Bartosz69 Posted November 29, 2013 Share Posted November 29, 2013 Witam! Jak zapowiedziałem wcześniej wrzucam na warsztat troszkę stary towar P-40 B z firmy Novo/Frog w 1:72. W pudełku otrzymujemy cztery ramki z szarego plastiku i marnej jakości oszklenie. Model z lat chyba 80-tych i dość uproszczony,wypukłe linie,brak detali wnętrza kabiny, ale wymiarowo odpowiada dostępnym mi planom.Planowane malowanie z okresu Pearl Harbor 1941r. samolot pilotowany przez Kennetha M.Taylora z bocznym numerem taktycznym 155(kalki firmy AML).Kolejny model treningowy w którym zamierzam pójść troszkę dalej i otworzyć pokrywy silnika, komory uzbrojenia, luk radiowy i kabinę. Wykorzystam jeszcze do budowy dodatki tj. rury wydechowe quickboosta,silnik edka Allison V-1710,,klapy Edka,blaszki parta oraz owiewka squadrona.Będzie troszkę pracy i zapraszam do podglądania. Pierwsze prace już za mną. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
letalin Posted November 29, 2013 Share Posted November 29, 2013 Ambitny vintydż będzie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomko10 Posted November 29, 2013 Share Posted November 29, 2013 To nawet nie lata 80-te. Frog to wypuścił w 1969 roku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Banny Posted November 29, 2013 Share Posted November 29, 2013 Jak się wkłada tyle dodatków to szkoda pracy przy tym staruszku. Nowy Airfix jest tani jak barszcz i byłby lepszą bazą. No, ale jak już zacząłeś... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartosz69 Posted November 30, 2013 Author Share Posted November 30, 2013 Banny oczywiście może masz rację i wypust Airfixa jest pewnie lepszy i nie wymaga tyle pracy,ale jak już wspomniałem będzie to model treningowy. Model jest wygrzebany z czeluści razem z blachami,a reszta czyli m.in.silnik to wymóg przy tym założeniu, i dalej z zakupów waloryzacyjnych do tego modelu musiałem kupić kalki, bo Airfix chyba nie ma z okresu Pearl Harbor. Uważam, że ja muszę jeszcze doskonalić swój warsztat i różne techniki zanim wezmę się za modele z ostatnich lat, które zbliżone są do perfekcji. Tomko10 nie przypuszczałem, że ma on tyle lat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartosz69 Posted December 2, 2013 Author Share Posted December 2, 2013 Pracowałem w ostatni weekend nad poszyciem skrzydeł. Następny etap to praca nad kadłubem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartosz69 Posted December 12, 2013 Author Share Posted December 12, 2013 Zakończyłem prace nad kadłubem i sterami wysokości i kierunku. Teraz będzie czas na wnętrze kabiny i silnik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartosz69 Posted December 17, 2013 Author Share Posted December 17, 2013 Początek prac nad kabiną Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartosz69 Posted December 27, 2013 Author Share Posted December 27, 2013 Ostatnie skupiłem się nad tablicą przyrządów-wyszło tak: Malujemy cały środek i pora na silnik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikolaj75 Posted December 27, 2013 Share Posted December 27, 2013 Witaj Bartosz, przypatruję się Twojemu warsztatowi i podoba mi się koncepcja i zakres planowanych ulepszeń. Brakuje mi kropki nad "i" przy poszczególnych etapach, przez co rozumiem taki ostateczny szlif - spróbuj wyeliminować takie kwestie jak zadziorki w otworach przyrządów czy niekiedy zbyt duże dawki kleju. Jeśli decydujemy się na detal, to powinien być wykonany z możliwą czystością i dokładnością - świadomie piszę w tej kolejności. Powodzenia i z przyjemnością patrzę dalej - ciekawa praca nad trudnym surowcem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Banny Posted December 28, 2013 Share Posted December 28, 2013 Ja tam nie będę sie czepiał szczegółów, bo i tak jestem pełen podziwu że komuś się "chce" dokonywać takich poprawek w skali 1/72. Ta skala słabo się nadaje do tego typu "akrobacji", łatwiej by było wybrać np 1/32 aby pokazać wzierniki, konstrukcję wewnętrzną itp. Także cieszy jak są osoby tak manualnie uzdolnione jak Bartosz, o Mikołaju nie wspominajac! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartosz69 Posted December 30, 2013 Author Share Posted December 30, 2013 Mikołaju zdjęcie samej pomalowanej tablicy zrobione zostało tuż po pomalowaniu i drobne farfocle we wnękach zobaczyłem po nałożeniu koloru.Przed wklejeniem zegarów, otwory wyszlifowałem papierem 1000 zwiniętym w stożek. Nie zrobiłem niestety zdjęcia po tej "kuracji". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartosz69 Posted January 12, 2014 Author Share Posted January 12, 2014 Życzę kolegom wszystkiego dobrego w Nowym Roku.Prace nad P-40 idą powoli bo przez święta nie było zbyt dużo czasu,ale postaram się podgonić. Kabina i komora podwozia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mig Posted January 13, 2014 Share Posted January 13, 2014 Spokojnie, rób powoli. Zaczyna to fajnie wyglądać. ___________________________________________________________________________ Na warsztacie: Defiant Mk.I - MPM 1/72 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartosz69 Posted January 21, 2014 Author Share Posted January 21, 2014 I znowu powoli naprzód, pomalowane elementy kokpitu,dodałem przewody we wnękach podwozia i dopracowuje tablice przyrządów cdn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Banny Posted January 21, 2014 Share Posted January 21, 2014 dodałem przewody we wnękach podwozia Jak mnie pamięć nie myli, to we wnękach podwozia P-40B był płócienny pokrowiec, zakrywający wewnętrzne "bebechy"... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartosz69 Posted February 3, 2014 Author Share Posted February 3, 2014 Banny wiem, że wnęki podwozie były osłonięte płótnem,ale koncepcja modelu to, jak zauważyłeś,faza przeglądu lub naprawy.Dlatego zamierzam nie zasłaniać ich jak i koła ogonowego-płótna będą znajdować się pod repliką. Ostatnio pracowałem nad silnikiem. Równocześnie z silnikiem stworze wnętrze widoczne w luku radiowym. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spiton Posted February 3, 2014 Share Posted February 3, 2014 Bardzo lubię takie dłubanie w starych zestawach. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartosz69 Posted February 14, 2014 Author Share Posted February 14, 2014 Prawa strona z zamontowanym dynamotorem,pompą hydrauliczną i akumulatorem.Do wstawienia jeszcze zbiornik paliwa,zbiornik tlenu i zbiornik płynu hydraulicznego i oczywiście osprzęt koła ogonowego. =https://picasaweb.google.com/114480891458780561562/P40B#5980255733845451858][/url] cdn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartosz69 Posted March 4, 2014 Author Share Posted March 4, 2014 Ciąg dalszy prac nad środkiem,idzie do przodu. cdn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spiton Posted March 4, 2014 Share Posted March 4, 2014 Silnik z tymi trzema chłodnicami będzie wyglądał super. Świetnie Ci idzie z tym kiepskim zestawem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartosz69 Posted March 17, 2014 Author Share Posted March 17, 2014 Powoli zamykam kadłub i czas na przedział amunicyjny i silnikowy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spiton Posted March 17, 2014 Share Posted March 17, 2014 Co to za "bęben" za siedzeniem pilota ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartosz69 Posted March 18, 2014 Author Share Posted March 18, 2014 Za kabiną pilota znajdował się zbiornik paliwa,pozostałe dwa były w dolnym płacie między podwoziem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartosz69 Posted April 8, 2014 Author Share Posted April 8, 2014 Witam z porcją zdjęć po następnym etapie prac,kadłub zamknięty i co mnie ucieszyło to fakt że na tak stary model użyłem naprawdę znikomą ilość szpachli. Teraz trochę czasu zajmie uzbrajanie silnika,rzuciłem już kolory teraz przewody i orurowanie. cdn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.