Skocz do zawartości

LWS 3 Mewa (Arpdol 1/72)


Ipkinss

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Trochę się zbierałem z nowym warsztatem po Łosiu ale w końcu przyszedł czas na Mewę

 

Model zamierzam wykonać prosto z pudła choć zobaczymy jak to z tym będzie W sumie jest trochę szklarni więc znając siebie coś dodam ponad to, co oferuje zestaw...

 

Póki co krótki "in-box"

 

10094302.jpg

 

77492377.jpg

 

83200167.jpg

 

Literaturka:

87836768.jpg

 

I skromniutki postęp:

98084326.jpg

 

19457607.jpg

 

Pozdrawiam

 

Ipkinss

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 53
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Wspaniały model wybrałeś Ipkinssie

 

Cieszę się tym bardziej, że sam mam zamiar go kupić i podpatrzę sobie jaki z tego zestawu materiał na Mewę.

 

Podziwiam, pozdrawiam i powodzenia życzę!

 

Kornik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Dzięki za doping! Tak jak sądziłem postanowiłem nieco dopracować i tak fajny zestaw Ardpolu. Zamierzam zrobić samolot w wersji LWS-3A, a zatem z serii produkcyjnej. W związku z tym kilka elementów trzeba będzie zmienić. Na pierwszy ogień poszły drzwi z lewej strony kadłuba. Te z zestawu przedstawiają wersję LWS-3/Im – zmianę widać porównując rysunek na okładce pudełka z in-boxa Będę musiał wyrzucić z kabiny zbiornik paliwa, bo w wersji seryjnej zbiorniki umieszczono w skrzydłach. Trzeba pomyśleć jak miejsce po nim mogło być zagospodarowane...jakieś pomysły?

 

Przyjdzie również zmierzyć się z "klatką" z rur pod szklarnią, którą Ardpol odpuścił. Na szczęście zdjęcia wraków w miarę dobrze ją przedstawiają.

 

A tymczasem drzwi:

52294714.jpg

 

14970974.jpg

 

Pozdrawiam

 

Ipkinss

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny warsztat Mistrza Ipkinssa - rzecz której nie można opuścić

No jeśli tak to zasiadam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ipkinss. Masz zakaz ode mnie prowadzenia warsztatów. Ja mam problemy z sercem a jeszcze chcę pożyć Dobra... Mam gdzieś Broplanowską Mewę i pooglądam, i popatrzę Bardzo mi się Mewa podoba... Chyba najładniejszy Polski samolot. No może jeszcze Wilga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Dziękuję Panowie za doping!

 

Niewielka ale zawsze aktualizacja Zacząłem mocować się z kokpitem. Dodałem rury w oknach i dokleiłem kilka drobiazgów.

 

53849387.jpg

 

79662922.jpg

 

95888704.jpg

 

Trochę zabawy będzie bo wewnątrz był niezły "rurociąg". Będę musiał odtworzyć kratownicę pod oszkleniem i dodać kilka elementów we własnym zakresie. Oczywiście jak to bywa przy naszych samolotach pojawiają się pierwsze wątpliwości. A pomysł żeby zrobić model seryjny jeszcze je powiększa. Na przykład: gdzie były umiejscowione "zegary" w kabinie obserwatora? Jedno zdjęcie z Salonu Paryskiego zdaje się sugerować, że na rurach kratownicy ale pewności nie mam. Druga sprawa to umiejscowienie km-ów pilota. Publikacje mówią dość enigmatycznie o przeniesieniu km-ów z osłon kół na boki kadłuba, ale gdzie konkretniej tego nie wiadomo. Zdjęcia wraków niewiele pomagają.

 

I jeszcze jedno, chyba się nieco obrażę na Ardpol... Dostałem owiewkę z bąblem powietrza szpecącym cały element. Nie wiem co począć, trochę dobija mnie myśl o tłoczeniu na nowo całej szklarni

 

18903578.jpg

 

Pozdrawiam

 

Ipkinss

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Kilka zmian Podmieniłem trochę za małe zestawowe magazynki do "szczeniaka" na blaszkowe (zostało mi kilka z Łosia). Pomalowałem także wnętrze Mewy. Nigdzie nie znalazłem informacji na jaki kolor powinno być malowane ale przyglądając się fotkom z salonu paryskiego uznałem, że nie jest to ani srebrny ani khaki, a raczej jakiś odcień szarości. Użyłem więc farby Dark Seagrey Hobby Colora. W rzeczywistości nie jest taki ciemny ale i tak chyba nieco rozjaśnię ścianki suchym pędzlem. Wykonałem też kawałek kratownicy z tyłu kabiny obserwatora. Było to miejsce gdzie nie miałbym dostępu po sklejeniu kadłuba. Resztę orurowania zamierzam zrobić operując od góry Kilka drobiazgów jeszcze dojdzie do środka. To dopiero połowa drogi w temacie wnętrza. Malowanko było okazją do przetestowania nowego aerografu. Różnica w komforcie pracy i jakości malowania jest dla mnie ogromna - jestem bardzo rad z tej przesiadki

 

80224176.jpg

 

24498635.jpg

 

22690544.jpg

 

Pozdrawiam

 

Ipkinss

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Kolejny etap budowy za mną. Nieco "zwashowałem" kokpit i troszkę go przybrudziłem. Po zabiegach "upiększających" skleiłem kadłub. Co ciekawe, wiele elementów dojdzie do kabiny dopiero teraz. Wymusza to konstrukcja samolotu i modelu

 

Pierwszy etap wyglądał tak:

 

49823235.jpg

 

55768649.jpg

 

52953404.jpg

 

Po sklejeniu kadłuba dodałem tablicę przyrządów (musiałem załatać dziurę między tablicą a kadłubem) oraz fotel pilota. Trzeba będzie nieco wyprostować fragment kadłuba z oknami bo trochę za bardzo "leci" do środka. Na szczęście przy żywicy to nie problem Teraz zacznie się etap tworzenia kratownicy. Będzie trochę zabawy z tymi rureczkami...

 

80171688.jpg

 

52438201.jpg

 

28894111.jpg

 

Na tej fotce widać kawałek kratownicy w tyle kabiny obserwatora. Udało się ładnie dograć druciki z obu stron kadłuba. Czwarty element "krzyżaka" bez trudu zmieszczę od góry

 

51417605.jpg

 

Pozdrawiam

 

Ipkinss

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.