Kuba Napisano 15 Listopada 2013 Share Napisano 15 Listopada 2013 Po belfrowsku się przyczepię - sprężarka mechaniczna, nie turbo. To, że promieniowa, tak jak w większości turbosprężarek, to nie znaczy że od razu turbo. Napędzana od wału silnika, nie spalinami. ;) Poza tym wszystko gra Dokładnie - mechaniczna sprężarka odśrodkowa o płynnie regulowanym wydatku. Napędzana od wału silnika poprzez sterowane automatycznie hydrauliczne sprzęgło, które pozwalało płynnie zmieniać prędkość obrotową sprężarki w zależności od różnych parametrów. W ten sposób uzyskiwano zarówno stałe ciśnienie doładowania przy różnych obrotach silnika i wysokości lotu jak i możliwość awaryjnego podniesienia ciśnienia doładowania na niskim pułapie. RR Merlin wyposażony był także w kompresor jednak ten napędzany przez skrzynkę przekładniową pracował w dwóch określonych przełożeniach. Daimler nie miał tego ograniczenia. Dodatkowo silnik wyposażony był w bezpośredni wtrysk paliwa, dwie świece na cylinder, cztery zawory na cylinder z których dwa wydechowe chłodzone były ciekłym sodem. Wysoka moc przy niskich obrotach wynika zarówno z użycia wyżej opisanego sposobu doładowania, wtrysku jak i ogromnej pojemności skokowej. Silnik Daimlera miał pojemność ok 1/3 większą jak jego odpowiednik Merlin Rolls Royce'a przy bardzo podobnych wymiarach zewnętrznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LarwaKraft Napisano 15 Listopada 2013 Share Napisano 15 Listopada 2013 ile "Marian " kosztuje i gdzie można kupić Pan Marian nadaje się do przypalania much i do trzymania gadżetów do psikania aero. Poza tym odlew stopki kiepski, hm A jeśli chodzi o sprężarkę, to dajta spokuj ludziska. Komu i po co ta wiedza w poszukiwaniu dobrej sprężary się nada. Mesiu dostał od Hans i Helmut GMBH. I Gitara. P.S. W luźnych rozmowach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuba Napisano 17 Listopada 2013 Share Napisano 17 Listopada 2013 Ok skoro o sprężarce lepiej nie pisać to drobna uwaga jeśli wolno - te żółte kable po bokach silnika, których przeznaczenia lepiej nie wyjaśniać, oryginalnie są srebrne (metalowa plecionka). Żółte kable w niemieckich samolotach miały swoje konkretne znaczenie i kolor ich izolacji był ściśle określony. Te rurki na przegrodzie czołowej za silnikiem także raczej koloru aluminium. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modelożerca Napisano 17 Listopada 2013 Share Napisano 17 Listopada 2013 Ten silniczek to maznąłeś zwyczajnie czarnym matem, czy to dark iron? Kabelki są w dobrym kolorze, RLM 04. Gelb. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuba Napisano 17 Listopada 2013 Share Napisano 17 Listopada 2013 Kabelki są w dobrym kolorze, RLM 04. Gelb. Kolego, RLM 04 Gelb a kolor kabelków to zupełnie dwie różne, absolutnie nie powiązane ze sobą kwestie. Po pierwsze RLM 04 Gelb jest farbą używaną do malowania powierzchni zewnętrznych płatowca. Żółte kable natomiast są żółte, bo tego koloru jest gruba gumowa izolacja. Żółty kolor kabli oznaczał wyłącznie to, że są to kable przesyłające jakiś sygnał elektryczny. Obok żółtych funkcjonowały białe, czarne, czerwone czy też cienkie oplecione delikatnie metalową izolacją. Tu też kolor instalacji oznacza przeznaczenie. Oczywiście z punktu widzenia modelowania ta wiedza nie jest przydatna natomiast napisałem to, żeby poprzeć swoje wcześniejsze słowa. Przewody na silniku o których piszę to kable zapłonowe. Z metalowej rurki odchodzą po dwa przewody w metalowej osłonce, plecionej. Kolor metaliczny, osobiście widziałem w kolorze aluminium czy lekko złotawe. Resztę podpowie już google. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modelożerca Napisano 17 Listopada 2013 Share Napisano 17 Listopada 2013 Co zasadniczo nie zmienia faktu, iż dokładnie ten sam kolor używany był do malowania izolacji przewodów. Oczywiście, że ten kolor był używany do malowania zewnętrznych powierzchni, głównie końcówek skrzydeł, stateczników pionowych, pasów szybkiej identyfikacji na kadłubach jednostek operujących w basenie morza Śródziemnego, a także okapotowania silników. Bf 109 E-3 czy znakomita większość Fw 190, żeby daleko nie szukać, miały osłony silnika w dokładnie tym samym kolorze. Inna sprawa, że teoretycznie ten sam kolor różni się intensywnością czy nawet odcieniem barwy. Pactra, której namiętnie używa większość modelarzy zasadniczo różni się w tym względzie od Revella czy Gunze, które są bardziej wiarygodnym odpowiednikiem tego koloru. No a resztę dopowiedzą już modelarze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MIRO Napisano 17 Listopada 2013 Share Napisano 17 Listopada 2013 Co zasadniczo nie zmienia faktu, iż dokładnie ten sam kolor używany był do malowania izolacji przewodów. Kolego, czy Ty widziałeś kiedyś zaizolowany przewód elektryczny? Odpowiedni kolor ma tworzywo z którego wykonana jest koszulka, to nie jest malowane! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 17 Listopada 2013 Share Napisano 17 Listopada 2013 co prawda nie przyda się w modelu a i wiedza taka w dzisiejszych czasach kiedy raczej marne szanse będą na kupno malucha z silnikiem daimler-benz 601 też może nie być wymagana Mam nadzieję, że taka wersja nie spopularyzuje się i na forach modelarskich wciąż będzie można spotkać osoby potrafiące wytłumaczyć szczegóły konstrukcji samolotów. Pomijając, że bez tego fora staną się dla niektórych zwyczajnie nudne, to jeszcze oznaczać to będzie znaczne ograniczenie szans na zobaczenie świetnego modelu. Bo jednak dość niefortunnym stwierdzeniem jest sugestia, że wiedza o zasadach działania i konstrukcji oryginałów jest pomijalna w modelarstwie. To właśnie jej brak jest niepokonywalną przyczyną powstawania błędów w modelach i ograniczeniem wykluczającym zbudowanie powalającej na kolana minirepliki. Dlatego, moim zdaniem, nie warto jest zniechęcać tych niewielu w sumie kolegów, którzy oprócz korzystania z wyszukiwarki internetowej przekopują się też przez dokumenty, rozkazy i instrukcje do dzielenia się swoimi wiadomościami. Kilku z nich zrezygnowało już z forumowych społeczności, kilku ograniczyło swoją aktywność. często ktoś budując model korzysta z wczesniejszych warsztatów Rzecz wymagająca najwyższej ostrożności. Modelarze często łżą w żywe oczy wprost, lub przemilczeniem. Ewentualne materiały źródłowe pojawiające się w warsztatach mogą stanowić wartościową pomoc, co ładnie nawiązuje do zdań powyżej . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 17 Listopada 2013 Share Napisano 17 Listopada 2013 Ja w warsztacie japończyka? To musiał być zupełnie inny poeta o tym samym nazwisku. Może jeszcze powiesz, że napisałem coś w warsztacie jakiegoś niemca?! ;) Specjalnie cytowałem bez autora, by odpersonalizować temat. Teraz jeszcze podkreślę, że chodziło mi o pojawiającą się dość często ideę, a nie o Twój punkt widzenia, który udało mi się wcześniej poznać właśnie w przytoczonym przez Ciebie zdaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LarwaKraft Napisano 17 Listopada 2013 Share Napisano 17 Listopada 2013 Pokazałeś bombki SC500 jak myślę. Swoją do Ju 87 SC250 też zaopatrzyłem w wzmocnienia w postaci przyspawanych prętów. Ale nie lepiej było wywiercić otworki w brzechwach ,wcisnąć linkę i pomalować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seba77 Napisano 17 Listopada 2013 Share Napisano 17 Listopada 2013 Jak będziesz chciał zakupić wiertełka 0,2 - 0,3 -0,4 - 0,5 mm ze stali węglowej od naszych sąsiadów ze wschodu to daj znać. Jedna sztuka to 2zł. Sam takich używam pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modelożerca Napisano 24 Listopada 2013 Share Napisano 24 Listopada 2013 Też dziś miałem wybitną wenę weekendową: również podziałałem przy moim Bf 110 E. Śmigła, poprawki w kokpicie, kable w kadłubie, km, podwozie główne, koła - wszystko to zostało już pomalowane . Ju 88 A-4 również nie narzekał na brak zainteresowania: kaemy, śmigła, koła, wash kokpitu z detalami, fotele, tablica przyrządów, celownik przezierny; wszystko pomyślnie przeszło malowanie. Wcześniej pomalowałem też atrapy silników, rury wydechowe, kółko ogonowe oraz podstawy śmigieł To był zdecydowanie udany dzień modelarski! Pozdrawiam ====== Bf 110 E Eduard 1:48 (ProfiPack) Junkers Ju 88 A4 Revell 1:72 P-51 D Mustang Tamiya 1:72 (Korean War) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xellus Napisano 27 Listopada 2013 Share Napisano 27 Listopada 2013 Ładnie to wychodzi! Jak na "początkującego" to rewelacja! Ostro Cię ćwiczą na PWM-ie, hehe! Ciekawe fotki "w lasku smoleńskim"...efekt działa na korzyść. Powodzenia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xellus Napisano 27 Listopada 2013 Share Napisano 27 Listopada 2013 Oczywiście, zawsze można lepiej itd. Ważne, że masz racjonalne podejście do swojej pracy. Nadal uważam, że tego maseraka nie powstydziłby się nie jeden doświadczony modelarz! Swoją drogą łatwo z boku wypunktować, więc z krytyką trzeba sensownie! Czołem! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seba77 Napisano 28 Listopada 2013 Share Napisano 28 Listopada 2013 Każda krytyka jest dobra jeżeli jest konstruktywna. Niestety jest wielu "świetnych teoretyków" którzy z modelarstwem mają styczność oglądając relacje innych i pisząc że coś im się nie podoba. Do uwag takich osób podchodźmy z dystansem. Co do modelu to nie ma się czego wstydzić wychodzi bardzo przyzwoicie i na poziomie. Wielu może pozazdrościć detalizacji zestawu Detalami których nie widać się nie przejmuj. Ważne że wiesz że tam są Trzymaj taki poziom i ćwicz jak każdy z nas na kolejnych zestawach Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdk_uk Napisano 29 Listopada 2013 Share Napisano 29 Listopada 2013 Czesc jak dla mnie to jest spoko rob tak zeby tobie sie podobalo I zebys byl zadowolony . Bedzie ok. Mi osobiscie podobaja sie bardziej ''fabryczne'' modele ale to kwestia gustu.Co do zmian to faktycznie spod samolotu wymaga przybrudzenia.Wydaje mi sie ze z gora jak juz zrobiles zimowe camo I te wszystkie efekty przybrudzenia otarcia itp to cos z naklejkami powinienes zrobic bo wygladaja jak nowka z fabryki. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdk_uk Napisano 29 Listopada 2013 Share Napisano 29 Listopada 2013 Moja 110 w szufladzie lezy I czeka na nowy aerograf.Chinszczyzna sie zepsula niestety.Bylo wiele wersji tego samolotu I jeszcze wiecej rodzajow kamo wiec jest w czym wybierac.Moj bedzie albo fabryczny pudelkowiec szerszen jak twoj albo zrobie go w komo z wrzesnia 39...latwiej bedzie . pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pees Napisano 30 Listopada 2013 Share Napisano 30 Listopada 2013 Model naprawdę prezentuje się wspaniale, dobra robota Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banny Napisano 30 Listopada 2013 Share Napisano 30 Listopada 2013 A jakaś galeria to będzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sławekb Napisano 30 Listopada 2013 Share Napisano 30 Listopada 2013 A będzie proszę Szanownego Pana tylko jeszcze nie mam pomysłu jakby ją popsuć, może poczekam na pierwszy śnieg i w warunkach naturalnych tego latadła coś pokombinuję Aby przyśpieszyć tą galerię...przyjedż do Karpacza,akurat zaczęliśmy sezon narciarski na naszym stoku-Winterpol,więc śniegu jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bahamut24 Napisano 30 Listopada 2013 Share Napisano 30 Listopada 2013 Gratuluję modelu! Śledziłem warsztat i byłem pod wrażeniem dodatków! Chciałbym dojść do takiego poziomu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdk_uk Napisano 30 Listopada 2013 Share Napisano 30 Listopada 2013 No i bardzo fajnie ci to wyszło masz talent chlopie Ja tez czekam na galerie Ps ja mam taki mały plan żeby na polce postawić samoloty z września 39 niemieckie i polskie...ale to kiedyś Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.