Skocz do zawartości

Kenworth T900 Australia


Diobeu

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 194
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Chrom na kołach dalej pasuje.

1993_PETERBILT_378__new_pics_5__op_800x600.jpg

1993_PETERBILT_378_010_op_800x600.jpg

Rurę wydechową pomaluj na aluminium, lub stal, niekoniecznie od razu musi być przerdzewiała. Jakieś lekkie cieniowanie, przyprószyć ewentualnie pigmentami. To Twój model i to Ty proponujesz nam rozwiązania. I pomaluj zimną część turbo na inny kolor niż rdza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Copycat: dzięki za pomoc, zostawiłem całe turbo zardzewiałe, widziałem pordzewiałe całe obudowy, wiem też, że rdzewieją tak jak mówisz, zdecydowałem się zostawić jak jest. Rurę zrobiłem na kolor metaliczny i przybrudziłem na czarno zwłaszcza na zakrętach i w zakamarkach.

 

Tymczasem malutki apdejcik. Wziąłem się za stopnie i zbiorniki, czyli za kolejny krok przewidziany instrukcją. Element mocujący zbiorniki oraz mały zbiorniczek pomalowałem na taki sam kolor jak rama, czyli czarny semigloss. Jako podkład po Alclad dałem czarny połysk, obejmy zbiornika z folii samoprzylepnej. Całość zbiornika prysnąłem Sido i uwaga: praktycznie nie zmatowiło mi to Alclada, a na pewno zmatowiło znacznie mniej niż bezbarwny połysk Alclad, przy czym sam Alclad po wyschnięciu zacząłem "smyrać" bardzo delikatnym pędzelkiem, znaczne lepiej wygląda powierzchnia, pędzelek usuwa niepotrzebne ziarno. Na Sido kalka przy pomocy SETa ModelMaster, na kalkę jeszcze jedna warstwa Sido. Niestety wyszły mi ślady łączenia zbiorników z połówek mimo, że na 100% nie było ich widać spod podkładu (Mr. Surfacer). Albo szpachla jeszcze pracowała albo nie wiem co.

 

img7618e.jpg

 

Tak to z bliska wygląda.

img7594c.jpg

 

A tu ładnie widać jak pięknie pofalowaną mam ramę. Jednak jakoś to się wszystko wyrównuje, mam nadzieję, że dopasuję kabinę.

img7620u.jpg

 

Stopnie przyklejone, zbiornik nie uwierzycie, ale nie przyklejony Nowe elementy jeszcze nie brudzone.

img7626j.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem zdanie, jednak zimną stronę przemalowałem bo mi koledzy uświadomili, że ona była robiona z aluminium.

img7635u.jpg

Przykleiłem też zbiorniki i je troszkę ubrudziłem razem ze stopniami. Moim zamiarem było stonowane ciemne brudzenie całości zwiększające się w zakamarkach i pod wlewem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przybrudzeniu zbiorników wygląda elegancko, rama wygląda bardzo dobrze, brudzenie nieprzesadzone. Jak na razie pierwsza klasa. Poprawiona turbina cieszy oko. Powodzenia w dalszych pracach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała aktualizacja i prośba o poradę. Dłubię właśnie przy wnętrzu kabiny i desce. Robię podmianę deski z ruchu ludzi normalnych na ruch lewostronny, bo jak pisałem wcześniej deska dla normalnych jest fajna, a deska dla... tych drugich jest zwykłą kalką.

Zacząłem od tego:

img7654d.jpg

Czyli wyciąłem z deski fajnej zegary a deskę niefajną zeszlifowałem w miejscu zegarów.

Potem to rozciąłem do malowania:

img7658s.jpg

I mam takie coś:

img7689u.jpg

Teraz chcę wywiercić tarcze zegarów, wnętrze otworów dam na srebrny kolor, może Alclad od tyłu uda mi się nanieść. Następnie od spodu chcę przykleić kalkę z zegarami i zalać to czymś. Moje pytanie: CZYM? Zrobiłem sobie próbę ClearFixem w listewce i wyszło słabo.

img7661w.jpg

Powstał straszny skurcz, nie stworzyła się żadna szybka, tylko taki smark, nie wiem czy wniknęło w drewno czy tak jest zawsze? Bezbarwnym to zalać? Boję się o kalki. Pomocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jednym z modeli, które składałem producent przewidział, żeby nakleić tarcze zegarów na przeźroczysty plastik - od tyłu - a potem całość przyłożyć do otworów na zegary (z tyłu deski). Tym sposobem, szybka była...szybką a nie jakimś rodzajem bezbarwnego. W Twoim przypadku musiałbyś przerabiać tą zeszlifowaną podstawę pod części deski, tzn. musiałbyś wyciąć środek i zastąpić go jakimś przeźroczystym materiałem i dopiero na to elementy deski z wywierconymi otworami na zegary. Na koniec dekale w odpowiednie "luki". Inny sposób to nakładanie wielu warstw bezbarwnego. Próbowałem z sido i po 5 - 6 warstwach robi się "szklano". Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jednym z modeli, które składałem producent przewidział, żeby nakleić tarcze zegarów na przeźroczysty plastik - od tyłu - a potem całość przyłożyć do otworów na zegary (z tyłu deski). Tym sposobem, szybka była...szybką a nie jakimś rodzajem bezbarwnego. W Twoim przypadku musiałbyś przerabiać tą zeszlifowaną podstawę pod części deski, tzn. musiałbyś wyciąć środek i zastąpić go jakimś przeźroczystym materiałem i dopiero na to elementy deski z wywierconymi otworami na zegary.

 

Niekonieczne, mógłbym nakleić kalki od spodu na szybkę po czym wyciąć z tej szybki kółeczka, kółeczka wsadzić w zrobione otwory w desce. Roboty masa ale, jak piszesz, szybka będzie szybką. Znając życie kapnę tam Sido, albo coś, czego jeszcze nie znam a poznam dzięki wam

Choć twoją propozycję też rozważę, w sumie może mieć najlepszy stosunek włożonej roboty do jakości.

Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że tak zażartuję - jak to w modelarstwie - jak nie wiesz, czego użyć, bierzesz sidolux . Poza tym można jeszcze spróbować lakier bezbarwny błyszczący (olejny lub akrylowy), albo klej wikol. Ale próby powinieneś robić na kawałku tworzywa sztucznego, drewno to zupełnie inna bajka, trudno jest ocenić efekt. Życzę powodzenia i pozdrawiam

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz zrobić takie prostokątne podkładki z czegoś przezroczystego i wyciąć tylko te miejsca, żeby szybka nie wypychała elementów deski na zew.

 

Beznazwy2kopia_zpsb8d9d568.jpg

 

Z drugiej strony, wydaje mi się, że na tym etapie (decha wygląda już całkiem fajnie) powinieneś najpierw spróbować z kilkoma warstwami czegoś bezbarwnego. Po kilku razach powinna pojawić się szklanka. Wycinanie kółeczek z przezroczystego plastiku najpewniej okażę się mocno wkurzającym zajęciem - szczególnie przy średnicy tych mniejszych wskaźników.

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W samolotach robię czasami tak.

 

Potrzebne są 2 farbki:

-czarna emalia

-biały akryl

-bezbarwna błyszcząca farba olejna

malujesz na biało potem czarno, ścierasz akryl.

I elementy wystające są białe.(wskazówka prędkościmierza itp.)

 

Potem zalewasz tak jak Mark666 napisał Humbrolem.

 

I fajnie się błyszczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W chwili obecnej mam wywiercone otworki, pociągnięte srebrnym, od spodu podklejone kalki na Sido i... sobie schnie. Nawet w tym stanie jestem zadowolony z efektu więc czym to zaleję pozostaje sprawą niepalącą. Mam coś bezbarwnego, AFAIR Humbrola, MM i Alclad, spróbuję, dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podklejam te plastiki kalkami na Sido.

img7692u.jpg

 

Widok od tyłu.

img7695x.jpg

 

A tak to zrobiłem, przód nieco zalany Sido, ale nie za dużo, efekt jest taki jak sobie wyobrażałem, czy ładny/dobry nie wiem, mnie się podoba choć mam małe zastrzeżenia, jednak tak zostaje. Chodziło mi o wystające panele z zegarami z deski w obudowie chromowanej, przy czym tu bardzo mi się rzuca w oczy, że to jest doklejone.

img7722b.jpg

 

Tak będzie wyglądać szoferka.

img7725uf.jpg

 

img7726ds.jpg

 

img7727i.jpg

 

img7735lr.jpg

 

Tu mam problem i proszę o porady.

img7743d.jpg

Uzupełniłem dach modeliną - kudosy dla Karola Maxa jednak pomiędzy końcem wnętrza a modeliną jest spora przestrzeń. Mógłbym ją wypełnić też modeliną ale nie bardzo to widzę ponad drzwiami oraz w miejscu, gdzie będzie dochodzić szyba. Są jakieś sprawdzone sposoby na rozwiązanie wnętrza? Szyba to drugi problem: w pudełku był jeden panel obejmujący sobą szybę przednią i trójkąty po bokach, szyb bocznych nie ma. Jest to dość gruby kawałek plastiku i jak go przykleję od spodu będzie to mało realne. Co robić - wyciąć szyby pasujące w otwory przednie i wkleić ją tam? Przecież doklejenie grubej od spodu da mi słupki boczne niewypełnione szybą, zero realności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

 

Tablica przyrządów wygląda dobrze. Ewentualnie jeszcze bym proponował wprowadzić drugi kolor (jaśniejszy albo ciemniejszy brąz), żeby słoje drewna były bardziej realistyczne. Tapicerkę nad oknami radziłbym uzupełnić, a jeśli chodzi o okna, to ponieważ są płaskie, dorobienie ich powinno dać dobry efekt. Ja w moim modelu użyłem do tego celu płyty z pudełka od kasety magnetofonowej (ale vintage!). Pudełko od płyty CD też może być (zabytki!). Taka płyta, choć dość gruba, ma bardzo dobrą przezroczystość i stałą grubość na całej powierzchni, czyli daje mniejsze zniekształcenia przy patrzeniu niż niektóre odlewane szyby z modeli. Mam nadzieję, że to pomoże, pozdrawiam i życzę miłego dnia

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

 

Jest z tym trochę zabawy, ale można wykroić przezroczysty element o wymiarach dosyć dokładnie takich jak wymiary otworu okiennego, i potem wpasować go w ten otwór. Wtedy grubość słupków nie jest aż tak widoczna. Ja bym polecał taki sposób. Życzę powodzenia i pozdrawiam

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Co do szyby - poległem, owszem, da się wyciąć z całego panela szybki wsadzane w środek ale... jeden nieopatrzny ruch i jest po szybie. No i jeden taki ruch mi się zdarzył. Revell dzięki Bogu dał dwie szyby, więc będzie jeden panel przyklejony od spodu do kabiny, trudno. Trochę podłubałem, w efekcie zakończyłem prace przy budzie nie licząc drobnostek do doklejenia. Szczerze mówiąc nie wiem co dalej zrobić z powierzchnią Sidoluxu na lakierze. Sami wiecie jak wygląda Sido - jest połyskliwy jak na zdjęciu poniżej, ale jak się człowiek przyjrzy to jest on raczej satynowy. Nie bardzo pasuje mi na tej ciężarówce super połysk, z założenia miała być trochę zmęczona życiem, chyba zostawię Sido, nieco go przybrudzę.

Dla informacji: ramki drzwi są z Alcladu, uszczelki szyb to antracyt mat, chyba powinienem jeszcze pomalować uszczelki bocznych szyb, nie? Czy ten pasek w kolorze nadwozia na słupku środkowym jest potrzebny? Za szeroko mi tam było jak na jedną uszczelkę, jednak ze zdjęć wynika, że ten słupek jest dużo za gruby, z dwojga złego lepszy będzie cały czarny. I jeszcze jedno pytanie, do dwóch otworków na wycieraczki idą po masce jakby, nie wiem co, zgrubienia, przetłoczenia, przewody od spryskiwacza? Na zdjęciu słabo ale widoczne, co to jest?

img7774zy.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro przednia szyba jest dzielona to jakiś słupek musi być to oczywiste. Tak jak wcześniej chyba Ci pisałem sido to tani lakier błyszczący do zabezpieczania powierzchni przed washem. Używanie go jako połysk mija się z celem. Pociągnij jakimś innym normalnym clearem powierzchnię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.