Skocz do zawartości

Dassault Super Mystere + mocny scratch 1:72 Azmodel


Czesio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Niedawno wygrałem od kolegi Karambolis8 modelik firmy Az-model, Dassault Super Mystere. Model typu short-run, z żywiczną kabiną. Jakość nie powala, jest parę uszczerbków plastiku przy liniach podziału, niektóre nity są pozalewane ale ogółem wychodzi na plus. Do zestawu miałem dołączoną szybkę vacu ale użyję zestawowej bo lepiej się prezentuje. Z dokumentacją do niego ciężko, więc będę po części improwizować. Bazuję na tym : Przekrój

Ogółem koncepcja jest taka że samolot jest podczas generalnego remontu lub renowacji w celu przywrócenia do lotu.

Dziś go tylko "trochę" pociąłem, i zrobiłem podstawę pod silnik Rolls Royce Avon. Jest to pocięty zbiornik od Miga-23 i kawałek spłaszczonego cynowego drutu, całość po szpachlowana CA stąd wygląda na nierówną powierzchnię.

bwjb.jpg

Silnik:

52s0.jpg

 

I oryginał na stylowym wózeczku

Rolls-Royce_Avon_GG.jpg

Niedługo kolejny updejt.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, popodglądam. Ciekawy jestem jak będzie się składało. W ramkach wyglądał OK, taki dobry shortrun. Chyba przy składaniu połówek skrzydeł trzeba będzie w jednym miejscu trochę plastiku wydłubać, tak mi się coś kojarzy. Owiewka w zestawie jako-taka. Kupiłem Pavlę i to mój ostatni zakup vaccu u tego producenta. Lecą sobie w kulki. Do zaakceptowania jedynie, gdy nie masz plastikowej w ogóle. Polecam Rob Taurusa z Martoli. Krystaliczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, popodglądam. Ciekawy jestem jak będzie się składało. W ramkach wyglądał OK, taki dobry shortrun. Chyba przy składaniu połówek skrzydeł trzeba będzie w jednym miejscu trochę plastiku wydłubać, tak mi się coś kojarzy. Owiewka w zestawie jako-taka. Kupiłem Pavlę i to mój ostatni zakup vaccu u tego producenta. Lecą sobie w kulki. Do zaakceptowania jedynie, gdy nie masz plastikowej w ogóle. Polecam Rob Taurusa z Martoli. Krystaliczne.

Składa się ok, szpachla będzie ale minimalne ilości. Najbardziej denerwuje to że nie ma kołeczków ustalających Producent plastiku nie żałował, ale frezik ( jak go znajdę ) poradzi sobie z tym bez problemu. Szybka zestawowa jest ok tylko grubawa, a rob taurusa do niej nie widzę Przed chwilą dokleiłem obręcze do silnika, a teraz zabieram się za konstrukcję wewnętrzną uciętego ogona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem nowe materiały dotyczace samolotu. Konstrukcja będzie według oryginału ale silnik zostawię z prototypu ponieważ seryjne miały silnik Snecma.

A propos silnika takie cuś ulepiłem : (oczywiście brak jeszcze ok. połowy elementów) Instalacja będzie z kabli niklowanych do sieci lan, są ładne srebrne i błyszczące bez malowania, tylko muszę je zajumać z praktyk w środę

zqht.jpg

90nd.jpg

is9y.jpg

kcwe.jpg

ttg0.jpg

70wi.jpg

yx5z.jpg

 

Całą noc schło, a wózeczek dalej się giba..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z garażu A na serio to jest to rdzeń wyciągnięty z nita, wsadzony do dremelka na 20tyś RPM i obrobiony iglakami i papierem ściernym. Natomiast wał od przodu to już cały nit, z odciętym płaskim grzybkiem i wzmocniony klejem żeby tworzył z rdzeniem całość. Chwila roboty a efekt przy odrobinie wprawy super. Niestety szybko się pilniki zużywają ale cóż, tańsze to niż tokarka. Nity są stalowe i trzeba je zabezpieczyć lakierem bo rdzewieją i to już po kilku dniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam pytanie co do okrągłych elementów silnika bo świetnie to wygląda. Z czego są te okrągłe elementy?to jakoś profil czy rurka plastikowa? i jaki masz patent na wirnik turbiny ten drobniejszy, bo ja niestety notorycznie odrysowuję w blaszce aluminiowej zarys wirnika od Mig-21 Oez w 1:48.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korpus silnika ten taki brudny biały to zbiornik od miga-23 w 1:48. Najpierw go skleiłem potem wyciąłem z niego 2 odpowiednie kawałki i skleiłem ze sobą. Te bardziej białe elementy okrągłe to hips 0.25mm, wycinam pasek, smaruje końcówkę superglue, przyklejam prostopadle do korpusu, smaruję pasek od spodu klejem wamodu (może być dowolny byle rozpuszczał plastik) i zawijam. Klej można powiedzieć że stapia paski i tworzy się obręcz którą można szlifować. Zawsze będzie na tym schodek po końcu paska, to zeszlifowuję go pilnikiem i poprawiam całość gąbką ścierną z castoramy (tą cienką, świetna rzecz). Ten pierścień wylotowy był robiony w ten sam sposób z tym że zawijałem już bez ca, na wiertle metalowym, ale następnym razem użyłbym gotowej rurki bo grubość nie jest równomierna. Co do wirnika to najpierw "wytoczyłem" sobie ten wał, potem cyrklem olfy z płytki 0,25 wyciąłem kółko 10mm średnicy, i nakleiłem wałek. Potem ostrym nożem ponacinałem całe kółeczko (trzeba pilnować by nóż ciął "po promieniu" wtedy wszystko będzie równe), i po nacięciu powyginałem łopatki pęsetą. Ale taki wirniczek nie jest zbyt sztywny i wygina się na wszystkie strony to podkleiłem go drugim grubszym kółkiem, ustawiłem odpowiednio łopatki i skleiłem całość thin-em z tamki. Dla lepszego efektu można "nawlec" parę wirników na np. drucik mosiężny, na końcu podkleić kółko, a poszczególne wirniczki do siebie, ale to w 72 nie ma najmniejszego sensu Podczas cięcia, najlepiej kłaść nóż na elemencie i dociskać jak gilotynką niż ciągnąć bo można rozerwać plastik i prawie na pewno wyjdzie krzywo.

Wiertarka jest firmy MacAlilster ale piszę dremel bo po prostu każdy wie o co chodzi. Dokładnie ta, ale nie wiem czy jest jeszcze dostępna, jak coś szukać w castoramie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Witam

Silnik został pomalowany i dostał okablowanie oraz grubsze przewody wszelkich płynów, dojdzie jeszcze gruba rura upustu powietrza ze sprężarki i parę przewodów srebrnych. Tył silnika zamknąłem, bo gdzieś mi nie leżała ta turbina. W kadłubie zrobiłem wnętrzności, teraz dorabiam konstrukcję a po pomalowaniu będę jakoś wplatał tam przewody. Konstrukcja jest póki co lekko krzywa ale zostanie przeszlifowana i dostanie wytrawione paski z otworkami na nity, ramki w miejscach włazów itp.

vscy.jpg

nko3.jpg

1apf.jpg

0v1d.jpg

34tp.jpg

lsxf.jpg

dc4r.jpg

cm0n.jpg

x73w.jpg

5f7w.jpg

csj8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki ;) Termin mnie nie goni choć fajnie by było wyrobić się na Bytom, ale po prostu paluchy nie wyrabiają. Nie zawsze chcieć to móc, ale robię najlepiej jak mogę

Będzie Izraelczyk?

Nie, nie gdybym miał robić Izraelczyka to musiałbym zmienić silnik, ma to być egzemplarz prototypowy podczas renowacji do stanu lotnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.