tomek14147 Napisano 20 Września 2012 Share Napisano 20 Września 2012 Po kilku miesiącach modelarskiej abstynencji czas wrzucić coś na warsztat. Tym razem na cel wybrałem Shermana Dragona: Malowanie, które mu wybrałem to pojazd o numerze 15 6 Dywizji Pancernej w zimowym ubranku z okresu walk w Belgii w styczniu 1945. Znalazłem nawet zdjęcie tego pojazdu. Okazało się że schemat oznakowań i malowania zaproponowany przez Dragona zgadza się z oryginałem, jednak nie zgadza się najważniejsze - wersja, gdyż model dragona to M4A3, gdzie oryginał to wczesna M4 105. Z tego powodu model będę przerabiał, a posiłkował się wszelkiego rodzaju dostępnymi mi zdjęciami. O samych przeróbkach będę pisał wraz z postępem prac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas Napisano 21 Września 2012 Share Napisano 21 Września 2012 Hej.A te przeswitujace malowanie bedzie?Fajnie gwiazda przeziera spod zimowego ubranka... Patrzymy,patrzymy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek14147 Napisano 21 Września 2012 Autor Share Napisano 21 Września 2012 Tak, zimowe malowanie postaram się zrobić dokładnie tak jak na zdjęciu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r0bson Napisano 23 Września 2012 Share Napisano 23 Września 2012 Cześc to siadam i oglądam powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek14147 Napisano 26 Września 2012 Autor Share Napisano 26 Września 2012 No to jedziemy Na początek podwozie. W sumie nie byłoby co pokazywać, gdyby nie kilka szczegółów. Pierwszym z nich są koła napędowe. Dragon sugeruje użycie kół zaznaczonych na czerwono i w przypadku M4A3 jest to prawidłowa opcja. Jednak wczesne M4 (105) montowane miały koła zaznaczone na zielono. Na szczęście dragon wrzucił oba typy, więc nie było problemu. Niestety dragon zapomniał wywiercić w nich otwory, więc to poprawiłem. Kolejną zmianą jest dostęp do silnika. Konieczne było zastosowanie ściany z dwoma włazami, takiej jak w M4/M4A1, gdyż obie wersje używały tego samego silnika. Ten element udało mi się znaleźć na moim modelarskim złomie. Następnie zabrałem się za kadłub. Tutaj konieczne było skrócenie tyłu o cześć zaznaczoną na czerwono oraz wycięcie całej osłony silnika z góry. Dodatkowo też usunąłem błotniki z przodu, gdyż będę je wymieniał na dostarczone w zestawie fototrawione. Od podstaw musiałem też zrobić filtry powietrza. Nie jest to mistrzostwo świata, ale w większości i tak znikną pod kadłubem. I takie dwie szybkie fotki całości: Aha, wrzucam też skany zdjęć na których głównie się opieram: Skany pochodzą z U.S. WWII M4/M4A1 Sherman Medium Tank wydawnictwa Tankograd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PrzemekW Napisano 27 Września 2012 Share Napisano 27 Września 2012 Witam, Jeśli mogę wtrącić swoje trzy grosze: Jak już przerabiasz M4A3(105) na M4(105) to: - zamieniłeś tylną ścianę wanny na tę z dwuskrzydłowym włazem. Mogłeś zostawić płaską listwę u dołu (poniżej włazu dostępu do silnika. Obłą miały chyba tylko wczesne M4 i M4A1. To oraz zaczepy holownicze porównaj z tymi ze skanu wydawnictwa Tankograd. - skróciłeś tylną ścianę góry kadłuba (o ten czerwono zaznaczony prostokąt). Zwróć uwagę, że należałoby poprawić kąt pochylenia tej tylnej płyty. W M4A3 ta płyta była dużo bardziej odchylona od pionu niż w M4(105). -i uwaga tylko dla "liczynitów" : Prostokątna płyta dostepu do silnika w dnie wanny M4A3 była inna niż w M4. W M4A3 prostokąt był ułożony wzdłuż kadłuba, w M4 poprzecznie. Ale tego nie będzie widać jak model będzie na podstawce. A może zrobisz polskiego M4(105) z II Korpusu z Włoch? Pozdrawiam. Przemek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Panzer4 Napisano 27 Września 2012 Share Napisano 27 Września 2012 Dobrze się zapowiada ten model. Podglądam, bo lubię dłubaninę taką. Inspirująco pokazujesz warsztat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek14147 Napisano 27 Września 2012 Autor Share Napisano 27 Września 2012 O zaczepach holowniczych wiem, zapomniałem napisać. Co do belki i nachylenia tylnej płyty, sprawdziłem, masz rację. Dzięki za uświadomienie. Malowanie zostaje, bo mam kilka pomysłów które chce wypróbować. -i uwaga tylko dla "liczynitów" :Prostokątna płyta dostepu do silnika w dnie wanny M4A3 była inna niż w M4. W M4A3 prostokąt był ułożony wzdłuż kadłuba, w M4 poprzecznie. Ale tego nie będzie widać jak model będzie na podstawce. To i ja mam jedną uwagę. Wg. większości źródeł jarzmo armaty w tym modelu jest o 1mm z wąskie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek14147 Napisano 7 Października 2012 Autor Share Napisano 7 Października 2012 Tak więc poszukałem informacji nt. tylnej płyty i według tej strony kąt pochylenia powinien wynosić 10 stopni, tak więc trochę cięcia i szpachlowania i poprawiłem. Dodatkowo przerobiłem też płytę dostępu do silnika. Następnie z tyłu zrobiłem uchwyty holownicze i przykleiłem osłonę wydechu. Potem zabrałem się za pokrywy silnika. Wlew paliwa oraz osłona kwadratowego wlotu powietrza nie wyszły w 100% tak jak bym tego chciał, ale zdecydowałem że je zostawię. Do tego nie mogłem się powstrzymać i przykleiłem już linę produkcji własnej, gdyż dragonowe strasznie ciężko się układają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej_LK Napisano 8 Października 2012 Share Napisano 8 Października 2012 pełen szacunek za dbałość o szczegóły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skala72 Napisano 9 Października 2012 Share Napisano 9 Października 2012 Aż miło popatrzeć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek14147 Napisano 28 Grudnia 2012 Autor Share Napisano 28 Grudnia 2012 Poprzyklejałem wszystkie mniejsze elementy i generalnie skończyłem prace nad kadłubem. Z ważniejszych: - dodane kominy na tylnej płycie wzbogacone o kawałki siatki - rozwiercona lufa km-u - pocieniona plastikowa osłona klaksonu - osłony peryskopów na włazach zrobione z drucika - osłony tylnych świateł oraz osłona wydechu pochodzące z modelarskiego złomu - dodane podpórki przednich błotników Na zdjęciach wyszło jeszcze kilka małych niedoróbek, które trzeba poprawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skala72 Napisano 29 Grudnia 2012 Share Napisano 29 Grudnia 2012 Qrcze, ładnie to wygląda, czekam na wieże i resztę. Przewidujesz jakieś figurynki i "graty/bambetle" i podstawkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 29 Grudnia 2012 Share Napisano 29 Grudnia 2012 W takiej małej skali takie prace to... tylko pogratulować wypada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzesiekW Napisano 29 Grudnia 2012 Share Napisano 29 Grudnia 2012 Wypas . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konrad C Napisano 29 Grudnia 2012 Share Napisano 29 Grudnia 2012 Świetny! Swoją drogą, nie korci Cię co by wymienić km w kadłubie? ;d Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek14147 Napisano 29 Grudnia 2012 Autor Share Napisano 29 Grudnia 2012 Jakieś graty wrzucę na pewno, podstawka i figurki może... Świetny! Swoją drogą, nie korci Cię co by wymienić km w kadłubie? ;d Robi w ogóle ktoś lufy do .30 calówki w 1/72? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej_LK Napisano 29 Grudnia 2012 Share Napisano 29 Grudnia 2012 robi i to ładne Aires do kaemów lotniczych, trzeba je przeszczepiać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek14147 Napisano 29 Grudnia 2012 Autor Share Napisano 29 Grudnia 2012 Faktycznie, sprawdziłem i jeden ze sklepów w którym robię zakupy nawet ma je na stanie. Muszę nad tym pomyśleć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek14147 Napisano 2 Stycznia 2013 Autor Share Napisano 2 Stycznia 2013 Po kadłubie przyszedł czas na wieżę. W tym modelu Dragon przewidział późniejszą wersję wieży, gdzie mój pojazd posiadał wcześniejszą. Najbardziej widoczną różnicą pomiędzy nimi jest kopułka dowódcy, w późniejszych wersjach kopułka składała się z jednoczęściowego włazu zamontowanego na podstawie z 6 peryskopami, gdzie wcześniejsze wieże posiadały dwuskrzydłowe włazy z obrotowym peryskopem. Przykładowe zdjęcia: Jednoczęściowy właz: Dwuczęściowy: Zdjęcia pochodzą z tej strony: http://shermanoholics.eu.interia.pl/sherman-part1.htm Dragon dostarczył tylko późniejszą kopułkę, więc ten element zrobiłem całkowicie od podstaw. Oprócz tego dodałem i poprawiłem nieco detali: - wymienione plastikowe sprężyny na włazie ładowniczego - Podstawy pod anteny - Blaszkowy celownik zgrubny pochodzący z innego zestawu - Osłony peryskopów zrobione z drutu - Wieszak na boku wieży - Reflektor Tak więc kończąc wieżę zakończyłem budowę. Następnie przyjdzie podkład, ewentualne poprawki i malowanie. Kilka szybkich fotek całości: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skala72 Napisano 3 Stycznia 2013 Share Napisano 3 Stycznia 2013 Ładnie wygląda ta "Zapalniczka". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek14147 Napisano 21 Stycznia 2013 Autor Share Napisano 21 Stycznia 2013 Pomalowałem trochę. Na oryginalnym zdjęciu widać że farba (wapno?) na kadłubie jest dość starta, i ja starałem się to skopiować. Z efektów jak na razie jestem całkiem zadowolony, zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, że w życiu robiłem zimowe kamo tylko dwa razy i polegało ono na zapaćkaniu modelu białą farbą. Kilka słów o malowaniu. Na początek pomalowałem cały model mieszaną Olive Drab i Olive Green Vallejo. Następnie naniosłem białą farbę, także Vallejo, którą od razu po naniesieniu ścierałem pędzlami zamoczonymi w wodzie. Gdy całość przeschła, podniszczyłem kamuflaż samym Olive Drabem, ale mnie trochę poniosło. Żeby uratować sytuację postanowiłem położyć coś a'la filtr z mocno rozcieńczonej białej Vallejo. Efekty tych działań przypadły mi do gustu, więc zostawiłem tak jak jest. Zdjęcia: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JARD Napisano 23 Stycznia 2013 Share Napisano 23 Stycznia 2013 Fajny projekcik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Panzer4 Napisano 23 Stycznia 2013 Share Napisano 23 Stycznia 2013 No i bardzo fajnie Ci wyszło to kamo. Teraz jakiś pin-wash by się przydał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej_LK Napisano 23 Stycznia 2013 Share Napisano 23 Stycznia 2013 dobrze się nadaje neutral wash MIGa na takie kamo albo coś w tym stylu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.