Skocz do zawartości

Aeroplast - rodzina Mi-2


zbychm

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 229
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

[...]

Do kolekcji czajnikowych 'oryginałów' polecałbym też malowanie "Błękitny Grom" 3623 albo "Super Cobra" 2026 ;P

No to mnie zaintrygowałeś Czekam więc na obiecane fotki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wersjach sanitarnych (cywilnych) defibrylator nie był podstawowym wyposażeniem. Podobnie jak inkubator najczęściej był pakowany przed konkretnym lotem. Np. w Krakowie w 1997 r. jako pierwszy w Polsce uruchomiony stały Lotniczy Zespół Reanimacyjny i miał on już już na wyposażeniu sprzęt tożsamy z ówczesnymi kołowymi "R"-kami. Co ciekawe "na wyposażeniu" przez jakiś czas latał teł strażak z PSP.

akcja.jpg

gk28.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Aeroplanie 4'96 był krótki artykuł o ratowniczych Mi-2. Tak jak Adaś napisał, nie były one wyposażone na bogato.

mi2sanitarny_zps166d8d13.jpg

Zdjęcie pochodzi z tego artykułu, autorem jest Miłosz Rusiecki. Mam nadzieję, ze ścigany za umieszczenie go tutaj nie będę, w końcu pro publico bono

W cywilnych karetkach / naziemnych / widziałem ciemnobrązowe obszyte czarną plastikową lamówką

 

Za bogato to tam nigdy nie było. Egzemplarz "z pudełka" to wersja de facto "R" z lat 70-tych czyli Mi-2SR (sanitarno-reanimacyjny):

mi-2sr.jpg

 

Egzemplarzy nie powstało więcej zapewne przez brak dostępności do specjalistycznego sprzętu w który można by takie śmigłowce wyposażyc. Podobną próbę adaptacji podjęto na egzemplarzu ZXZ, też zasłaniając jedno okno.

811.jpg

 

Chodziło o lepsze umiejscowienie sprzętu medycznego min. na ścianie i jego lepszą dostępnośc. Modernizacja "Plus" to już inna historia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

wiem ze piszecie tu o Mi-2 z firmy Aeroplast. Ale przewinely sie tez inne watki np.Iskry czy Irydy i dlatego chcialbym cos dodac. Sam buduje 72 ale Mi-2 w 48 na pewno kupie. Dziwi mnie tylko jedna rzecz: Iskra sie nie oplaci podobno, bo tylko Polska i Indie. OK ale dlaczego nikt nie wspomnial o Wildze? Przeciez na niej latal i lata prawie caly swiat. I jestem pewien ze na pewno by sie sprzedal w 48 i 72 Jakos zadna z naszych firm nie chce Wilgi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem , czy wilga w 72 zarobila na siebie, ale pewnie nie. Jest to dosc prymitywny short-run i to chyba ogranicza troche sukces na rynku. Trzeby by wlozyc duzo pracy, zeby cos z tego wyciagnac. Na pewno sie da, ale.... Dlaczego powstaja modele samolotow, ktore stoja gdzies w kacie jakiegos muzeum bez skrzydel, a nie ma wilgi, ktora lata w kazdym aeroklubie?.Wiem, wiem ,to dzial Mi-2 ale tak jakos nie wiedzialem gdzie te wilge wkrecic.Pozdrawiam Ps. Iskra w indyjskim malowaniu (1:1) wisi w Aviation Megastore w Amsterdamie :-) To mnie ucieszylo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym dodał, że uwaga na wybór wersji pod kalki.

Np. 0216 to egzemplarz wczesnych serii bez drzwi od strony pilota, a 3726 (Radio Pomoże) to wersja PPD. Mnie to nie przeszkadza (cieszę się, że Aero Plast dokonał takiego postępu z kalkami w porównaniu do Puszczyka), ale trudno ufać instrukcji w tym względzie.

A na koniec pytanie do speców od Mi-2 - czy ktoś wie, jaka była reguła odnośnie umiejscowienia prawego fotela, szczególnie w wersji URP-G? Teoretycznie powinien być na równi z fotelem pilota, ale wydaje mi się, że widziałem i takie z cofniętym fotelem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwaga mała dla przyszłych budowniczych. Midwaj jest z tego lipnego plastiku, który rozwarstwia się przy szlifowaniu i ryciu linii, co bardzo mnie rozsierdziło.

Dzięki za ostrzeżenie. Jak na razie zajmowałem się drobnicą i przy tych delikatnych elementach (stelażach foteli) to jego elestyczność była dla mnie zaletą. Gdy opiłowywałem i szlifowałem te detale to mocno się wyginały ale nie pękły

Jak na razie to części pasują jak ulał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sławko- załóż warsztat

Żebyście mogli mi patrzeć na ręce ? (żarcik oczywiście)

Jednak z drugiej strony to łatwiej o pomoc od speców od tej maszyny.

Pomyślę na tym choć mam miejsce warsztatowe dość ogranioczone i robienie zdjęć może byc większym wyzwaniem niż walka z plastikową materią

Niemniej dzięki za zachętę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to i ja już swojego Mi-2 mam. Teraz tylko trzeba poczekać na jakąś blachę. W Brnie chłopaki od Airesa zaglądali mi do pudła to może i coś wystrugają do Czajnika. Ja planuję swojego zgobić w wersji URP-G. Czesi wywąchali interes w tym zestawie, ale kalki do maszyn Czeskich by się przydały . Słyszałem to przynajmniej od kilku naszych południowych sąsiadów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

się zamyka i pasuje

no to super)...podłogi też widzę miały różne malowania...niektóre niebieskie,a niektóre brąz...Ja robię wojskową sanitarke i zdjęć niestety wnętrza-BRAK...więc pod fotelami dałem brąz

 

Proszę, to jest wojskowa sanitarka, może dopatrzysz się koloru podłogi i podejmiesz właściwą decyzję:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za filmik ...w sumie mi i tak chodzi o egzemplarz o numerze 2212...dlatego,wątpię by coś można było znależć,chyba że ktoś cos posiada w prywatnych zbiorach w sumie to nie problem,bo z tego co zaobserwowałem to we wszystkich wojskowych maszynach zawsze kolorem bazowym jest jasno-niebieski...a dopiero na to dawany brąz,lub jakas wykładzinka ...tzn.tak mi się wydaje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.