Martinez Napisano 23 Lutego 2013 Share Napisano 23 Lutego 2013 Witam. Tytułem wstępu - Marcin, 34 lata, będzie to mój pierwszy model, który spróbuję złożyć. Skala myślę odpowiednia - nie za duży i nie za mały. Zaopatrzyłem się tylko w podstawowe narzędzia: dwa pędzelki Italieri, nóż Excela, 12 farbek pactry, pienseta zwykła, jeden pilniczek, szpachla i klej z revella. Na razie musi wystarczyć, choć nie wykluczam stopniowego zwiększania dostępnych narzędzi. Planuję jeszcze zakup artystycznych farbek olejnych do washa, benzyny lakowej i kilku pigmentów (w najbliższym czasie). Tiger I Zvezdy jak dla całkowitego greenhorna nie jest taki prosty. Jakiś większych przeróbek nie będę w stanie robić ze względu na ograniczony budżet (narzędzia). Przez ostatnie 5 dni niewiele wykonałem - zaledwie pomalowałem wieżę w środku, kilka części wyposażenia bezpośrednio na szkielecie (wypraski), złożyłem 3 siedzonka i jeden właz. Nie nastawiam się na super szybkie składanie i sklejanie, a raczej na precyzyjną dłubaninę. Z klejeniem nie ma problemów - starczy niewielka kropelka i już trzyma - zalanie mi nie grozi Chciałbym na wnętrzu wieży wypróbować jak działają techniki takie jak wash, nakładanie pigmentów itp (te elementy są mniej widoczne dzięki czemu będę mógł na tym poeksperymentować zanim rozpocznę pierwszą, wydaje się że mocno skomplikowaną pracę nad kamuflażem zewnętrznym, ale do tego jeszcze sporo mi brakuje. Przyznam że bardzo obawiam się robienia kamo). Co do malowania na tę chwilę nie używam podkładów - za podkład służy pierwsza warstwa akrylowej farby - przy kolejnych modelach zamierzam podkład dokupić, ale przy wejściu w cały proces to jednak na czymś trzeba zaoszczędzić - chemia, farby, narzędzia kosztują mnie i tak już ponad 2 razy więcej niż sam model. Niestety instrukcja Zvezdy podaje bardzo mało precyzyjne informacje odnośnie malowania Tygryska w środku. Staram się więc wszelkie kroki porównywać z rzeczywistymi zdjęciami jakie można znaleźć na sieci, a tych jest nie za wiele. Zamieszczam pierwsze zdjęcie z kilkoma detalami. Co niektóre z nich jutro będą jeszcze poprawiane, ale nie wszystkie Temat będę aktualizował na bieżąco w miarę postępu prac, chyba że coś całkowicie zepsuję i model nie będzie nadawał się do dalszego składania Liczę na ewentualne uwagi i pomoc merytoryczną. https://picasaweb.google.com/108500124240128381370/ModelTiger#5848279091820620482 Na początek zadam jedno proste pytanie - jak skutecznie wyrównać powierzchnię, na którą nałożyłem szpachlę? Mam wrażenie że metalowy pilniczek bardzo rysuje powierzchnię i nie wygląda to najlepiej. I druga sprawa, jako że zamierzam na wnętrze wieży położyć washa może ktoś podpowie który kolor van gogha najlepiej się nada na białego akrylka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seb Napisano 23 Lutego 2013 Share Napisano 23 Lutego 2013 Niezłe wejście z moim ulubionym czołgiem Po pierwsze zapoznaj się z instrukcją wstawiania zdjęć na forum: viewtopic.php?f=104&t=7808 Szpachlę wyrównujemy papierem ściernym, drobnym Wash: viewtopic.php?f=104&t=6669 Ogólnie poczytaj tematy z tego działu: viewforum.php?f=104 Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Martinez Napisano 24 Lutego 2013 Autor Share Napisano 24 Lutego 2013 Dzięki za odpowiedz - nagrałem picasa3. Niestety, widzę, że postu już się nie da edytować. Spróbuję dodać to zdjęcie jeszcze raz: created by picasa2html.com O technikach się już dużo naczytałem i chyba mniej więcej wiem jak zrobić washa. Chciałbym jedynie zasięgnąć rady, który kolor nada się do washa najlepiej zakładając że wnętrze wieży (ścianki) są w akrylowym kolorze white mat pactry? Czerń kostna? Do piaskowego kamo to wiem co zastosować - brąż van dycka, przy białym kolorze mam poważne wątpliwości, który będzie najlepszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kamaczo Napisano 24 Lutego 2013 Share Napisano 24 Lutego 2013 Witam. Jeśli masz wnętrze w białym macie to nie zapomnij przed washem pomalować tą biel bezbarwnym błyszczącym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mirek66 Napisano 24 Lutego 2013 Share Napisano 24 Lutego 2013 Ogólnie środek powinien być lekko kremowy http://www.martola.com.pl/vdata/_obrazki/xtracolor/mar%5B77392%5D_x818.png . Według mnie brąz będzie lepszy . Życzę miłego klejenia i bez pośpiechu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Martinez Napisano 24 Lutego 2013 Autor Share Napisano 24 Lutego 2013 Dzięki za podpowiedź Mirek. Jak skończę obie połówki wieży to spróbuję washa z brązem van dycka. A co do koloru wnętrza wieży to zacząłem malować zgodnie z instrukcją Zvezdy - takie farby zakupiłem jak wskazali. Załączam dwa zdjęcia w kolorze z Tigera: created by picasa2html.com Na jednym jest bardziej kremowy, na drugim bardziej biały. Zostanę już przy tym białym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seb Napisano 24 Lutego 2013 Share Napisano 24 Lutego 2013 Za bardzo przykładasz uwagę wnętrzu wieży, którego i tak nie będzie widać. Niedawno taki jak Ty nowicjusz zbudował ten sam model, tutaj warsztat: viewtopic.php?f=87&t=36441 Poczytaj uważnie na co zwracaliśmy uwagę i zrób wszystko, żeby Twój Tygrys prezentował się lepiej: viewtopic.php?f=68&t=37068 Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Martinez Napisano 24 Lutego 2013 Autor Share Napisano 24 Lutego 2013 Wieża - zostawię otwarte włazy, jest taka opcja w Zvezdzie, ale wiele widać nie będzie. Traktuję ją raczej treningowo w malowaniu - testowanie na czymś mało widocznym jest lepsze niż na kamo Chcę to zrobić dokładnie i starannie. Na chwilę obecną trochę już się nauczyłem na malowaniu na własnych błędach, ale to dalej mało. Właśnie przed chwilą niepotrzebnie zdrapałem farbę, żeby lepiej spasować element (błąd - miejsce po spasowaniu i przyklejeniu widać,ale myślę że da się jakoś naprawić). I na takich drobiazgach człowiek się uczy od podstaw Zamieszczam zdjęcie z dzisiejszych prac: created by picasa2html.com Zrobiłem też jeden duży błąd, brak doświadczenia, nie do końca przemyślana kolejność - trzeba było najpierw skleić wieżę, i usunąć widoczne łączenia po klejeniu dwóch części wieży przy pomocy szpachli, a dopiero brać się za doklejanie elementów wnętrza. Tego nie naprawię, ale przy działaniach na zewnątrz pojazdu już zwrócę na to uwagę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Martinez Napisano 25 Lutego 2013 Autor Share Napisano 25 Lutego 2013 Zakupiłem litrową puszkę benzyny lakowej White Spirit oraz olejny brąz van dycka firmy renesans. Naczytałem się już dużo o washu, chcę się upewnić. Pytanie - czy te konkretne składniki się nadadzą? Kolejne pytanko - rozumiem, że na pomalowaną wieżę w środku nałożyć sidolux do PCV? Pędzelkiem? Czy Sidolux niszczy pędzle? Trzeba kupować specjalnie oddzielne pędzelki do tego? Seb - ten wątek o Tygrysku znam - przeczytany przed kupnem Tygrysa od deski do deski. Na obecną chwilę nie mam narzędzi do rozwiercania, a poza tym ręka niepewna. Chyba lepszy jest karabin nie rozwiercony niż zniszczony lub jego brak Ogólnie jestem fanem realizmu również, ale mam poważne obawy co do własnej precyzji wiercenia nie mówiąc już o braku odpowiedniego sprzętu w domu. Może przyjdzie to z kolejnymi modelami? Ogólnie rzecz biorąc to wolałbym już kupić odpowiednio wylane formy - lufki, karabiny ;) Ale to pierwszy model więc z blaszkami jeszcze się bawić nie będę. Być może przy kolejnym podniosę poprzeczkę. O ile ten wyjdzie i będzie sens dalszego dłubania. Zobaczymy. Pozdrawiam Marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 25 Lutego 2013 Share Napisano 25 Lutego 2013 Sido nakładamy pędzlem i potem myje go w wodzie. Powinno być ok. Ja mieszkam w UK, wiec nie bardzo umiem ci powiedzieć bi nie znam tych produktów. Ale ja kupiłem white spirit w budowlanym i używam z powodzeniem. Co do lufy to może zrób tak. Nie wklejaj jej na razie i zobaczysz jak tank ci wyjdzie. Może wtedy zainwestujesz w jakąś metalową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mirek66 Napisano 25 Lutego 2013 Share Napisano 25 Lutego 2013 Do rozwiercenia km tokarki ci nie potrzeba wystarczy zwykła igła do strzykawki 0,7 albo coś koło tego . Dziobiesz w środek i pokręcasz aż uzyskasz zadowalający cie efekt tanie i proste . Co do sido to tak jak Krzysiek pisze , Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
neptun1939 Napisano 25 Lutego 2013 Share Napisano 25 Lutego 2013 Witaj. Może coś pomoże: http://www.modelarstwo.org.pl/forum/viewtopic.php?f=83&t=42014&sid=98c651480d749f4e00b321522df728ef Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seb Napisano 25 Lutego 2013 Share Napisano 25 Lutego 2013 Ogólnie jestem fanem realizmu również Jak bym Tobie wymienił co trzeba poprawić w tym modelu to byś go walną w kąt Ale z takimi drobnostkami jak nawiercanie luf to spokojnie sobie poradzisz, ludzie w mniejszych skalach radzą sobie z tym. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Martinez Napisano 25 Lutego 2013 Autor Share Napisano 25 Lutego 2013 Z tego co pamiętam z poprzedniego wątku: mocowania i przewody lamp, właz na wieży - dokładnie te miejsce gdzie są wizjery obserwacyjne, wahacze, karabiny, s-mine, za bardzo wysunięte włazy na kadłubie, lufa z dwóch części, pewnie coś się jeszcze znajdzie ;) Wybrałem ten model, tj. Tiger I Zvezda bo jest: - dość skomplikowany jak dla greenhorna pod względem ilości części - nie jest to uproszczona wersja 50 elementów na krzyż - elementów jest chyba koło 400 - wypraski są dobrze spasowane - bardzo duża zaleta tego modelu - można potrenować malowanie detali, pouczyć się precyzji i dokładności - bo ma gumisie, a strasznie obawiałem się ogniw przy pierwszym modelu - brałem pod uwagę w sklepie jeszcze Tamiyę, ale ogniwa go przekreśliły w końcowym rozrachunku:) - bo nie ma elementów fototrawionych czyli blaszek, nie wiem czy bym sobie z nimi poradził Wydaje mi się, że model jest dobry na początek, kompromis między ceną, skomplikowaniem produktu, jakością. Dla mnie model na czwórkę A mankamenty są chyba przy każdym modelu, wydaje mi się że nie ma idealnego. PS. Pierwsza połówka wieży skończona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hypnos82 Napisano 25 Lutego 2013 Share Napisano 25 Lutego 2013 Akurat gumisie to minus tego modelu Samo założenie to żaden problem, tylko później będziesz musiał je odpowiednio ułożyć bo same tego nie zrobią Mi trochę krwi napsuly he he ;) Ogólnie model bardzo dobrze się skleja tylko uważaj na błędy które ja popełniłem Życzę powodzenia z tym modelem i wierze że sobie poradzis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Martinez Napisano 25 Lutego 2013 Autor Share Napisano 25 Lutego 2013 Połowa wstępnych prac nad wnętrzem wieży zakończona. Szczerze powiedziawszy sam nie wierzę, że końcowy efekt jest całkiem sympatyczny, a nigdy w życiu nie malowałem. Miałem duże problemy na początku z białą farbą i dalej nie jest to to co chciałbym otrzymać, ale... efekt jest zadowalający. created by picasa2html.com Wieża, przynajmniej ta pierwsza skończona połówka wygląda prosto jak z fabryki: created by picasa2html.com Pozostało skończyć drugą część wieży. A potem dwa dni oddechu dla wieży na całkowite wyschnięcie farb, po czym pierwsze w życiu podejście do washa. Obawy są duże, bo jednak zepsuć efekt tygodniowej pracy łatwo, ale trzeba się uczyć techniki A potem solidna dawka lektury jak ukazać chociaż częściowo zużycie eksploatacyjne wieży. Będzie ciężko - już się boję. W końcu greenhorny to do siebie mają, że obawiają się zepsuć model. W sumie nawet nie mam pojęcia jak się do tego zabrać - tego całego postarzania wnętrza modelu (tylko o washu czytałem). Ale jestem dobrej myśli, że coś się z tym uda zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 25 Lutego 2013 Share Napisano 25 Lutego 2013 Ja u siebie dałem po farbach delikatny filtr z brązu. Przed Sido i washem. Ale to każdy wg. własnego uznania powinien działać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Martinez Napisano 26 Lutego 2013 Autor Share Napisano 26 Lutego 2013 Czym najlepiej zabezpieczyć drobniutkie wizjery przed dostępem niechcianej farby. Podczas malowania wnętrza wieży - górna część - tam gdzie są włazy doszedł jeden element przeźroczysty jaki będę musiał dokleić. Chcę to zabezpieczyć przed zalaniem farbą, zapaskudzeniem klejem, kurzem, brudem. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrzychuP Napisano 26 Lutego 2013 Share Napisano 26 Lutego 2013 Ja tam wszystkie przeźroczyste elementy wklejam na koniec montażu jest z tym trochę gimnastyki ale wykonalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Martinez Napisano 27 Lutego 2013 Autor Share Napisano 27 Lutego 2013 Czy ten sido nada się do washa? Kupiłem Sidolux Expert All in one - środek do mycia, nabłyszczania i pielęgnacji powierzchni nierdzewnych wykonanych z paneli PCV, linoleum, kamienia, terakoty. Jak to jest to - wszystko już mam Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Martinez Napisano 27 Lutego 2013 Autor Share Napisano 27 Lutego 2013 Wnętrze wieży czeka na washa testowego. Druga część wieży wyszła trochę gorzej - trafiłem na kiepskią wypraskę wieży - prawie całkowicie starte mocowania pojemników. Próbowałem kilku metod mocowania: klej na ścisk, trzpień, ostatecznie zrobiłem wybrakowane (brak odpowiedniej wysokości wylewki) mocowania szpachlą i jakoś poszło. Ale w jednym miejscu niestety brud po kleju mimo szorowania, czyszczenia częściowo pozostał. Zamieszczam zdjęcia - brakująca druga połówka i mechanizm zamka działa: created by picasa2html.com Ponawiam pytanie z poprzedniego postu o sido. Czy jest właściwe? Chciałbym jutro położyć sidolux na wnętrze wieży o ile ten co kupiłem to odpowiedni preparat. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mirek66 Napisano 2 Marca 2013 Share Napisano 2 Marca 2013 No i co pomalowałeś ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woto Napisano 2 Marca 2013 Share Napisano 2 Marca 2013 Pytanie pewnie spóźnione, ale dlaczego te elementy wnętrza maja kolor podchodzący pod niebieski ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seb Napisano 2 Marca 2013 Share Napisano 2 Marca 2013 Pytanie pewnie spóźnione, ale dlaczego te elementy wnętrza maja kolor podchodzący pod niebieski ? To zapewne panzer gray, a ten podchodził pod niebieski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woto Napisano 2 Marca 2013 Share Napisano 2 Marca 2013 No chyba, że WB źle ustawiony i przez to kolor przekłamany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.