwnym glossem bo będzie na 100% puzzle. Mam tą Iskrę zrobioną ze 12 lat temu ,będę obserwował Quote Link to post Share on other sites
Piotr A 0 Posted January 3, 2012 Share Posted January 3, 2012 Fajnie następna iskra.Życzę powodzenia! Quote Link to post Share on other sites
ministersan 3 Posted January 4, 2012 Share Posted January 4, 2012 Jaką zaczynałem konkursowy warsztat z Iskrą to też miałem taką wykonać, ale kolega "Grzes" napisał: Spokojnie spokojnie, startujesz w kategorii STANDARD, a Iskra "1919" to wersja R "Nowax" która miała zmieniony dziób ze względu na zabudowany tam pogodowy RDS-81.z Iskrą 1919 musisz przejść do OPEN ... więc zrezygnowałem i pozostałem przy wersji z orłem. Quote Link to post Share on other sites
tombie01 68 Posted January 4, 2012 Share Posted January 4, 2012 życzę powodzenia - iskra chyba zostanie ilościowym liderem konkursu Quote Link to post Share on other sites
Remik 0 Posted January 5, 2012 Author Share Posted January 5, 2012 Witam Prace ruszyły ,na początek zabrałem się za kadłub wewnątrz kabiny odtworzyłem kratownicę ,oraz dorobiłem z cienkiego pcv przednią komorę podwozia ,od spodu poodcinałem wszystkie anteny i tylną płozę po sklejeniu kadłuba trzeba było zrobić coś z tą pokraczną dyszą wylotową ,wypiłowałem okrągłym iglakiem otwór w który wkleiłem cienką rurkę z anteny radiowej tak to wyszło po wklejeniu i oszlifowaniu końcówki skrzydeł mają niewłaściwy kształt ,więc dokleiłem do nich kawałki plastiku i obrobiłem do właściwego obrysu a tu właściwy kształt skrzydeł , należało by też coś zrobić z lotkami i klapami -myślę że wytnę je i wkleję nowe . CDN -pozdrawiam Remik Quote Link to post Share on other sites
Remik 0 Posted January 6, 2012 Author Share Posted January 6, 2012 Cześć Kolejnym etapem prac były wloty powietrza do silnika,miałem dylemat ,jak uzyskać elitptyczny kształt ,w poprzednich Iskrach do środka wlotu wciskałem szpachlówkę i obrabiałem to jakoś na okrągło, od środka i na zewnątrz .Tym razem wcisnąłem do środka zwinięty pasek pcv 0,3mm ,zalałem cyjanoakrylem i po wyschnięciu nadałem odpowiedni kształt ,myślę że wyszło całkiem nieźle -zresztą oceńcie sami tak wygląda wlot prosto z pudełka z lewej wklejony pasek a z prawej już obrobiony na gotowo a tu wersja ostateczna pozdrawiam Remik Quote Link to post Share on other sites
Mare_K 0 Posted January 6, 2012 Share Posted January 6, 2012 podglądam i notuje! Quote Link to post Share on other sites
RAV 176 Posted January 6, 2012 Share Posted January 6, 2012 Ładna robota z tymi wlotami, ale nie do tego samolotu. Iskra ma wloty prostokątne z zaokrąglonymi rogami, a nie eliptyczne. Quote Link to post Share on other sites
erkamo 10 Posted January 6, 2012 Share Posted January 6, 2012 Słuszna uwaga. Remik, to da się jeszcze skorygować. Quote Link to post Share on other sites
Robert Ostrowski 0 Posted January 7, 2012 Share Posted January 7, 2012 Faktycznie te wloty za bardzo okrągłe Ale i obrys płata jest błędny za bardzo zaokrąglone Quote Link to post Share on other sites
karambolis8 60 Posted January 7, 2012 Share Posted January 7, 2012 I tak jest lepiej, niż było Quote Link to post Share on other sites
Rafalik 2 Posted January 8, 2012 Share Posted January 8, 2012 Obrys płata jest teoretycznie prawidłowy, ponieważ z takimi zaokrąglonymi końcówkami Iskry swego czasu były. Trzeba by dotrzeć do zdjęć konkretnego egzemplarza, by móc stwierdzić, jakie końcówki miał. Quote Link to post Share on other sites
Grzes 564 Posted January 8, 2012 Share Posted January 8, 2012 Wyjdę nieco przed szereg i zapytam - jaki masz pomysł na siatki na wlotach powietrza? Blaszka Part, czy własny patent? Quote Link to post Share on other sites
ksc 60 Posted January 8, 2012 Share Posted January 8, 2012 Witam, u mnie brak kalkomanii (głównie numeru 1919) kilka lat temu wstrzymał prace nad budową niebieskiej Iskry. Została odłożona do kartonu modeli niedokończonych i oczekuje na lepsze czasy. Czy wiecie może, czy gdzieś jeszcze można nabyć arkusz kalkomanii Intecha "Wojskowe godła i tablice rozpoznawcze 3. Polskie Siły Powietrzne cz. 2"? Wysłałem kiedyś e-mail z zapytaniem do producenta, ale nikt na niego nie odpowiedział. A może ktoś mógłby odsprzedać posiadany przez siebie? Quote Link to post Share on other sites
Grzes 564 Posted January 8, 2012 Share Posted January 8, 2012 Czasem bywa na alledrogo, ale myślę, że sensowniejszym rozwiązaniem będzie zamówienie i wydrukowanie własnych kalkomanii Quote Link to post Share on other sites
Remik 0 Posted January 8, 2012 Author Share Posted January 8, 2012 Cześć Dzięki, że zwróciliście uwagę co do wlotów i końcówek skrzydeł -już poprawiłem Grześ -pytałeś jaki mam pomysł na siatki na wlotach ,hm ,powiem szczerze że nie miałem ich w planach ,ale teraz nie daje mi to spokoju -zobaczymy. Pozdrawiam Remik Quote Link to post Share on other sites
Mikele 16 Posted January 8, 2012 Share Posted January 8, 2012 Siatki zakładane są tylko na ziemi, do lotu przecież są zdejmowane. Nie są obowiązkowe, tylko opcjonalne ;) Quote Link to post Share on other sites
kub 0 Posted January 8, 2012 Share Posted January 8, 2012 Sorki że może głupio zabrzmi to pytanie ale... do czego one służą? Quote Link to post Share on other sites
Mikele 16 Posted January 8, 2012 Share Posted January 8, 2012 Żeby się żadne przedmioty nie dostały do wlotów podczas postoju. Quote Link to post Share on other sites
Remik 0 Posted January 8, 2012 Author Share Posted January 8, 2012 Z tego co zauważyłem na wielu zdjęciach ,to dolna część siatki na wlocie mocowana jest na stałe ,a w czasie postoju zakładana jest górna połowa .Jako ciekawostka to gdzieś czytałem, że w czasie rozbiegu Iskry do wlotu wpadł zając uszkadzając jednocześnie silnik Quote Link to post Share on other sites
Remik 0 Posted January 11, 2012 Author Share Posted January 11, 2012 Cześć Aktualnie model został sklejony w całość ,zaszpachlowałem wszystkie linie podziałowe ,wyprofilowałem przejście skrzydła -kadłub .Zaślepiłem też przednią i tylną ściankę kabiny ,nie zapominając o dociążeniu przodu kadłuba kulkami ołowiu . A tu 3 z 5 pojemników na aparaty fotograficzne,zająłem się też wnętrzem kabiny -zdjęcia postaram się wkleić następnym razem .Pozdrawiam Remik Quote Link to post Share on other sites
KRYSTEK 3 Posted January 11, 2012 Share Posted January 11, 2012 Może się przydadzą: Krystek. Quote Link to post Share on other sites
Leszek.Sz. 6 Posted January 11, 2012 Share Posted January 11, 2012 Bardzo podobo mi się Twoja robota- czysto i precyzyjnie. Fajnie przerobiłeś wnękę podwozia z przodu. Klapy bedziesz wycinał czy tylko naciąłeś na styku lotki - klapy? Quote Link to post Share on other sites
Moses 468 Posted January 11, 2012 Share Posted January 11, 2012 Zacnie! Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.